;
coinex

بازیگران سریال سقوط [بیوگرافی + عکس]

«سقوط» جدیدترین سریال عاشقانه سیاسی فیلیمو  با بازی حمید فرخ نژاد است. در این نوشتار با خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال سقوط آشنا خواهیم شد.

مینی سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده از جدیدترین مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی به شمار می‌آید که پخش آن از پنج شنبه، 1401/10/15 از پلتفرم فیلیمو آغاز شده است.

داستان این مجموعه به قلم اعظم بهروز و براساس طرحی از «بهجت شریف» به نگارش درآمده است. محمدحسین مهدویان نیز به عنوان مشاور کارگردان در سریال سقوط حضور دارد. در سریال سقوط بازیگرانی از اقوام کرد، عرب و ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم‌برداری مجموعه سقوط از اواخر بهار سال جاری در شهرستان سقز آغاز شد و در زمان ساخت هیچ خبر و عکسی از آن منتشر نشد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بازیگران سریال سقوط

مجموعه سقوط نخستین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده، تدوینگر باتجربه‌ی سینما و تلویزیون محسوب می‌شود. این سریال در ژانر جاسوسی سیاسی عاشقانه ساخته شده و روایتی متفاوت از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر کشیده است.

در این سریال جدید فیلیمو، علاوه بر حمید فرخ‌نژاد که در ابتدای نوشتار نام بردیم، بازیگران باتجربه و توانمندی از جمله عباس جمشیدی فر، جلال محبی، سجاد بابایی، احلام محسنی، وحید عبدالمجیدی، ملیکا عبداللهی، یاشار یحیایی، ابتسام بغلانی، وحید آقاپور و امین میری به نقش‌آفرینی پرداختند.

بازیگران سریال سقوط
عکس بازیگران سریال سقوط

سریال سقوط  اولین نقش‌آفرینی حرفه‌ای الناز ملک است. او در این مجموعه نقش آیسان را ایفا می‌کند.

علاوه بر بازیگران اصلی مجموعه سقوط که در بالا نام بردیم، بازیگرانی همچون اعظم کبودیان، علی حسام فر، ملیحه رحمانی، مهدی موسوی، پانته آ قدیریان، سمانه بدوی، الهام عبادی، فرهاد علی عسکری، بهرام سلطانی، بردیا امیرحسینی، عادل مزرعه، حدیث مزرعه، یسری مزرعه، باراد خیری، فاطمه قاصد، طاها کوتی، محمد درخشانی، سید علیرضا موسوی، حسین امهز، محمدعلی راج پوت، مهدی فتحی، مهدی مبرمی، حسن فتحی، مهدی شیخ عیسی، حسین عبادی، پویا گرد، افشین طاعی، سید نوری امیری فر، حسین عسکراوی، حسین داوودی و علم پرهام نیز در سریال سقوط نقش‌آفرینی کردند.

در ادامه، بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید سریال سقوط و نیز بیوگرافی و عکس بازیگران سریال سقوط را به شما ارائه می‌دهیم.

حمید فرخ نژاد

بازیگران سریال سقوط

حمید فرخ نژاد در بیست و هشتم فروردین ماه سال 1348 در آبادان به دنیا آمد. او دارای لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی با فیلم کوتاه آغاز کرد.

او در سال 1369 با ایفای نقش در فیلم «کوچه های عشق» بازیگری را به طور حرفه‌ای دنبال کرد. نقش‌آفرینی در فیلم «عروس آتش» در 1376 او را به شهرت رساند.

فرخ‌نژاد در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است. فیلم‌های ارتفاع پست، به رنگ ارغوان، گشت ۲، خوب بد جلف، چهارشنبه‌سوری، استرداد، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، از بهترین آثار او به شمار می‌آید.

از جوایز و افتخارات کارنامه هنری حمید فرخ‌نژاد می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مرد یازدهمین دوره جشنواره فیلم دفاع مقدس برای بازی در فیلم‌های دموکراسی تو روز روشن و شب واقعه، بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برای نقش‌آفرینی در فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم استرداد اشاره کرد.

حمید فرخ نژاد در دوران دانشکده با فروزان جلیلی‌فر که طراح صحنه و لباس است، آشنا شد و با او ازدواج کرد. این زوج هنرمند یک پسر به نام فرید دارند.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال بی همگان [بیوگرافی + تصاویر]

بازیگران سریال بی گناه ؛ بیوگرافی و عکس

الناز ملک

بازیگران سریال سقوط
زندگینامه بازیگران سریال سقوط

زندگینامه بازیگران سریال سقوط را با الناز ملک ادامه می‌دهیم. او در سال 1372 در تهران به دنیا آمد. ایشان از هنرجویان موسسه آزاد بازیگری زنده یاد امین تارخ و فرزاد موتمن بوده است. همچنین این بازیگر خوش‌آتیه از شاگردان امیر دژاکام بوده و بازیگری را با اجرای تئاتر آغاز کرده است.

الناز ملک به زبان ترکی مسلط است. او علاوه بر بازیگری به موسیقی علاقه دارد و نوازندگی هم می‌‌کند.

عباس جمشیدی فر

بازیگران سریال سقوط

عباس جمشیدی‌فر در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر و سینماست و حرفه خود را از اواخر دهه ۱۳۷۰ با بازی و نوشتن چند تئاتر آغاز کرد.

او پس از چندی با بازی در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه تلویزیونی سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد، به شهرت رسید. سه دونگ سه دونگ یکی از پربیننده‌ترین و بهترین سریال های طنز ایرانی در سال بود.

با اینکه جمشیدی‌فر یکی از بازیگران پرکار سریال‌های تلویزیونی شده است، اما همچنان در تئاتر به طور حرفه‌ای حضور دارد. بیدارباش، باغ شیشه‌ای، خانه اجاره‌ای، پیامکی از دیار باقی، پنج دری، خوشنام، خروس جنگی و دیوار برخی از آثار کارنامه هنری عباس جمشیدی فر هستند.

جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره تئاتر فجر در سال 1379، جایزه سوم بازیگری از جشنواره فجر در سال 1382 برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» و جایزه سوم بازیگری برای ایفای نقش در نمایش «آندورا» از جشنواره دانشجویی فجر در سال 1394، از افتخارات هنری جمشیدی‌فر هستند.

بازیگران سریال جزر و مد [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ

سجاد بابایی

بازیگران سریال سقوط
بیوگرافی بازیگران سریال سقوط

سجاد بابایی متولد هجدهم اردیبهشت ماه سال 1360 در تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینماست. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1382 پس از پایان دانشگاه با گروه تئاتر فرهنگسرای بهمن شروع کرد.

سجاد بابایی در سال 1386 برای نقش‌آفرینی در فیلم «سکوت سیاه» به کارگردانی علی جلالی برای اولین بار جلوی دوربین رفت. پس این فیلم، بابایی ده سال از دنیای بازیگری فاصله گرفت. او در سال 1396 با بازی در فیلم «سوزن» به کارگردانی بهمن شهروان دوباره به عرصه هنر بازگشت.

سجاد بابایی با مجموعه نمایش خانگی «خسوف» به اوج شهرت خود رسید. او در این سریال نقش امیر را ایفا می‌کرد. این سریال تماشایی و جذاب به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان ساخته شد.

بابایی علاوه بر بازیگری، طراح صحنه است. او نقش خوان نمایشنامه‌خوانی «پرسه‌های موازی» بوده و طراحی صحنه آن را بر عهده داشته است.

اعترافاتی درباره‌ی زنان، هیچ چیز جدی نیست، شاه لیر، تجربه‌های اخیر، پاداش جنگ، بزرگراه، آقای سین الف گاف زنش را کشت، گمشدگان، تنها تا جمعه، جیغ بنفش و زندگی گالیه، خانواده آقای شهریاری، تومان، این و آن، برادر و استشهاد برخی از آثاری هستند که سجاد بابایی در آن ایفای نقش کرده است.

ملیکا عبداللهی

بازیگران سریال سقوط

ملیکا عبداللهی متولد دهه شصت در بیروت لبنان است. وی در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمده است و دو برادر دارد. عبداللهی کارشناسی رشته سینما دارد و علاوه بر بازیگری مترجم زبان عربی و مجری برنامه کودک است.

وی از هفت سالگی همراه خانواده از لبنان به ایران آمده و پس از گذراندن کلاس اول در ایران، زبان فارسی را آموخته است.

ملیکا عبداللهی از سال ۱۳۸۸ اجرا و بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون را آغاز کرده و تا کنون در آثاری همچون «مسافرخانه بشارت»، «زبان مادری»، «آوازهای سرزمین من»، «درس آخر»، «باب المراد» و «در انتظار معجزه» ایفای نقش کرده است.

نحوه انتخاب برای بازی در سریال مینو این طور بوده که او در شبکه الکوثر مجری برنامه کودک بوده و در کار اجرا فعالیت می‌کرد که توسط آقای روستایی به پوروزیری کارگردان این مجموعه تلویزیونی معرفی شد و نقش زینب را در سریال مینو بازی کرد.

ملیکا عبداللهی که به زبان عربی مسلط است، چندین پیشنهاد بازیگری از لبنان و کشورهای عربی داشته و در سریال آبابیس هم ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آفتاب پرست ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال نوبت لیلی ؛ بیوگرافی و تصاویر

وحید آقاپور

بازیگران سریال سقوط
زندگینامه بازیگران سریال سقوط

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال سقوط می‌رسیم به وحید آقاپور که در دوازدهم خرداد ماه سال 1357 در شهر ری به دنیا آمد. او فوق لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر را دارد و کار هنری خود را از 19 سالگی در فرهنگسرای بهمن تهران با نمایش هاپوخان شروع کرده است.

وی در سال 1378 با نمایش عروسکی خورشید در آتش به عنوان عروسک گردان همکاری کرد. آقاپور در سال 1384 در قامت کارگردان و بازیگر ظاهر شد و نمایش دو دلقک و نصفی را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برد.

آقاپور در 30 سالگی با تله فیلم خوشبختی به کارگردانی بهروز شفیعی برای اولین بار جلوی دوربین رفت و با فیلم پذیرایی ساده ساخته‌ی مانی حقیقی وارد سینما شد.

وحید آقاپور در سال 1382 با مریم داننده که او هم بازیگر تئاتر است، ازدواج کرد. این زوج هنرمند کنار هم در تئاترهای بسیاری به نقش‌آفرینی پرداختند.

امین میری

بازیگران سریال سقوط

امین میری در اسفند ماه سال 1358 در زاهدان به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری است و کارش را از سال 1372 با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد. میری پس از چند سال به تهران آمد و به فعالیت هنری خود ادامه داد.

وی در سال 1386 با حمایت آرین ریسباف با بازی کوتاهی در جشنواره کارنامه، حضور داشت و جایزه گرفت. او برای اولین بار در سال 1388 برای بازی در فیلم «آینه های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، جلوی دوربین رفت.

«شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار از مهم ترین آثار امین میری است. او در این فیلم موفق که حول محور زندگی عبدالمالک ریگی ساخته شده، به عنوان مشاور لهجه بلوچی و بازیگر حضور داشته است.

«خنکای ختم خاطره»، «عشق و عالیجناب»، «آبی مایل به صورتی» و «مارلون براندو» عنوان نمایش‌هایی هستند که امین میری در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

پانته آ قدیریان

بازیگران سریال سقوط

پانته آ قدیریان یکی دیگر از بازیگران سریال سقوط است که بازیگری را از تئائر آغاز کرده و علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز است. قدیریان در نمایش مانش، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز بود.

لانتوری، نهنگ عنبر، دراکولا، 87 متر، آقای قاضی، مرغ دریایی من، زیبا، دیر راهبان، سلام خداحافظ، هملت تهران 2017، سلام و خداحافظ، آژدهاک، آنتیگونه و مانش، از جمله عناورین فیلم و سریالی است که تاکنون قدیریان در آنها بازی کرده است.

دود سفید، نمایشنامه، تعقیب و گریز، در این اتاق خالی و لب مرز، عنوان فیلم‌های کوتاه کارنامه هنری پانته آ قدیریان هستند.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حکم رشد ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال زخم و خنجر ؛ بیوگرافی و عکس

ابتسام بغلانی

بازیگران سریال سقوط

بیوگرافی بازیگران سریال سقوط را با ابتسام بغلانی را به پایان می‌رسانیم. وی کارش را از ئتاتر آغاز کرده و با بازی در سریال «کیمیا» به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. پس از آن در فیلم «دختر»‌ به کارگردانی رضا میرکریمی نقش‌آفرینی کرد.

او به زبان عربی و کردی روان صحبت می‌کند و علاو بر بازیگری در تلویزیون، تئاتر و سینما، تجربه‌ی اجرا را نیز دارد. او مجری هفدهمین جشنواره ملی فتح خرمشهر بوده است.

اپاتان (با نام قبلی بهمنشیر) ،لحظه گرگ و میش، حنانه، کودک و فرشته، سانتی متر، نوبت یعنی بعدی و برگشتن برخی از آثار این بازیگر توانمند هستند.

بغلانی درباره بازیگران شهرستانی گفته بود: «نباید استعدادهای شهرستانی را در سینما و تلویزیون نادیده گرفت چرا که همین‌ها در دورانی که سینمای ما در حال پوست اندازی است به عنوان استعدادهای بازیگری به بهترین شکل می‌توانند خلأهای موجود را پر کنند.»

خلاصه داستان سریال «سقوط»

پس ارائه بیوگرافی بازیگران سریال سقوط به سراغ قصه این مجموعه می‌رویم. در خلاصه داستان «سقوط» آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند، سفری که پایان‌اش تاریکی است.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سارق روح [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

حواشی سریال «سقوط»

حمید فرخ نژاد از بازیگران سریال سقوط در بیست‌و‌سوم آذر ماه سال جاری دقیقا چند روز بعد از پایان فیلم‌برداری سریال «سقوط» برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد و پس از آن متنی تند نسب به وضعیت جامعه و روند برخورد حاکمیت منتشر کرد.

با این حواشی که حمید فرخ‌نژاد، بازیگر اصلی این مینی‌سریال پس از خروج از کشور ایجاد کرد، این تصور وجود داشت که این مجموعه برای پخش دچار مشکل شود، اما اولین قسمت این سریال پخش شد و به گمانه‌زنی‌ها پایان داد.

کارگردان سریال سقوط

بازیگران سریال سقوط

سجاد پهلوان‌زاده یکی از تدوین‌گران نام آشنای سینما و تلویزیون است. وی کار حرفه‌ای خود را از سال 1392 با تدوین فیلم ساکن طبقه وسط به کارگردانی سید شهاب حسینی آغاز کرد و در سال 1394 تدوین فیلم موفق نفس به کارگردانی نرگس آبیار را بر عهده داشت.

کار پهلوان‌زاده در همکاری با محمدحسین مهدویان بهتر و بیشتر دیده شد. لاتاری، ایستاده در‌ غبار و ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان از بهترین آثار کارنامه سجاد پهلوان‌زاده هستند.

عوامل سریال سقوط

  • کارگردان: سجاد پهلوان زاده
  • مشاور کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز
  • تدوین: مهدی سعدی
  • موسیقی: حبیب خزاعی‌فر
  • طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی
  • طراح گریم: شهرام خلج
  • صداگذاری: مهرشاد ملکوتی
  • طراح لباس: آگرین صالحی
  • صدابردار: هادی ساعد محکم
  • انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی
  • جلوه های بصری: امین پهلوان زاده
  • جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • مدیر تولید: اسماعیل کلبی آبادی
  • مدیر تولید نظامی: محمد حیدر قلی
  • برنامه ریز: محسن جعفرزاده
  • دستیار اول کارگردان: جعفر نامنی
  • منشی صحنه: محسن بهاری
  • عکاس: مهدی دلخواسته
  • تهیه کننده: محمدرضا منصوری

سوالات متداول

چه کسانی در سریال سقوط نقش‌آفرینی می‌کنند؟

حمید فرخ نژاد، الناز ملک، عباس جمشیدی فر، سجاد بابایی، ابتسام بغلاتی، امین مبری، وحید آقاپور، جلال محبی، احلام محسنی، وحید عبدالمجیدی، ملیکا عبداللهی، یاشار یحیایی، اعظم کبودیان، علی حسام فر، مهدی موسوی و ملیحه رحمانی برخی از بازیگران مجموعه‌ی عاشقانه و سیاسی «سقوط» هستند.

سریال سقوط کی پخش می شود ؟

پخش سریال سقوط از تاریخ 1401/10/15 آغاز شده است و پنج شنبه هر هفته ساعت 23:00 از فیلیمو منتشر می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سقوط چیست؟ آیا نقش‌آفرینی این بازیگران در سریال سقوط را می‌پسندید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    عالی بود

    پاسخ

    ۸ قسمت و تو یه شب دیدم و از استرس مردم و زنده شدم…

    پاسخ

    ببین سریالش فوق العادس خوب فوق العاره موندم بع از اتمام سریال دیگه چیکار کنم انقدر که خوبه
    ممنونم بابت این سریال جذاب

    پاسخ

    من وقتی سریال سقوط نگاه میکنم مثل ماهی که بیرون از آب افتاده همش در حال بالا و پایین پریدن هستم،هم سریال جذابی هست هم فوق العاده هیجان انگیز

    پاسخ