;
coinex

بهترین فصل سفر به تایلند ؛ سرزمین مردمان آزاد [+ هزینه‌های سفر و جاهای دیدنی]

در راهنمای سفر به تایلند توضیح می‌دهیم که مسافرت به این کشور زیبا چه هزینه‌هایی دارد. همچنین توضیح می‌دهیم که بهترین فصل سفر به تایلند چه زمانی است.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و امروزه به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار سفر ایرانیان به شمار می‌رود.

سواحل شنی سفید، درختان نخل، جنگل‌های استوایی، جزایر و سواحل بکر، آبشارهای دیدنی، دهکده‌های روستایی، بازارهای شناور و کوه‌های پوشیده از مه، از زیباترین جاهای دیدنی تایلند هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر به دبی

بهترین پارک های آبی دبی

بهترین فصل سفر به تایلند

نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو واژه‌ی Thai و Land است که سرزمین مردمان آزاد یا همان قوم تای معنا می‌شود. زبان رسمی این کشور تایلندی، پایتخت آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم آن، بودایی است.

بهترین فصل سفر به تایلند
بهترین فصل سفر به تایلند

 

تایلند به کشور هزار لبخند و هزار معبد شهرت دارد. این کشور علاوه بر طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و باستانی بسیار زیبا و تماشایی دارد.

اولین نکته‌ای که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن اشاره کنیم، این است که بر اساس نظر گردشگران و همچنین الگوی گردشگری، تایلند سه فصل دارد. در ادامه این مقاله، جزئیات بهترین زمان مسافرت به تایلند را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

موقعیت جغرافیایی تایلند

تایلند در جنوب شرقی قاره‌ آسیا قرار دارد و با برمه و لائوس از شمال و از جنوب با کشور مالزی و خلیج تایلند همسایه است. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بانکوک است. تایلند ۵۱۳۱۲۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس آخرین آمار سرشماری، جمعیت این کشور ۶۸.۸۶۳.۵۱۴ نفر است.

کشور تایلند از طریق مرزهای آبی، از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز است.

آب و هوای تایلند

تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است؛ با این حال، از شمال تا جنوب تایلند با الگوهای آب و هوایی گوناگونی روبه رو هستید. کشور تایلند نزدیک به دریاست؛ از این رو در بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. شمال کشور کوهستانی و پوشیده از جنگل‌های بسیار است و در نواحی مرکزی آن، شالیزارهای سرسبز برنج قرار گرفته‌اند.

بهترین زمان مسافرت به تایلند

 

از اوسط بهمن تا اواسط خرداد، میانگین دما در این کشور به ۳۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به عبارتی، فصل گرم و خشک این کشور به شمار می‌رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان آغاز می‌گردد و میانگین دمای آن، ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سردترین فصل تایلند از نیمه‌ آبان شروع می‌شود و تا نیمه‌ بهمن ادامه دارد، گفتنی‌است که در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پارک های آبی ایران

ارزان ترین مراکز خرید دبی

سه فصل گردشگری تایلند

بر اساس اطلاعاتی که راهنمای سفر به تایلند آمده، از نوامبر تا فوریه که برابر با نیمه آبان ماه تا اواسط اسفند است، این کشور آب و هوای مناسبی برای مسافرت دارد. میانگین دما در این فصل از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است؛ این در‌حالی‌است‌که در این بازه زمانی، تقریبا تمام مناطق جهان، زمستان سردی را تجربه می‌کنند.

زمستان بهترین فصل مسافرت به تایلند است؛ در این فصل در تایلند رطوبت هوا کم و گرمای خورشید ملایم است و شب‌ها نسیم خنکی از دریا می‌وزد. از این رو تایلند بیشترین گردشگران را در این فصل از سال به خود جذب می‌کند.

بهترین زمان مسافرت به تایلند
بهترین زمان مسافرت به تایلند

 

از سپتامبر تا اکتبر، برابر با نیمه شهریور تا اواسط آبان، فصل بارش‌های پراکنده در تایلند است. در این فصل هوا به اندازه فصل اوج گردشگری ملایم نیست و سواحل نسبت به فصل زمستان خلوت‌تر هستند. در این مدت دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند و بارندگی‌ها پراکنده است. اگر با بارش‌های ناگهانی مشکلی ندارید، این زمان هم می‌تواند بهترین فصل سفر به تایلند پس از فصل‌ زمستان (اوج گردشگری) باشد.

فصل‌های کم گردشگر (Low Season)، ماه‌های آوریل تا مه (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) و ژوئیه تا سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط شهریور)، گرم‌ترین ماه‌های سال در تایلند محسوب می‌شوند. در این زمان روزها داغ هستند و شب‌ها خنک. پس اگر تحمل گرما ندارید، این ماه‌ها بهترین فصل سفر به تایلند برای شما نیستند.

اما از جولای تا سپتامبر که برابر با نیمه تیر ماه تا اواسط مهر ماه است، پر بارش‌ترین و مرطوب‌ترین زمان سال در تایلند محسوب می‌شود. ممکن است چهار ماه بی‌وقفه باران ببارد. اغلب خیابان‌ها به علت بارش‌ها پر از آب هستند و میزان رطوبت هوا بسیار بالاست. در این ماه‌های سال تایلند کم‌ترین گردشگران و مسافران را دارد و بیشتر مسافرت‌ها به این کشوری کاری هستند.

ارزان‌ ترین زمان سفر به تایلند

اگر می‌خواهید هزینه سفر به تایلند را کاهش دهید، باید فصلی را انتخاب کنید که گردشگران کمتری در تایلند حضور داشته باشند. در واقع، ارزان‌ ترین زمان سفر به تایلند زمانی است که گردشگری در این کشور رونق کمتری دارد.

بهترین فصل مسافرت به تایلند

تایلند در ماه‌های آگوست تا سپتامبر (نیمه‌ی مرداد ماه تا اواسط مهر ماه) کمترین گردشگر را دارد. اما اگر به دنبال ارزان‌ ترین زمان سفر به تایلند هستید، ما اواسط تابستان تا اوایل فصل پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما می‌توانید برای دیدن معابد باشکوه، جاذبه‌های گردشگری طبیعی، بناهای تاریخی و شرکت در جشنواره‌های گوناگون، ارزانترین زمان سفر به تایلند و اقتصادی‌ترین تورهای مسافرتی به تایلند را انتخاب کنید و از تفریح‌ها و سرگرمی‌های جذاب این سرزمین لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به تایلند برای حضور در جشنواره‌های مختلف

  • اگر دوست دارید طمع غذاهای مختلف تایلندی را بچشید، بهترین فصل سفر به تایلند اواخر پاییز و اوایل زمستان است. می‌توانید در جشنواره غذا و سرگرمی چیانگ‌مای که هر ساله در ماه دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) با نمایش بهترین غذاهای تایلندی برگزار می‌شود، حضور پیدا کنید.
  • جشن بالن‌ها طرفداران زیادی دارد و در ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) برگزار می‌شود. در این جشن بالن‌های رنگارنگ به مدت یک هفته در آسمان تایلند به پرواز در می‌آیند.
  • اگر از علاقه‌مندان گل و گیاه هستید پیشنهاد می‌کنیم از جشنواره گل چیانگ‌مای در پایتخت شمالی تایلند بازدید نمایید. چیانگ‌مای در هفته اول فوریه (نیمه دوم بهمن) برگزار می‌شود و در آن گل‌های رنگارنگ داوودی و گل سرخ Damask همراه با رژه به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • دوستداران حیوانات به ویژه فیل‌ها می‌توانند در آذر ماه به تایلند سفر کنند و در جشنواره فیل سورین حضور یابند. این جشنواره بیش از ۵۰ سال در ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) در استان شمال شرقی سورین برگزار می‌شود. در جشنواره سورین رژه و بازی فیل‌ها و مراسم‌های دیگر برگزار می‌شود.
  • جشنواره لاک‌پشت‌ها سالی یک بار در ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) و به مدت یک هفته برگزار می‌شود. مجسمه‌های شنی، ورزش‌های آبی، غرفه‌های غذاهای دریایی، جذابیت این جشنواره را افزایش می‌دهد. در زمان جشنواره، لاک پشت‌های دریایی جوان برای افزایش جمعیت به اقیانوس برگردانده می‌شوند.
  • مسابقه Phichit Boat (قایق رانی) به قدمت ۲۰۰ سال در شهریور به مدت دو روز در تایلند برگزار می‌شود و قایق‌ها در مسابقات گوناگون با هم رقابت می‌کنند. امروزه این مسابقه 200 ساله با جشن و غذا و نوشیدنی همراه است.
  • جشنواره Bun Bang Fai که به امید بارش باران در سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) برگزار می‌شود، یک مراسم پر سر و صدای دو روزه است. در این جشنواره در نواحی شمال شرقی که اغلب کمبود بارش دارند، روستاییان موشک‌هایی از جنس بامبو را رنگ‌آمیزی کرده و به آسمان شلیک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی ترکیه

بهترین فصل سفر به تایلند
بهترین فصل مسافرت به تایلند

بهترین زمان مسافرت به شهرهای تایلند در یک نگاه

  • بانکوک: نوامبر تا مه (اواسط آبان تا اواسط خرداد)
  • چیانگ‌مای و تایلند شمالی: اکتبر تا فوریه (اواسط مهر تا اواسط اسفند)
  • پوکت، کرابی و جزایر آندامان: دسامبر تا ژانویه (اواسط آذر تا اواسط بهمن)
  • کو سامویی و خلیج تایلند: فوریه تا مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین)

بهترین فصل سفر به تایلند و شهرهای آن (از بانکوک تا کرابی)

بانکوک، پایتخت تایلند شهری مدرن و در عین حال سنتی است که جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد. علاوه‌بر‌این، مراکز خرید بزرگ و کافه‌های گوناگون بانکوک خاطره‌ خوشی را برای‌تان می‌سازند.

بانکوک در طول سال اغلب گرم و مرطوب است و می‌تواند در تمام طول سال بهترین مقصد سفر به تایلند باشد. با این حال تصور می‌شود که فصل خنک از نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط اسفند) بهترین زمان برای سفر به تایلند و رفتن به بانکوک است. چون هر چه هوا ملایم و خنک‌تر باشد، امکان پیاده‌روی در این شهر و کشف دیدنی‌های آن بیشتر خواهد بود. از آذر تا اسفند باران‌های موسمی در این شهر کاهش می‌یابد و از گرمای تابستان هم هنوز خبری نیست. به همین خاطر، راهنمای سفر به تایلند این فاصله زمانی را به مسافران پیشنهاد می‌دهد.

فروردین تا خرداد ماه، گرم‌ترین ماه‌های سال در بانکوک به شمار می‌آیند و بارش‌های ناگهانی فراوانی در این ماه‌ها اتفاق می‌افتد. از اردیبهشت تا تیر ماه، گرما و رطوبت بانکوک بسیار زیاد و غیرقابل تحمل می‌شود. در دهه‌ی اول تیر هوای موسمی وارد بانکوک می‌شود و دمای هوا چند درجه کاهش می‌یابد.

بهترین فصل سفر به تایلند

از خرداد تا آبان ماه فصل کم گردشگر در نظر گرفته می‌شود و هزینه سفر به تایلند بسیار کاهش پیدا می‌کند؛ اما باران‌های موسمی زیادی اتفاق می‌افتند. اگر از فعالیت‌های فضای بسته مانند خرید و بازدید از معابد معروف بانکوک لذت می‌برید، این باره زمانی ارزانترین زمان سفر به تایلند برای شما خواهد بود.

بهترین فصل مسافرت به تایلند برای بازدید از ساحل آندامان، دسامبر و ژانویه (اواسط آذر تا اواسط بهمن) است. این ماه‌ها خشک‌ترین و آفتابی‌ترین بخش سال در این نواحی از تایلند هستند.

در اواسط زمستان، در ساحل آندامان دریا بسیار آرام است و مناسب برای غواصی و شناست که بهترین فصل سفر به تایلند و ساحل آندامان محسوب می‌شود. از ژوئیه تا اکتبر (اواسط تیر تا اواسط آبان) در این جزایر علاوه بر وزش باد، دریا هم مواج است.

چیانگ‌مای شهری باستانی و پر از معابد بودایی است که در میان جنگل و کوه‌های شمال تایلند قرار گرفته است. این شهر باستانی تایلند به داشتن جاذبه‌های تاریخی و پارک‌های طبیعی مشهور است.

بهترین زمان مسافرت به تایلند برای بازدید از شهر باستانی چیانگ‌مای تایلند، ماه دسامبر تا ژانویه (اواسط آذر تا اواسط بهمن) است. اما اگر می‌خواهید از شلوغی شهر رها شوید، ماه‌های نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) و فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) را برای دیدن این شهر و معابد آن انتخاب کنید.

دما در فصل زمستان بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. آب و هوای خنک و دلپذیر در این چهار ماه سال با نسیم ملایم باعث می‌شود انواع فعالیت‌ها در فضای باز امکان‌پذیر شود.

بهترین فصل سفر به تایلند
هزینه سفر به تایلند

بهترین فصل مسافرت به تایلند و بازدید از این دیدنی‌های چیانگ‌مای، چیانگ‌رای و شمال تایلند، از اوایل پاییز تا اواخر زمستان است؛ یا به عبارت دیگر از اکتبر تا فوریه (اواسط مهر تا اواسط اسفند) که رطوبت کم بوده و هوا تقریبا خنک و مناسب برای انجام انواع فعالیت‌ها در فضای باز است. گفتنی‌است که در مدت زمان یاد شده، ۹ ساعت آفتاب روزانه را مشاهده خواهید کرد.

بهترین زمان برای بازدید از چیانگ‌مای، چیانگ‌رای و شمال تایلند، همین محدودی زمانی اوایل پاییز تا اواخر زمستان است؛ چون در مقایسه با جنوب این کشور، در تایلند شمالی باران‌های سنگین‌تری در فصل موسمی یعنی اوت و سپتامبر (اواسط مرداد تا اواسط مهر) رخ می‌دهد و این ماه، مناسب سفر به این نواحی تایلند نیست.

بهترین وقت سفر به تایلند برای بازدید از پوکت، آبان تا اردیبهشت ماه بوده که هوا خنک و عالی است و برای فعالیت‌های ساحلی و آبی بسیار مناسب خواهد بود. در طول سال، اوج گرمای روزانه شهر پوکت از ۳۱ درجه سانتی‌گراد تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید استانبول

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

اما اگر می‌خواهید با کمترین هزینه سفر به تایلند بروید و جاذبه‌های شهر پوکت دیدن کنید، ماه مه تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) که فصل باران‌های موسمی بوده و نرخ هتل‌ها پایین است، بهترین فصل سفر به تایلند برای شما خواهد بود.

ارزانترین زمان سفر به تایلند

 

اما به خاطر داشته باشید در این با‌زه‌ی زمانی دریا در بعضی مواقع طوفانی است؛ بخصوص در سواحل غربی، شنا و قایقرانی می‌تواند با خطر همراه باشد. سواحل شرقی پوکت در طی سال اغلب آرام‌تر است. سپتامبر تا دسامبر (اواسط شهریور تا اواسط دی) بهترین محدوده زمانی برای دیدن نهنگ‌ها در خلیج تایلند است.

و اما فوریه و مارس (اواسط بهمن تا اواسط فروردین) بهترین فصل سفر به تایلند برای بازدید از کو سامویی خواهد بود. سواحل جنوب شرقی که در خلیج تایلند واقع شده‌اند، از الگوی فصلی کمی متفاوت با منطقه آندمان پیروی می‌کنمد. آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) گرم‌ترین ماه سال در کو سامویی است.

Ko Tao ،Ko Phangan و Ko Samui حتی در فصل مرطوب، از اکتبر تا دسامبر (اواسط مهر تا اواسط دی) باران کمتری در مقایسه با دیگر مناطق تایلند دارند. بهمن تا فروردین ماه بهترین فصل سفر به تایلند برای بازدید از این نواحی است، چون هوایی آفتابی‌ و خشک‌ دارند.

 

شهر کرابی هم طبیعت بکر، زیبا و فوق‌العاده‌ای دارد. پارک‌های ملی، سواحل بکر و جزایری که فقط با قایق به آن دسترسی پیدا می‌‌کنید، گردشگران را مشتاق بازدید از این شهر می‌کنند. جالب است بدانید بر خلاف دیگر نواحی تایلند، آب و هوای شهر زیبای کرابی به دو بخش خشک (اواسط آذر تا اواسط اردیبهشت) یا بارانی ( اواسط اردیبهشت تا اواسط آذر) تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خیابان های معروف استانبول

بهترین فست فود و پیتزافروشی

بهترین فصل سفر به تایلند برای بازدید از شهر زیبای کرابی که در جنوب تایلند واقع شده، آبان تا فردوردین است. بیشترین میزان بارندگی در کرابی ماه‌های شهریور، مهر و آبان اتفاق می‌افتد.

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

می‌توان گفت در مقایسه با بیشتر مناطق تایلند، فصل تابستان در کرابی گرم نیست و بالاترین میانگین دما در این شهر به ندرت از ۳۲ درجه سانتی‌گراد عبور می‌کند. مسافرت در فصل بارانی سال ممکن است خوب و عالی باشد یا با بارندگی شدید و مواج شدن دریا همراه باشد. اما از آبان تا اردیبهشت بهترین فصل سفر به تایلند و شهر کرابی است، زیرا زمان مناسبی برای ورزش‌های آبی، بادبادک بازی و تفریحات ساحلی در کرابی است.

 

آنچه که هنگام سفر به تایلند باید همراه خود داشته باشید

اگر اولین بار است که قصد مسافرت به تایلند را دارید، علاوه بر بهترین زمان سفر به این کشور، بهتر است کتاب راهنمای سفر به تایلند را با دقت مطالعه کنید.

گذرنامه‌ با حداقل شش ماه اعتبار، گواهی واکسیناسیون و بیمه مسافرتی، کارت‌های اعتباری، اسکن تمام اسناد مهم و داروهای نسخه‌ای از ملزومات ضروری سفر به تایلند هستند.

بهتر است هنگام سفر به تایلند، نقشه‌ شهرهای تایلند، کوله پشتی، کیف پول مسافرتی، کرم ضد آفتاب، وسایل شخصی (بهداشتی و آرایشی)، کرم دفع پشه، داروی درمان بیماری خاص، کیت کمک‌های اولیه، لباس مناسب و لباس شنا و وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی آن را همراه خود داشته باشید.

راهنمای سفر به تایلند

دانستنی‌هایی درباره‌ کشور تایلند

  • زبان رسمی: تایلندی
  • واحد پول رسمی: بات تایلند
  • نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز
  • پیش شماره تایلند: ۶۶+
  • اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
  • شماره پلیس: ۱۹۱
  • شماره آتش‌نشانی: ۱۹۹
  • شماره پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • رزرو اتوبوس گردشگری: ۱۱۸۸
  • شماره پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+
  • شماره بیمارستان بین‌المللی پوکت: ۴۰۰ ۲۴۹ ۷۶ ۶۶+

فرودگاه های کشور تایلند:

  • بانکوک: فرودگاه بین‌المللی دن موئنگ
  • پاتایا: Pattaya Airpark
  • پوکت: فرودگاه بین‌المللی پوکت

سوالات متداول

بهترین زمان مسافرت به تایلند چه فصلی از سال است؟

زمستان بهترین فصل مسافرت به تایلند است؛ میانگین دمای هوای تایلند در این فصل از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است و شب‌ها نسیم خنکی از دریا می‌وزد. همچنین رطوبت هوا کم و گرمای خورشید ملایم است.

چه مکان‌هایی از جاذبه های گردشگری تایلند هستند؟

رودخانه چائو فرایا، پارک ملی تا پرایا، کاخ بزرگ و معبد پراکائو، شهربازی دریم ورلد و معبد وات فو برخی از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند هستند.

ارزانترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

اواسط تابستان تا اوایل فصل پاییز ارزانترین زمان سفر به تایلند است. زیرا این کشور در ماه‌های اوت تا سپتامبر (نیمه‌ی مرداد ماه تا اواسط مهر ماه) کمترین گردشگر را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فصل سفر به تایلند تایلند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    پس هزینه ها کو ؟

    پاسخ

    اون جریانو چند در میاد

    پاسخ