;
coinex

نسل جدید لپ ‌تاپ ‌های XPS دل با پردازنده‌های Core Ultra اینتل معرفی شدند

نسل جدید لپ ‌تاپ ‌های XPS دل با پردازنده‌های قدرتمند و مبتنی بر هوش مصنوعی Core Ultra اینتل، کلید اختصاصی کوپایلت و در سه مدل 13، 14 و 16 اینچی به زودی به بازار عرضه خواهند شد.

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه CES 2024 قرار است که از هفته آینده شروع به کار کند. اما اکنون پیش از برگزاری نمایشگاه، برخی از برندها از محصولات جدید خود رونمایی کرده‌اند. Dell نیز به جمع این برندها اضافه شده و از لپ تاپ های جدید XPS و مانیتورهای UltraSharp خود رونمایی کرده است. معمولا سری XPS دل شامل مدل‌های 13، 15 و 17 اینچی می‌شود؛ اما این بار، سری XPS با اندازه‌های جدید، طراحی یکپارچه و سیستم سخت افزار قدرتمند به بازار عرضه خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت و مشخصات لپ ‌تاپ ‌های XPS دل

امسال قرار است که لپتاپ‌های Dell XPS در اندازه‌های ۱۳ (۹۳۴۰)، ۱۴ (۹۴۴۰) و ۱۶ (۹۶۴۰) اینچ به بازار عرضه شوند. نمایشگر هر سه مدل از نوع اولد خواهد بود و در گزینه‌های لمسی و غیر لمسی وارد بازار خواهد شد. وضوح صفحه نمایش مدل‌های 13.4 و 14.5 اینچی در انواع فول‌اچ‌دی پلاس، QHD پلاس و 3.2K خواهد بود در حالی که مدل 16.3 اینچی XPS در گزینه‌های فول‌اچ‌دی پلاس یا 4K ارائه خواهد شد.

لپ ‌تاپ ‌های XPS دل

لپتاپ‌های جدید XPS دل از طراحی ممتاز، شاسی آلومینیومی و محافظ نمایشگر گوریلاس گلس 3 بهره می‌برند. دکمه پاور این لپ‌تاپ‌ها به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. همچنین هر سه مدل دارای یک تاچ پد شیشه‌ای هستند که در زیر صفحه کلید تعبیه شده است.

صفحه کلید این لپ‌تاپ‌های دل مشبک است و از نور پس زمینه و کلیدهای بدون فاصله برخوردار است. علاوه بر این، در صفحه کلید یک ردیف دکمه‌های لمسی وجود دارد که حیطه کار آنها بین دکمه‌های مدیا (media keys) و دکمه‌های عملکردی (function keys) جابجا می‌شود. این لپ تاپ‌ها دارای وب‌کم 1080p هستند و به بلندگوهای چهارگانه با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) مجهز شده‌اند.

نسل جدید لپتاپ‌های Dell XPS به پردازنده Core Ultra 9 اینتل به همراه پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4070 مجهز شده‌اند. البته مدل پایه این سری پردازنده گرافیکی خاصی ندارد و به کارت گرافیک Intel Arc متکی است.

هر سه مدل را می‌توان با حداکثر 64 گیگابایت رم از نوع LPDDR5x و 4 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD تهیه کرد. ظرفیت باتری در XPS 13 و XPS 14 به ترتیب 55 و 69.5 وات ساعت است که هر دو با آداپتور 60 واتی شارژ می‌شوند. اما باتری XPS 16 کمی بزرگ‌تر است و با ظرفیت 99.5 وات ساعت و آداپتور 130 واتی انرژی مورد نیاز لپ تاپ را تامین می‌کند.

لپ ‌تاپ ‌های XPS دل

قیمت لپتاپ‌های Dell XPS از 1299 دلار برای نسخه 13 اینچی شروع می‌شود و به 1699 دلار و 1899 دلار برای مدل‌های 14 و 16 اینچی می‌رسد. این سری لپ تاپ‌های دل در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی وارد بازار خواهند شد. متاسفانه هنوز زمان انتشار و بازارهای هدف این لپ تاپ اعلام نشده اما به زودی این مسئله نیز در نمایشگاه CES مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره لپ ‌تاپ ‌های XPS دل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر