;
coinex

سهمیه بنزین نوروزی 1402 ؛ امسال خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست! [+ویدیو]

در شرایطی که تعطیلات نوروز رو به پایان است، برخی افراد هنوز انتظار سهمیه بنزین نوروزی 1402 را می‌کشند! اما آیا خبری از سهمیه بنزین ویژه نوروز 1402 خواهد بود؟

تا چند سال پیش دولت هر ساله و به مناسبت نوروز، یک سهمیه 60 لیتری به اسم عیدی نوروزی یا سهمیه بنزین نوروزی برای مسافرت‌های نوروزی به افراد تخصیص می‌داد. سهمیه‌ای که دو سه سالی است است دولت با بهانه آماده کرونا و کاهش مسافرت‌های نوروزی از پرداخت آن صرف‌نظر کرده است. حال اما و با وجود گذشت چند روز از آغاز سال نو،‌ سوال مردم این است که آیا سهمیه بنزین نوروز 1402 واریز می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

طرح فروش پیکاپ کلوت دنده ای اسفند 1401 [+شرایط، قیمت و موعد تحویل]

سوختگیری با کارت سوخت شخصی از ابتدای نوروز 1402 الزامی می‌شود

سهمیه بنزین نوروزی 1402

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دی ماه 1401 در خصوص تخصیص سهمیه نوروزی بنزین در نوروز 1402 گفت: «در حال حاضر با فرایند‌هایی که در بحث به سازی و نوسازی برخی از بخش‌های پالایشگاه‌ها صورت گرفته، کیفیت بنزین نسبت به قبل بهتر شده و میزان تولید بنزین سوپر نیز افزایش پیدا کرده است و اکنون توزیع بنزین سوپر را در شرایط عادی ادامه می‌دهیم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا بنزین سوپر به جز تهران در استان‌های دیگر نیز توزیع می‌شود؟ گفت:

بله. به تدریج بنزین سوپر را در استان‌های دیگر نیز توزیع خواهیم کرد.

سهمیه بنزین نوروزی 1402 ؛ امسال سهمیه بنزین نوروز واریز می‌شود؟
سهمیه بنزین نوروز 1402 / سهمیه نوروزی بنزین 1402

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص آخرین وضعیت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی 1402 اظهار کرد: تا کنون در این مورد مصوبه‌ای ابلاغ نشده است. نژادعلی با اشاره به میزان مصرف بنزین، اظهار کرد:

میزان مصرف در کل کشور غیر منتظره است. اکنون که در فصل سرد قرار داریم میزان مصرف کاهش نیافته و این در حالی است که هیچ سالی سابقه نداشت که در این فصل میزان مصرف کاهش پیدا نکند. نه تنها نسبت به تابستان مصرف کاهش نیافته بلکه در برخی روز‌ها شاهد افزایش مصرف نیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اعداد موجود در حوزه مصرف مناسب نیست، گفت: «می‌بایست در حوزه مدیریت مصرف اقدامات جدی صورت گیرد و مردم کمک دولت باشند تا تراز منفی در حوزه بنزین نداشته باشیم». نژادعلی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت مصرف و رعایت میزان مصرف هم ذخیره سازی مناسبی داشته باشیم و هم توزیع فراورده به نحو احسن در جایگاه‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید:

طرح فروش نقدی محصولات مدیران خودرو اسفند 1401 [+شرایط و قیمت و لیست محصولات]

طرح فروش ایران خودرو دیزل اسفند 1401 ؛ فوتون H4 و H5 [+شرایط و قیمت]

اظهارات وزیر نفت در خصوص سهمیه نوروزی بنزین 1402

وزیر نفت بهمن ماه سال جاری و در گفتگویی ضمن تکذیب احتمال افزایش قیمت بنزین در خصوص سهمیه بنزین نوروزی در سال 1402 گفت: «هیچ تصمیمی گرفته نشده است اما امیدواریم با مدیریت مصرف بنزین در این ایام رفاه را برای مردم فراهم کنیم.»

سهمیه بنزین نوروزی در سال 1402 در هاله‌ای از ابهام [بروزرسانی 18 اسفند 1401]

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگویی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین در نوروز 1402 گفت: «پیش بینی صورت گرفته که احتمالا با افزایش مصرف سوخت در نوروز روبه رو خواهیم بود، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شده است؛ یعنی در سخت افزار و نرم افزار و همچنین در خصوص تجهیزات جایگاه‌های سوخت، پرسنل، پشتیبانی و ارسال فرآورده به موقع در جایگاه های سوخت اقدامات خوبی انجام شده است.» او گفت:

در حال حاضر وضعیت نسبتا پایداری را در جایگاه‌های سوخت نقاط مختلف کشور داریم، اما در برخی از نقاط مرزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که جایگاه داران و همه فعالان تلاش می‌کنند تا این مشکلات را رفع کنند.

نواز گفت: «همچنین از ۱۵ اسفند ماه در واقع عملا جایگاه‌های سوخت وارد فاز اجرایی نوروز شده و بیش از ۴۲۰۰ جایگاه عرضه فرآروده نفتی و ۲۷۰۰ جایگاه سی ان جی با بیش از ۶۰ هزار نفر پرسنل خدمت رسانی را به مردم انجام خواهند داد و امیدواریم با تلاش شبانه روزی، هیچ فرد در هیچ کجای ایران وقتی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کند، بدون سوخت نماند.»

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور محدودیت‌های سوخت‌گیری هم در استان‌ها برطرف شده و مردم بدون مشکل می‌توانند سوخت دریافت کنند. او در پاسخ به سوالی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین برای نوروز 1402 گفت:

در حال حاضر چیزی اعلام نشده است.

نواز گفت: «کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های سوخت بعداز ده روز انتقال پیدامی کند به نواحی شرکت‌های وزارت نفت، در آنجا هم یک دو ماهی نگهداری می‌شود.»

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت گفت: «اگر یک درصد هم در سامانه یافت نشد، چون شاید مالک جایگاه هنوز در سامانه ثبت نکرده باشد با توجه به آخرین سوخت گیری که مردم یادشان هست، به همان جایگاه مراجعه حضوری کنند.»

بیشتر بخوانید: 

ممنوعیت عرضه بنزین جز برای باک خودرو [+فیلم]

اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت در سال 1402

سهمیه بنزین نوروزی در کار نخواهد بود! [بروزرسانی 27 بهمن 1401]

سهمیه بنزین نوروزی 1402
سهمیه بنزین نوروزی 1402

جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر در خصوص شرایط فعلی کشور و احتمال تخصیص سهمیه بنزین نوروزی تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که:

مردم همچنان سهمیه ۶۰ لیتری ۱۵۰۰ تومانی را دارند که ۹ ماه قابلیت ذخیره دارد و ۱۵۰ لیتر هم اعتبار با نرخ دوم ۳ هزار تومانی و تغییری ایجاد نشده است. اگر هم کارت شخصی همراهشان نبود، می‌توانند از کارت آزاد جایگاه‌ها استفاده کنند.

 زمان واریز سهمیه بنزین فروردین 1402 [بروزرسانی 29 اسفند 1401]

در شرایطی که خبری از سهمیه بنزین نوروزی 1402 نیست، سهمیه بنزین فروردین 1402 خودروهای شخصی بدون هیچ تغییری ساعت صفر بامداد سه‌شنبه اول فروردین 1402 در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از وزارت نفت، در نخستین ماه سال 1402، 60 لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی افراد واریز می‌شود. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه‌بندی طرح مدیریت مصرف سوخت واریز خواهد شد.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سهمیه بنزین نوروزی 1402 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    چرا خودرو دوگانه ۳۰ لیتر سهمیه داره که مصرف یک روز هم نمیشه ، بزرگترین اچحاف قرن !
    مگر هزینه نگهداری و تعویض کپسول رایگانه یا معاینه فنی و تعمیر موتور که دوگانه بیشتر هزینه می کند

    پاسخ

    مسئولین بی سواد ما این مورد رو مد نظر نمیگیرن که روزانه چند خودرو داره به خیابونهای کشور اضافه میشه در ماه چند تا ودر سال چند خودرو روانه بازار میشن بعد انتظار دارن مصرف بنزین کم بشه اگه دنبال کاهش مصرف سوخت هستید دنبال بهینه کردن وبرقی شدن خودرو ها باشید با این مبالغی که مردم میدن تا گاری ملی سوار شوند بهترین وکم مصرف ترین ماشین هار روز دنیا رو میشه خرید پدر ظلم بسوزه والبته آدم های بیسواد و نادان که بر مسند قدرت جا خوش کردن و به فکر مردمان خودشان نیستن شاید از این مردم نیستن
    والسلام

    پاسخ

    خیلی بی انصافیه جزء اولین کشورهای صادر کننده نفتی دنیا باشیم اما سالی یک بار ۵۰ لیتر هم عیدی نداریم !!!
    تابحال ۱۰۰ کیلومتر دور نشدیم مثلا گشت نوروز بریم چه انصافیه ؟

    پاسخ

    آیا کثیفتر از نظام جمهوری اسلامی وجود دارد؟ فقط به دنبال بهانه ای هستید تا مردم را از امکانات و تخفیفها محروم کنید رییسی شش کلاسه حالا کاری به سواد نداشته ندارم این بشر حتی سواد خواندن و نوشتن درست هم ندارد

    پاسخ

    اونقدر تبلیغ گذاشتید و جمله رو از وسط تیکه تیکه کردید نفهمیدیم چی خوندیم

    پاسخ

    خاک عالم بر سرت رئیسی شش کلاسه که زندگیمونو جهنم کردی.مشتی دزد کثیف شرف ایران و ایرانی رو بردین.کارتون شده دزدی از مردم بیچاره

    پاسخ

    بیش از چهار(۴) ماهه خودرو کوئیک از سایپا خریده ام و هنوز کارت سوخت آن نیامده است.
    دیگر خجالت از فامیل و آشنا از بابت قرض گرفتن کارت سوختشان دارم.
    وسعمان به خرید بنزین آزاد نمی‌رسد!
    عنایتی کنید و منعکس کنید.
    ممنون

    پاسخ

    دولت ازما ندزده
    نمیخوایم چیزی به مابده

    پاسخ

    اگر دولت بخواد شصت لیتر بنزین بدهد ارزشی ندارد شصت لیتر اگر دولت واقعا میخواد عیدی بدهد و مردم برون مسافرت سه ساله ندادن صد لیتر یا صد و پنجاه لیتر عیدی بدهن این مقدار ارزشش دارد ولی شصت لیتر مگر چقدر فرق قیمت دارد بدهد یا ندهد مردم ایران به فقر و بدبختی عادت داریم

    پاسخ