;
coinex

انتقاد شدید نماینده مجلس از نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی ؛ چطور محصول 10 هزار دلاری 1 میلیارد شد؟

یک نماینده مجلس نسبت‌ به نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی شدیداً انتقاد کرد. صحبت‌های این نماینده مجلس را در ادامه بخوانید.

خودروهای وارداتی قرار است به‌زودی و از طریق بورس کالا به‌فروش برسند. یکی از شروط اصلی خرید این خودروها، بلوکه‌کردن مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی یکی از بانک‌های طرف قرارداد است. حال یک نماینده مجلس ضمن مخالفت با فروش این خودروها در بورس کالا، نسبت‌به نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی نیز شدیداً انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: از نظر شرع، معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت باطل است!

انتقاد شدید نماینده مجلس از نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: «قیمت خودروی ۱۰هزاردلاری که با ارز ۳۰هزار تومانی وارد شده است با احتساب تعرفه ۳۰درصدی حدود ۴۰۰میلیون تومان تمام می‌شود، حال چرا مردم فقط برای ثبت‌نام باید ۵۰۰ میلیون در حساب خود بلوکه کنند؟»

انتقاد شدید نماینده مجلس از نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی

جلال رشیدی کوچی با اشاره به شرایط پیش‌بینی‌شده برای پیش‌فروش خودروهای وارداتی، بیان کرد:

این راه‌ها در حوزه واردات خودرو اشتباه است زیرا ما می‌خواهیم با عرضه محدودی که انجام می‌دهیم، رضایت عمومی را به دست آوریم؛ در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و منجر به انحصار و ویژه‌خواری خواهد شد.

وی افزود: «در حوزه خودروهای وارداتی با تعداد خودرویی که وارد شده است، اگر باز به این سمت و سو برویم راه غلط را طی کرده‌ایم. قرار است این خودروها در بورس کالا با چند برابر قیمت تمام‌شده در اختیار مردم قرار گیرد که واقعا مسیر اشتباهی است.» نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

متاسفانه هر چقدر هم که ما می‌گوییم گوش شنوایی نیست. خودرو ۱۰هزار دلاری که با ارز نیمایی وارد شده است، دوستان‌ بالغ بر یک میلیارد قیمت برای آن گذاشته‌‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر