;
coinex

رئیس مجلس: با هوشمندسازی می‌توان ضعف‌های مدیریتی را اصلاح کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مزایای هوشمندسازی اعلام کرد که با این امر حیاتی می‌توان بسیاری از ضعف‌های مالی و مدیریتی در کشور را پوشش داد.

عصر روز دوشنبه در تاریخ 26 دی ماه شاهد برگزاری آیین تکریم و معارفه رئیس کل دیوان محاسبات کشور با حضور رئییس مجلس شورای اسلامی، جناب محمدباقر قالیباف در محل دیوان محاسبات کشور بودیم.

محمدباقر قالیباف، در این نشست ضمن معرفی دیوان محاسبات به عنوان نهادی مالی، تخصصی و حقوقی اعلام کرد: «قطعا دیوان با یک بررسی عالمانه و بدون سوگیری می‌تواند بیشترین کمک را به دولت، مجلس و همه مدیران کند. اگر دیوان برخط باشد قادر است از هر حرکت سوئی در مجموعه که به سیستم خلل وارد می‌کند، پیشگیری کند و در صورت بروز هر اتفاقی می‌تواند به وقت و به جای خود به آن رسیدگی کرده و تصمیم‌گیری کند. البته گاهی آن‌قدر در این بحث‌ها تاخیر به وجود می‌آید که از موضوعیت می‌افتد».

بیشتر بخوانید: سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی سامانه‌های جدید پایش ماهواره‌ای خبر داد

تاکید قالیباف بر هوشمندسازی جهت حل مشکلات مدیریتی

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به حسابرسی مبتنی بر عملکرد اعلام داشت: «ما حتما به دنبال اصلاح ساختار بودجه هستیم و همه امکانات خود را برای اجرای آن در برنامه پنج ساله هفتم جمع کرده‌ایم اما همین چند نکته می‌تواند بخش قابل توجهی از کسری و ناترازی عملیاتی را اصلاح کند که برخی از آن‌ها به دلیل عمل نکردن به قانون یا سلیقه‌ای عمل کردن به قانون است، بنابراین ناترازی به دلیل نبود منابع نیست».

هوشمندسازی

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در شفاف‌سازی، کارآمدسازی و مردمی‌سازی به عنوان راه‌حل کلیدی این مسائل و نحوه اجرای آن افزود: «این شاخصه‌ها زمانی می‌تواند کارآمد باشد که بر بستر هوشمندسازی حرکت کند. من با تجربه این را عرض می‌کنم که بسیاری از نابسامانی‌های مدیریتی و بی‌انضباطی مالی و ضعف مدیریتی را در هر بخشی که توفیق حضور داشتم، چه از مجموعه وسیعی همچون قرارگاه سازندگی، چه در حوزه نیروهای مسلح و چه بیرون از آن در شهرداری، نیروی انتظامی و هر کجا که بودم با تکیه بر هوشمندسازی توانستیم برطرف کنیم و موفقیت‌هایی را کسب کنیم، بنابراین امروز نیز باید در این مسیر حرکت کنیم».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاکید قالیباف بر هوشمندسازی جهت حل مشکلات مدیریتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر