;
coinex

کشف یک باگ خطرناک در WinRAR ؛ همین حالا آپدیت کنید!

به‌دنبال کشف یک باگ خطرناک در WinRAR که پیش‌تر هکرها از این باگ امنیتی خطرناک بهره می‌بردند، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به آپدیت این نرم‌افزار اقدام کنید.

در پی کشف یک باگ خطرناک در WinRAR توسط کارشناسان امنیتی گوگل در تیم TAG، این شرکت طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که چندین گروه هکری مورد حمایت دولت‌ها از اوایل سال 2023 تاکنون در حال سوءاستفاده از باگ امنیتی WinRAR بوده‌اند. البته این باگ در نسخه‌های 6.23 و 6.24 نرم‌افزار WinRAR رفع شده است. بنابراین چنانچه در حال استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر WinRAR هستید، زمان نصب جدیدترین نسخه این نرم‌افزار فرا رسیده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کشف یک باگ خطرناک در WinRAR

این امر درواقع اولین مرتبه‌ای نیست که باگ امنیتی خطرناک در WinRAR کشف شده است. در سال 2019 نیز پژوهشگران امنیتی گزارش دادند که کد منبع WinRAR باگی 19 ساله دارد که کنترل کامل کامپیوتر افراد قربانی را برای هکرها به ارمغان می‌آورد. براساس اعلام گوگل، هکرها طی چند ماه گذشته از راه آسیب‌پذیری WinRAR به حساب‌ معامله‌گران رمزارز هم حمله داشته‌اند.

کشف یک باگ خطرناک در WinRAR

آسیب‌پذیری خطرناک WinRAR به هکرها این امکان را خواهد داد تا هنگامی‌که کاربر فایلی همچون PNG را در داخل فایل ZIP باز می‌کند، به سیستم او حمله و کدهای دلخواهشان را عملیاتی سازند.

گفتنی است که برنامه WinRAR به‌صورت خودکار آپدیت نمی‌شود؛ لذا، باید جدیدترین نسخه را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنید. بله کاملاً درست متوجه شدید! در سال 2023 یکی از نرم‌افزارهای محبوب‌ تاریخ از قابلیت به‌روزرسانی خودکار هیچ بویی نبرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک باگ خطرناک در WinRAR چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر