coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان ؛ معرفی 7 ابزار کاربردی

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان معرفی شده در این مطلب، فناوری‌های لازم را برای تولید ویدیوهایی حرفه‌ای و جذاب در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای ساختن فیلم، ادیت ویدیوها یا ایجاد کلیپ‌های تماشایی جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیازی به خرید بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو ندارید. می‌توانید در اینترنت انواع اپلیکیشن‌های ادیت را پیدا کنید که ابزارهای ویرایشی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی از بعضی از این نرم افزارها برای ادیت برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و ویدیوهای بزرگترین کانال‌های یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم می‌توانند برای کاربران مبتدی، اشخاصی که بودجه محدودی دارند یا افرادی که به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید هستند، بسیار مفید باشند. با توجه به اهمیت و مزایای این اپلیکیشن‌ها، در این مطلب با معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان همراه شما هستیم که از نظر تجربیات کاربری، رابط کاربری و مشخصات مختلف دیگر، جزء بهترین گزینه‌های حال حاضر محسوب می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

نرم افزارهای ویرایش ویدیو می‌توانند برای برش زدن، ادغام و ویرایش فایل‌های ویدیویی بسیار مفید باشند. می‌توانید از چنین نرم افزارهایی برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و حتی کارهای حرفه‌ای هم استفاده کنید. اما خیلی از نرم افزارهای ویرایش ویدیوی رایگان، از نظر امکانات و کیفیت محصول نهایی محدودیت دارند. به همین دلیل، این راهنما را تهیه کردیم تا به شما برای انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان کمک کنیم.

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان
بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

قبل از ادامه مطلب، نگاهی به مهم‌ترین معیارهای انتخاب نرم افزارهای ویرایش ویدیو داریم که برای انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه باید به آنها توجه داشته باشید:

  1. کاربرد: قبل از هر چیز باید کاربرد مورد نظرتان را مشخص کنید چون مثلاً، بین ویدیوهایی که برای مصرف شخصی تولید می‌شوند با ویدیوهایی که قرار است در شبکه‌های اجتماعی یا حتی سینما توزیع شوند، تفاوت زیادی وجود دارد.
  2. فرمت‌ها: معیار مهم بعدی، سطح کیفیت و فرمت خروجی ویدیوهای تولید شده است؛ از جمله HD، 4K، 8K و غیره.
  3. سخت افزار: ادیت ویدیو جزء کارهای پردازشی سنگین است. می‌توانید برای کامپیوترهای قدیمی‌تر هم نرم افزار ادیتور رایگان پیدا کنید؛ اما اگر به دنبال اجرای چنین نرم افزارهایی به صورت کاملاً روان هستید، باید یک سیستم قوی داشته باشید. در مجموع، هنگام انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان به این معیار مهم هم توجه داشته باشید.
  4. سطح تجربه: کار کردن با بعضی از نرم افزارها نیاز به مهارت بیشتری داشته و بعضی دیگر شما را در مراحل ویرایش ویدیو راهنمایی می‌کنند.
  5. ارتقاء: ممکن است در آینده با پیشرفت در کار ادیت، نیاز به قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر پیدا کنید. هنگام انتخاب نرم افزار ادیت ویدیو به این نکته هم توجه کنید که گزینه رایگان برای شما مناسب‌تر است یا بهتر است برای دسترسی به قابلیت‌های بهتر و پیشرفته‌تر کمی هزینه کنید.

با در نظر گرفتن این نکات، بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان عبارتند از:

DaVinci Resolve

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس
  • امکانات کلیدی: درجه بندی رنگ، نرم افزار VFX، زیرنویس صدا
  • مناسب برای: ادیتورهای مجرب، حرفه‌ای‌ها و پروسیومرها (فردی که چیزی را هم تولید می‌کند و هم مصرف)
  • دلایل خرید: رایگان و پر از امکانات، ادغام با ابزار Fusion، امکان دسترسی در چندین پلتفرم، مورد استفاده برای تولید فیلم حرفه‌ای
  • دلایل اجتناب از خرید: پیچیدگی استفاده برای کاربران مبتدی، مبتنی بر نود که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

DaVinci که در مجموع بهترین برنامه برای ادیت عکس و فیلم محسوب می‌شود، یک محصول کم نظیر است. این نرم افزار، دارای قابلیت‌های بسیار متنوعی است از جمله ادیت پیشرفته ویدیو، سیستم جلوه‌های ویژه مبتنی بر نود قدرتمند، قابلیت‌های اصلاح رنگ گسترده و ابزارهای صوتی حرفه‌ای. اما مهم‌ترین ویژگی این نرم افزار، رایگان بودن آن است و اینکه می‌توانید این نرم افزار قوی و پر از امکانات را برای مک، لینوکس و ویندوز دانلود کنید.

DaVinci یک ابزار بسیار قدرتمند است که به صورت منظم بروزرسانی می‌شود. تنها ایراد این نرم افزار این است که به دلیل قدرت و امکانات زیاد، ممکن است کار کردن با آن با پیچیدگی‌های خاصی همراه باشد. می‌توانید با پرداخت هزینه حدود 300 دلار، Resolve Studio را تهیه کنید که شامل نرم افزار Fusion از VFX هم می‌شود و جزء بهترین جایگزین‌های ادوبی افتر افکت برای طراحان محسوب می‌شود.

اگر قصد دارید ادیت ویدیو را به صورت حرفه‌ای و جدی انجام دهید، DaVinci می‌تواند بهترین برنامه ادیت فیلم رایگان برای کامپیوتر باشد.

بیشتر بخوانید

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024

Lightworks

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس
  • امکانات کلیدی: قابلیت استفاده در پلتفرم‌های مختلف، رابط کاربری درگ‌اند دراپ، ابزارهای VFX
  • مناسب برای: بازاریاب‌ها، تولیدکنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • دلایل خرید: افکت‌ها و امکانات قدرتمند، رابط کاربری قابل تنظیم، ادیت مولتی ترک
  • دلایل اجتناب از خرید: سخت بودن یادگیری، تصاویر فقط با فرمت MPEG قابل استخراج هستند.

Lightworks یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان است که فیلم‌های زیادی با نسخه Pro آن ادیت شده‌اند. در نسخه رایگان این نرم افزار هم به همان رابط کاربری دسترسی خواهید داشت اما با ابزارهایی محدودتر. این نرم افزار، یک ادیتور فیلم رایگان بسیار خوب با مجموعه امکاناتی گسترده است که می‌تواند نیاز ادیتورهای مبتدی را رفع کند اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر، باید نسخه غیررایگان آن را تهیه کنید.

لازم به ذکر است که بیشتر امکانات نسخه پروی این نرم افزار، مخصوص کاربران حرفه‌ای هستند و اگر تازه کار ادیت ویدیو را شروع کرده یا مبتدی هستید، باید کمی برای یادگیری استفاده از این ابزارها وقت صرف کنید.

همه چیز در این نرم افزار کاملاً قابل درک است و پنجره Help جدید آن هم به شما برای یادگیری هر چه بیشتر استفاده از آن کمک می‌کند. در مجموع، Lightworks یکی از بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو رایگان است و تنها ایرادی که در نسخه رایگان آن مشاهده می‌شود، محدود بودن کیفیت فایل نهایی به 720 پیکسل است.

HitFilm

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، مک
  • امکانات کلیدی: تبدیل ویدیوها، درج زیرنویس، منبع عظیم فایل‌های چند رسانه‌ای
  • مناسب برای: فیلم سازان، بازاریاب‌ها، تولیدکنندگان محتوا
  • دلایل خرید: ابزاری حرفه‌ای، قابل توسعه (با پرداخت هزینه)، راهنمای آنلاین بسیار عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: نیاز به سیستم قوی، سختی یادگیری

HitFilm یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو رایگان و یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای برای ویندوز 10، ویندوز 11 و مک است. این نرم افزار چند سطح مختلف دارد که سطوح بالاتر آن امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و با استفاده از آن به یک کتابخانه وسیع از فایل‌های چند رسانه‌ای هم دسترسی دارید.

اگر در زمینه ادیت ویدیو تازه کار هستید، قطعاً مطالب راهنمایی که در سرتاسر این نرم افزار در اختیار شما قرار می‌گیرند، کمک زیادی به شما خواهند کرد. لازم به ذکر است که قبلاً اسم این نرم افزار HitFilm Express بود که حالا به HitFilm تغییر کرده؛ اما بیشتر ابزارهای نسخه قبلی را در یک رابط کاربری متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد.

امکانات گسترده HitFilm که می‌توانید از آنها برای تولید ویدیوهای ساده یا حرفه‌ای و جذاب استفاده کنید، این نرم افزار را تبدیل به یکی از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو کرده‌اند. لازم به ذکر است که برای کار کردن با این نرم افزار باید یک سیستم قوی با نسخه‌های جدیدتر مک یا ویندوز داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین برنامه‌های ساخت میم 2023

بهترین برنامه های ساخت گیف در اندروید و iOS

Shotcut

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس
  • امکانات کلیدی: پشتیبانی از انواع فرمت‌ها، پشتیبانی از حداکثر رزولوشن 8k، ضبط تصویر وبکم
  • مناسب برای: یوتیوبرها و پروسیومرها
  • دلایل خرید: مجموعه جلوه‌ها، فیلترها و امکانات گسترده، پشتیبانی از استریمینگ مستقیم، راحتی ورود فایل‌های چند رسانه‌ای
  • دلایل اجتناب از خرید: رابط کاربری ساده، کرش کردن ابزار صداگذاری

یکی دیگر از بهترین برنامه های ادیت ویدیو قابل استفاده در پلتفرم‌های مختلف و اپن سورس، Shotcut است. بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای رایگان، Shotcut امکان بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. طبق تجربه کاربران، Shotcut یکی از نرم افزارهای قوی در حوزه ویرایش ویدیو است که رابط کاربری پیچیده و پر امکاناتی ندارد؛ اما هر آنچه را که برای ویرایش ساده ویدیوها نیاز داشته باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

Shotcut به عنوان یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم کاملاً قدرتمند و پر از امکانات مفید است؛ از جمله مارکر، تایم ریمپ و قابلیت‌های ساخت کی فریم. یکی از ایرادهایی که در Shotcut مشاهده می‌شود، کرش کردن ابزار صداگذاری است که ممکن است کار شما را سخت‌تر کند.

رابط کاربری Shotcut انعطاف پذیری زیادی داشته و می‌توانید بخش‌های دلخواه آن را جابجا کرده و حتی آنها را به پنجره‌هایی شناور تبدیل کنید – در واقع خود نرم افزار به شما برای انجام این کار کمک زیادی می‌کند. اگر به دنبال یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان با فیلترها و جلوه‌های ویژه متنوع هستید، حتماً این نرم افزار مفید را در نظر داشته باشید.

ACDSee Luxea Video Editor

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز
  • امکانات کلیدی: ساخت کی فریم، پشتیبانی از رزولوشن 4K، ضبط وبکم و صفحه
  • مناسب برای: تولیدکنندگان محتوا و افراد مبتدی
  • دلایل خرید: دسترس پذیری و راحتی استفاده، بسیار مناسب برای کاربران مبتدی و سطح متوسط، ابزارهای VFX و ادیت ویدیوی پیشرفته
  • دلایل اجتناب از خرید: قابل استفاده فقط در ویندوز، اضافه شدن مقدمه و بخش پایانی به ویدیوها در نسخه رایگان، قدرتمند نبودن برای کاربران حرفه‌ای

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان را با یکی از نرم افزارهای ACDSee ادامه می‌دهیم. ACDSee سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید اپلیکیشن‌های موفق دارد؛ اما ممکن است با نرم افزار رایگان ادیت ویدیوی این شرکت برای ویندوز 10 و 11 آشنا نباشید.

Luxea Video Editor یکی از دسترس پذیرترین و بهترین برنامه های ویرایش فیلم موجود در بازار است. شاید این نرم افزار برای ادیتورها و افراد حرفه‌ای که نیاز به امکانات پیشرفته دارند چندان مناسب نباشد؛ اما برای کاربران مبتدی که نیاز به یک نرم افزار قوی برای تولید سریع ویدیوهایی جذاب دارند، جزء بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان است.

با وجود راحتی استفاده از Luxea، این نرم افزار مجهز به امکانات پیشرفته زیادی است؛ از جمله ابزارهای VFX، فایل‌های قابل استفاده برای طراحی، درجه بندی رنگ و غیره. اعمال این ابزارها روی فیلم‌ها به راحتی انجام می‌شود؛ حتی اگر قبلاً آنها را امتحان نکرده باشید.

یکی دیگر از مزایای Luxea، امکان اجرای آن روی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای ضعیف‌تر است. سیستم مورد نیاز برای اجرای این نرم افزار نسبتاً سبک است و کاربران برای اجرای آن روی لپ تاپ‌های ساده مشکل خاصی نخواهند داشت.

در نسخه رایگان Luxea به همه امکانات این نرم افزار دسترسی خواهید داشت و تنها ایراد این نسخه، اضافه شدن مقدمه و بخش پایانی به ویدیوهای تولید شده است.

بیشتر بخوانید

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

Clipchamp

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، وب
  • امکانات کلیدی: صفحه سبز، منبع غنی فایل‌های آرشیو، تحت مرورگر، قابلیت تغییر حجم
  • مناسب برای: تولیدکنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی، بازاریاب‌ها و افراد مبتدی
  • دلایل خرید: راحتی استفاده، تحت مرورگر، الگوهای آماده مختلف، نسخه رایگان بدون واترمارک
  • دلایل اجتناب از خرید: قدرتمند نبودن به اندازه بعضی از ادیتورها، نداشتن قابلیت کنترل و تنظیم دقیق

Clipchamp یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم رایگان است که علاوه بر اپلیکیشن کامپیوتر، می‌توانید آن را به صورت آنلاین و تحت مرورگر هم اجرا کنید. در نتیجه، برای اجرای این نرم افزار نیازی به یک سیستم قوی ندارید.

به غیر از یکسری عناصر طراحی، بعضی از امکانات این نرم افزار به Canva شباهت دارد. این ابزار بیشتر مناسب اشخاصی است که تازه کار ویرایش ویدیو را شروع کرده و یا نیاز به تولید سریع محتوای جدید دارند. ادیت ویدیو با استفاده از Clipchamp به راحتی انجام می‌شود و برای اشخاصی که قبلاً این کار را انجام نداده‌اند، نقطه شروع بسیار خوبی محسوب می‌شود. این نرم افزار، قابلیت پشتیبانی از مولتی ترک را هم برای پروژه‌های پیچیده‌تر دارد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Clipchamp الگوهای آماده آن است. این ویژگی باعث شده که تولید ویدیو با استفاده از این نرم افزار برای شبکه‌های اجتماعی به راحتی قابل انجام باشد. اگر یک بازاریاب یا تولیدکننده محتوا هستید، Clipchamp می‌تواند جزء بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای شما باشد؛ به خصوص با توجه به اینکه روی ویدیوها واترمارک درج نشده و امکان تولید ویدیو با کیفیت فول اچ‌دی هم وجود دارد. حتی می‌توانید با استفاده از Clipchamp ظرف کمتر از 15 ثانیه، گیف بسازید.

منبع فایل‌های آرشیو Clipchamp پر از انواع ویدیو، عکس و موزیک است اما برای دسترسی به آنها باید طرح اشتراک ماهیانه یا سالیانه این نرم افزار را تهیه کنید. ممکن است امکانات Clipchamp برای ادیتورهای حرفه‌ای کامل نباشند و کنترل کردن دقیق پروژه‌ها سخت باشد. اما اگر به دنبال ابزاری برای تولید سریع و راحت ویدیوهای جذاب هستید، Clipchamp را به عنوان یکی از بهترین برنامه های ویرایش ویدیو در نظر داشته باشید.

