;
coinex

کلاهبرداری یک فضانورد روسی از یک زن ژاپنی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر کلاهبرداری یک فضانورد روسی از یک زن ژاپنی با وعده ازدواج با او! اما از جزئیات ماجرا چه می‌دانیم؟

یک زن ژاپنی 65 ساله مبلغی در حدود 30 هزار دلار را به یک کلاهبردار اینترنتی که مدعی شده بود فضانوردی گیر افتاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی است پرداخت کرده است. ماجرا از این قرار است که کلاهبردار یا همان فضانورد قلابی، به این پیرزن ژاپنی وعده ازدواج داده بوده است.

بیشتر بخوانید: این بیماری انگلی بر باورهای سیاسی فرد تاثیر می‌گذارد!

کلاهبرداری یک فضانورد روسی از یک زن ژاپنی

این دو روابط مجازی خود را از اواخر ماه ژوئن در اینستاگرام آغاز کردند و شخص کلاهبردار مدعی شده بود که یک فضانورد روس در ایستگاه فضایی بین‌المللی است و حتی گاها عدم پاسخگویی خود را به ارتباطات ضعیف نسبت می‌داده است.

ارتباط این دو به سرعت شدت می‌گیرد و کلاهبردار به طرف مقابل اعلام می‌کند که عاشق او شده و قصد دارد به محض بازگشت به زمین با او ازدواج کند. او اما این را هم گفته بود که برای بازگشت به زمین نیاز به پول زیادی برای خرید بلیت بازگشت دارد و چون این پول را ندارد در حال حاضر امکان ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی را ندارد. از این رو زن ژاپنی حدود 4.4 میلیون ین معادل 30 هزار دلار را به این فضانورد قلابی می‌دهد تا او بتواند به زمین بازگردد.

کلاهبرداری یک فضانورد روسی از یک زن ژاپنی

با این وجود زن ژاپنی متوجه کلاهبرداری نمی‌شود تا اینکه بالاخره به درخواست‌های مالی مکرر فرد مشکوک می‌شود. او در 5 سپتامبر و بعد از پنجمین پرداخت مالی برای کلاهبردار، ماجرا را به اطلاع پلیس می‌رساند.

قربانی در اظهارات خود گفته که بیش از هر چیز فریب تصاویر ارسالی توسط کلاهبردار و شیوه بیان او را در اشاره به سازمان فضایی خورده است. با این وجود گفته شده که فضانوردان در ایستگاه فضایی شبکه ارتباطی متفاوتی نسبت به آنچه این کلاهبردار مدعی شده دارند. به علاوه فضانوردان برای بازگشت از ISS به زمین نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کلاهبرداری یک فضانورد روسی از یک زن ژاپنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر