coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی آریا مرورگر اپرا با جمینی گوگل ادغام شد

مرورگر اپرا به تازگی مدل‌های هوش مصنوعی جیمینی گوگل را با افزونه هوش مصنوعی آریا خود ادغام کرده است، به طوری که کاربران این مرورگر می‌توانند به اطلاعات به‌روزتر و پاسخ‌های محاوره‌ای دسترسی پیدا کنند.آریا، که سال گذشته معرفی شد، به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی عمل می‌کند که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، کد می‌نویسد و وظایف دیگر را انجام می‌دهد. به گفته اپرا، آریا برای پاسخگویی به کاربران تنها به یک مدل هوش مصنوعی تکیه نمی‌کند، بلکه مدلی را انتخاب می‌کند که برای وظیفه خاص بهترین عملکرد را داشته باشد. با ادغام جدید، آریا می‌تواند از مدل جیمینی استفاده کند که به گفته شرکت، اطلاعات به‌روز و عملکرد بالایی را به کاربران اپرا ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی آریا مرورگر اپرا در مرورگر بازی GX نیز در دسترس است

خانواده مدل‌های زبان بزرگ جیمینی شامل چندین مدل با اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلف است. جیمینی نانو کوچکترین مدل است و بیشتر برای دستگاه‌های موبایل کارایی دارد. جیمینی پرو 1.5 و جیمینی پرو 1.5 فلش اندازه متوسط دارند و جیمینی اولترا پیشرفته‌ترین مدل گوگل است. جیمینی پرو و جیمینی اولترا چت‌بات جیمینی را تغذیه می‌کنند.

با ادغام جدید، کاربران اپرا می‌توانند پاسخ‌های آریا را به صورت صوتی و به سبک محاوره‌ای بشنوند. مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به صوت گوگل قابلیت خواندن پاسخ‌های آریا را به شکلی مشابه با ویژگی بلند خواندن چت‌جی‌پی‌تی، که نتایج را از چت‌بات می‌خواند فراهم می‌کنند؛ البته این بلند خواندن ChatGPT تا زمانی بود که صدای اسکای توسط اوپن‌ای‌آی حذف نشده بود

این اولین باری نیست که اپرا با مدل‌های هوش مصنوعی گوگل همکاری می‌کند. آریا در ماه آوریل ویژگی تولید تصویر را با استفاده از مدل Imagen 2 گوگل اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً از مرورگر اپرا تصاویر ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر