;
coinex

بازیگران سریال رستگاری [بیوگرافی + عکس]

مجموعه رستگاری ساخته‌ی مسعود ده‌نمکی، با بازی نیما شاهرخ شاهی و سولماز حصاری، از شبکه دو پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال رستگاری با ما همراه شوید.

سریال ماورایی رستگاری در شب‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. حسن وارسته طراح و سرپرست نویسندگان سریال رستگاری است. او پیش از این در مجموعه‌های موفق تلویزیونی همچون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس به عنوان نویسنده حضور داشته است.

محمود پاک نیت، پویا امینی، مهدی سلوکی، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن و شیوا خسرومهر برخی از بازیگران مطرحی هستند که در سریال رستگاری نقش‌آفرینی می‌کنند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران رستگاری را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال رستگاری

مجموعه رستگاری در 30 قسمت به تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ساخته شده است. ده‌نمکی برای ساخت این اثر که بازگشت تلویزیون به ژانر ماورایی است از جلوه‌های ویژه جدید استفاده کرده است.

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری
بازیگران سریال رستگاری

در سریال رستگاری علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، رضا استادی، کاوه سماک باشی، حمیدرضا هدایی، رامین راستاد، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکرآبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسن قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی‌زاده و افسر ناصری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

محمود پاک‌‌نیت

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

زندگینامه بازیگران سریال رستگاری را با محمود پاک‌ نیت آغاز می‌کنیم که نقش اصلی این مجموعه را ایفا می‌کند. محمود پاک‌‌نیت در دهم دی ماه سال ۱۳۳۱ در کازرون متولد شد. پاک‌نیت از سال ۱۳۴۸ وارد دنیای بازیگری شد و در تئاتر به اجرای نمایش‌ پرداخت.

محمود پاک‌‌نیت در 21 سالگی به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. وی درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

وی از سال ۱۳۶۷ کار هنری خود را با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ادامه داد. او با بازی در مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به شهرت رسید. پاک نیت با نقش‌آفرینی در مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران به بازیگری محبوب و مشهور تبدیل شد.

ایشان در سال 1356 با مهوش صبرکن در یک تئاتر هم بازی بوده و این آشنایی باعث علاقه بین آن‌ها شد. آنها دو سال بعد با هم ازدواج کردند. این زوج هنرمند دو فرزند پسر به نام‌های مسعود و مهرداد دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بازیگران سریال سنجرخان [ بیوگرافی + عکس]

نفیسه روشن

 زندگینامه بازیگران سریال رستگاری
عکس بازیگران سریال رستگاری

نفیسه روشن متولد سیزدهم اردیبهشت ماه سال 1361 در تهران است. پدر او مهندس پرواز نیروی هوایی ارتش، و مادرش خانه دار است. روشن فارغ التحصیل رشته‌ی حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد بوده و تنها یک برادر دارد که مهندس پرواز است.

او در د‌‌‌وره‌ی نوجوانی عضو گروه تئاتر مد‌‌‌رسه و کلاس‌‌های تئاتر کانون پرورش فکری تئاتر بازی بود و بعدها د‌‌‌ر دوره‌های مقد‌‌‌ماتی بازیگری استاد‌‌‌ حمید سمند‌‌‌ریان شرکت کرد‌‌‌.

روشن در 19 سالگی با ایفای نقش در سریال «روزهای به یادماندنی» برای اولین بار بازی جلوی دوربین را تجربه کرد و در سال 1385 با نقش‌آفرینی در یکی از ایپزودهای سریال «کلانتر» به طور حرفه‌ای به کارش ادامه داد.

نفیسه روشن در سال 1386 با ایفای نقش پری در مجموعه پربیننده‌ی «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت رسید.

دادزن، مانکن، با تو می‌مانم، در راه خانه عروس، باران تابستانی، پلکان مرگ، تهران دربست، پنج کیلومتر تا بهشت، فرات، عملیات 125 (سری سوم)، زمانی برای عاشقی، برابر با اصل، شش قهرمان و نصفی، بهترین نقش زندگی و  بچه مهندس برخی از آثار کارنامه هنری نفیسه روشن هستند.

پویا امینی

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری را با پویا امینی ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1356 در تهران است. او دارای دیپلم رشته ریاضی و فیزیک و کارشناسی کارگردانی نمایش است. امینی بازیگری را در زمان دانشجویی، زمانی 20 ساله بود با ایفای نقش سینا در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده آغاز کرد.

پویا امینی با نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی «خط قرمز» به کارگردانی قاسم جعفری که یکی از بهترین سریال های ایرانی بوده، به شهرت رسید. راه رفتن روی خطوط، برج میلاد، عمق میدان، عامل سوم، کامنت، شام عروسی، راه بی بازگشت، در کنار مادر و به خاطر تهمینه برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه هنری وی هستند.

پویا امینی در دانشگاه با بیتا بجانلی (دانشجوی رشته گرافیک) آشنا شد و پس از فارغ التحصیلی در 25 سالگی با او ازدواج کرد. آن‌ها صاحب یک فرزند پسر به نام ایلیا هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

شیوا خسرو مهر

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری
بازیگران سریال رستگاری

شیوا خسرو مهر در آذر ماه سال 1350 به دنیا آمد. او اولین فرزند یک خانواده شش نفره است و یک خواهر و دو برادر دارد. وی از کودکی با تئاتر آشنایی داشته، چون پدرش در این عرصه هنری حضور داشته است.

خسرو مهر فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، و علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم مشغول به فعالیت است. او ‌در یک دوره از کلاس‌های بازیگزی امین تارخ شرکت کرده، و نخستین حضورش بر روی صحنه، سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد سمندریان رقم خورده است.

شیوا خسرو مهر یک دختر به نام رکسان دارد. دختر وی دانشجو است و کار تئاتر انجام می‌دهد، اما به حرکات فرم و بازیگری علاقه ندارد.

شیوا خسرو مهر که مدتهاست طلاق گرفته، درباره این موضوع در مصاحبه‌ای گفته بود: «هم پدر بودن و هم مادر بودن سخت است، مخصوصا وقتی که مجبوری سوا و جدا از مادر بودن، نقش پدر را هم ایفا کنی و برای فرزندت سوای مادر، پدر هم باشی. شاید جالب باشه برای شما اینکه بگوییم تبریکاتی که من روز پدر می‌گیرم خیلی بیشتر از زمان‌هایی است که برای روز مادر به من تبریک می گویند.»

مهدی سلوکی

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

مهدی سلوکی در 1361/3/14 در اصفهان به دنیا آمد. مادرش اصالتا اراکی و خانه‌دار بوده و پدر او سرهنگ نیروی هوایی و اهل تهران است. مهدی سلوکی یک بردار بزرگتر به نام محمد دارد که از مجریان مشهور است و اجرای برنامه‌های پرطرفدار بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد.

سلوکی دارای مدرک دیپلم رشته گرافیک از هنرستان مالک اشتر تهران است و فعالیت هنری خود را با خطاطی و نقاشی آغاز کرد. او جزو پذیرفته‌‌شدگان رشته بازیگری دانشگاه اراک بوده؛ اما به گفته‌ی خودش، بازیگری و فعالیت‌های هنری‌اش مانع به پایان رساندن دوره‌ی کارشناسی او شده است.

او یکی از بازیگران پرکار تلویزیون و سینماست. از آثار مهدی سلوکی می‌توان فیلم‌های عرفان، ما همه گناهکاریم، پاشنه بلند 2، صفر، بار دیگر بنگر، سگ‌های پوشالی، دنیای پر امید، پروانگی، پاتو زمین نذار، زادبوم، کریستال و احضار شدگان و همچنین سریال‌های شاهرگ، ستایش 3 و بوی باران (عروس تاریکی) را نام برد.

مهدی سلوکی در آذر ماه سال 1393 ازدواج کرده و زندگی موفق و عاشقانه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

سولماز حصاری

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری
بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

سولماز حصاری متولد 21 اردیبهشت 1361 در تهران است. وی فارغ التحصیل لیسانس علوم آزمایشگاهی است و فعالیت هنری خود را از سال 1387 با اجرای تئاتر آغاز کرده است.

اولین تجربه‌ی سینمایی‌اش در سال ۱۳۸۸ در تله فیلم «گردان آبنبات چوبی» به کارگردانی امیر فیضی رقم خورد. وی در ویدیو کلیپ این روزها بدون تو و مسابقه تلویزیونی ۷۷ ساعت حضور داشته است. حصاری در سال 1387 نفر دوم بهترین بازیگر زن تئاتر در جشنواره فجر استان شد.

عروسی سیندرلا، هزار سال با تو، شام عاشقانه سه نفره، پانسیون دختران، متل قو، فرزندخوانده، دختران هم می‌میرند، فیلم‌های ویدیویی تسلیم سرنوشت ۱ و 2، عاشقت شدم، رویای پرواز، آدم‌های متفاوت، تله فیلم های من مادرم، راز یک حقیقت، پشت نیمه شب، هوای پدر، ارتباط خانوادگی و سریال های هست و نیست، رو به راهم کن، آسمان من، برابر با اصل، بوی باران، زیگزاک، سراب و سرگشته از آثار کارنامه هنری سولماز حصاری هستند.

سولماز حصاری فروردین ۱۴۰۱ با انتشار عکسی در صفحه‌ی مجازی خود خبر ازدواج خود را رسانه‌ای کرد.

نیما شاهرخ شاهی

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال رستگاری به نیما شاهرخ شاهی می‌رسیم که در هفدهم مرداد ماه سال 1360 در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی عمران بوده و 7 سال به طور جدی در رشته دانشگاهی خود کار کرده است.

شاهرخ شاهی در 22 سالگی خیلی اتفاقی با بازی در فیلم «مکس» وارد دنیای بازیگری شد. او با ایفای نقش در فیلم «پارک وی» به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1385 کنار رعنا آزادی ور و بیتا فرهی دیده شد و سه سال بعد با بازی در سریال «فاصله‌ها» در سال 1389 به شهرت رسید.

آینه‌های روبرو، بی‌انتها، نفرین، دموکراسی تو روز روشن، ناسپاس، لج و لج ‌بازی، کیش و مات، مجنون لیلی، دایره زنگی، سلفی با دموکراسی و هزار سال با تو برخی از فیلم‌هایی هستند که نیما شاهرخ شاهی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

رامین راستاد

 زندگینامه بازیگران سریال رستگاری
زندگینامه بازیگران سریال رستگاری

رامین راستاد در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱ در مشهد به دنیا آمد. وی دانشجوی انصرافی ترم سه رشته ادبیات بوده و به خاطر علاقه و اشتیاقی که به بازیگری داشت، پس از انصراف از دانشگاه در کلاس های بازیگری استاد امین تارخ شرکت کرد.

راستاد در سال 1375 با ایفای نقش در فیلم «حریف دل» وارد دنیای بازیگری شد. او با حضور در سریال زیر تیغ و همبازی شدن با بازیگران مشهوری همچون پرویز پرستویی به شهرت رسید. وی علاوه‌ بر بازیگری به‌ عنوان طراح گریم و دستیار کارگردان نیز با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته است.

جالب است بدانید راستاد از بازیگران سریال راز ناتمام بوده و در این مجموعه تاریخی که به تازگی از شبکه یک پخش شده، نقش آیت‌الله رفسنجانی را ایفا کرده است.

فیلم‌‌های وابل (۱۴۰۱)، خداحافظ المپیک (۱۴۰۱)، برای مرجان (۱۳۹۹)، مشت آخر (۱۳۹۸)، دنیای گمشده (۱۳۹۷)، کامیون (۱۳۹۶)، آزاد به قید شرط (۱۳۹۵)، شام عاشقانه سه‌نفره (۱۳۹۵)، رسوایی ۲ (۱۳۹۴)، آزاد راه (۱۳۸۹)، ایستگاه آخر (۱۳۸۹)، چسب زخم (۱۳۸۹) و مرگ کسب‌وکار من است (۱۳۸۹) از آثار کارنامه‌ی هنری رامین راستاد هستند.

رامین راستاد سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام صدف و یک پسر بنام ارشک است.

کاوه سماک باشی

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

کاوه سماک باشی یکی دیگر از بازیگران سریال رستگاری است که متولد بیست‌هفتم فروردین ماه سال 1361 در تهران است. پدرش از صدابرداران و صداگذاران سینما و تلویزیون و مادرش فرهنگی است. او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام تارا دارد.

کاوه سماک باشی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دارد و بازیگری را از تئاتر شروع کرد. اولین بار در سال 1381 با فیلم چشمان سیاه در کنار محمدرضا گلزار و ماه چهره خلیلی جلوی دوربین رفت و سینما را تجربه کرد.

سماک باشی در 23 سالگی با سریال ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم وارد قاب تلویزیون شد. همکاری وی با سیروس مقدم در سریال میکائیل تکرار شد و او با ایفای نقش در این سریال به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

ساقی زینتی

 زندگینامه بازیگران سریال رستگاری
بازیگران رستگاری

ساقی زینتی زاده‌ی پنجم آبان ماه سال ۱۳۴۹ در رشت است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی است. زینتی در سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم داستانی «مخمصه» وارد دنیای بازیگری شد.

ساقی زینتی سال‌هاست ازدواج کرده و دارای یک دختر 14 ساله به نام سارینا صابری است که او نیز همچون مادر وارد دنیای بازیگری شده و در چند تله فیلم نیز ایفای نقش کرده است. این بازیگر باتجربه فعالیت‌هایی به عنوان سفیر انجمن اوتیسم ایران دارد.

ساقی زینتی با سریال آلبوم دنیای شیرین در میان بینندگان شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه پربیننده‌ی پس از باران به شهرت رسید.

وی در سال 1377 زمانی که 28 سال داشت، با ایفای نقش در سریال لک لک‌ها بر بام به کارگردانی جواد کهنمویی وارد قاب تلویزیون شد و در سال 1384 نیز با حضور در فیلم ستاره می‌شود ساخته‌ی فریدون جیرانی بازی در سینما را تجربه کرد.

ساقی زینتی در سال ۱۳۷۲ در جشنواره تئاتر فجر، برنده جایزه نقش اول زن برای نقش‌آفرینی در نمایش «چهارشنبه‌خاتون» به کارگردانی رضا میرمعنوی شد.

افشین سنگ‌چاپ

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

زندگینامه بازیگران سریال رستگاری را با بیوگرافی افشین سنگ‌چاپ به پایان می‌رسانیم. سنگ‌چاپ در سال ۱۳۴۷در خانواده‌ای با اصالت گیلانی در خیابان ۱۷ شهریور تهران به دنیا آمد و در محله نظام‌آباد بزرگ شد. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر است و  از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ در مدرسه هنر و ادبیات صداوسیما تحصیل کرده است.

سنگ‌چاپ سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان، دستیار سیروس مقدم بوده است. او در ادامه فعالیت هنری‌اش به عنوان دستیار کارگردان در سریال‌های ریحانه سال ۸۴، اغما در سال ۸۶، پیامک از دیار باقی و روز حسرت سال ۸۷ حضور داشت. سنگ‌چاپ سال ۸۵ در مجموعه نرگس بازیگردان بود.

از مهم‌ترین آثار افشین سنگ‌چاپ در تلویزیون می‌توان به بازیگری در سریال‌های اغماء، نابرده رنج، متهم گریخت و لیسانسه‌ها اشاره کرد.

افشین سنگ‌چاپ در 28 سالگی ازدواج کرد و پس از ۱۲ سال خداوند فرزند دختری به او و همسرش بهار حقیقی داد که نامش را حورا گذاشتند.

افشین سنگ‌چاپ در فیلم‌های سینمایی بسیاری همچون درخونگاه، شام عاشقانه سه نفره، جیب بر خیابان جنوبی، دو لکه ابر، شانتاژ، یکی بود یکی نبود، بی پولی و حوالی اتوبان حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

خلاصه داستان سریال رستگاری

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری سراغ قصه‌ی این مجموعه مناسبتی می‌رویم که هم‌مانند سریال‌های اغما، احضار، ملکوت و او یک فرشته بود ماورایی است و در آن سرنوشت چند نفر که در کما به سر می‌برند و چند شخصیت هم که پس از مرگ در عالم برزخ هستند به تصویر کشیده شده است.

عکس بازیگران سریال رستگاری

در خلاصه داستان سریال رستگاری آمده است: «مردی کارخانه‌دار که در زندگی خطاهایی داشته با حوادثی روبه‌رو می‌شود که طبیعی به نظر نمی‌رسند.»

کارگردان سریال رستگاری

مسعود ده نمکی کارگردان سریال رستگاری، در چهارم فروردین ماه سال 1348 در اهر به دنیا آمده است. وی از 16 سالگی تا 19 سالگی را در جبهه گذراند. سپس علاوه بر روزنامه‌نگاری در نشریه یالثارات، به ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه آزاد پرداخت.

ده نمکی در دهه 70 سردبیر و مدیرمسئول هفته نامه‌های شلمچه و جبهه و ماهنامه صبح دوکوهه بود. وی در همین دهه از اعضای فعال انصار حزب الله نیز بود. ایشان فیلمسازی را از 34 سالگی و با مستند فقر و فحشا آغاز کرد. پس از آن مستند دیگری با نام کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ را ساخت.

بیوگرافی بازیگران سریال رستگاری

مسعود ده نمکی در سال 1386 فیلم اخراجی ها را ساخت. اخراجی ها از پرفروش‌ترین آثار کمدی سینماست و نخستین فیلم سینمایی ده نمکی محسوب می‌شود.

از آثار منتشر شده‌ی این روزنامه نگار، نویسنده و کارگردان مطرح می‌توان اخراجی ها، اسارت و آزادگان به روایت تصویر، فرهنگ اصطلاحات اسرای ایران به انضمام دانستنی‌های از اسارت، کتاب شناسی اسارت، لبخند در اسارت، مجموعه‌ای از خاطرات اسرای ایرانی، معنویت در اسارت، مقاومت در اسارت دفتر اول، مقاومت در اسارت دفتر دوم، مقاومت در اسارت دفتر سوم، مقاومت در اسارت دفتر چهارم، رسوایی، رسوایی ۲، زندانی ها، دادستان و طیب خان را نام برد.

جالب است بدانید مسعود ده نمکی در طول ۲۰ سال از عمرش یک مجموعه ۸۰ جلدی به نام فرهنگنامه اسارات و آزادگان را آماده کرد؛ او از زمان کار در واحد گزینش آزادگان شروع به مستند سازی این مجموعه کرده بود.

عوامل سریال رستگاری

  • تهیه‌کننده و کارگردان: مسعود ده نمکی
  • مجری طرح و تولید: مصطفی سلطانی
  • مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل سفیدی
  • سرپرست نویسندگان: حسن وارسته
  • طراح صحنه: حسین مجد
  • طراح لباس: ماهرخ سلیمانی
  • جلوه‌های ویژه رایانه ای: محمدرضا امامی
  • دستیار کارگردان: فرید کلهر
  • برنامه‌ریز: بهزاد چوپانیان
  • جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان
  • تدوین: الهام عباس زاده
  • صدابردار: فرزام معاونیان
  • صداگذار: محمود موسوی‌نژاد
  • آهنگساز: بهنام ابطحی
  • عکاس: امیرمحمد ترکی
  • تدارکات: محمود دریایی و سعید سریع کار
  • مشاور و ناظر کیفی: محمدرضا جعفری‌جلوه

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال رستگاری نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال رستگاری محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمیدرضا هدایی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکرآبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسن قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی‌زاده و افسر ناصری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال رستگاری چند قسمت است؟

این مجموعه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی مسعود ده نمکی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال رستگاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر