;
coinex

تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا رونمایی شدند

تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا با هدف کاربرد در صنعت خودروسازی و رباتیک توسط این شرکت به طور رسمی رونمایی شدند.

کنفرانس انویدیا به معرفی کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4080 محدود نشد. این شرکت همچنین از چیپست جدیدی به نام Drive Thor رونمایی کرد که با جدیدترین پیشرفت‌های گرافیکی و پردازشی برای صنعت خودرو طراحی شده است و می‌تواند 2000 ترافلاپس قدرت ارائه دهد. انویدیا همچنین از سخت‌افزار و خدمات رباتیک برای صنایعی مانند تولید رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا

به گفته انویدیا، Drive Thor می‌تواند تمام عملکردهای خودرو، از جمله سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، داشبورد دیجیتال، سنسورها و قابلیت‌های پارکینگ خودکار و رانندگی را برای کارایی بیشتر یکپارچه کند. محصولاتی که از این چیپست استفاده می‌کنند قادر به اجرای لینوکس، QNX و اندروید خواهند بود.

تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا رونمایی شدند

با توجه به تقاضای زیاد خودروها برای قدرت پردازشی، خودروسازان می‌توانند با استفاده از فناوری اتصال تراشه NVLink-C2C از دو چیپست Drive Thor در کنار یکدیگر استفاده کرده و تنها یک سیستم‌عامل را بر روی آنها اجرا کنند.

انویدیا می‌گوید این چیپست از نظر دقت در شبکه‌های عصبی عمیق پیشرفت چشمگیری داشته است. Drive Thor دارای یک موتور مبدل بوده که بخش جدیدی از هسته تانسور GPU است. این شرکت ادعا می‌کند که تراشه آنها می‌تواند تا 9 برابر عملیات استنتاج بهتری را با کمک این شبکه‌های عصبی عمیق انجام دهد. همچنین این تراشه قرار است از سال 2025 وارد مرحله تولید شود.

پلتفرم شبیه‌سازی رباتیک Isaac Sim انویدیا

انویدیا همچنین از پلتفرم شبیه‌سازی رباتیک خود به نام Isaac Sim رونمایی کرده و به‌زودی آن را در فضای ابری در دسترس قرار می‌دهد. تراشه‌های سیستم-روی-ماژول این شرکت نیز با Jetson Orin Nano که برای روبات‌های کم‌مصرف طراحی شده است، در حال توسعه هستند.

Isaac Sim به طراحان اجازه می‌دهد تا تعاملات ربات را با نمونه‌های غیر حقیقی دنیای واقعی شبیه‌سازی کنند. به عنوان مثال، ربات‌ها را می‌توان در یک شبیه‌سازی کارخانه آزمایش کرد. به گفته انویدیا، نسخه بعدی این پلتفرم که در AWS RoboMaker و Nvidia NGC موجود است و به‌زودی برای Nvidia Omniverse Cloud عرضه می‌شود، از موتور cuOpt برای بهینه‌سازی برنامه نویسی روباتیک استفاده می‌کند.

تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا رونمایی شدند

کامپیوتر تک‌بردی Orin Nano، بر اساس معماری ARM، یکی دیگر از اعضای جدید انویدیا است. این دستگاه می‌تواند 40 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. Orin Nano در دو نسخه با قیمت پایه 199 دلار عرضه می‌شود: یک مدل 8 گیگابایتی با توان 40 TOPS و یک مدل 4 گیگابایتی با قدرت 20 TOPS.

انویدیا سرانجام از پلتفرم IGX مورد استفاده برای پردازش هوش مصنوعی با دقت بالا رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید این پلتفرم به یک لایه اضافه برای ایمنی و عملکردهای هوش مصنوعی با تأخیر کم مجهز شده و در محیط‌های حساس مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها مناسب است. همچنین انویدیا در حال همکاری با شرکت‌هایی مانند Canonical ،Red Hat و SUSE برای ارائه پشتیبانی کامل و طولانی‌مدت از IGX است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه‌های رباتیک و خودرویی انویدیا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر