;
coinex

نتایج کامل بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار توسط ده آنتی‌ویروس در دسترس کاربران قرار گرفت

بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار توسط ده آنتی‌ویروس معتبر جهانی انجام شده و پیش از نصب هر برنامه نتایج آن جهت تصمیم‌گیری بهتر کاربران به اطلاع ایشان می‌رسد.

در جدیدترین نسخه‌ بازار، شاهد ارائه قابلیت گزارش بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار با توجه به گزارش بررسی‌های ده آنتی‌ویروس بازار در صفحه «جزییات» هر برنامه و بازی خواهیم بود. بنا به اعلام بازار، FSecure، ClamAv، Comodo، ZonerMobileSecurity و PadvishAv از سری آنتی‌ویروس‌هایی‌ هستند که گزارش بررسی آن‌ها درباره هر اپلیکیشن در بازار منتشر خواهد شد و در کنار یکدیگر گزارشی جامع را دراختیار کاربران قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید:‌ سرویس پرداخت مستقیم بازار رکوردشکنی کرد ؛ بیش از 10 هزار تراکنش در روز

بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار برای اطلاع رسانی به کاربران

محمد تکلو، مدیر فنی کافه‌بازار، درباره این مکانیزم و برخی آنتی‌ویروس‌های تهیه‌کننده این گزارش‌ها توضیح می‌دهد: «برنامه‌ها و بازی‌ها، بدون گزارش سلامت توسط آنتی‌ویروس‌ها، اجازه انتشار نمی‌گیرند. کاربران می‌توانند پیش از نصب، نتیجه‌ی بررسی ده آنتی‌ویروس‌ از جمله مکافی، کسپرسکی، گوگل‌پلی‌‌پروتکت، Eset و سیمانتک را ببینند. مهم‌ترین کارکرد آنتی‌ویروس‌ها شناسایی رفتار مخرب در برنامه‌ها و بازی‌هاست».

با این قابلیت، نتایج بررسی امنیتی و تست سلامتی هر برنامه دراختیار کاربر قرار گرفته تا با اطمینان بیشتری نسبت به دانلود و نصب آن‌ها اقدام کنند. البته جهت بهره‌مندی از این ویژگی، کاربران باید نسخه‌ی جدید بازار را بر روی گوشی خود به‌روزرسانی کنند.

بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار

همچنین بازار پذیرای نظر کاربران در خصوص هرگونه رفتار مخرب از سوی برنامه‌ها به وسیله دکمه‌ «شکایت از برنامه» بوده و به شکایت‌های مرتبط نیز ترتیب اثر خواهد داد.

گفتنی است علاوه بر گزارش ده آنتی ویروس، سپر امنیت کافه بازار هم کماکان به بررسی‌های دوره‌ای خود ادامه داده و در صورت رصد هرگونه رفتار مخرب پس از انتشار برنامه به کاربر هشدار حذف آن برنامه‌ را خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی امنیتی اپلیکیشن‌های بازار توسط ده آنتی ویروس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر