;
coinex

بهترین بوم گردی قشم ؛ معرفی بهترین اقامتگاه‌های سنتی و ساحلی

جزیره قشم، بهشت اقامتگاه های بوم گردی است. خانه‌هایی با بافت سنتی که توسط خانواده‌های محلی و بومی منطقه اداره می‌شوند، بین مسافران این جزیره پرطرفدار شده‌اند. برای آشنایی با بهترین بوم گردی قشم با ما همراه شوید.

در دنیای پرزرق و برق امروز، اقامتگاه‌های ساده و سنتی بوم گردی قشم به بخشی از خرده فرهنگ اهالی این جزیره‌ی زیبا تبدیل شده‌اند. از مهمترین ویژگی‌های اقامتگاه های بوم گردی در قشم می‌توان به برنامه‌های مختلف موسیقی محلی، تورلیدرهای محلی آشنا به منطقه و اتفاقات جذاب آن اشاره کرد.

هزینه اقامتگاه های بوم گردی قشم نسبت به هتل و ویلا بسیار پایین است و اگر قصد دارید فقط با یک کوله پشتی سفر کنید، آگاهی از بهترین بوم گردی قشم می‌تواند از هزینه‌های سفر شما کم کند.

ما در این نوشتار بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم ، بهترین اقامتگاه سنتی قشم و بوم گردی قشم ساحلی و زیبا را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های کیش

بهترین هتل های قشم

بهترین بوم گردی قشم

اقامتگاه های بوم گردی قشم خود بخشی از جاذبه‌های گردشگری قشم هستند. تعامل با اهالی بومی منطقه که به عنوان اداره کننده اقامتگاه بوم گردی قشم درگهان و روستاهای اطراف جزیره فعالیت می‌کنند، می‌تواند امکان آشنایی به فرهنگ کهن قشم را برای شما فراهم نماید.

بهترین بوم گردی قشم
بهترین بوم گردی قشم

 

سواحل زیبا، دره ستارگان، غار نمک، غار خربس، جنگل حرا، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، قلعه قشم و پرتغالی‌ها، فرش خاکی هرمز، سد گوران و جزیره ناز تنها بخشی از زیبایی‌های جزیره قشم هستند که با سفر و اقامت در این جزیره از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

بهترین بوم گردی قشم با داشتن ظاهری قدیمی و سنتی گردشگران را چند روزی از زندگی مدرنیته دور می‌کند و مسافران خارج از هیایو و اضطراب شهر می‌توانند لحظات بسیار خوبی را در این فضا‌ی ساده خودمانی سپری کنند.

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم

بهترین بوم گردی قشم

  • آدرس: شهر سوزا (٢٣ کیلومتری قشم)
  • تلفن: 09173986811 – 09178651144

اقامتگاه خانه دوست بهترین بوم گردی قشم و یکی از زیباترین اقامتگاه‌های این جزیره است که در شهر سوزا جزیره قشم قرار دارد.

این بوم گردی که در یک فضای کاملا سنتی قرار دارد، در سال ۱۳۹۶ به صورت کامل بازسازی شد و آماده پذیرایی از مهمانان جزیره قشم شده‌ است. اقامتگاه خانه دوست، بیش از ۱۰ اتاق و سوئیت دارد که تمامی آن‌ها در یک حیاط ساخته شده‌اند.

خانه دوست بهترین اقامتگاه سنتی قشم محسوب می‌شود که در شهر سوزا قرار گرفته و فاصله کوتاهی با بخش زیادی از مراکز دیدنی و تفریحی قشم دارد. فاصله اقامتگاه بوم گردی خانه دوست تا ساحل در حدود ۷۰۰ متر است.

تمامی اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی خانه دوست قشم برای حفظ بافت سنتی و تاریخی خود، بدون تخت خواب هستند. همچنین سرویس بهداشتی به صورت مشترک در حیاط این اقامتگاه بوم گردی قرار دارد و حمام‌های اقامتگاه به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان در بخش عمومی بوم گردی خانه دوست هستند.

اگر دنبال بوم گردی قشم ارزان و با امکانات مناسب هستید، اقامتگاه خانه دوست یکی از بهترین پیشنهادهای مسافرانی است که در این بوم گردی اقامت داشته‌اند.

اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی

بهترین بوم گردی قشم
بهترین اقامتگاه سنتی قشم

 

  • آدرس: جزیره هنگام

گاروم زنگی دو کیلومتر با قشم فاصله دارد. این اقامتگاه از نظر معماری سنتی، بهترین بوم گردی قشم شناخته می‌شود که دارای ۸ اتاق و سوئیت است. تمام اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مستقل هستند. فضای داخلی اقامتگاه دارای نشیمنگاه مستقل در مقابل هر اتاق است و می‌توانید لحظات بسیار آرامش‌بخشی را در هوای جزیره قشم تجربه کنید.

جزیره هنگام یکی از زیباترین جزیره‌های اطراف قشم است. اگر قصد اقامت در جزیره هنگام را داشته باشید، اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی بهترین گزینه شما خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی رستوران غذاهای محلی دارد که می‌توانید انواع غذاهای محلی را سفارش دهید. نزدیکی به ساحل زیبای جزیره هنگام، از مهمترین ویژگی‌های اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی است.

تمام اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی هنگام دارای تخت خواب، سرویس بهداشتی و حمام مستقل، یخچال، کتری و وسایل رفاهی لازم هستند. شما با اقامت در این بوم گردی می‌توانید از خدمات تور گردش جزیره به همراه تور لیدر آشنا به منطقه استفاده کنید.

گاروم زنگی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم است که به سواحل پافیلی، برشه، خماسی و نیز ساحل معروف تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها مشرف بوده و امکان بازدید از درخت 800 ساله و محل زندگی آهوها و خاردم مصری را برای مهمانان و مسافران فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های قشم

ارزان ترین مراکز خرید قشم

اقامتگاه فردیس قشم

بهترین بوم گردی قشم

  • آدرس: جزیره قشم، ساحل جنوبی، سه کیلومتری فرودگاه بین‌المللی قشم، روبه‌روی جزیره هنگام

فردیس را می‌توان در لیست بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم ساحلی قرار داد. این اقامتگاه که در ۵۵ کیلومتری مرکز جزیره قشم قرار دارد، به دلیل معماری خاص و جذابش، تجربه به یاد ماندنی را ذهن شما می‌سازد.

اقامتگاه فردیس قشم چندین اتاق و سالن برای اقامت دارد که می‌توانید با توجه به تعداد نفرات و شرایط خود، هرکدام از این اتاق‌ها را رزرو کنید. اتاق‌های این اقامتگاه در ساحل دریا قرار دارند و درب هر اتاق رو به خلیج همیشه فارس باز می‌شود که باعث شده تا هوای داخل اتاق‌ها در فصول گرم سال خیلی مرطوب نباشند و سیستم تهویه اتاق‌ها، هوا را مطبوع می‌سازد.

اقامتگاه فردیس که از لحاظ ویژگی‌های خاص خودش، بهترین بوم گردی قشم محسوب می‌شود، توسط اهالی بومی منطقه اداره می‌شود. فاصله این اقامتگاه تا اسکله تقریبا ۸ کیلومتر است و می‌توانید در مدت زمان حضور در اقامتگاه فردیس قشم سفری هم به جزیره هنگام داشته باشید. همچنین اگر قصد داشته باشید از جنگل حرا که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران است، بازدید کنید، تنها ۱۸ کیلومتر با آن فاصله دارید.

اقامتگاه بوم گردی نخل ناخدا

بهترین بوم گردی قشم
اقامتگاه بوم گردی قشم
  • آدرس: نرسیده به شهر طبل (۵۵ کیلومتری قشم)
  • تلفن: 09176171017

بوم گردی نخل ناخدا از بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم است که با نام هتل سنتی هم شناخته می‌شود. نخل ناخدا در یک فضای بسیار زیبا و صمیمی بنا شده‌ است. این اقامتگاه بهترین بوم گردی قشم به شمار می‌آید که در زمینی به مساحت بیش از  10 هزار متر ساخته شده و به دو بخش وی آی پی و سنتی تقسیم می‌شود.

بخش سنتی و پرطرفدار اقامتگاه نخل ناخدا هم از ۶ اتاق مجزا تشکیل شده‌ است. همچنین ۲ سوئیت خانوادگی هم در این بخش از اقامتگاه قرار دارد. اتاق‌های بخش سنتی تجربه زندگی ساکنین بومی این منطقه در سال‌های گذشته و در دل تاریخ را به شما القا می‌کنند.

اقامتگاه نخل ناخدا در نزدیکی یک نخلستان بزرگ قرار دارد و نمای این اقامتگاه به منظره شگفت انگیز و زیبای نخل‌های سر به فلک کشیده می‌رسد. بومگردی نخل ناخدا در بخش وی آی پی دارای ۶ اتاق است که تمامی این اتاق‌ها تخت خواب دو نفره باکیفیت دارند. همچنین تلویزیون، یخچال، کولرگازی، سرویس بهداشتی، حمام و توالت فرنگی اختصاصی در تمام اتاق‌های بخش وی آی پی اقامتگاه بوم گردی نخل ناخدا قشم تعبیه شده‌اند.

در نخل ناخدا که از اقامتگاه های لوکس قشم محسوب می‌شود، می‌توانید صبحانه ناهار و شام را میل کنید و از خدماتی مانند صندوق امانات، ترانسفر فرودگاهی، گشت در جزیره به همراه تورلیدر بومی و آشنا به منطقه، ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، قایق سواری، غواصی، موج سواری، پاراگلایدر و پاراموتور و سایر تفریحات ساحلی بهره‌مند شوید.

اقامتگاه بوم گردی مُهَناد

بهترین بوم گردی قشم

 

  • آدرس: قشم، جاده ساحلی روستای سلخ، روبه روی آب شیرین کن، جنب شرکت سوخت رسانی
  • تلفن: 09170211112

مهناد از بهترین بوم گردی قشم است که در دو طبقه و با داشتن 19 اتاق، در مجموع امکان اسکان و پذیرش حداکثر 60 نفر را داراست.

بوم گردی مهناد مجهز به سرویس تخت است. در همکف اقامتگاه بوم گردی مُهَناد 14 اتاق و در طبقه دوم 5 اتاق قرار داشته و تمامی اتاق‌ها مجهز به تخت هستند. اتاق های بوم گردی دارای حمام و سرویس بهداشتی و یخچال مستقل است. مهمانان این هتل می‌توانند از استخر اقامتگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

در اقامتگاه بوم گردی قشم ساحلی مهناد برای رفاه حال میهمانان و مسافران، امکانات و خدماتی از قبیل پارکینگ مسقف، اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای گردشگر، سالن غذاخوری، آتشکده، سالن روباز برای صرف صبحانه و وسایل بازی برای کودکان را فراهم شده است.

مُهَناد امکان طبخ انواع غذاهای محلی و سنتی از جمله هواری، گوبولی، میگو دو پیازه، ماهی، انکاس و کوسه را دارد و مسافرین محترم می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل مجموعه، غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت آن لذت ببرند. موسیقی زنده محلی از جمله برنامه‌های مفرحی است که این اقامتگاه بوم گردی برای میهمانان تدارک دیده است. این ویژگی‌ها مهناد را در لیست بهترین بوم گردی قشم قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های کیش

جاهای دیدنی کیش

اقامتگاه بوم گردی صفا آباد

بهترین بوم گردی قشم
بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم

 

  • آدرس: جاده لافت در روستای صفا آباد

اگر قصد یک سفر تفریحی به قشم دارید، اقامتگاه صفا آباد بهترین بوم گردی قشم برای شماست که یکی از آرام‌ترین اقامتگاه های لوکس قشم به شمار می‌رود. فاصله اقامتگاه بوم گردی صفا آباد تا مرکز قشم هم تقریبا 60 کیلومتر است و اگر با پرواز به قشم سفر می‌کنید، نگران نباشید؛ چون این اقامتگاه فاصله زیادی با فرودگاه قشم ندارد.

آرامش بخش بودن این اقامتگاه در عین دسترسی بسیار خوب آن به نقاط دیدنی و اسکله و فرودگاه قشم یکی از دلایل پرطرفدار بودن این بوم گردی است. اقامتگاه بوم گردی صفا آباد قشم ۱۶ اتاق متنوع دارد که هرکدام از این اتاق‌ها ظرفیت متفاوتی دارند. تمامی آن‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مستقل هستند.

اگر اهل خرید هستید و بوم گردی صفا آباد را برای اقامت خود انتخاب کردید، می‌توانید در کمتر از 40 دقیقه به درگهان برسید و به قلب مراکز خرید جذاب این منطقه سر بزنید.

همچنین اتاق‌های این اقامتگاه بسته به ظرفیت، مجهز به تخت‌های تک نفره و دو نفره هستند. اگر به دنبال یک اقامتگاه بوم گردی جذاب و مناسب استراحت و آرامش در جزیره قشم هستید، اقامتگاه بوم گردی صفا آباد گزینه بسیار مناسبی است.

اقامتگاه بوم گردی دریای جنوب

بهترین بوم گردی قشم

  • آدرس:  روستای ساحلی شیب دراز

بوم گردی دریای جنوب از اقامتگاه بوم گردی قشم درگهان قشم است که در فضایی روستایی، محیطی آرام و دنج را برای گردشگران فراهم کرده است.

اقامتگاه بوم گردی دریای جنوب دارای 10 باب اتاق کف خواب به صورت 1 اتاق 3 نفره، 3 اتاق 4 تا 5 نفره، 4 اتاق 6 تا 7 نفره، 1 اتاق 10 نفره و 1 اتاق 12 نفره است و در مجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 65 گردشگر را دارد. تمامی اتاق های بوم گردی دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند.

در اقامتگاه بوم گردی دریای جنوب انواع غذاهای محلی و دریایی مانند ماهی و میگو سرخ شده، میگو دوپیازه، قلیه ماهی و ماهی مرکب طبخ می‌شود که مسافرین محترم می‌توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و از طعم متفاوت و منحصر به فرد آن لذت ببرند.

پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، آشپزخانه (مسافرین عزیز می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل اقامتگاه از آشپزخانه استفاده نمایند)، سیستم گرمایش بخاری برقی و سیستم سرمایش کولر گازی و اسپیلت، از دیگر خدماتی که این بوم گردی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته است.

اقامتگاه ساحلی فین دلفین

بهترین بوم گردی قشم
بوم گردی قشم ساحلی
  • آدرس:  روستای ساحلی شیب دراز

اقامتگاه ساحلی فین دلفین از بهترین بوم گردی قشم ساحلی محسوب می‌شود که در روستای شیب دراز واقع شده است. این بوم گردی ساحلی در محیطی زیبا و در ساحل دریا پذیرای مهمانان و مسافران است.

فین دلفین با داشتن پنج کلبه 12 متری در مجموع امکان پذیرش و اسکان 15 مهمان را دارد. کلبه‌های این اقامتگاه بوم گردی در ساحل و همکف واقع بوده و چشم‌انداز تمامی آنها رو به دریا است. تمامی کلبه‌های اقامتگاه ساحلی فین دلفین مجهز به حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و سیستم سرمایش اسپیلیت اختصاصی هستند.

رستوران، ترنسفر، پارکینگ غیرمسقف و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی از دیگر امکانات و خدمات اقامتگاه بوم گردی فین دلفین هستند. تمامی کلبه های اقامتگاه ساحلی فین دلفین دارای یک تخت دبل و یک تخت سینگل بوده و حداکثر امکان اسکان 3 نفر در هر کلبه وجود دارد.

مسافران و گردشگران این بوم گردی در صورت تمایل می‌توانند از غواصی و گشت دریایی به جزیره هنگام با هماهنگی قبلی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های کیش

بهترین زمان سفر به کیش

 اقامتگاه بوم گردی میرزا

بهترین بوم گردی قشم

  • آدرس: روستای گروزین، 121 کیلومتری شهر قشم

میرزا هم اقامتگاه بوم گردی قشم است که در 12 اتاق 35 متری، ظرفیت پذیرش 50 مهمان را دارد. اتاق‌های اقامتگاه شامل 7 اتاق دو تخته و 5 اتاق 3 تخته است و برای 10 نفر سرویس کف خواب آماده نموده است. این بوم گردی برای سفر تفریحی به جزیره قشم مناسب است.

تمام اتاق های اقامتگاه میرزا دارای سرویس بهداشتی اختصاصی شامل توالت فرنگی و حمام هستند. همچنین اقامتگاه میرزا دارای آشپزخانه‌ای مشترک با امکانات کامل شامل اجاق گاز، ظروف و وسایل پخت و پز است. سیستم سرمایش اتاق‌ها اسپلیت است و به دلیل گرم بودن آب و هوای منطقه نیازی به سیستم گرمایش ندارد.

تمامی اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی میرزا دارای یخچال هستند. علاوه‌براین، امکان سفارش غذاهایی مانند ماهی، میگو و کباب با هماهنگی قبلی وجود دارد. پارکینگ اقامتگاه در کنار آن واقع شده است و یک درب ورودی از پارکینگ به داخل اقامتگاه وجود دارد.

اقامتگاه بوم گردی میرزا راهنمای گردشگر دارد و از برنامه برگزاری جشن در اقامتگاه و دریانوردی شبانه برای مهمانان نیز برخوردار است. اگر دنبال بوم گردی قشم ارزان و با امکانات مناسب هستید، اقامتگاه میرزا یکی از بهترین پیشنهادهای مسافران است که خدمات خوبی ارائه می‌دهد و در 8 کیلومتری ساحل خلیج فارس و جنگل‌های حرا قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور

بهترین بوم گردی قشم
بوم گردی قشم ارزان
  • آدرس: روستای نقاشه

این بوم گردی زیبا در نزدیکی ساحل خلیج فارس محیطی دنج و آرام را برای گردشگران فراهم کرده است تا برای لحظاتی هر چند کوتاه اوقات خوش و ماندگاری را برای گردشگران رقم بزند.

خالو منصور از بهترین اقامتگاه سنتی قشم است که 4 باب اتاق کف خواب به صورت 3 اتاق 4 نفره و 1 اتاق 6 نفره دارد. در مجموع، در اقامتگاه خالو منصور امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر 20 گردشگر وجود دارد. تمامی اتاق‌های بوم گردی دارای سرویس بهداشتی (توالت ایرانی یا توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند.

اگر دنبال بوم گردی قشم ارزان و با امکانات مناسب هستید، خالو منصور یکی از بهترین پیشنهادهای مسافران است که انواع غذاهای محلی و سنتی همچون ماهی برشته، زیبون، هواری، پودینی کوسه و میگو طبخ می‌شود و مسافران می‌توانند با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه غذای مورد نظر خود را سفارش دهید و از طعم متفاوت و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

اقامتگاه بوم گردی خالو در فاصله 124 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. از دیگر خدماتی که این بوم گردی برای رفاه حال گردشگران و مسافران در نظر گرفته است، سیستم گرمایش بخاری برقی، سیستم سرمایش اسپیلت، پارکینگ اختصاصی غیر مسقف (جلوی درب اقامتگاه فضای محدودی موجود است) و راهنمای محلی است.

اقامتگاه بوم گردی تاخِره

بهترین بوم گردی قشم

  • آدرس: روستای سهیلی، سمت چپ میدان ماهی، جنب کوچه رنگین کمان
  • تلفن: 09173634965

این خانه بومی دارای هال پذیرایی، آشپزخانه با تمامی امکانات آشپزی و 6 اتاق با سرویس کف خواب شامل 3 اتاق 12 متری، 2 اتاق 16 متری و یک اتاق 20 متری است که هر کدام به ترتیب دارای ظرفیت 4 نفر، 6 نفر و 8 نفر است که در مجموع ظرفیت پذیرایی از 32 گردشگر یا مهمان را دارد. اقامتگاه بوم گردی تاخِره در 22 کیلومتری مرکز قشم واقع شده است.

از امکانات و خدماتی که تاخره، بهترین اقامتگاه سنتی قشم در اختیار مسافران قرار می‌دهد، می‌توان سرویس بهداشتی و حمام مشترک، پارکینگ غیر مسقف، سیستم سرمایشی، آشپزخانه عمومی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تور را نام برد. چنانچه مسافران تمایل داشته باشند با هماهنگی قبلی می‌توانند از غذاهای محلی و دریایی این اقامتگاه سفارش دهند.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین مراکز خرید کیش

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

اقاامتگاه بوم‌ گردی رنگین‌کمان

بهترین بوم گردی قشم
اقامتگاه بوم گردی قشم درگهان
  • آدرس:جزیره هرمز، بلوار بسیج، خیابان شهرداری، جنب مسجد ابوالفضل
  • تلفن: 09179533890

بوم‌گردی رنگین‌کمان یکی از اقامتگاه بوم گردی قشم درگهان است که جزو ارزان‌ترین بوم‌گردی‌ها به شمار می‌آید. این اقامتگاه ۴ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به آشپزخانه عمومی اشاره کرد. سرویس بهداشتی اتاق‌ها مشترک است و در محوطه اقامتگاه قرار دارد.

مسافران و مهمانان با هماهنگی قبلی می‌توانند غذاهای محلی منطقه را سفارش دهند. معدن خاک سرخ، جنگل حرای هرمز، غار نمکی، دره مجسمه، کوه برفی، جزیره ساحل فرش، قلعه پرتغالی‌ها، خانه استاد نادعلیان، گنبد نمکی و دشت آهوان هرمز از جاذبه‌های گردشگری منطقه هستند.

سوالات متداول

بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم کدامند؟

بوم گردی صفا آباد، نخل ناخدا، خانه دوست، فردیس، بوم گردی ساحلی فین دلفین و گاروم زنگی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم شمار می‌آیند.

بهترین بوم گردی ساحلی قشم کجاست؟

اقامتگاه فردیس قشم،‌ فین دلفین، اقامتگاه بوم گردی دریای جنوب و مُهَناد از جمله بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی ساحلی قشم هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین بوم گردی قشم چیست؟ آیا اقامتگاه بوم گردی دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)