coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

نحوه استفاده از DALL E 2 ؛ آموزش کار با بهترین ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی

در این مطلب با DALL E 2 و کاربردهای این ابزار مولد هوش مصنوعی آشنا شده و نحوه استفاده از DALL E 2 را برای تولید یا ویرایش و تکمیل عکس‌ها یاد می‌گیرید.

شروع فعالیت DALL-E 2 در سال گذشته، آغازی برای اوج گرفتن علاقه کاربران به ابزارهای تصویرسازی با هوش مصنوعی بود.

در چنین پلتفرم‌هایی، شما یک پرامپت یا دستور را وارد می‌کنید – مثل “نقاشی رنگ روغن از یک میمون در ماه با لباس فضانوردی” – و هوش مصنوعی، تصویری را که با دستور شما منطبق باشد، تولید می‌کند. استفاده از چنین ابزارهایی بسیار جذاب و سرگرم کننده است، اما ممکن است نتایج تولید شده توسط DALL E 2 چندان دقیق نباشند. نسخه جدید این هوش مصنوعی یعنی DALL-E 3 جدیدترین مدل آن است که با ChatGPT هم ادغام شده و نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر، کاربران سازمانی و ChatGPT Plus به این نسخه دسترسی دارند.

بدون شک ابزارهایی مثل DALL E 2 نمی‌توانند جایگزین عکاسان، ادیتورها یا سایر هنرمندان واقعی شوند، اما DALL E 2 ابزار بسیار مفید و قوی است و آشنایی با نحوه استفاده از DALL E 2 و قابلیت‌های این هوش مصنوعی به شدت توصیه می‌شود. اگر شما هم به دنبال یادگیری نحوه استفاده از دال ای 2 هستید که سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی است، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


نحوه استفاده از DALL E 2

فهرست مطالب

قبل از آموزش کار با DALL E 2 باید به این سوال پاسخ دهیم که DALL E 2 چیست و چه کاربردهایی دارد؟ DALL E 2 یک سیستم هوش مصنوعی تولید شده توسط OpenAI است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از پرامپت‌های متنی مبتنی بر زبان‌های طبیعی، تصاویری بسیار واقع گرایانه تولید کنند. این ابزار که بر اساس میلیاردها جفت متن و تصویر ساخته شده، قابلیت تشخیص مفاهیم مختلف را دارد؛ از جمله سگ، کلاه شکارچی، نورپردازی در تاریکی و غیره.

نحوه استفاده از DALL E 2
نحوه استفاده از DALL E 2

این ابزار با استفاده از همین آموزش‌ها، امکان درک پرامپت‌های مختلف و تولید تصویر منطبق با آنها را پیدا کرده است. مثل: “یک نقاشی رنگ روغن امپرسیونیسمی از یک مرد کانادایی، سوار بر یک گوزن در جنگلی از درختان افرا”

آموزش کار با DALL E 2

نحوه استفاده از DALL E 2 نسبتاً ساده و راحت است. کافیست وارد اپلیکیشن تحت وب این سیستم شده و شروع به استفاده از خدمات آن کنید. مراحل کلی استفاده از هوش مصنوعی دالی عبارتند از:

  1. وارد اپلیکیشن تحت وب DALL E 2 شده و در آن عضو شوید.
  2. روی علامت … در گوشه سمت راست بالای صفحه و سپس روی گزینه Buy Credits کلیک کنید. 115 اعتبار، 15 دلار قیمت دارد.
  3. پرامپت مورد نظرتان را در صفحه اصلی وارد کرده و روی Generate کلیک کنید.
  4. چند ثانیه صبر کنید تا چهار تصویر تولید شود و سپس یکی از آنها را انتخاب کنید.
  5. روی تصویر دلخواه کلیک کرده و سپس گزینه Download، Save to a collection، Share to DALL-E 2’s public feed، Edit و غیره را انتخاب کنید.

در ادامه، این مراحل را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

هنگام ثبت حساب رایگان OpenAI، باید شماره تلفن خودتان را وارد کنید. ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI بسیار قدرتمند هستند و امکان سوء استفاده از آنها توسط مجرمان سایبری و به صورت اسپم وجود دارد. این تدابیر امنیتی هم مثل بسیاری از اپلیکیشن‌ها، برای مقابله با سوء استفاده از DALL E 2 طراحی شده‌اند.

DALL-E 2 بر اساس یک سیستم اعتباری کار می‌کند. برای یک پرامپت و چهار تصویر، یک اعتبار کافی است. کاربرانی که حساب خودشان را قبل از 6 آوریل 2023 (18 فروردین 1403) ثبت کرده باشند، 50 اعتبار برای ساختن تصویر دارند و هر ماه 15 اعتبار رایگان دریافت می‌کنند. متأسفانه، حالا OpenAI این دوره رایگان را متوقف کرده، در نتیجه اگر نیاز به ساخت یا ادیت عکس با DALL E 2 دارید، باید اعتبار بخرید.

بیشتر بخوانید

بهترین سایت های هوش مصنوعی

بهترین هوش مصنوعی رایگان

پس از ورود به حساب خودتان و بارگذاری اعتبارها، صفحه ابتدایی ساده DALL E 2 را مشاهده می‌کنید. در این صفحه، یک گالری از آثار تولید شده توسط DALL E 2 و یک فیلد متنی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید پرامپت‌های متنی را در آن درج کنید.

نحوه استفاده از DALL E 2

پرامپت اول را نوشته و روی Generate کلیک کنید. اگر برای ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL E 2 نیاز به ایده دارید، روی Surprise me کلیک کرده یا یکی از این پرامپت‌ها را امتحان کنید:

  • A painting in the style of Vermeer of a large fluffy Irish wolfhound enjoying a pint of beer in a traditional pub.
  • A Canadian man riding a moose through a maple forest, impressionist painting.
  • A portrait of a cartoon purple cow, high definition digital art.
  • یک نقاشی به سبک فرمیر از یک سگ ایرلندی پر موی بزرگ که یک لیوان نوشیدنی در دست دارد …
  • یک نقاشی امپرسیونیسمی از مرد کانادایی، سوار بر یک گوزن در جنگل افرا
  • یک پرتره از یک گاو بنفش به سبک هنری دیجیتال با وضوح بالا

کافیست چند ثانیه صبر کنید تا چهار عکس تولید شده توسط هوش مصنوعی در اختیار شما قرار بگیرند.

نحوه استفاده از DALL E 2

پس از انتخاب تصویر مورد نظر، گزینه‌های ذخیره در یک کالکشن، ارسال از طریق لینک برای دیگران، ویرایش یا تولید نسخه‌های مختلف از عکس ساخته شده در اختیار شما قرار می گیرند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، نحوه استفاده از DALL E 2 بسیار راحت است، اما در ادامه، بیشتر با جزئیات آن آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

چگونه برای DALL E 2 پرامپت‌های بهتری بنویسیم؟

پس از توضیح دادن اینکه DALL E 2 چیست و چطور از هوش مصنوعی DALL E 2 استفاده کنیم ؟ در این بخش از آموزش ساخت عکس با DALL E 2 به شما توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید برای رسیدن به نتایج بهتر، پرامپت‌های مناسب‌تری بنویسید. قطعاً بهترین راه برای اینکه درک بهتری از شیوه تفسیر ایده‌ها توسط هوش مصنوعی به دست آورید، تمرین و امتحان کردن است. اما چند نکته مفید در این زمینه وجود دارد که می‌توانند به شما برای استفاده هر چه بهتر از این هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس کمک کنند.

هر چقدر پرامپت‌های شما دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری باشند، نتایج بهتری خواهید داشت. مثلاً اگر فقط بپرسید “یک گاو” عکس‌های نسبتاً عجیبی برای این پرامپت شما تولید می‌شود.

نحوه استفاده از DALL E 2

اما اگر بپرسید “یک نقاشی کوبیست از یک گاو بزرگ در مزرعه‌ای کوچک”، نتایج بهتری خواهید داشت.

نحوه استفاده از DALL E 2

سبک‌ها و توصیف‌گرهای مختلف را امتحان کنید. تجربه نشان داده که هر چقدر از DALL E 2 بخواهید واقع گرایانه‌تر کار کند، جذابیت نتایج تولید شده کمتر خواهد بود. در مقابل، اگر از DALL E 2 بخواهید که نقاشی‌های سبک امپرسیونیسم از جمله کارهای فرمیر و رامبرانت را تقلید کرده یا در سبک‌هایی مثل آثار هنری دیجیتال کار کند و یا مثلاً در تصاویر از حس و حال خاصی مثل شلوغ یا شاد استفاده کند، نتایج تولید شده بسیار خاص‌تر و جذاب‌تر خواهند بود.

وقتی برای اولین بار ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL E 2 را انجام می‌دهید، انتظار نتایج خارق‌العاده را نداشته باشید. معمولاً لازم است که چندین بار پرامپت‌ها را ویرایش کرده، کمی در آنها تغییر ایجاد کرده یا مدل‌های متفاوت یک پرامپت را امتحان کنید تا به نتایج خوبی برسید.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

اما از پیچیده کردن بیش از حد پرامپت‌ها خودداری کنید. در صورت اضافه کردن کاراکترها و جزئیات زیاد، DALL E 2 نمی‌داند که روی چه چیزهایی تمرکز کند و نتیجه خوبی نخواهید داشت. مثلاً این پرامپت می‌تواند جالب باشد اما تصویر تولید شده چندان منسجم و معنادار نیست:

“یک نقاشی به سبک فرمیر از لیگ عدالت که با انتقام جویان همدست شده‌اند تا با راگرتز و باوزر مبارزه کنند.”

“A Vermeer-style painting of the Justice League teaming up with the Avengers to fight the Rugrats and Bowser from Super Mario.”

نحوه استفاده از DALL E 2

در مقابل، این پرامپت نتایج بهتر و واقع گرایانه‌تری تولید می‌کند:

“یک نقاشی به سبک فرمیر از مرد آهنین از انتقام جویان”

“A Vermeer-style painting of Iron Man from the Avengers”

نحوه استفاده از DALL E 2

برای یادگیری هر چه بهتر نحوه استفاده از DALL E 2 و ایده گرفتن درباره پرامپت‌ها، می‌توانید از کتاب الکترونیک پرامپت‌های رایگان DALL E 2 استفاده کنید. در این کتاب، صدها پرامپت مختلف و تأثیر آنها بر تصاویر تشریح شده‌اند. قطعاً این منبع نمی‌تواند جایگزین امتحان و تجربه کردن پرامپت‌های مختلف توسط خود شما باشد، اما برای ایده گرفتن بسیار مفید است.

آشنایی با امکانات پیشرفته DALL E 2

علاوه بر ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL E 2 می‌توانید از این هوش مصنوعی برای ویرایش آنها هم استفاده کنید. ادیت عکس با DALL E 2 شامل دو تکنیک کلی می‌شود که عبارتند از:

  • تکمیل قسمت‌های داخلی عکس (Inpainting) که در این روش، قسمتی از داخل یک عکس پاک شده و از هوش مصنوعی می‌خواهیم که آن را پر کند.
  • تکمیل اطراف عکس (Outpainting) که در این حالت، از هوش مصنوعی می‌خواهیم حاشیه‌های اطراف یک عکس را گسترش دهد.

می‌توانید برای تنظیم دقیق عکس‌ها این دو تکنیک‌ها را با هم ترکیب کنید. در ادامه، نحوه استفاده از DALL E 2 را برای ویرایش تصاویر آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

بهترین برنامه‌های ساخت میم

نحوه استفاده از DALL E 2 برای ویرایش عکس

آموزش استفاده از DALL E 2 را با نگاهی به نحوه ویرایش عکس‌ها توسط این هوش مصنوعی ادامه می‌دهیم. برای ویرایش یک عکس یا هر تصویر دیگری که از قبل در کامپیوتر خودتان ذخیره کرده‌اید، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. به صفحه اصلی DALL E 2 رفته و روی Upload an image کلیک کنید. سپس عکس دلخواهتان را انتخاب کنید.
  2. حالا از شما خواسته می‌شود که عکس را به صورت مربعی برش بزنید، اما می‌توانید این مرحله را رد کنید.
  3. برای اینکه DALL E 2 از عکس شما به عنوان پرامپت استفاده کرده و انواع مختلف آن را تولید کند، روی Generate variations کلیک کنید. برای ویرایش عکس با تکنیک‌های پیشرفته، روی Edit image کلیک کنید.

نحوه استفاده از DALL E 2

یا اینکه می‌توانید هر تصویر دلخواهی را که با DALL E 2 ساخته بودید، انتخاب کرده و روی Edit کلیک کنید.

نحوه پر کردن قسمت‌های داخلی عکس با DALL E 2

پس از باز کردن یک تصویر در ویرایشگر، ابزار پاک کن (Eraser) را انتخاب کنید. کلید میانبر برای فعال کردن این ابزار، حرف E است.

نحوه استفاده از DALL E 2

اشاره گر را روی بخشی از تصویر که مایل به جایگزینی آن هستید برده و سپس از نوار پرامپت باز شده برای توصیف تصویر نهایی مورد نظرتان استفاده کنید؛ از جمله اینکه قسمت‌های خالی تصویر به چه صورت پر شوند. سپس روی Generate کلیک کنید.

نحوه استفاده از DALL E 2

مثل همیشه، این هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس در نهایت چهار گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد تا یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر هیچ کدام از این تصاویر مورد پسند شما نبودند، می‌توانید پرامپت‌های جدید را امتحان کرده یا دوباره inpainting را انجام دهد.

نحوه پر کردن قسمت‌های بیرونی عکس با DALL E 2

برای ادیت عکس با DALL E 2 به این روش، پس از باز کردن تصویر در ویرایشگر، گزینه Add generation frame را انتخاب کنید که کلید میانبر آن F است. تصویر را به صورتی تنظیم کنید که در جهت مورد نظر شما گسترش پیدا کند.

نحوه استفاده از DALL E 2

حالا از نوار پرامپت برای توصیف ویژگی‌های مورد نظرتان استفاده کرده و سپس روی Generate کلیک کنید. مثلاً برای تکمیل این تصویر از این پرامپت استفاده شده است:

“یک نقاشی به سبک فرمیر از یک سگ تریر ایرلندی کوچک با موهای کوتاه رو به چپ که در یک میخانه سنتی، در حال لذت بردن از نوشیدنی است.”

نحوه استفاده از DALL E 2

باز هم هوش مصنوعی دالی چهار گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد و کافیست برای انتخاب گزینه دلخواه، روی آن کلیک کنید. اگر هیچ یک از تصاویر تولید شده مورد پسند شما نیست، گزینه Cancel را انتخاب کرده و در غیر این صورت روی Accept کلیک کنید. حالا می‌توانید فریم‌های بیشتری بسازید یا اینکه روی گزینه Download کلیک کنید تا تصویر تولید شده دانلود شود.

قابلیت ویرایش تصویر هنوز در مرحله بتا قرار دارد و تصویر کامل ذخیره نمی‌شود. در واقع هر فریم اضافه‌ای که تولید می‌کنید، به صورت تصاویری مستقل ذخیره می‌شوند. اگر تصاویر ویرایش شده را دانلود نکنید، باید بعداً با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ تصویر اصلی را با فریم تولید شده ترکیب کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با نحوه استفاده از DALL E 2 آشنا شدید. در حال حاضر DALL E 2 یکی از مهم‌ترین مولدهای تصویر با هوش مصنوعی است؛ اما از نظر کیفیت، Stable Diffusion و Midjourney نسبت به آن برتری دارند. با این حال، قرار است به زودی شاهد انتشار یک به روزرسانی جدید برای DALL E 2 باشیم که منجر به افزایش دقت و واقع گرایانه‌تر شدن تصاویر این هوش مصنوعی خواهد شد. در عین حال، DALL E 2 قابلیت‌های بسیار مفید دیگری مثل اتصال به Zapier دارد که می‌تواند برای مشاغل مفید باشد. امیدواریم که این آموزش ساخت عکس با DALL E 2 برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا DALL E 2 رایگان است؟

کاربرانی که حساب خودشان را قبل از 6 آوریل 2023 (18 فروردین 1403) ثبت کرده باشند، 50 اعتبار برای ساختن تصویر دارند و هر ماه 15 اعتبار رایگان دریافت می‌کنند. متأسفانه، حالا OpenAI این دوره رایگان را متوقف کرده، در نتیجه اگر نیاز به ساخت یا ادیت عکس با DALL E 2 دارید، باید اعتبار بخرید که برای 115 تصویر، 15 دلار قیمت دارند.

چطور از هوش مصنوعی DALL E 2 استفاده کنیم ؟

  1. وارد اپلیکیشن تحت وب DALL E 2 شوید.
  2. روی علامت … بالای صفحه و سپس روی گزینه Buy Credits کلیک کنید. پس از خرید اعتبار، پرامپت مورد نظرتان را در صفحه اصلی وارد کرده و روی Generate کلیک کنید.
  3. چند ثانیه صبر کنید تا چهار تصویر تولید شود و سپس یکی از آنها را انتخاب کنید.

آیا می‌توان از تصاویر DALL-E 2 استفاده تجاری کرد؟

صرف نظر از اینکه تصاویر را با اعتبار غیررایگان DALL-E 2 تولید کرده باشید یا به صورت رایگان، در هر صورت تصاویری که با این ابزار تولید می‌کنید متعلق به خود شما هستند و می‌توانید واتر مارک روی آنها را هم پاک کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره نحوه استفاده از DALL E 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر