;
coinex

قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل به طور موقت غیرفعال شده است

قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل موقتا از کار افتاده تا به مشکلات و نقص‌های آن رسیدگی شود. به زودی نسخه بهبود یافته این ابزار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گوگل موقتا ویژگی تولید تصویر در چت بات Gemini را متوقف کرده و دلیل آن را بهبود ابزار و اطمینان از دقت آن اعلام کرده است. این تصمیم به دنبال بازخورد کاربران که به خروجی‌های نادرست و توهین‌آمیز معترض بودند، گرفته شده است. این ویژگی که مبتنی بر مدل هوش مصنوعی Imagen 2 بود، در ایجاد تصاویر دقیق و مناسب با چالش‌هایی مواجه بود و همین مسئله هم منجر به تعلیق موقتی آن شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توقف کار و اصلاح قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل

خوشبختانه گوگل مانند همیشه به درخواست‌ها و پیام‌های کاربران توجه داشته و مشکلات موجود را پذیرفته است. این شرکت تا به امروز، تلاش‌های زیادی جهت اصلاح این ابزار هوش مصنوعی داشته است. با این حال، علیرغم تمام تلاش‌ها برای کاهش مشکلات، این قابلیت همچنان با نقص‌ها و مشکلات زیادی همراه بود؛ گاهی اوقات تصاویر غیر ضروری ایجاد می‌کرد یا بیش از حد حساس می‌شد و قادر به اجرا کردن درخواست‌ها نبود.

قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل
اصلاح قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل

معاون ارشد شرکت گوگل، Prabhakar Raghavan، توضیح داده که هدف از خارج کردن این ابزار از دسترس عموم کاربران، اصلاح مشکلات و ارتقا فناوری با آزمایش‌های گسترده است. او می‌خواهد مطمئن شود که پس از دسترسی مجدد کاربران به این قابلیت، دیگر گزارشی از این دسته مشکلات به گوشش نرسد. او به چالش‌های ذاتی در کار با هوش مصنوعی، به‌ ویژه در رابطه با موضوعات حساس، اشاره کرده و گفته است که تلاش‌های مستمر برای افزایش دقت این فناوری در حال انجام است.

حتی شخصیت‌های مشهور مانند ایلان ماسک و رهبر جمهوری‌خواه ویوک راماسوامی، از این ویژگی ربات چت جمنای به دلیل تولید تصاویر نامتناسب از نظر تاریخی و نژادی انتقاد کرده‌اند.

با این حال، با اعلامیه‌ای که شرکت گوگل منتشر کرده و مدعی شده که سخت در حال کار برای رسیدگی به مشکلات اخیر است، انتظار می‌رود که به زودی نسخه بهبود یافته‌ای از ویژگی تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی جمینی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی جمینای گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر