;
coinex

هوش مصنوعی جمینای نانو گوگل به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

جمینای نانو ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه را در تلفن‌های میان‌رده فعال می‌کند. مدل نانوی هوش مصنوعی گوگل امکان اجرا بر روی پردازنده‌های میان‌رده مانند دایمنسیتی 8200 را دارد.

جمینای نانو گوگل به ویژگی‌هایی مانند پاسخ‌دهی هوشمند و خلاصه کننده صوت‌های ضبط شده، قدرت می‌بخشد و این فناوری به گوشی‌های میان‌رده می‌آید. مدیاتک اعلام کرده است که تراشه دایمنسیتی 8300 اکنون از مدل جمینای نانوی گوگل پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که تلفن‌های میان‌رده اکنون می‌توانند ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را روی دستگاه اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: گوگل در حال حاضر روی جمینای برای هدفون‌ها کار می‌کند

جمینای نانو گوگل امکان اجرا بر روی گوشی‌های میان‌رده را دارد؟

جمینای نانو کوچکترین مدل هوش مصنوعی گوگل است که برای اجرا به صورت محلی بر روی گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های کم مصرف طراحی شده است. این مدل در حال حاضر برای تقویت ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیاتک اعلام کرده که با گوگل برای ادغام و بهینه‌سازی جمینای نانو برای پردازنده پرچمدار دایمنسیتی 9300 و چیپست میان‌رده دایمنسیتی 8300 همکاری کرده است.

طراح این تراشه تایوانی می‌گوید: “مدیاتک و گوگل قصد دارند از یک برنامه کاربردی اجرا شده بر روی دایمنسیتی 9300 و 8300 برای کمک به توسعه‌دهندگان و سازندگان تجهیزات اصلی در استقرار برنامه‌های جمینای نانو رونمایی کنند.”

شنیدن اینکه جمینای نانو به صورت محلی روی دایمنسیتی 9300 اجرا می‌شود جای تعجب نیست. گوگل قبلاً اشاره کرده بود که آخرین چیپست‌های پرچمدار کوالکام، مدیاتک و سامسونگ همگی از جمینای نانو و مجموعه AICore همراه آن پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، نکته قابل توجه این است که هوش مصنوعی جمینای نانو اکنون از یک پردازنده تلفن هوشمند میان‌رده پشتیبانی می‌کند و برای آن بهینه شده است. این موضوع نشان می‌دهد که برای داشتن ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی روی دستگاه، نیازی به خرید یک تلفن جدید رده بالا ندارید.

امروزه، جمینای نانو چندین ویژگی را در گوشی‌های پرچمدار گوگل و یا سامسونگ تقویت می‌کند. این تقویت‌ها شامل “خلق جادویی” برای تنظیم لحن پیام‌ها، خلاصه‌ها در برنامه ضبط صوت گوگل، خلاصه‌های نوشتاری و پاسخ هوشمند در کیبورد گوگل می‌شود. شایان به ذکر است که تنها گوشی جهانی با پردازنده دایمنسیتی 8300، پوکو X6 پرو است. اما امیدواریم که این چیپست و ویژگی‌های هوش مصنوعی نانو به دستگاه‌های بیشتری راه یابد.

مدیاتک می‌گوید دایمنسیتی 8300 می‌تواند از مدل‌های زبان بزرگ با حداکثر 10 میلیارد پارامتر پشتیبانی کند، اما این شرکت نسبت به نرخ توکن پشتیبانی شده این چیپست (یعنی زمان پردازش برای مدل‌های هوش مصنوعی) چیزی نگفته است. بنابراین از نظر تئوری ممکن است هنگام اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه، عملکرد کندتری را در تلفن‌های دارای دایمنسیتی 8300 مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استفاده از هوش مصنوعی در میان‌رده‌ها چیست؟ آیا این پردازنده‌ها توانایی اجرای مناسب این قابلیت‌ها را دارند و یا کند خواهند بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر