;
coinex

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست و چطور کار می‌کند؟

در این مقاله، هرآنچه باید الگوریتم اینستاگرام برای استوری بدانید را به شما توضیح می‌دهیم و پس از آن، به آموزش ترفندهای اینستاگرام می‌پردازیم که به افزایش بازدید استوری اینستاگرام کمک می‌کنند.

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی با میلیاردها کاربر است که امروزه به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده و در عین حال، کاربران زیادی را سرگرم کرده است. چیزی که اینستاگرام را متمایز کرده، ویژگی‌های جذابی هستند که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

امروزه تقریبا همه افرادی که در اینستاگرام فعال هستند و اکانت‌های عمومی با فالوورهای زیاد دارند، سعی می‌کنند بازدید محتوا‌های خود را افزایش دهند تا بتوانند فالوورهای بیشتری جذب کنند یا فروش بیشتری داشته باشند.

اینستاگرام هم با ارائه ویژگی‌های جدید، توجه کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کند. یکی از آنها، قابلیت اینستاگرام استوری است که این اپلیکیشن و رضایت کاربران را به طرز چشمگیری تغییر داد. از این رو، این روزها تعداد بازدید از استوری‌های اکانت‌های شخصی یا کسب‌وکارهای مختلف بسیار مهم شده و بر موفقیت اکانت آنها و دیده شدن محتوا تاثیر زیادی می‌گذارد.

نکته مهم این است که صرفا تولید محتوای خوب، به‌تنهایی برای دیده شدن محتوای شما در اینستاگرام کافی نیست. حتما در مورد الگوریتم‌های اینستاگرام شنیده‌اید و به همین دلیل هم می‌خواهید بدانید که الگوریتم اینستاگرام برای استوری چگونه کار می‌کند. آموزش الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند که محتوا و حساب کاربری شما بیشتر دیده شود.

در این مقاله، اطلاعات جامعی را در مورد الگوریتم های اینستاگرام برای بازدید از استوری در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با دنبال کردن آنها بتوانید بازدید بیشتری داشته باشید و به رشد اکانت خود کمک کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


استوری اینستاگرام چیست؟

همانطور که می‌دانید، هدف اصلی اینستاگرام اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به کسب‌وکار و زندگی روزمره است که برای همیشه در پروفایل شما ذخیره می‌شوند.

اما اگر نخواهید عکس یا ویدیوی شما برای همیشه در صفحه اصلی بماند، چه می‌توان کرد؟ این دقیقا ویژگی اینستاگرام استوری است که به شما کمک می‌کند عکس و ویدیوهای خود را به مدت 24 ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. این در حالی‌است که پست‌ها برای همیشه در حساب شما باقی می‌مانند؛ البته تا زمانی که خودتان بخواهید آنها را حذف کنید.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری
الگوریتم اینستاگرام برای استوری

استوری اینستاگرام ویژگی جدید این اپلیکیشن نیست، اما بدون شک از اهمیت آن برای دیده شدن بیشتر محتوا و اکانت خود خبر دارید و نمی‌توانید تاثیر آن در موفقیت اکانت خود را نادیده بگیرید. زیرا ویژگی استوری به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت کوتاهی، داستان یا محتوای مورد نظرتان را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید تا بتوانید ارتباط عمیق‌تری با آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک حساب تجاری دارید که در آن محصولات خود را می‌فروشید، می‌توانید از طریق استوری، محصولات خود را با جزئیات بیشتری معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

به این ترتیب، استوری اینستاگرام یک ویژگی حیاتی است که میزان بازدید از آن مستقیما بر رشد و موفقیت حساب شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین باید بدانید که چه الگوریتم‌هایی را دنبال کنید تا بازدیدهای استوری خود را افزایش دهید و به مخاطبان هدف خود برسید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم‌های اینستاگرام مجموعه‌ای از فرآیندهایی هستند که اینستاگرام از آنها برای درک بهتر علاقه‌مندی‌های کاربران استفاده می‌کند تا بتواند محتواهای مربوط بیشتری را به آنها نمایش دهد. اینستاگرام از این اطلاعات استفاده می‌کند تا کاربران تجربه بهتری در استفاده از این پلتفرم داشته باشند.

علاوه‌براین، این الگوریتم‌ها به کاربران عادی کمک می‌کنند تا محتوای بیشتری در مورد موضوعات مورد علاقه خود ببینند، سرگرم شوند و حساب‌هایی را که مطابق با نیازهای‌شان است، سریع‌تر پیدا کرده و دنبال کنند.

الگوریتم اینستاگرام چیست

همچنین، اکانت‌هایی که محتوا تولید می‌کنند یا کسب‌وکارها می‌توانند با یادگیری و آموزش الگوریتم اینستاگرام، پست‌های خود را به افراد بیشتری که دنبال‌کننده‌های هدف آن‌ها هستند، نشان دهند و از این طریق تعامل پروفایل خود را افزایش دهند، مشتری و فالوور بیشتری جذب کنند و درآمد بیشتری داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که اینستاگرام برای هر قسمت از این اپلیکیشن، الگوریتم‌های منحصر‌به‌فردی دارد. در قسمت بعدی، به بررسی الگوریتم اینستاگرام برای استوری می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست؟

همانطور که گفته شد، هر قسمت از اینستاگرام الگوریتم خاص خود را دارد تا بتواند موضوعاتی را که بیشتر مورد توجه کاربران هستند، شناسایی کند و نمایش دهد. الگوریتم استوری های اینستاگرام همانند الگوریتم فید یا جستجو، به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا تجربه بهتری از استفاده از این اپلیکیشن داشته باشند.

در واقع، با توجه به علاقه یا واکنش شما به حساب‌های خاص، الگوریتم‌های استوری اینستاگرام تشخیص می‌دهند که چه نوع استوری‌هایی را می‌بینید یا استوری‌های کدام شخص و اینفلوئنسر را بیشتر می‌پسندید و به این ترتیب، وقتی این اکانت‌ها یک استوری را به اشتراک می‌گذارند، استوری‌های آن‌ها جزو اولین استوری‌هایی خواهند بود که برای شما نمایش داده می‌شوند و اینگونه است که اینستاگرام بینندگان استوری را دسته‌بندی می‌کند.

علاوه‌براین، اگر با اکانت‌های خاصی تعامل بیشتری داشته باشید، مثلاً در اینستاگرام بیشتر به آنها پیام دهید، وقتی چیزی در استوری پست می‌کنند، لحظه‌ای که اینستاگرام را باز می‌کنید، استوری آنها را می‌بینید و این در مورد استوری‌ها و اکانت شما نیز صدق می‌کند. اکانت‌هایی که شما بالاترین تعامل را با آنها دارید، استوری شما را زودتر می‌بینند.

الگوریتم استوری اینستا

بنابراین، الگوریتم‌های استوری اینستاگرام که تعیین می‌کنند استوری شما به چه کسی بیشتر نشان داده ‌شود و تأثیر قابل‌توجهی بر بازدید از استوری شما دارند، خلاصه‌ای از عواملی هستند که به‌طور کلی، تعامل شما با سایر اکانت‌ها، میزان بازدید از پروفایل آن‌ها، تعداد پست‌هایی که با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید و غیره را مشخص می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

الگوریتم بازدید استوری اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

جالب است بدانید زمانی که کاربران اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنند، الگوریتم‌های این پلتفرم به سرعت تصمیم می‌گیرند که چه محتوایی را به آنها نشان دهند. در ادامه، نحوه عملکرد الگوریتم استوری اینستا برای بازدید را بررسی خواهیم کرد.

علاقه‌مندهی‌ها

یکی از موارد مهمی که تاثیر زیادی بر محتواهای انتخابی اینستاگرام دارد، میزان علاقه‌ای است که به یک موضوع یا حساب کاربری نشان می‌دهید. میزان علاقه شما باعث می‌شود الگوریتم‌های اینستاگرام محتواها و اکانت‌هایی که بیشتر با آنها تعامل داشتید را بیش از هر محتوای دیگری به شما نمایش دهند.

تعامل

فاکتور بعدی که اینستاگرام براساس آن تصمیم می‌گیرد چه استوری‌هایی را بیشتر نمایش دهد، میزان تعامل شما با آن حساب است. برای مثال، بازدید از صفحه پروفایل یک اکانت خاص به این معناست که با آن، تعامل برقرار کرده‌اید.

نکته مهم این است که وقتی یک حساب کاربری محتوای جذابی تولید می‌کند، تعامل فالوورهای آن اکانت افزایش می‌یابد و بازدید از استوری‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چگونه است؟

رابطه بین مالک اکانت و بازدیدکننده

مورد بعدی که باعث می‌شود اینستاگرام برخی استوری‌ها را بیشتر به دیگران نشان دهد و باعث افزایش بازدید آنها شود، رابطه بین بینندگان استوری‌ها و صاحب حساب است.

صاحب حساب و بیننده‌ی استوری‌ها همدیگر را دنبال می‌کنند، آیا پروفایل یکدیگر را هم چک می‌کنند یا نه؟ آیا آنها ویدیوهای اینستاگرام یکدیگر را به اشتراک می‌گذارند یا به هم پیام می‌دهند؟ اگر کاربری هستید که زیاد با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، درواقع این فرصت را برای خودتان فراهم کرده‌اید که استوری‌های‌تان بیشتر دیده شوند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، سه فاکتور اصلی هستند که اینستاگرام بر اساس آنها، میزان بازدید از استوری‌ها را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از اینستاگرام

نحوه رتبه‌بندی بازدید استوری‌های اینستاگرام

در این بخش از آموزش الگوریتم اینستاگرام توضیح می‌دهیم که این پلتفرم اجتماعی، چطور بازدید استوری‌ها را رتبه‌بندی می‌کند: این الگوریتم‌ها عبارتند از:

لایک و کامنت

طبق الگوریتم های استوری اینستاگرام، اگر محتوای اکانتی را در همان دقایق اول پس از پست‌کردن محتوا لایک کنید و برای آن کامنت بگذارید یا به‌طور کلی، با آن حساب ارتباط برقرار کنید، استوری‌های آن اکانت‌ها زودتر به شما نشان داده می‌شوند و به‌دنبال آن، استوری شما هم در بالای لیست استوری‌های آن اکانت خاص نمایش داده می‌شود.

بازدید از پروفایل

ترتیب بیننده‌های استوری اینستاگرام، بر اساس تعداد دفعات بازدید شما از یک حساب کاربری و چک کردن پست‌ها و محتواهای جدید و چک کردن دنبال‌کننده‌های مشترک است. به همین دلیل، اینستاگرام این افراد را در بین اولین استوری‌ها در فید اینستاگرام نشان می‌دهد و رتبه‌بندی بازدید را بر این اساس انجام می‌دهد.

ترفندهای استوری اینستاگرام

تعامل پروفایل

باید بدانید که اینستاگرام و الگوریتم‌های جدید آن، دیگر پست‌های فید شما را بر اساس ترتیب زمانی نشان نمی‌دهند. بازدید پست‌های فید هم به نمایش استوری و تعامل اینستاگرام مربوط می‌شود.

اینستاگرام بازدیدهای استوری را بر اساس سطح تعامل اکانت‌ها رتبه‌بندی می‌کند. در واقع هر چه اکانت‌ها بیشتر تعامل داشته باشند، استوری‌ها زودتر نشان داده می‌شوند و در نتیجه نام شما در بین اولین بازدیدکنندگان استوری‌ها نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تبدیل پی دی اف به ورد

بهترین آنتی ویروس رایگان 2023

ترفندهای الگوریتم استوری اینستاگرام

تاکنون با الگوریتم اینستاگرام برای استوری و نحوه عملکرد آن آشنا شدیم. در ادامه با ترفندهای استوری اینستاگرام آشنا می‌شویم و به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید بازدید از استوری‌های خود را افزایش دهید.

از استیکرهای جذاب استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که به استوری‌های شما کمک می‌کند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشند و افراد بیشتری با آنها ارتباط برقرار کنند، استفاده از برچسب‌های جذاب است. همانطور که می‌دانید اینستاگرام دارای ویژگی‌های جذابی است که می‌توانید با استفاده از آنها محتوای خود را جذاب‌تر کنید؛ به این ترتیب، ‌کاربران با محتوای شما تعامل بیشتری برقرار می‌کنند.

محتوای خاص را به اشتراک بگذارید

برای افزایش بازدید استوری‌ها می‌توانید محتوای اختصاصی و منحصربه‌فرد را به اشتراک بگذارید تا فالوورهای شما متوجه شوند که برای علایق آنها ارزش قائل هستید و از این طریق می‌توانید همیشه آنها را برای دیدن استوری‌های خود جذب کنید.

این کار باعث می‌شود تا بازدید از استوری‌های شما همیشه بالا باشد که مزایای زیادی برای محتوا و پروفایل شما به همراه دارد. همچنین، با انتشار استوری‌های منحصربه‌فرد، الگوریتم‌های اینستاگرام تشخیص می‌دهند که محتوای شما مهم هستند و آن را به افراد بیشتری نشان می‌دهند.

آموزش الگوریتم اینستاگرام

از ویژگی دوستان نزدیک اینستاگرام استفاده کنید

استوری‌های دوستان نزدیک با یک دایره سبز رنگ در اطراف پروفایل افراد نشان داده می‌شوند و اینستاگرام این استوری‌ها را در اولویت قرار می‌دهد و آنها را به اولین استوری‌های نمایش داده شده در صفحه اصلی تبدیل می‌کند.

حال تصور کنید افراد زیادی را در بین دوستان صمیمی خود قرار داده‌اید و مطمئن هستید که حتما استوری شما را خواهند دید. پس می‌توانید از این قابلیت برای افزایش تعداد بینندگان استوری استفاده کنید.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد، اینستاگرام یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است و افراد در تلاش و رقابت هستند تا فالوورهای بیشتری را جذب کنند و از مزایای بهتری بهره‌مند شوند.

یکی از قابلیت‌های مهم اینستاگرام که به دیده شدن بیشتر صفحه و پست‌های شما کمک می‌کند، استوری‌های‌ اینستاگرام هستند که تعداد بازدید آن بسیار مهم و تاثیرگذار است. بنابراین برای توسعه اکانت اینستاگرام خود بهتر است مواردی را که در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم رعایت کنید.

در این مقاله در مورد الگوریتم‌های اینستاگرام صحبت کردیم و اطلاعات جامعی در مورد آنها ارائه کردیم که موفقیت شما را در اینستاگرام تضمین می‌کند.

در نتیجه اگر می‌خواهید بازدید بیشتری از پروفایل در اینستاگرام داشته باشید، استوری‌های شما بازدید بیشتری داشته باشند، محتواها بیشتر دیده شوند، فالوورهای بیشتری جذب کنید، به مخاطبان هدف برسید و به‌طور کلی، تجربه خوبی از اینستاگرام داشته باشید، الگوریتم‌های اینستاگرام ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید.

سوالات متداول

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌های اینستاگرام عکس‌ها و ویدیوهای عمودی و تمام صفحه هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. آنها در بالای رابط کاربری صفحه اصلی اینستاگرام ظاهر می‌شوند. استوری‌ها می‌توانند شامل ابزارهای تعاملی مانند استیکرها، نظرسنجی‌ها و فیلترهای واقعیت افزوده باشند تا محتواهای شما بیشتر به چشم بیایند.

روزانه چه تعداد استوری می‌توانیم بگذاریم؟

محدود استوری اینستاگرام در روز، 100 تاست. این یعنی وقتی بیشتر از 100 استوری گذاشتید، استوری‌های اول به‌طور خودکار حذف می‌شوند و استوری‌های جدید، جایگزین آنها خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره الگوریتم و ترفندهای استوری اینستاگرام چیست؟ شما از چه روش‌هایی برای افزایش بازدید استوری‌ها استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر