coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اعلام زمان عرضه دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه [+ مشخصات فنی و آپشن ها]

دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه جدیدترین نسخه از سدان محبوب ایران خودرو است که عنوان قدرتمندترین خودرو داخلی را یدک خواهد کشید. بهتراست بدانید که چیزی تا رمان عرضه این خودرو باقی نمانده است.

حول و حوش 1 سال پیش بود که مدیرعامل وقت ایران خودرو رسماً اعلام کرد که تولید انبوده دنا پلاس جوانان آغاز شده است. این خودرو در بسیاری از بخش‌ها از نسخه قبلی خود متمایز است. مثلاً در باب موتور جدید دنا پلاس جوانان باید گفت که این خودرو به موتور جدید EFP مجهز شده که در حقیقت نسخه پیشرفته‌تر و بر پایه EF7 معروف است، ولی از لحاظ قدرت و گشتاور یک سروگردن بالاتر از برادر بزرگتر خود می‌ایستد.

با وجود اینه این خودرو از یک سال پیش در خط تولید قرار گفته، پیش‌بینی می‌شد که ایران خودرو، عرضه دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه را در نیمه‌های سال 1403 آغاز کند. حال آنطور که مدیر پروژه دنا پلاس جوانان فاش کرده، این خودرو جذاب قرار است از مردادماه وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی ؛ امشب آخرین مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی

دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه مردادماه عرضه می‌شود

سیروس دهقان‌زاده، مدیر پروژه دنا پلاس جوانان ابتدا بخشی از مشخصات فنی دنا پلاس جوانان را بیان کرد. وی گفت: «این خودرو به یک موتور EF۷PTC از نوع 107 لیتری مجهز است که توانایی تولید 161 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. پس این خودرو بسیار سریع است و مخصوصاً در شتاب ثانویه عملکردی عالی خواهد داشت و این مورد را مدیون دور موتور به 1750 درو در دقیقه است. ضمناً با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش می‌یابد.»

سیروس دهقان‌زاده افزود:

«این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT۶ نسل هفتم است که در آن، نسبت دنده‌ها بهبود یافته و هم‌چنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا می‌کند و به محض رها کردن ترمز، جعبه‌دنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل می‌شود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش‌بینی شده است.»

دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه مردادماه عرضه می‌شود

به گفته دهقان‌زاده، بخش برق و الکترونیک دنا پلاس جوانان به شبکه برق ایران خودرو (IKBCM) مجهز شده و این یکی از عمده تغییرات این خودرو نسبت به نسل‌های پیش است. وی اضافه کرد: «این پلتفرم با دانش فنی روز دنیا طراحی و تکوین یافته و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالت‌های جدید الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه نه تنها کاهش تعداد نودها را به همراه دارد، بلکه با پروتکل‌های روز خودروسازان مطرح دنیا رقابت می‌کند.»

مدیر پروژه دنا پلاس جوانان گفت:

«از مشخصات ایمنی دنا جوانان می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمام‌دیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و سامانه کنترل هرزگردی چرخ‌ها یا کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.»

او در ادمه معرفی آپشن‌های دنا پلاس جوانان بیان کرد: «دنا پلاس جوانان به آپشن‌هایی ازجمله چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمک‌پارک عقب، سامانه پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS) مجهز است این خودرو همچنین در بخش امنیت نیز به یک ایموبلایزر یکپارچه با سیستم PEPS مجهز شده است.»

وی با اشاره به سایر تجهیزات به‌کاررفته در دنا جوانان، عنوان کرد:

«آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت زیاد بودن نور تابیده‌ شده از پشت خودرو، به طور خودکار تیره شده و از ایجاد خیرگی چشم راننده جلوگیری می‌کند. این حالت در وضعیت دنده عقب به طور خودکار غیرفعال می‌شود تا راننده پشت خودرو را به طور شفاف مشاهده کند. در کنار تمام مشخصات و امکانات مذکور، دنا جوانان با استاندارد حفاظت از عابر پیاده مطابقت دارد.»

دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه مردادماه عرضه می‌شود
دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه

وی با اشاره به این‌که محصول جدید ایران‌خودرو از رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی نظیر کروزکنترل، ورود و استارت دکمه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و سان‌روف برقی برخوردار است، یادآور شد: «سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی در این محصول به‌طور استاندارد نصب می‌شود.»

دیگر آپشن‌های سدان ایران خودرو که دهقان‌زاده به آنها هم اشاره کرده است، عبارتنداز:

  • چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو LED و نئون)
  • چراغ خوشامدگویی
  • چراغ نقشه‌خوانی
  • چراغ بدرقه
  • تودوزی مشکی جدید با طرح چوب
  • قطعات تزیینی داشبورد و رودری‌ها
  • دستگیره‌های کرومی درب‌ها
  • نوار کرومی دور شیشه درب‌ها
  • کف‌پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و نشان توربو
  • دسته‌دنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز
  • صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم

مدیر پروژه دنا جوانان با اشاره به این که فرمان طرح D برای تسهیل سوار و پیاده شدن راننده و نیز ایجاد زیبایی بصری برای این محصول نصب می‌شود، گفت:

«تغییر چراغ‌های جلو با طرح جدید و جوان‌پسند که موجب تمایز با سایر محصولات هم‌خانواده خود می‌شود و هم چنین تغییر سپر جلو با زه قرمزرنگ خاص، از تغییرات صورت‌گرفته در این خودرو است.»

دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه
دنا پلاس جوانان با استانداردهای 85گانه

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص نسخه جدید سدان محبوب دنا پلاس چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما در بخش کامنت‌ها ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر