coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تمام گوشی‌های هوشمند اوپو تا پایان سال 2024 به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد

به باور اوپو، گوشی‌های هوشمند به زودی یکی از مهم‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی بدل خواهند شد. بنابراین با این دیدگاه تمام گوشی‌های هوشمند اوپو تا پایان سال جاری به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. علاوه بر موضوع مورد بحث، اوپو تارگت خود را بر روی 50 میلیون کاربر بنا نهاده و تصمیم دارد تا پایان سال تعداد کاربرانش در سراسر جهان را به این تعداد برساند.

اوپو به دنبال این است که هوش مصنوعی مخصوص به خود را داشته باشد با اینحال با شرکت‌های همچون گوگل، مایکروسافت، مدیاتک و دیگر شرکت‌ها همکاری خواهد کرد تا بتواند در این رابطه تجربیات مختلفی بدست آورده و از آنها استفاده کند.  اوپو تاکنون بیش از 5000 پتنت مرتبط با هوش مصنوعی ثبت کرده است که حدود 70 درصد از آن‌ها در زمینه تصویربرداری هوش مصنوعی است.


بیشتر بخوانید:


مجهز شدن تمام گوشی‌های هوشمند اوپو به هوش مصنوعی

این تنها یک ادعا نیست؛ در ژانویه امسال، اوپو اولین شرکتی بود که یک مدل زبان بزرگ با 7 میلیارد پارامتر را بر روی گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی کرد (مدل AndesGPT بر روی سری Find X7). این مدل وظیفه فهم زبان طبیعی و کارهایی مانند خلاصه‌سازی تماس‌ها را بر عهده داشت. اوپو تاکنون بیش از 100 ویژگی تولیدی هوش مصنوعی را به گوشی‌های خود اضافه کرده است.

به گفته‌ی این شرکت، کاربران به طور متوسط روزانه 15 بار از این ویژگی استفاده می‌کنند به همین دلیل در حال حاضر اوپو برروی تولید هوش‌ مصنوعی‌ای تمرکز دارد که بتواند به طور تخصصی کارهایی از قبیل ویرایش عکس، حذف شی و پرکردن جای آن یا مسائلی اینچنین را انجام دهد.

مدل‌های زبان بزرگ (LLMها) نیز برای سریعاً رونویسی از گفتار و ترجمه همزمان استفاده خواهند شد. اوپو همچنین تصور می‌کند که کاربردهای مشترک دستگاه‌ها، جایی که ویژگی‌های هوش مصنوعی دسکتاپ و گوشی با هم کار کنند، محقق خواهند شد.

تمام گوشی‌های هوشمند اوپو تا سال 2024 به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد
تمام گوشی‌های هوشمند اوپو به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

اوپو در حال توسعه سیستمی است که از ترکیب دو نوع هوش مصنوعی استفاده می‌کند: هوش مصنوعی درون‌دستگاهی (یعنی هوش مصنوعی که مستقیماً روی خود دستگاه اجرا می‌شود) و هوش مصنوعی ابری (یعنی هوش مصنوعی که از طریق اتصال به اینترنت و استفاده از سرورهای قدرتمند در ابر اجرا می‌شود).

در این معماری ترکیبی، همکاری اوپو با گوگل نقش مهمی دارد. به طور خاص، در سری گوشی‌های Reno12 و پرچم‌دار بعدی Find X، از مدل هوش مصنوعی گوگل به نام Gemini استفاده خواهد شد. این مدل هوش مصنوعی قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به این گوشی‌ها اضافه می‌کند.

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند اوپو دارای جعبه ابزاری به نام “AI Toolbox” خواهند بود که شامل ویژگی‌هایی مانند “AI Writer” (نویسنده هوش مصنوعی) و “AI Recording Summary” (خلاصه‌سازی ضبط صدا) می‌شود. به عبارت دیگر، این ویژگی‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند به طور هوشمندانه‌ای متن‌ها را بنویسند یا متن‌های ضبط شده را خلاصه کنند، که همه این کارها به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود.

بنابراین، ترکیب این دو نوع هوش مصنوعی باعث می‌شود که گوشی‌های اوپو بتوانند هم به صورت محلی (بدون نیاز به اتصال اینترنت) و هم به صورت آنلاین (با استفاده از قدرت سرورهای ابری) از هوش مصنوعی استفاده کنند، که منجر به عملکرد بهتر و امکانات بیشتری برای کاربران می‌شود.

همکاری با مایکروسافت بر بهبود ارتباط بین هوش مصنوعی دسکتاپ و گوشی متمرکز است و هدف آن ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق از طریق هر دو صدا و متن طبیعی است.

همکاری اوپو با مدیاتک بیشتر بر سخت‌افزار متمرکز است؛ این دو شرکت در حال همکاری برای تنظیم تراشه‌ها به منظور بهبود کارایی ذخیره‌سازی و محاسباتی گوشی‌های آینده اوپو هستند.

نیکول ژانگ، مدیر کل محصولات هوش مصنوعی اوپو گفت:

“ما معتقدیم که سیستم عامل هوشمند با عوامل هوش مصنوعی جاسازی شده و از تعامل چندوجهی پشتیبانی خواهد کرد، در عین حال خدمات شخص ثالث به شکلی انعطاف‌پذیرتر ارائه خواهند شد. این منجر به یک تحول تمام‌عیار و بازسازی اکوسیستم گوشی‌های هوش مصنوعی خواهد شد.”

بیشتر بخوانید: 

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر