;
coinex

قابلیت های جدید فیسبوک مسنجر ؛ از رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) تا ویرایش پیام

متا از قابلیت های جدید فیسبوک مسنجر پرده برداری کرد. هم اکنون کاربران می‌توانند از ویژگی‌های هیجان انگیز و بهبود سطح امنیتی این پیام‌رسان لذت ببرند.

متا این روزها سخت مشغول توسعه و ارتقا اپلیکیشن‌های تحت نظر خود است و در این میان ویژگی‌های جدیدی را به Facebook Messenger اضافه کرده است. یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین این تغییرات، بهره‌گیری از رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) به صورت پیش‌فرض است.

البته ممکن است که این تغییرات هنوز در دستگاه شما اعمال نشده باشد، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که به‌روزرسانی‌ها به صورت مرحله‌ای انجام می‌شوند. کافی است که چند روز صبر کنید تا این تغییرات در اپلیکیشن شما هم اجرا شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت های جدید فیسبوک مسنجر

با به‌روزرسانی جدید مسنجر فیسبوک، اکنون تمام پیام‌های خصوصی شما به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند، به این معنا که از این پس تنها شما و شخص گیرنده به این پیام‌ها دسترسی خواهید داشت. این تغییر یک گام بزرگ در جهت پیشرفت محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر اکثر پیام رسان‌های رقیب، از رمزگذاری سرتاسری برای امنیت هرچه بیشتر کاربران خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این ارتقای امنیتی، ویژگی‌های دیگری به این پیام‌رسان اضافه شده که از میان آنها می‌توان به ویرایش پیام، ارسال پیام ناپدیدشونده و مخفی کردن سین پیام (حالت روح) اشاره کرد.

همچنین تغییرات و پیشرفت‌هایی در پیام‌های صوتی نیز به وجود آمده است. به عنوان مثال شما می‌توانید پیام‌های صوتی و ویس‌ها را با سرعت 1.5x یا 2x گوش کنید و یا گوش دادن به پیام‌ها را از جایی که آن را متوقف کرده‌اید ادامه دهید. با این حال، هنوز هم این پیام‌رسان خالی از اشکال نیست و متاسفانه ویرایش پیام فقط تا 15 دقیقه پس از ارسال امکان‌پذیر خواهد بود.

کیفیت عکس و ویدیو نیز افزایش یافته اما فعلا متا در حال آزمایش این ویژگی و عکس‌ها و فیلم‌های HD با گروه کوچکی از کاربران است تا پیش از عرضه جهانی آن مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت های جدید فیسبوک مسنجر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر