coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 در اواسط اکتبر معرفی می‌شود

هر آنچه از نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام می‌دانید دور بریزید! افشاگری به نام Digital Chat Station اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که تمام بنچمارک‌های پیشین را نقض می‌کند. او می‌گوید که اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 در اواسط اکتبر معرفی خواهد شد.

شرکت کوالکام قرار است که در پاییز سال جاری، از نسل جدید پردازنده پرچمدار موبایل خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 در بازار رونمایی کند. با اینکه پخش جزئیات درباره مشخصات و عملکرد این پردازنده از ماه‌ها پیش آغاز شده، اما امروز اطلاعاتی منتشر شده که تا حدودی داده‌ها و بنچمارک‌های قبلی را زیر سوال می‌برد. در ادامه با ما همراه باشید تا در جریان تازه‌ترین اخبار پیرامون این پردازنده قرار گیرید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


زمان عرضه اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4

ساعاتی پیش، افشاگر مشهور دنیای تکنولوژی، Digital Chat Station، پستی را منتشر کرده و در آن مدعی شده است که بنچمارک‌های فاش شده از اسنپدراگون 8 نسل 4، بر اساس نمونه‌های مهندسی این پردازنده با فرکانس پایین بوده‌اند.

این ادعا چندان هم اشتباه به نظر نمی‌رسد چرا که معمولا نمونه‌های اولیه با سرعت و فرکانس‌های پایین‌تری برای تست‌های پایداری کار می‌کنند. اگر این ادعا درست باشد، به معنای این است که اعداد پخش شده درباره کارکرد این پردازنده، نشان دهنده عملکرد نهایی آن نیستند.

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4

طبق گفته‌های Digital Chat Station، نسخه نهایی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 دارای معماری 2 + 6 خواهد بود. عدد 2 احتمالا مربوط به هسته‌های قدرتمند است که سرعت کلاک آنها در حدود 3.6 گیگاهرتز تا 4.0 گیگاهرتز خواهد بود.

6 هسته دیگر نیز هسته‌های کارآمد و ضعیف‌تر هستند که هنوز درباره سرعت و فرکانس آنها اطلاعاتی در دست نیست. در هر صورت گفته می‌شود که امتیاز این تراشه در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب برابر 2700 و 10000 است.

این منبع اطلاعاتی در ادامه مدعی شده که اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه جدید کوالکام در اواسط اکتبر وارد بازار خواهد شد. شیائومی و وان پلاس معمولا جزء اولین برندهایی هستند که از جدیدترین و پیشرفته‌ترین پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند.

در حقیقت، شایعه شده است که در سری 15 شیائومی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، شاهد اولین رخ نمایی از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم بود. در عین حال، این امکان وجود دارد که وان پلاس از این تراشه در پرچمدار بعدی خود یعنی وان پلاس 13 استفاده کند. گفته می‌شود که وان پلاس در طراحی این گوشی به خصوص در قسمت دوربین‌های پشتی، یک بازنگری و تغییر استراتژی بزرگ نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه جدید کوالکام چیست؟ به نظر شما اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 از چه برندی خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gzimochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر