coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اپل با اجازه دانلود مستقیم، کنترل اپلیکیشن های آیفون در اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد

کمپانی اپل تغییرات جدیدی را ایجاد کرده؛ این شرکت با اجازه دانلود مستقیم، کنترل اپلیکیشن های آیفون در اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد.

اخیراً، iOS 17.4 عرضه شد و تغییرات بزرگی را در چشم انداز فروشگاه App در اتحادیه اروپا ایجاد کرد. چرا؟ برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که به تازگی به تصویب رسیده است. از جمله این تغییرات می‌توان به پشتیبانی از بازارهای برنامه جایگزین، شرایط تجاری جدید، گزینه‌های خرید درون برنامه‌ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: احتمالا نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 عرضه شود

اکنون، اپل در پاسخ به بازخورد توسعه‌دهندگان چند ترفند اضافی را ارائه کرده است. قابل ذکر است که غول فناوری کوپرتینویی در بهار امسال یک ویژگی جدید Web Distribution را معرفی خواهد کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های خود را برای دانلود مستقیم از وب سایت‌های خود ارائه دهند.

برای توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا که با شرایط جایگزین برای برنامه‌ها موافقت کرده‌اند، گزینه‌های جدید این فرصت را فراهم می‌کند که بازارهای برنامه به طور انحصاری برنامه‌هایی را از توسعه‌دهنده بازار ارائه دهند. این تغییر به یک شرکت اجازه می‌دهد تا یک بازار اپلیکیشن را اجرا کند و فقط برنامه‌های خود را برای دانلود ارائه کند.

علاوه بر این، زمانی که کاربران را برای تکمیل تراکنش‌ها در صفحات وب خارجی راهنمایی می‌کنند، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند نحوه طراحی تبلیغات، تخفیف‌ها و معاملات را انتخاب کنند و قالب‌های طراحی اپل اختیاری هستند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، اپل در حال معرفی یک ویژگی Web Distribution است که قرار است اواخر بهار امسال راه‌اندازی شود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه های iOS خود را مستقیماً از وب سایت‌های خود توزیع کنند. کاربران آیفون در اتحادیه اروپا این آزادی را خواهند داشت که بدون اتکا به اپ استور یا هر بازار جایگزین، برنامه‌ها را دانلود کنند.

با این حال، برنامه‌هایی که از طریق وب توزیع می‌شوند باید از دستورالعمل‌های محضری اپل پیروی کنند، که نصب را محدود به دامنه‌های وب‌سایت ثبت‌شده در App Store Connect می‌کند.

برای کاربران اتحادیه اروپا آیفون، این می‌تواند به معنای انتخاب گسترده‌تری از برنامه‌ها باشد که منجر به افزایش رقابت و در نتیجه کاهش قیمت می‌شود. با این وجود، ممکن است کاربران هنگام دانلود برنامه‌ها از منابع خارج از اپ استور توجه بیشتری داشته باشند و مدیریت این برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌ها ممکن است کمی سخت شود.

تغییراتی که توسط اپل ایجاد شده، پاسخی به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است. این قانون شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، مایکروسافت، متا، تیک تاک و آمازون را هدف قرار می‌دهد و به آنها دستور می‌دهد قوانین جدیدی را برای تشویق رقابت و ارائه گزینه‌های بیشتر به کاربران ارائه کنند. اپل برای تطبیق خود با این قوانین، حتی در حال کار بر روی ابزاری است تا کاربران آیفون را راحت‌تر به اندروید تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره کنترل اپلیکیشن های آیفون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر