;
coinex

به‌زودی واتساپ از استیکرهای متحرک با کیفیت‌ بالاتر پشتیبانی می‌کند

در حال حاضر واتساپ فقط از استیکرهای متحرک با فرمت WebP پشتیبانی می‌کند که هرچند در اندازه کوچک باکیفیت است، اما در سایز بزرگ کیفیت خوبی ندارند.

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که با افزایش اندازه استیکر در واتساپ، کیفیت آن از دست برود و یا استیکر شما پیکسلی شود.

به عبارت دیگر، استیکرهای متحرک در فرمت WebP در نمایشگرهای کوچک واضح و باکیفیت هستند، اما روی صفحه‌های بزرگ پیکسلی نمایان می‌شوند. از این رو، واتساپ قصد دارد این مشکل را برطرف کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


به‌زودی واتساپ از استیکرهای متحرک با کیفیت‌ بالاتر پشتیبانی می‌کند

براساس گزارش جدید WABetaInfo، آخرین نسخه بتای واتساپ برای اندروید (نسخه 2.24.5.10) با قابلیت پشتیبانی از استیکرهای متحرک به فرمت Lottie ارائه شده که یک فرمت vector است اما فرمت فایل WebP رستر است.

فرمت Lottie با حجم پایین، کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌کند و در نتیجه جدا از اندازه، محتوای این فرمت کیفیت خوبی دارند. اگر واتساپ از این فرمت فایل برای استیکرهای متحرکش پشتیبانی کند، دیگر استیکرها در نمایشگرهای بزرگ تار و پیکسلی نمایش داده نمی‌شوند.

به‌زودی واتساپ از استیکرهای متحرک با کیفیت‌ بالاتر پشتیبانی می‌کند

همچنین طبق گزارش WABetaInfo، استیکرهای متحرک با فرمت فایل Lottie نسبت به استیکرهای فرمت WebP حرکات روان‌تر، رنگ‌های جذابتر و جزئیات پیچیده‌تر را ارائه می‌دهند. با وجود تمام این‌ها، استیکرهای با فرمت فایل Lottie حتی می‌توانند حجم کمتری نسبت به استیکرهای فرمت WebP داشته باشند!

تا اینجای کار به مزایای این فرمت فایل اشاره کردیم اما یک مشکل هم وجود دارد؛ احتمالا سازندگان استیکر برای ایجاد استیکرها در فرمت فایل Lottie نسبت به ایجاد آن‌ها در فرمت فایل WebP، نیاز به کار بیشتری داشته باشند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی درباره زمانی که WhatsApp این ویژگی را در نسخه پایدار برنامه قرار می‌دهد وجود ندارد. انتظار می‌رود این ویژگی ابتدا بر روی وب، iOS، ویندوز، مک و سایر پلتفرم‌ها تست شود و سپس عرضه شود. این پروسه حداقل چند ماه زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این موضوع چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر