;
coinex

آمار فروش جهانی تبلت در فصل سوم 2022 ؛ رشد چشمگیر هواوی در بحبوحه تحریم‌ها!

با بررسی آمار فروش جهانی تبلت در فصل سوم 2022 در می‌یابیم که شرکت هواوی هم به لطف بازار روسیه توانست تولید و فروش تبلت‌های خودش را بیشتر کند.

در فصل سوم سال جاری میلادی، طبق گزارش موسسه تحقیقاتی IDC تولید و فروش تبلت‌ها در کل جهان به مقدار ۸.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کمتر شد و تعداد آن به ۳۸.۶ میلیون دستگاه تغییر پیدا کرد. موسسه‌هایی که بر بازار نظارت دارند، اعلام کردند که این پنجمین سال متوالی است که عرضه تبلت‌ها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های 2022 ؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

آمار فروش جهانی تبلت در فصل سوم 2022

بررسی آمار عرضه کروم بوک در فصل سوم سال ۲۰۲۲، نشان می‌دهد که تولید و عرضه کروم بوک، ۳۴.۴ درصد کاهش یافته و تعداد آن به ۴.۳ میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش جهانی تبلت در فصل سوم 2022

قابل توجه است که در سال گذشته استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی زیاد بود، ولی با توجه به پایان محدودیت های کرونایی و دور‌کاری، تقاضا کاهش یافته است و هم‌چنین شاهد افزایش مشکلات اقتصادی هستیم.

البته هم ‌چنان شاهد موفقیت شرکت‌های چینی به علت تقاضا برای محصولات پایین رده هستیم. شرکت‌هایی مثل هواوی به علت قطع همکاری با روسیه، توانستند فرصت خوبی را برای نمایش محصولات خود به دست آورند.

تولید و ارائه تبلت های چینی با قیمت مناسب مثل ریلمی، شیائومی و اوپو باعث افزایش و بهبود رقابت در بازار شده است. البته هم‌چنان شاهد افت تقاضا برای تبلت‌ها هستیم.

به گفته یکی از کارشناسان موسسه IDC در پیرامون همین موضوع، کاملا انتظار داشتیم که در سال ۲۰۲۲ با کاهش و افت تقاضای تبلت روبه‌رو شویم. علاوه بر افت تقاضا، این بازار با مشکلات اقتصادی بسیاری نیز مواجه شده است.

بر اساس بررسی‌های کارشناس IDC قیمت بیشتر تبلت‌ها و کروم بوک‌ها مناسب است، ولی با توجه به نگرانی مشتریان این قسمت از بازار، کمتر به فکر تهیه محصول جدید هستند.

طبق بررسی‌ها و آمار IDC، اپل یکی از برترین تولید کننده‌های تبلت در فصل سوم سال جاری بوده و در حدود ۱۴.۵ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است.

در رتبه دوم، سامسونگ با فروش ۷.۱ میلیون دستگاه تبلت و در رتبه سوم، آمازون قرار گرفته‌ است. هوآوی توانست نسبت به سال قبل، با رشد ۲ درصدی در فروش محصولات، رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی IDC، برترین و بهترین تولید کننده کروم بوک متعلق به ایسر است که توانست ۲۳.۹ درصد سهم بازار را دریافت کند و با اختلاف کمی بالاتر از دل قرار گیرد.

سامسونگ در بازار کروم بوک، خود را در رتبه پنجم شرکت‌های فعال جای داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آمار فروش جهانی تبلت در فصل سوم 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر