coinex
راهنمای خرید تکراتو

TikTok یک قدم به ممنوعیت در ایالات متحده نزدیک می‌شود

مجلس، نمایندگان ایالات متحده را به سمت لایحه ممنوعیت تیک تاک در این ناحیه ترغیب می‌کند. چندی پیش خبر ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده در فضای مجازی منتشر شده. اندکی بعد در ماه مارس اعلام کرد که با این موضوع موافقت کرده است.بر اساس این قانون شرکت مادر چینی TikTok، ByteDance، تنها 6 ماه فرصت داشت تا پلتفرم خود را بفروشد اما این لایحه در سنا متوقف شد. اندکی بعد این لایحه اصلاحیه خورد و فرصت تیک تاک برای واگذاری به یک سال افزایش یافت. مجلس با 360 رای موافق در برابر 58 رای موافق این لایحه را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: تیک تاک برای رقابت با اینستاگرام اپلیکیشن Notes را ارائه می‌دهد

این لایحه اکنون در راه رسیدن به سنا است و احتمالا سه‌شنبه درباره آن رای‌گیری خواهد شد. تیک تاک هم در این بین دست به کار شد و تلاش کرد این لایحه را از میان بردارد اما اکنون کمک‌های خارجی هم به این پرونده اضافه شده و بر اهمیت آن افزوده است. اصل این مصوبه از آن جایی شروع شد که ایالت متحده TikTok را به دلیل مالکیت چینی آن به عنوان یک تهدید امنیت ملی می‌داند. جالب است بدانید پرزیدنت بایدن قبلاً حمایت خود را از این لایحه در صورت تصویب در کنگره اعلام کرده بود.

به هر حال به نظر می‌رسد این قانون با مخالفت‌هایی هم مواجه خواهد شد. تیک تاک ادعا می‌کند با حدود 170 میلیون کاربری که این پلتفرم در ایالات متحده دارد، ByteDance احتمالاً چنین حرکتی را به چالش می‌کشد. این شرکت استدلال می‌کند که این ممنوعیت حقوق آزادی بیان کاربران را نقض کرده و به میلیون‌ها کسب‌وکار که از این پلتفرم استفاده می‌کنند آسیب می‌رساند و سالانه 24 میلیارد دلار بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر منفی می‌گذارد. در مقابل منتقدان این لایحه همچنین استدلال می‌کنند که ممنوعیت TikTok حداقل حفاظت را برای اطلاعات کاربران آمریکایی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو لایحه ممنوعیت تیک تاک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر