coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

رونمایی از تکنولوژی جدیدی که می‌تواند در بازیابی بینایی افراد نابینا کاربرد داشته باشد

با تکنولوژی جدید چینی‌ها، بازیابی بینایی افراد نابینا ممکن خواهد شد. بکارگیری این تکنولوژی در علم پزشکی می‌تواند انقلاب جدیدی را در درمان نابینایی رقم بزند.

محققان دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ موفق به ساخت دستگاهی شدند که می‌تواند به بازیابی بینایی افراد نابینا کمک کند. این دستگاه Science Eye نام گرفته و از ترکیب نمایشگر MicroLED با فرآیند ژن‌درمانی بوجود آمده است. در حقیقت این دستگاه را  می‌توان در درون چشم جاسازی کرد و از آن به‌عنوان جانشین شبکیه چشم آسیب‌دیده استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کم خوابی می تواند باعث نابینایی شود

بازیابی بینایی افراد نابینا با تکنولوژی جدیدی چینی ممکن شد

چشم بیونیک Science Eye یک پیشرفت قابل توجه در زمینه بازیابی بینایی محسوب می‌شود. این دستگاه می‌تواند بینایی را برای افراد مبتلا به دژنراسیون شبکیه (کاهش یا اختلال دید مرکزی) که میلیون‌ها نفر در سراسر جهت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بازیابی کند.

Science Eye شامل یک دستگاه قابل کاشت در چشم است که برای ایجاد ارتباط مستقیم با مغز و دور زدن شبکیه آسیب دیده استفاده می‌شود.

به گفته محققان، چشم بیونیک Science Eye پتانسیل تغییر درک ما از واقعیت را دارد. این دستگاه می‌تواند برای افرادی که بینایی خود را از دست داده‌اند ادراک بصری ایجاد کرده و به آن‌ها اجازه دهد که دنیای اطراف خود را ببینند.

بازیابی بینایی افراد نابینا با تکنولوژی ممکن شد

به گزارش Cnet، این چشم بیونیک قابلیت ارائه اطلاعات اضافه و همچنین تغییر دید ما نسبت به محیط اطراف را دارد. به عنوان مثال، این دستگاه می‌تواند اطلاعاتی در رابطه با فاصله بین دو جسم یا رنگ یک گل در اختیار بیمار قرار دهد.

بر همین اساس می‌توان گفت که چشم بیونیک می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر حوزه واقعیت مجازی (VR) داشته باشد. این دستگاه می‌تواند با ایجاد ارتباط مستقیم با مغز، تجربه‌ای فراگیر را برای کاربر ایجاد کند.

علاوه بر این، Science Eye می‌تواند به افراد دارای معلولیت کمک کند تا واقعیت مجازی را به شیوه‌ای معنادارتر تجربه کنند. به عنوان مثال افراد معلول می‌توانند با استفاده از این ابزار محیط مجازی را کاوش کرده و با اشیا به گونه‌ای تعامل داشته باشند که تا پیش از آن غیرممکن بوده است.

همانطور که گفته شد، چشم بیونیک Science Eye یک دستگاه بسیار پیچیده است که نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی را با فرایند ژن‌درمانی بازیابی بینایی ترکیب می‌کند. نمایشگر microLED که برای تقلید از فعالیت شبکیه چشم طراحی شده است، به صورت مستقیم در چشم بیمار کاشته شده و ادراک بصری را ایجاد می‌کند.

در مرحله بعد ژن درمانی بازیابی بینایی آغاز می‌شود. این فرایند شامل تحویل ژن‌های مورد نیاز به شبکیه چشم برای شروع و تداوم روند رشد سلول‌های جدید است.

بازیابی بینایی افراد نابینا با تکنولوژی ممکن شد

تیم توسعه‌دهنده این چشم بیونیک مدعی شده که سال‌ها زمان صرف توسعه و اصلاح فناوری‌های مورد نیاز این دستگاه شده است. آن‌ها همچنین در حال انجام تحقیقات گسترده‌ای برای اطمینان از ایمنی و مؤثر بودن Science Eye برای همه کاربران انجام داده‌اند.

این تیم همچنین در حال کار بر روی بهبود وضوح تصویر و دقت نمایشگر microLED به کار رفته در این محصول هستند تا در نهایت به ادراک بصری واقعی‌تری دست یابند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ امکان بازیابی بینایی افراد نابینا با تکنولوژی‌های پیشرفته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر