;
coinex

مک بوک ایر M3 در بنچمارک‌های ابتدایی به نتایج قابل توجهی دست یافت

لپ تاپ جدید اپل یعنی مک بوک ایر M3 در بنچمارک‌های اولیه گیک‌بنچ به شکل قابل توجهی بهتر از نسل قبلی خود یعنی مک بوک ایر M2 ظاهر شده است.

اپل در مک‌بوک ایرهای جدید، تراشه قدرتمند M3 را به سری محبوب لپ‌تاپ‌های خود آورده است. حال، امروز بنچمارک‌های اولیه لپ‌تاپ مجهز به این تراشه منتشر شده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، بهبود عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی مجهز به تراشه M2 نشان می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نتایج بنچمارک مک بوک ایر M3

در بنچمارک اخیر Geekbench 6، مک بوک ایر جدید اپل با تراشه M3 عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشته است. این دستگاه در تست تک هسته‌ای امتیاز 3157 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 12020 را به دست آورده که نسبت به مدل مجهز به تراشه M2 یک برتری و پیشرفت قابل توجه است. چرا که نسل قبلی یعنی مک بوک ایر M2 در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 2600 و 10000 را کسب کرده بود. این به معنای افزایش عملکرد 21 درصدی در بخش تک هسته‌ای و 18 درصدی در بخش چند هسته‌ای نسبت به MacBook Air M2 است.

مک بوک ایر M3

کلید پیشرفت M3 در GPU آن نهفته است، اگرچه این جنبه از تراشه توسط Geekbench مورد آزمایش واقع نشده است. علاوه بر این، در نسل جدید لپتاپ‌های اپل، هم مک بوک ایر و هم مک بوک پرو به تراشه M3 مجهز شده‌اند که بسی جای خوشحالی دارد. البته سیستم خنک‌کننده فعال در مدل پرو به آن اجازه می‌دهد تا سطوح عملکرد بالاتر را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و به طور کلی عملکرد پایدارتری را به کاربران ارائه دهد.

مک بوک پرو M3 از مزایای دیگری مانند صفحه نمایش بهتر، عمر باتری و پورت‌های بیشتر نیز برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که بتواند کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو را به راحتی انجام دهد، مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 یک گزینه کاملا مناسب است.

تراشه M3 اپل که سال گذشته معرفی شد، دارای یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است.  شایان ذکر است که M3 اولین تراشه اپل با قابلیت گرافیک ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری است.

قیمت مک بوک ایرهای جدید از 1099 دلار در ایالات متحده شروع می‌شود و تاریخ عرضه برای 8 مارس برنامه‌ریزی شده است. تولید مک بوک ایر قدیمی با تراشه M1 متوقف شده اما نسخه M2 با قیمت کاهش یافته همچنان در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نتایج بنچمارک مک بوک ایر M3 و عملکرد کلی آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر