;
coinex

غیر فعال شدن GPS آیفون 14 در آپدیت iOS 16.1

غیر فعال شدن GPS آیفون 14 در جدیدترین به‌روزرسانی IOS 16.1 بتا خبری است که به تازگی منتشر شده است. این نسخه IOS اخیراً برای آیفون 14 ارائه شده است.

اخیراً اپل نسخه بتای iOS 16.1 را برای سری آیفون 14 منتشر کرده است. با این حال، کاربران مدل‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس احتمالاً فعلاً تمایلی به نصب این به‌رزرسانی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش‌ها، پس از ارتقای مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به نسخه بتا جدید، مشکلات زیادی به وجود آمده است. نکته قابل توجه وجود باگی است که GPS را از کار کردن باز می‌دارد. با این حال، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس این مشکل را ندارند. این بدان معنی است که این مشکل احتمالاً با تفاوت‌های مابین تنظیمات مدل‌های مختلف ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت آیفون 14 در ایران چقدر خواهد بود؟ [+هزینه رجیستری و گمرک]

غیر فعال شدن GPS آیفون 14 در آپدیت iOS 16.1

طبق پارامترهای رسمی، هر دو مدل آیفون 14 پرو و پرو مکس با پشتیبانی از GPS دو فرکانسی عرضه می‌شوند. این ویژگی می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را برای موقعیت‌یابی دستگاه فراهم کند. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اما از GPS دو فرکانسی پشتیبانی نمی‌کنند.

غیر فعال شدن GPS آیفون 14

از این منظر، این نسخه iOS 16.1 بتای ممکن است دارای باگ های مربوط به ماژول GPS دو فرکانسی باشد که منجر به غیر فعال شدن GPS آیفون 14 پرو و پرو مکس شده است. در حال حاضر، هیچ پاسخ رسمی از طرف اپل در مورد این موضوع اعلام نشده است. بنابراین، بهتر است کاربران آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس فعلا گوشی‌های خود را به نسخه iOS 16.1 ارتقاء ندهند.

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس امسال دارای طراحی مشابه با آیفون 13 و عملکرد تقریباً مشابهی هستند. هر دو مدل از تراشه A15 سال گذشته استفاده می کنند، در حالی که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به تراشه A16 ارتقا یافته اند.

دیروز، یک وبلاگ‌نویس حوزه فناوری، با نام کاربری mobile phone chip expert، فاش کرد که چرا آیفون 14 دارای دو مدل با پردازنده‌های قدیمی است. او ادعا می‌کند که علاوه بر ضعف شدید گوشی‌های اندرویدی در این حوزه، می‌توان یکی از علل دیگر را استراتژی‌های اپل برای کاهش هزینه دانست.

حتی با وجود تراشه قدیمی، تراشه‌های فعلی گوشی‌های اندرویدی هنوز توانایی رقابت با محصولات اپل را ندارند. به گفته اپل، این رقبا همچنان به دنبال عملکرد پردازنده سه سال پیش اپل، یعنی A13، هستند. اپل از نظر عملکرد پردازنده گوشی‌های هوشمند بسیار جلوتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره غیر فعال شدن GPS آیفون 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر