;
coinex

صفر تا صد هک شبکه یک و خبر ؛ جدیدترین واکنش جبلی به هک اخبار صدا و سیما! [+ ویدیو]

صفر تا صد هک شبکه یک و خبر صدا و سیما چه بود؟ این سوالی است که این روزها چه در جامعه و چه در فضای مجازی بحث داغی شده و ذهن ها را به خود مشغول کرده است. در این مطلب اطلاعات کاملی از هک اخبار صداوسیما را بیان می‌کنیم.


چند روز گذشته شبکه خبر و یک صدا و سیما هک شد و این موضوع به شدت در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب داشته است.

به گزارش تکراتو شنبه 16 مهر ماه 1401، اخبار ساعت 21 صدا و سیما که از شبکه یک و شبکه خبر به طور همزمان پخش می‌شود، برای چندین ثانیه توسط یک گروه هکری، هک شد.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد هک شبکه خبر و یک ؛ اطلاعات دقیق از هک اخبار صدا و سیما

جزئیاتی جدید از هک شبکه خبر و شبکه یک صدا و سیما ؛ فایل آلوده در پلی اوت شبکه خبر!
جزئیاتی جدید از هک شبکه خبر و شبکه یک صدا و سیما

در این راستا خبرگزاری مهر در کانال تلگرامی خود عنوان کرد:

شبکه خبر برای چند ثانیه از دسترس خارج و توسط یک گروه هکری هک شد.

خبرگزاری ایرنا نیز اطلاعات بیشتری از هک اخبار ساعت 21 شبکه خبر و یک صداوسیما را منتشر کرد و گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پخش فایل آلوده در اخبار ساعت ۲۱ روز شنبه ناشی از هک پلی‌اوت شبکه خبر بوده است.»

فرتاک نیوز نیز در مطلبی تحت عنوان «لحظه هک شدن شبکه خبر! + ویدئو» نوشت:

اخبار ساعت ۲۱ صداوسیما که از شبکه‌های اول و خبر صداوسیما پخش می‌شود برای چند لحظه توسط عوامل ضدانقلاب هک شد.

همچنین این پایگاه خبری ویدیویی را منتشر کرد که نشان از هک اخبار ساعت 21 صدا و سیما است و در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید:

 

ایرنا نیز با گفتگو با یک منبع آگاه مقاله ای با عنوان «جزئیات پخش فایل آلوده از شبکه خبر صداوسیما/ پلی‌اوت شبکه خبر هک شده بود» به این موضوع پرداخت.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره نتایج اولین بررسی‌ها پیرامون هک صدا و سیما، اظهار داشت:

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پخش فایل آلوده در اخبار ساعت 21 روز شنبه ناشی از هک پلی‌اوت شبکه خبر بوده است. پشت صحنه برخی خبرسازی‌ها و شایعات منتشرشده و اکانت‌های سازمانی، برخی گروه‌ها و جریان‌ها هستند که تضعیف مدیریت سازمان صداوسیما را دنبال می‌کنند.

گروه هکری انانیموس
صفر تا صد هک شبکه خبر و یک صدا و سیما

وی با اعلام اینکه بعد از هک 7 بهمن 1400 هیچ کدام از نهادهای مسئول حتی یک ریال نیز به امن سازی شبکه سازمان کمک نکردند، گفت:

بررسی‌های فارنزیک هک سال گذشته مشخص کرد مهاجم از خردادماه 1400 در شبکه سازمان حضور داشته و فرایند امن‌سازی شبکه های سیما موفق بوده است؛ اما شبکه خبر به واسطه ماهیت خبری خود دسترسی‌های ویژه‌ای داشته که بعد از رخداد اخیر در حال امن‌سازی است.

هک شبکه خبر و یک صدا و سیما خرابکاری بود! این چیزی است که پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما تاکید داشت و اتفاق چند شب گذشته شبکه خبر و یک صدا و سیما را خرابکاری نامید و نه هک!

حاشیه‌های مرتبط با هک اخبار شبکه خبر و یک تا جایی پیش رفت که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر رفتن خدابخشی از معاونت صداوسیما مطرح شده بود.

به تازگی رئیس سازمان صدا و سیما واکنش های جدیدی به حمله سایبری به این سازمان داشته است.

جبلی درباره اتفاق اخیر هک شبکه خبر و یک صدا و سیما گفت:

ما هر چقدر در تکنولوژی پیشرفت می‌کنیم، آسیب‌پذیری‌ مان نیز بیشتر می‌شود. ۲۰ سال پیش کاغذ به اتاق خبر می‌بردیم و نوار را پیاده می‌کردیم ولی الان فضا فایل‌محور شده است. در جهان هم به همین ترتیب است.

جبلی در دامه تاکید کرد که اولویت سازمان صدا و سیما در دوره جدید تقویت زیرساخت‌های شبکه‌ای است. وی در ادامه تاکید کرد: «در مقاطع مختلف ممکن است با هدف بهره برداری های سیاسی یا کسب اعتباری که دشمن هیچ جا نتوانسته کسب کند، بخواهند یک لحظه به سیستم ما وارد شوند».

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه صحبت های خود درخصوص حمله سایبری به اخبار شبکه یک و خبر تلویزیون ملی گفت:

گروه‌های هکری در دنیا بسیار است و شاید بخواهند در مواقع عادی، تمرین و ابراز قدرت کنند. همکاران ما عزم خود را جزم کرده‌اند که تمام زیرساخت‌های شبکه‌ای خودمان را ایمن‌سازی کنیم.

نظر شما درباره هک شبکه یک و خبر صدا و سیما چیست؟ آیا فکر می‌کنید این یک خرابکاری حساب شده بوده و یا یک هک حرفه ای؟

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    منو سننه قوربونت برم؟

    پاسخ

    چرا نصفه هست کامل چرا پخش نکردی

    پاسخ