;
coinex

OpenAI، جزئیات GPT-4.5 توربو را در یک پست لو داد [+عکس]

OpenAI شرکت سازنده چت جی پی تی محبوب ممکن است به طور تصادفی GPT-4.5 توربو  ، مدل زبانی پشرفته‌تر خود را را با انتشار پستی در وبلاگ رسمی‌اش لو داده باشد.

امروز، 14 مارس، دقیقا یک سال کامل از زمانی که  OpenAl مدل زبان پیشرفته خود GPT-4را معرفی کرد، می‌گذرد. در زمان عرضه، این مدل عملکرد فوق‌العاده‌ای در سطح انسانی در معیارها و آزمون‌های مختلف حرفه‌ای و آکادمیک از خود نشان داد. اما امروز، این شرکت پس از افشای جزئیات ظاهراً در مورد مدل زبان بزرگ GPT-4.5 Turbo آینده خود در وبلاگ رسمی‌اش، حدس و گما‌ن‌هایی زیادی را برانگیخت. مقاله‌ای که اکنون دیگر در دسترس نیست، مدل را از نظر سرعت، دقت و مقیاس‌پذیری فراتر از مدل قبلی خود (GPT-4) توصیف می‌کند. مردم بر این باورند که عرضه مدل زبانی جدید اوپن ای آی در ماه جولای یا آگوست اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سورا (Sora) به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

جزئیات GPT-4.5 توربو لو رفت

هیجان‌انگیزترین جنبه نشت، ذکر «بریدگی دانش» در ژوئن 2024 برای این مدل است. این بدان معناست که چت ربات هوش مصنوعی قبل از تاریخ آتی ژوئن 2024 به تمام اطلاعات موجود در وب دسترسی خواهد داشت. در حالی که برخی معتقدند این یک اشتباه است، برخی دیگر فکر می‌کنند که انتشار OpenAI در ماه جولای یا آگوست قریب الوقوع است.

جزئیات GPT-4.5 توربو لو رفت

به نظر می‌رسد یکی از ارتقاهای قابل توجه در GPT-4.5 Turbo یک پنجره با طول زمینه 256 هزار توکن است که 128K فعلی GPT-4 Turbo را دو برابر می‌کند. به نظر می‌رسد این حرکت پاسخ OpenAI به رقبای است که مدل‌هایی با پنجره‌های زمینه بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند. از زمانی که گوگل بارد را به جمینی تغییر نام داد و به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای مدل هوش مصنوعی خود معرفی کرد، بحث‌ها ادامه داشت و مردم به این فکر می‌کردند که جمینی را به عنوان LLM ترجیحی خود در نظر بگیرند. به نظر می‌رسد یک مدل جدید GPT همه چیز را حتی برای OpenAI تنظیم می‌کند یا حتی آن را جلوتر از چت ربات هوش مصنوعی گوگل می‌کند.

OpenAI هنوز به طور رسمی به این نشت رسیدگی نکرده و وضعیت GPT-4.5 Turbo و تاریخ عرضه آن در ژوئن 2024 در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. نمی‌توانست کاملاً تصادفی باشد که این نشت دقیقاً در اولین سالگردعرضه  GPT-4 اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی GPT-4.5 توربو چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

منبع:gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر