;
coinex

بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس [10 اثر برتر]

اعتماد به نفس یعنی شناختی که فرد نسبت به توانایی خود دارد. شاید در دید عموم، اعتماد به نفس یک مسئله ذاتی باشد اما در واقع با طی کردن راه‌هایی مانند مطالعه بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس و تمرین آنها، می‌توان اعتماد به نفس از دست رفته یا به دست نیامده از کودکی را ایجاد کرد.

اعتماد در واقع باور توانایی‌هایی فرد است که به خود دارد. این خود باوری نقش مؤثری در رسیدن به موفقیت ایفا می‌کند. توجه داشته باشید اگر هر شخص خودش را به‌ خوبی بشناسد و با توانایی‌ها یا نقاط ضعف خود نیز آشنایی داشته باشد، دارای اعتماد به‌ نفس است. بنابراین اگر شما هم فکر می‌کنید با افزایش حس اعتماد به‌ نفس، راه هموارتری برای رسیدن به هدف‌های‌تان خواهید داشت، بهتر است سراغ برخی از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس بروید.

در حال‌ حاضر کتاب‌های زیادی جهت تقویت اعتماد به‌ نفس وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. اما نکته قابل توجه این است که ایجاد و پرورش این نیروی درونی، فقط با خواندن کتاب امکان‌پذیر نیست و باید تمرین کافی هم داشته باشید. برای انتخاب راحت‌تر یک کتاب آموزشی در میان گزینه‌های بیشمار، قصد داریم در ادامه مقاله تکراتو به معرفی چند مورد از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس بپردازیم، پس همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید:

لیست 10 مورد از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید با استفاده از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس ذهنیت خود را بهبود ببخشید، بهتر است دقت کافی داشته باشید و سراغ عالی‌‌ترین گزینه‌های ممکن بروید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نسبت‌ به مواردی که در ادامه مطلب ذکر می‌شود، بی‌تفاوت نباشید و آن‌ها را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

کتاب چهار میثاق

چهار میثاق
بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس

یکی از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس که می‌توانید برای تقویت کردن این نیروی درونی از آن کمک بگیرید، کتاب چهار میثاق است. این کتاب جذاب توسط فردی مکزیکی به نام دون میگوئل روئیز نوشته شده‌ که در آن موضوعات مهمی را به چالش کشیده است.

این نویسنده با تجربه سعی دارد با بهره‌گیری از چهار میثاقی که در کتاب به آن‌ها اشاره‌ شده، کمک کند افراد به بینش درونی بهتری برسند و شانس بیشتری نیز برای دستیابی به آرامش درونی و افزایش اعتماد به نفس داشته باشند. چهار میثاقی که دون میگوئل روئیز در کتاب به آن‌ها اشاره کرده، عبارت‌اند از «هر چیزی را به خود نگیرید»، «با کلام خود گناه نکنید»، «همیشه بیشترین تلاش را به کار بگیرید» و «افکار باطل را دور بریزید» می‌شود.

علاوه‌بر راهکارهای اصولی برای رسیدن به اعتماد به‌ نفس مناسب و افزایش آن، در کتاب چهار میثاق به بررسی مسئله مرگ نیز پرداخته شده زیرا نویسنده معتقد است که فقط با قبول کردن صحیح مرگ و پذیرفتن آن، افراد می‌توانند به آرامش برسند. داشتن آرامش نیز به عنوان مهم‌‌ترین عامل مؤثر در به وجود آمدن اعتماد به‌ نفس شناخته شده است. پس در اولین مرحله برای رسیدن به اعتماد به نفس قابل قبول، از تکنیک‌های مناسبی که شما را به آرامش درونی و تعادل می‌رساند، استفاده کنید.

کتاب اعتماد به نفس، دستیابی به آن و زندگی با آن

 

اعتماد به نفس، دستیابی به آن و زندگی با آن

کتاب اعتماد به‌ نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن، نمونه‌ای دیگر از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس به شمار می‌رود که توسط باربارا دی آنجلیس نوشته شده‌ و هادی ابراهیمی آن را ترجمه کرده‌ است. باربارا دی آنجلیس در این کتاب در مورد رمزهای موفقیت خود برای رسیدن به اعتماد به‌ نفس صحبت کرده و به سوالات زیادی که در زمینه اعتماد به‌ نفس از او پرسیده شده، پاسخ داده‌ است.

در مقدمه این کتاب ذکر شده که خود نویسنده نیز ابتدا اعتماد به نفس نداشته اما در جایی از زندگی متوجه شد که برای رسیدن به رؤیاهایش نیاز دارد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. به‌ همین دلیل هم از راهکارهای اصولی مختلفی بهره گرفت و رؤیاهای خود را با افزایش اعتماد به نفس، به‌ حقیقت رساند.

بیشتر بخوانید:

کتاب موهبت کامل نبودن

موهبت کامل نبودن
بهترین کتاب های افزایش اعتماد به نفس

برنی براون، سخنران و نویسنده کتاب موهبت کامل نبودن، سعی دارد در اثر خود به این‌ موضوع بپردازد که هر کسی باید خودش را همان‌‌طور که هست، دوست بدارد و بپذیرد. شما در این کتاب به‌ صورت مرحله به مرحله می‌آموزید که تغییر نگاه به زندگی خود و دیگران تا چه حدی می‌تواند به افزایش اعتماد به‌ نفس کمک کند.

کتاب موهبت کامل نبودن دارای فصل‌های مختلفی بوده که عناوین آن شامل افزایش بهره‌وری، پرهیز از مقایسه و اهمیت ندادن به افکار دیگران می‌شود. این‌ کتاب مفید به‌طورکلی برای تقویت عزت‌ نفس راهکارهایی را به شما یاد می‌دهد که با مرور آن‌ها در ذهن می‌توانید افکار منفی را تغییر دهید و ارزش بیشتری برای خودتان قائل باشید.

کتاب رمز اعتماد به نفس

رمز اعتماد به نفس

یکی دیگر از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس که به دست کلیر شیپمن نوشته‌ شده، کتاب رمز اعتماد به‌ نفس نام دارد. نویسنده این کتاب تلاش کرده با بررسی و بیان تأثیر اعتماد به‌ نفس در زمینه‌ موفقیت، افراد را نسبت‌ به این‌ موضوع هوشیارتر کند و نقشه راه تازه‌ای پیش روی آن‌ها قرار دهد.

مخاطب شیپمن در کتاب رمز اعتماد به‌ نفس، بیشتر زنان هستند و از این طریق سعی دارد اطلاعات بسیار مفیدی در حوزه افزایش اعتماد به نفس به اطلاع آن‌ها برساند. راهکارها و توصیه‌هایی که در این کتاب ذکر شده‌اند، برای رسیدن به هدف بسیار مناسب هستند و افرادی که از آن‌ها بهره بگیرند، می‌توانند شاهد نتایج مثبت زیادی باشند.

بیشتر بخوانید:

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تقریباً 79 درصد از تصمیمات انسان‌ها بر پایه ذهن ناخودآگاه گرفته می‌شود! از این طریق می‌توان گفت ذهن ناخودآگاه نقش بسیار پررنگی در زندگی هر کسی دارد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما به‌ عنوان پر فروش‌ ترین کتاب در حوزه افزایش اعتماد به‌ نفس است. این کتاب که جزء بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس به شمار می‌رود، به شما کمک خواهد می‌کند تا نکاتی که جهت تعامل با ذهن ناخودآگاه به آن‌ها احتیاج دارید را راحت‌تر بیاموزید. این کتاب جذاب توسط دکتر ژوزف مورفی نوشته‌ شده و به عقیده وی، عالی‌‌ترین راه جهت کنترل ذهن ناخودآگاه، ایجاد تعامل و مدارا کردن با آن است.

کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ نویسنده مشهور نیز به عنوان یکی از متفاوت ترین و بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس شناخته شده است. نویسنده در این کتاب به مخاطبان خود می‌آموزد که عوامل خارجی هیچ‌ گونه مانعی برای پیشرفت و رشد ایجاد نمی‌کنند و هر کسی باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا هر چیزی که می‌خواهد را به دست آورد.

در کتاب خودت را به فنا نده، موضوعات مهم زیادی مورد بررسی قرار گرفته و نویسنده باور دارد اولین گام جهت ایجاد اعتماد به‌ نفس، باور کردن خود است. از این طریق هر کسی برای رسیدن به موفقیت، لازم است ابتدا باورپذیری خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

کتاب شجاعت

کتاب شجاعت

شجاع و دلیر بودن، نقش مهمی در زندگی هر کسی دارد و افرادی که از این ویژگی‌ها برخوردار باشند، می‌توانند به جاهایی برسند که شاید باور آن چندان آسان نباشد. دبی فورد نویسنده‌ کتاب شجاعت با بررسی چنین مسائلی از نقش شجاعت بر غلبه بر استرس‌های درونی می‌گوید و آن را مهره‌ای اصلی و کلیدی در پرورش اعتماد به‌ نفس معرفی می‌کند.

این نویسنده معتقد است افرادی که دارای شجاعت کافی هستند، در زندگی‌شان می‌توانند انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشند و سرنوشت متفاوتی را برای خود رقم بزنند. بنابراین اگر شما هم احساس می‌کنید از اعتماد به‌ نفس کمی برخوردار هستید و می‌خواهید آن را پرورش دهید، بهتر است حتما کتاب شجاعت را برای خود تهیه کنید.

کتاب شکاف اعتماد به نفس

شکاف اعتماد به نفس

شاید شما هم در زندگی، فرصت‌های زیادی را به‌ علت کمبود اعتماد به‌ نفس از دست داده‌اید و به فکر مقابله با آن ضعف افتاده باشید. کتاب شکاف اعتماد به‌ نفس در این راه می‌تواند کمک زیادی به شما کند و موجب شود ارزش‌های اصلی‌تان را بهتر مشخص کنید و از آن‌ها به‌ عنوان اصلی‌‌ترین انگیزه‌ای که دارید، بهره بگیرید.

این کتاب توسط راس هریس نوشته شده و افرادی که به‌ خوبی آن را مطالعه کنند، می‌توانند به‌ جای جنگیدن برای غلبه بر ضعف نداشتن اعتماد به‌ نفس کم، یاد بگیرند چگونه یک رابطه جدید با عدم اعتماد به‌ نفس خود ایجاد نمایند. این نویسنده معتقد است هر کسی برای شکست ضعف و تبدیل کردن آن به نقات قوت، در اولین مرحله باید بتواند مسئله را به‌ خوبی بپذیرد.

بیشتر بخوانید:

کتاب ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

کتاب ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

برینلی پلتز و کیت برتون، نویسندگان کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد تلاش کرده‌اند به زبانی روان و ساده در مورد اعتماد به‌ نفس صحبت کنند. آن‌ها از مبانی مبتدی و اولیه شروع کرده‌اند و به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود یاد می‌دهند چگونه درجه اعتماد به نفس را بیشتر کنند.

مواردی که در این کتاب ذکر شده، علاوه‌بر تقویت اعتماد به نفس برای دیگر جوانب زندگی نیز کارآمد هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا روابط اجتماعی و شخصی بهتری را برای خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید غلبه نکردن بر استرس‌ها و ترس‌های درونی، می‌تواند مانع از انجام برخی امور مهم در زندگی شود. به‌ همین دلیل هم بهتر است حتما از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس مانند کتاب ایجاد اعتماد به‌ نفس به زبان آدمیزاد استفاده کنید و رضایت درونی را برای خود به ارمغان آورید.

کتاب شیوه‌های افزایش اعتماد به ‌نفس در کودکان و نوجوانان

کتاب شیوه‌های افزایش اعتماد به ‌نفس در کودکان و نوجوانان

همان‌طور که می‌دانید خیلی از مسائل به‌ تدریج در درون انسان‌ها شکل می‌گیرد و به‌ مرور زمان نیز پرورش می‌یابند، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد خود افراد اقدام به یادگیری مسائلی کنند و آن را با تمرین و تکرار پروش دهند.

دقت داشته باشید بهترین زمان برای توجه کردن به این‌ موضوع، زمانی‌ است که وجود آدم در حال شکل‌‌گیری است، زیرا اشتیاق داشتن به یادگیری در سنین کم بسیار بیشتر است و همین امر موجب می‌شود یادگیری و آموزش راحت‌تر باشد.

در کتاب شیوه‌های افزایش اعتماد به ‌نفس در کودکان و نوجوانان، نکات بسیار مهمی ذکر شده که والدین با استفاده از آن‌ها می‌توانند ارتباط بهتری با کودکان خود داشته باشند و از این طریق نیز بتوانند اعتماد به‌ نفس در آن‌ها را افزایش دهند.

کودکان یا نوجوانانی که دارای اعتماد به‌ نفس کافی نیستند، ممکن است در زندگی با مشکلات زیادی رو به رو شوند. به‌ همین خاطر اگر می‌خواهید فرزندان‌تان در زندگی موفق‌تر شوند و در برابر مشکلات مختلف نیز سریع جا نزنند، بهتر است حتما کتاب شیوه‌های افزایش اعتماد به ‌نفس در کودکان و نوجوانان را که یکی از بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس است را بخوانند.

 

کلام آخر

همان‌‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد اعتماد به‌ نفس مربوط به احساساتی است که بیشتر، از شایستگی افراد و اعتقاد به خود ناشی می‌شود. این احساس تاثیر زیادی بر روی تصمیمات و انتخابات افراد به‌ جا می‌گذارد و نقش مهمی در رسیدن به اهداف و داشتن یک زندگی موفق دارد. افرادی که دارای اعتماد به‌ نفس و اعتقاد به خود هستند، می‌توانند ارتباط بهتری با سایر افراد داشته باشند و همچنین در برابر مشکلات زندگی بهتر ایستادگی کنند. بنابراین وقت گذاشتن جهت ایجاد و پرورش آن بسیار ارزشمند بوده و نباید نسبت به این موضوع بی‌اهمیت باشید.

سوالات متداول

چرا خواندن کتاب های تقویت اعتماد به نفس اهمیت دارد؟

اعتماد به‌ نفس از کودکی شکل می‌گیرد اما نحوه تعامل یا پرورش آن در هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است. برخی افراد اصلا به این‌ موضوع اهمیت نمی‌دهند و همین نیز موجب می‌شود حس اعتماد به‌ نفس در درون‌شان با ضعف مواجه شود. البته بعضی از افراد هم دائماً به‌ دنبال راهکارهایی مناسب مانند مطالعه بهترین کتاب های اعتماد به نفس هستند تا با کمک آن‌ها بتوانند این احساس را در خود تقویت کرده و آن را روز به‌ روز بیشتر افزایش دهند.

برای تهیه کتاب اعتماد به نفس به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب یک کتاب مناسب و جامع، بهتر است ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس با کمک افراد با تجربه در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کنید. فراموش نکنید خواندن کتاب افزایش اعتماد به نفس نیاز به تمرین و تکرار دارد و شما باید برای به دست آوردن نتیجه‌ای ایده‌آل، دائما نکات مهم را با خود مرور کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کتاب های افزایش اعتماد به نفس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر