coinex
راهنمای خرید تکراتو

این عینک می‌تواند طرز نگاه و حالات صورت شما را ردیابی کند!

در دنیای تکنولوژی هر روز اتفاقات جالبی می‌افتد، تا جایی که عینک‌ ها هم قادرند حالات صورت و طرز نگاه شما را بررسی کرده و ردیابی کنند.این سیستم از فناوری سونار به جای دوربین استفاده می‌کند که علاوه بر افزایش عمر باتری دستگاه، حریم خصوصی کاربر را نیز بهبود می‌بخشد. این دو فناوری با نام‌های GazeTrak و EyeEcho توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه کرنل به وجود آمده‌اند و می‌توان آن‌ها را در یک عینک یا هدست واقعیت مجازی استفاده کرد.

ببیشتر بخوانید: 

عینک باشعوری که حالات صورت شما را می‌فهمد

یکی از مزایای این فناوری‌ها نسبت به سیستم‌های مبتنی بر دوربین، مصرف کمتر انرژی و عدم ثبت تصاویر صورت کاربر است. به عنوان مثال، GazeTrak از یک بلندگو و 4 میکروفون برای ردیابی حرکات چشم استفاده می‌کند. این بلندگوها امواج صوتی را منتشر می‌کنند که از کره چشم منعکس شده و توسط میکروفون‌ها ثبت می‌شوند.

همچنین، EyeEcho از ارسال و دریافت امواج صوتی برای تحلیل حرکات پوست صورت استفاده می‌کند. این فناوری با یک بلندگو و یک میکروفون که در هر دو طرف عینک و کنار دسته‌ها قرار دارد، این کار را انجام می‌دهد.

از آنجا که هر حرکت ناچیزی روی پوست صورت در زمان انتشار امواج صوتی و دریافت پژواک تاثیر دارد، نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند این تفاوت‌های زمانی را تشخیص داده و حالات مختلف صورت را شناسایی کند.

با این حال برای اینکه این سیستم دقت عملکرد خود را بالا ببرد نیاز بود بر روی صورت افراد آزمایش کند؛ پس از حدود 4 دقیقه آموزش بر روی صورت 12 نفر، این سیستم توانست دقت بالایی در خواندن حالات صورت به دست آورد.

به طور کلی، این فناوری‌ها مناسب برای تحقیقات و کاربردهایی هستند که نیاز به ردیابی حالات صورت و جهت نگاه دارند.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر