;
coinex

مکان های دیدنی شیراز ؛ معرفی جاهای دیدنی تفریحی، تاریخی و گردشگری شیراز در فصل‌های مختلف

شیراز شهر نارنج و ترنج، با جاذبه‌های تاریخی و مذهبی خاص و طبیعتی زیبا، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، با ما همراه شوید تا  مکان های دیدنی شیراز در بهار و سایر فصل‌ها را بهتر بشناسید.

شیراز چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است. این کلان شهر رتبه دوم شهرهای ادبی جهان را دارد و دومین شهر فرهنگی کشور است که سالانه میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری است.

شیراز، با عظمت و قدمت بنا‌ها و اشیای باستانی همچون تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد، نقش رستم، شهر باستانی استخر و دروازه قرآن، شما را به وجد خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

بهترین هتل های شیراز

مکان های دیدنی شیراز

شیراز این شهر بهشتی با وجود باغ‌های سحرانگیز، رودخانه‌های خروشان، تاکستان‌های سرخ و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، سفر خوشی را برای شما رقم می‌زند. حافظیه و سعدیه روح شما را جلا خواهند داد و سفر به شیراز را برای شما دلچسب و خاطره‌انگیز خواهند کرد.

جاهای دیدنی شیراز در بهار
مکان های دیدنی شیراز

البته علاوه بر جاهای تاریخی شیراز ، مکان‌های دیدنی طبیعی و بکر زیادی در این شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای شما لذت‌بخش خواهد بود. در این نوشتار قصد داریم علاوه بر جاهای دیدنی شیراز در بهار و جاذبه های گردشگری تاریخی، شما را با مکان‌ های تفریحی شیراز برای جوانان و جاذبه های گردشگری شیراز نیز آشنا کنیم.

مجموعه تخت جمشید

جاهای دیدنی شیراز در بهار

  • آدرس: استان فارس، شهرستان مرودشت (۱۰ کیلومتری شمال مرودشت)، مجموعه تخت جمشید
  • شماره تماس: ۰۷۱۴۳۳۴۱۵۵۶
  • ساعات کار: نیمه اول سال، ۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ و نیمه دوم سال، ۸ الی ۱۸:۳۰

مجموعه تخت جمشید از جاهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شیراز است. این بنای فاخر و عظیم، تاریخ شکوهمند ایران را به تصویر می‌کشد و روایتگر عدالت پادشاهان ایرانی است. تخت جمشید دارای چندین کاخ است که برپایه اصول مهندسی ساخته شده‌اند. از عجایب تخت جمشید، رعایت بعضی نکات در ساخت بنا و شیوه انجام این کار است که جزئیات آن را در کتیبه‌ها یافته‌اند.

معماران و طراحان خلاق آن زمان در طراحی و ساخت ستون‌های تخت جمشید از قانون طلای هندسی استفاده کرده‌اند و داخل ستون‌ها را با سرب داغ به هم متصل کرده‌اند. به همین دلیل ستون‌های به جا مانده از آتش سوزی تخت جمشید تا کنون در برابر زلزله‌ها و بلایای طبیعی استوار ماندند.

ستون‌های چوبی با دو سر سنگی از دیگر طراحی‌های خاص، عجیب و  شگفت‌انگیر در معماری تخت جمشید به شمار می‌رود. کاخ آپادانا روی ۷۲ ستون‌ ۲۰ تنی قرار گرفته بود که با توجه به وسعت کاخ و وزن و فاصله ستون‌ها، چگونگی تحمل وزن کاخ توسط این ستون‌ها از عجایب حیرت‌آور است. همچنین در نقش برجسته‌های به جای مانده هیچ نشانی از اسارت، جنگ و خونریزی دیده نمی‌شود.

باغ گل‌ها

مکان های دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز در بهار
  • آدرس: شیراز، معالی آباد، خیابان شهید محمدی، باغ گل‌ها
  • ساعت کاری: 6 تا 20

معرفی مکان های دیدنی شیراز در بهار را با باغ گل‌های این شهر ادامه می‌دهیم. این باغ در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است. این باغ زیبا در نزدیکی پل معالی‌آباد قرار دارد و در فصل بهار بسیار تماشایی می‌شود.

باغ گل‌ها دارای گونه‌های گل‌ها و درختانی همچون درخت گردو، انار، انگور و کاج سرو خمره‌ای است. گل‌هایی مانند رز و یاس از مهمترین گونه گل‌های باغ گل شیراز هستند. این باغ در تپه قرار دارد و مسیر بازدید آن شامل سراشیبی‌های متعدد است.

باغ گل‌ها با مساحتی نزدیک به ۳.۵ هکتار در چند فاز به بهره‌برداری رسیده است و مجموعه‌ای از گل‌های رنگارنگ و زیبا را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی شیراز در تابستان

مراکز خرید اصفهان

باغ هنر شیراز

جاهای دیدنی شیراز در بهار

  • آدرس: شیراز، خیابان بعثت، جنب پارک بعثت، باغ هنر شیراز
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۷ تا ۲۲

باغ هنر در سال ۱۳۹۴ به عنوان مکانی برای جمع‌آوری و نمایش آثار هنری افتتاح گردید. این باغ، از مکان های دیدنی شیراز در بهار است که فضایی برای علاقمندان به فرهنگ و هنر پدید آورده تا از آثار هنرمندان معاصر دیدن کنند و گاهی با خرید آثار از آن‌ها حمایت کنند.

باغ هنر یکی از مکان‌ های تفریحی شیراز برای جوانان نیز محسوب می‌شود که با مساحتی نزدیک به یک هکتار، علاوه بر اینکه مجمعی برای اهالی هنر است، باغ باصفایی برای گشت‌وگذار در شیراز نیز به شمار می‌رود. این باغ علاوه بر غرفه‌های هنری گوناگون، دارای آلاچیق‌هایی زیبا و خاص برای استراحت است. برای بازدید از باغ هنر شیراز نیازی به خرید بلیت و یا پرداخت هزینه نیست.

حافظیه

بهترین مکان های دیدنی شیراز
جاذبه های گردشگری شیراز
  • آدرس: شیراز، منطقه ۳، خیابان حافظیه
  • تلفن: 07132284552
  • ساعت کاری: 8 تا 21

حافظیه یکی از بهترین مکان های دیدنی شیراز در بهار است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. ایوانی به طول ۵۶ و عرض ۷ متر با ۲۰ ستون سنگی ۵ متری، این دو بخش را از هم جدا می‌کند.

استخرهای زیبا در کنار درختان نارنج، به حیاط حافظیه جلوه‌ای خاص بخشیده‌‌اند. حال و هوای معنوی و فرهنگی حافظیه شما را از فضای شلوغ و پر هیاهوی بیرون دور می‌کند. حافظیه از بهترین جاهای دیدنی شیراز در شب است.

حافظیه اتفاق‌های بسیاری را از سر گذرانده اما چیزی که ما امروزه به نام حافظیه می‌شناسیم، در دوره پهلوی اول ساخته شده است. طراحی حافظیه را یک معمار و باستان‌شناس فرانسوی به نام «آندره گدار» انجام داده است.

جالب است بدانید که آندره گدار در طراحی این بنا ۸ ستون سنگی به کار برده که نماد قرن هشتم (دوره زندگی حافظ) و ۸ در بهشت است. گنبد این بنا که شبیه کلاه دراویش طراحی شده، به آسمان اشاره دارد. برای تزئین نقش‌های درون این گنبد از رنگ‌های آبی فیروزه‌ای، سیاه، سفید، قرمز ارغوانی و قهوه‌ای سوخته استفاده شده است. علی اصغر حکمت که در سال ۱۳۱۴ وزیر فرهنگ بود، بنای کنونی حافظیه را ساخت.

سعدیه

بهترین مکان های دیدنی شیراز

  • آدرس: چهارراه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان
  • ساعت کاری: ۸ تا ۲۲:۰۰

آرامگاه سعدی استاد بی‌بدیل سخن، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز در شب است که همیشه مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی و اهالی شعر و ادب بوده و هست.

سعدیه در شمال شرق شیراز و در دامنه کوه قرار دارد و در چهارراه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان واقع شده است. بنای منحصر‌به‌فرد آن با ترکیبی از معماری قدیم و جدید، ستون‌های افراشته و کاشی‌های لاجوردی، دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. حال و هوای خاص این مجموعه برای هر مسافر و گردشگری جذابیت دارد.

سعدیه از بهترین مکان های دیدنی شیراز در بهار است که در زمان حیات سعدی محل زندگی این شاعر مشهور بوده و پس از درگذشت وی تبدیل به آرامگاهش شده است. پس از فرازو‌نشیب بسیار در طول تاریخ، آرامگاه سعدی در نهایت به‌ شکل امروزی آن می‌رسد.

برای رفتن به آرامگاه سعدی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. اتوبوس‌های خطوط پایانه شهید دستغیب-بلوار نارنجستان و بلوار نارنجستان-پایانه نمازی در نزدیکی این مکان، ایستگاهی به نام سعدیه دارند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه ولیعصر است که از سعدیه چند کیلومتر فاصله دارد و تا مقصد به اندکی پیاده‌روی نیاز است.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های اصفهان

بهترین هتل های اصفهان

دریاچه مهارلو

مکان های دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز در بهار

دریاچه خوش‌آب‌ورنگ مهارلو که زیبایی خیال‌انگیزی دارد، از پدیده‌های ناب طبیعت استان فارس و شهرستان سروستان است که برخلاف معمول، آبی‌رنگ نیست و به رنگ صورتی جلوه‌گری می‌کند.

دریاچه مهارلو رنگ صورتی خود را مدیون نوعی جلبک به‌ نام «دونالیلا سالینا» است و این رنگ رویایی با پرندگان مهاجر، قابی هنرمندانه از طبیعت را مقابل چشم هر بیننده می‌گستراند.

روستای مهارلو در همسایگی این دریاچه ۲۵ هزار هکتاری واقع شده است. این دریاچه منبعی غنی از نمک است و این ماده سفیدرنگ علاوه بر امتیاز غذایی و اقتصادی، سبب زیبایی ساحل دریاچه نیز شده است.

فلامینگو، اردک و عقاب طلایی، از مهمانان دریاچه صورتی مهارلو هستند. سه رودخانه سلطان‌آباد، خشک شیراز و چنارراه، آب دریاچه مهارلو را تامین می‌کنند. این دریاچه شور در تابستان بیشتر آب خود را از دست می‌دهد، اما بارش‌های فصلی در پاییز و زمستان جان دوباره به این دریاچه رویایی می‌بخشند. مهارلو یکی از بهترین مکان های دیدنی شیراز در بهار مخصوصا اردیبهشت است. برای رسیدن به دریاچه مهارلو، باید از شیراز وارد جاده منتهی به بندرعباس شوید. در امتداد مسیر دریاچه خوش‌رنگ مهارلو را مشاهده خواهید کرد.

مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج

بهترین مکان های دیدنی شیراز

  • آدرس: شیراز، شهرک صدرا، فاز ۲، بلوار ولایت، روبروی نگهبانی
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۴۰۷۵۰۰ – ۰۷۱۳۶۴۰۷۶۰۰

مجتمع تپه کاج یکی از محبوب‌ترین و بهترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان است که در سال ۸۷ با مساحتی نزدیک به ۴ هکتار، بالای تپه سرسبز کاج افتتاح شد.

مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج امکانات تفریحی و بازی‌های سرگرم‌کننده انفرادی و دسته‌جمعی مثل کارتینگ، پینت بال، جامپینگ، اسب‌سواری، ایرهاکی، اسکیت، دورچرخه‌سواری، مینی گلف، استخر توپ دارد. این مجتمع همچنین پارکینگ اختصاصی، بوفه و کافی‌شاپ نیز دارد.

این مکان برای شما یک روز شاد و هیجان‌انگیز در کنار خانواده و یا دوستان رقم می‌زند. البته نکته‌ای که درباره وسایل بازی این مجتمع وجود دارد، محدودیت و شرایط استفاده از آن‌هاست که هرکدام شرایط قد و وزنی خاصی دارند.

پاسارگاد

جاهای دیدنی شیراز در بهار
مکان های تاریخی شیراز
  • آدرس:۳۰ کیلومتری شیراز، مجموعه پاسارگاد
  • ساعت کاری: ۸:۳۰ تا 18

پاسارگاد میراثی جهانی به شمار می‌آید که به فرمان کوروش و با نظارت مستقیم او بنا شده و گویای تمدن ایران، هوش، فرهنگ و معماری ایران باستان است.

پاسارگاد شهری بر فراز دشتی زیباست که آرامگاه کوروش، این پادشاه عدل گستر را در خود جای داده است. پاسارگاد حس غرور و وطن دوستی را در وجود هر ایرانی زنده می‌کند و جانی دوباره به انسان می‌بخشد که گویی رویای کوروش تحقق می‌یابد؛ «من کوروش هخامنشی فرمان دارم که بر مردمان ملال نرود که ملال مردمان ملال من است و شادمانی مردمان شادمانی من.»

پاسارگاد یکی از باارزش‌ترین آثار و جاهای تاریخی شیراز است که مجموعه‌ای از بناهای گوناگون را شامل می‌شود. آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، کاخ اختصاصی، آب‌نماهای باغ شاهی، محل عبادت پاسارگاد، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس، ساختارهای دفاعی تل تخت و آرامگاه کمبوجیه پادشاه دوم هخامنشیان از بناهای مجموعه پاسارگاد هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های قشم

بهترین بوم گردی قشم

بازار وکیل

بهترین مکان های دیدنی شیراز

  • آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، جنوب شرقی میدان شهرداری
  • ساعت کاری: همه روزه جز جمعه، ۸ صبح الی ۲۱:۰۰

بازار وکیل در قلب شهر شیراز قرار گرفته است. بنای بازار وکیل از گچ، آجر و آهک است و ستون‌هایی از جنس سنگ تراشیده، به ساختمان آن استحکام بخشیده و این بازار قدیمی را به یکی از مکان های دیدنی شیراز در بهار و البته تمام سال تبدیل کرده است.

مجموعه وکیل همچون حمام، آب انبار و بازار وکیل یادآور خدمات‌رسانی دوران زندیه است. بازار وکیل از بهترین مکان های دیدنی شیراز در بهار و تمام فصول سال است و گردشگران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از آن بازدید کنند.

این مجموعه‌ با معماری خاص و زیبایش مملو از حجره‌های مختلف پارچه فروشی، سوغاتی شیراز، فرش فروشی‌های رنگارنگ و زیبا، ظروف مسی، لباس‌های محلی، عرقیجات و خاتم کاری است که اشتیاق خرید را دوچندان می‌کند.

در ابتدا سقف چهارسوق بازار پیش از این ارتفاعی در حدود ۱۱ متر داشت که هم‌اکنون به‌دلیل خاکریزی کف بازار ارتفاع آن به ۱۰ متر کاهش پیدا کرده است. از این سقف چهار بازار منشعب می‌شود. پیش از این، زیر سقف چهارسوق بازار حوض مرمرین بزرگی قرار داشت و آب آن از یک آبراه تامین می‌شد، اما اکنون حوض مرمرین به‌دلیل بالا آمدن سطح بازار از بین رفته است.

 پارک جنت شیراز

بهترین مکان های دیدنی شیراز
مکان های تفریحی شیراز
  • آدرس باغ جنت شیراز: شیراز، ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیرکبیر، پارک جنت شیراز
  • ساعت کاری باغ جنت شیراز: شبانه‌روزی

باغ جنت شیراز یکی از جاذبه های گردشگری شیراز و بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد.

درون باغ جنت شیراز یک عمارت زیبا قرار دارد که توسط حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک بنا شده است. این عمارت قاجاری در گذر زمان و با مرمت‌هایی که روی آن صورت گرفته به شکل کنونی درآمده است و می‌توان گفت دیگر اثری از آن عمارت قدیمی دیده نمی‌شود.

پارک جنت از بهترین مکان های دیدنی شیراز در شب است که با درختان سرو و کاج کهنسال سر به فلک کشیده، فضایی سرسبز و زیبا برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کمپ گردشگران و مسافران فراهم کرده است. در حال حاضر بخش بزرگی از این پارک متعلق به شهرداری است.

معماری باغ جنت مشابه باغ ارم شیراز است؛ حوض زیبا، فواره‌ها و فضای سبز و گل‌کاری‌ها، گویای شباهت دیدنی این دو باغ خاطره‌انگیز هستند.

مسجد نصیرالملک

جاهای دیدنی شیراز در بهار

  • آدرس : شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان
  • ساعت بازدید: 8 تا 17

مسجد نصیرالملک یکی از جاهای تاریخی شیراز است که به دستور علی ملاباشی ملقب به نصیرالملک، که از سلسله ملاباشیون بود، ساخته شد. معماری این مسجد باشکوه کار محمد حسن معمار بوده و مدت ساخت بنا حدود ۱۲ سال به طول انجامید.

در سال ۱۳۵۸ انجمن آثار ملی و باستان شناسی ایران، مسجدنصیرالملک را به شماره‌ی ۳۹۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت کرد. این بنای فوق‌العاده زیبا امروزه به خاطر رقص رنگ‌ها در پس شیشه‌هایش شهرت دارد.

درب ورودی مسجد نصیرالملک دارای طاق نمایی بزرگ است که سقف آن را با کاشی‌های هفت رنگ تزیین کرده‌اند. این مسجد ارزشمند دارای دو شبستان شرقی و غربی است که هر دو شبستان برخلاف معمول به خاطر جهت‌گیری ساختمان قبله در امتداد محور قبله قرار گرفته‌اند. بهترین زمان بازدید از این مسجد و تماشای بازی نور و رنگ ساعت ۸ تا ۱۰ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های کیش

بهترین رستوران های قشم

رصدخانه ابوریحان بیرونی

جاهای دیدنی شیراز در بهار
جاهای دیدنی شیراز

رصدخانه ابوریحان بیرونی که در دانشگاه شیراز واقع شده است، از بهترین جاهای تفریحی شیراز برای جوانان و دوستداران نجوم است. این رصدخانه در سال ۱۳۵۵ افتتاح شده که بعد از رصدخانه مراغه جایگاه دوم را در ایران دارد.

رصدخانه ابوریحان بیرونی در بین رصدخانه‌های فعال و حرفه‌ای جایگاه نخست را در زمینه تحقیقات و رصد‌های نجومی به خود اختصاص داده است. این مکان علمی ارزشمند از بهترین مکان های دیدنی شیراز در بهار است.

از اهداف این مرکز تحقیقاتی می‌توان به انجام رصد‌های حرفه‌ای نجوم و اختر فیزیک، آموزش و تعلیم دانشجویان و ترویج و اشاعه دانش نجوم اشاره کرد.

این رصدخانه بر بلندای تپه‌ای در شمال غرب شیراز قرار دارد و از نظر موقعیت مکانی کمی صعب‌ العبور است. اما، بازدید از این رصدخانه ارزش سختی راه آن را دارد.

باغ ارم

جاهای دیدنی شیراز در بهار

  • آدرس: شیراز، خیابان ارم، میدان ارم، باغ ارم
  • ساعت کاری: 8 تا 20:30

باغ ارم نمونه‌ای زیبا از یک باغ-کوشک است که با درختان مرکبات و خیابان طویلی با سروهای باشکوه در دو طرف آن، از محبوب‌ترین مکان های دیدنی شیراز در بهار شناخته می‌شود. در سی و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در تاریخ ۶ تیرماه ۱۳۹۰، باغ ارم شیراز در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

هسته مرکزی باغ ارم کوشک اصلی عهد قاجار است که سرونازهای بلند و کهن، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. این زیبا یکی از بهترین مکان های دیدنی شیراز در شب است که در حال حاضر در اختیار دانشگاه شیراز قرار دارد و با مساحتی بالغ بر ۱۱۰,۳۸۰ متر مربع در ۱۴ آبان سال ۱۳۵۳ به ثبت ملی رسید.

باغ ارم در خیابان ارم، نزدیک به میدان ارم و در نزدیکی مجموعه‌ دانشگاه شیراز واقع شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ ارم، ایستگاه متروی نمازی است که پس از پیاده شدن از قطار می‌توانید با تقزیبا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی و عبور از میدان دانشجو و میدان ارم، به باغ ارم برسید یا با تاکسی به باغ بروید.

 شهربازی گاندو شیراز

جاهای دیدنی شیراز در بهار
مکان های تفریجی شیراز برای جوانان
  • آدرس: شیراز، چهارراه پارامونت، مرکز خرید زیتون، طبقه چهارم، شهربازی و فودکورت گاندو
  • ساعت کاری: ساعت کاری مجموعه 18 تا ۲۴
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۴۹۷۰۰

شهربازی گاندو اولین شهربازی سرپوشیده در شهر شیراز است که در سال ۱۳۹۱ در مجتمع تجاری زیتون فارس افتتاح گردید. این شهربازی یکی از جاهای تفریحی شیراز برای جوانان است که وقتی وارد آن می‌شوید، دلتان می‌خواهد تک‌تک وسایل بازی را امتحان کنید و حس خوب دوران کودکی را در هر سن و سالی که هستید دوباره تجربه کنید.

بازی‌های هدف‌گیری، قطار کودک، چرخ‌وفلک کودک، ماشین برقی، دستگاه قدرت سنج، دستگاه شبیه‌ساز رانندگی، ایرهاکی و بولینگ از جمله وسایل شهربازی گاندو شیراز هستند.

وقتی از تجربه انواع بازی‌ها خسته شدید، فودکورت با غذاهای متنوع فست‌فود و ایرانی وجود دارد که لذت و خوشی روز هیجان‌انگیز شما دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید مشهد

جاهای دیدنی مشهد

پیست اسکی پولادکَف

بهترین مکان های دیدنی شیراز

  • آدرس: شیراز، استان فارس، کیلومتر ۱۰۰ شیراز، سپیدان، مارگون، مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف
  • تلفن: ۰۷۱۹۱۰۰۱۴۹۷- ۰۷۱۱۶۳۵۳۲۴۴
  • ساعت کاری: 24 یاز است.

مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف دومین پیست اسکی بزرگ و بین‌المللی ایران است که از بهترین مکان‌ های تفریحی شیراز برای جوانان به شمار می‌آید و به صورت چهار فصل دایر است.

پیست اسکی پولادکف یکی از جاهای تفریحی شیراز در بهار هم هست که در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این پیست دارای یک هتل چهار ستاره، تله‌کابین، تله‌اسکی و دستگاه موتور برفی، کافی شاپ، آموزشگاه اسکی و رستوران است. اگر اهل اسکی هستید، در سفر به شیراز، برای رفتن به پیست اسکی پولادکَف برنامه‌ریزی کنید و وسایل اسکی خود را هم با خود ببرید.

سوالات متداول

بهترین جاهای تاریخی شیراز کدامند؟

تخت جمشید، پاسارگارد، مسجد نصیر الملک، حمام و بازار وکیل و ارگ کریم خان از بهترین جاهای تاریخی شیراز هستند.

جاهای تفریحی شیراز برای جوانان کدام‌ها هستند؟

باغ هنر شیراز، مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج،  پارک جنت، رصدخانه ابوریحان بیرونی، باغ گل‌ها و شهربازی گاندو از مکان‌ های تفریحی شیراز برای جوانان به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مکان های دیدنی شیراز چیست؟ آیا مکان دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام وادب واحترام
    اینجانب حسین بهاری ورزنه دارای اقامتگاه سنتی به نام عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر کویری ورزنه هستم وآماده همکاری 09132030776-09905047932 varzanehshabaz_tourism
    اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شابازورزنه خانه ای با قدمت 90 ساله و متعلق به دوران پهلوی است. این اقامتگاه در سال 1397 پس از مرمت و بازسازی، به بهره برداری رسید. از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه بوم گردی عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر ورزنه و در حد فاصل شهرهای اصفهان و نایین یزد وشیراز قرار دارد. فاصله اقامتگاه شابازتا شهر اصفهان 110 کیلومتر و فاصله آن تا شهر نایین 75کیلومتر می باشد شاید یکی از بهترین اقامتگاها در شهر ورزنه هستیم 8اتاق 8 سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی حیاط بزرگ حوض آب وشاه نشین کل پشت بام آجر فرش برای خوابیدن در پشت بام ورصد ستاره وستاره چینی
    . ورزنه اولین فلکه بعد از پمپ بنزین (فلکه نماز)خیابان شیخ بهایی بعد از فروشگاه کورش اولین کوچه شهید خیرالهی عمارت سنتی شاباز ورزنه

    پاسخ