Adobe Premiere Rush

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

  • سیستم‌عامل: ویندوز، مک، iOS و اندروید
  • امکانات کلیدی: نسخه دسکتاپ و موبایل، اصلاح رنگ‌ها، ادغام با ادوبی
  • مناسب برای: تولیدکنندگان محتوای شبکه‌های اجتماعی، یوتیوبرها و افراد مبتدی
  • دلایل خرید: راحتی استفاده، امکان دسترسی در پلتفرم‌های مختلف، تطبیق پذیری با سایر اپلیکیشن‌های ادوبی
  • دلایل اجتناب از خرید: امکانات حرفه‌ای فقط در طرح پریمیوم در دسترس هستند، همه ابزارها در همه پلتفرم‌ها قابل دسترس نیستند.

اگر به دنبال بهترین نرم افزار ادیت فیلم در کامپیوتر هستید که امکان استفاده از آن برای مک و گوشی‌های اندروید یا iOS هم وجود داشته باشد، Premiere Rush می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

در طرح استارتر Premiere Rush، می‌توانید هر تعداد ویدیو را که مایل هستید تولید کرده و به اشتراک بگذارید اما امکانات محدودتری خواهید داشت.

همانطور که از برند ادوبی انتظار می‌رود، استفاده از Premiere Rush هم بسیار راحت است. این نرم افزار، یک رابط کاربری زیبا و مرتب با انواع ابزارهای ساده دارد و یکی از بهترین برنامه های ادیت ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی است.

همانطور که اشاره شد، می‌توانید از این ابزار برای کار در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. مثلاً می‌توانید ادیت ویدیو را در آیفون شروع کرده، در کامپیوتر ادامه داده و در مک تکمیل کنید. با توجه به اینکه همه کارهای شما به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، می‌توانید به راحتی آنها را بین دستگاه‌های مختلف جابجا کنید (به این شرط که همه آنها به یک حساب Creative Cloud مشترک لینک شده باشند). در نسخه کامل این نرم افزار هم به امکانات وسیعی دسترسی دارید از جمله قابلیت اصلاح رنگ، تبدیل ویدیو و حتی ریمپ کردن زمان.

تنها ایرادهای این نرم افزار ادوبی، محدود بودن امکانات آن برای کاربران نسخه رایگان و همچنین موجود نبودن بعضی از قابلیت‌ها در یکسری از نسخه‌های آن است. با این حال، راحتی استفاده و رابط کاربری ساده Premiere Rush این نرم افزار را تبدیل به یکی از بهترین برنامه های ویرایش فیلم کرده است.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین برنامه برای ادیت عکس و فیلم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله توانایی‌های فنی، بودجه و سطح کاری که قرار است با این ابزارها انجام دهید. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، بعضی از بهترین برنامه های ادیت فیلم کاملاً رایگان هستند؛ حتی اگر به دنبال دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر باشید. نسخه غیررایگان بعضی از این نرم افزارها، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد اما ممکن است نیازهای شما با نسخه رایگان رفع شود.

فراموش نکنید که قبل از خرید هر نرم افزاری، اول از دوره رایگان آن استفاده کرده و در صورت مطمئن شدن نسبت به قابلیت‌های آن اقدام به خرید کنید. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

یوتیوبرها از کدام نرم افزار ادیت ویدیوی رایگان استفاده می‌کنند؟

به طور کلی، یوتیوبرها از ابزارهایی ساده، کارآمد و مقرون به صرفه استفاده می‌کنند؛ از جمله Lightworks، DaVinci Resolve و HitFilm.

آیا نرم افزارهای ادیت ویدیوی رایگان خوب هستند؟

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان معرفی شده در این مطلب می‌توانند انتخاب خوبی باشند؛ اما در بعضی از نرم افزارهای ادیت ویدیوی رایگان، محدودیت‌هایی مثل سرعت کمتر، امکانات کمتر در نسخه رایگان، قرار گرفتن واترمارک روی تصویر و غیره وجود دارد.

ادیتورهای حرفه‌ای از چه نرم افزارهایی برای ادیت ویدیو استفاده می‌کنند؟

پاسخ این سوال بستگی به تعریف شما از حرفه‌ای و صنعت یا بخش مورد نظر دارد. مثلاً برای هالیوود یا استودیوهای تولید فیلم مهم، از نرم افزارهایی مثل Avid Media Composer Ultimate استفاده می‌شود. در مؤسسه‌های تبلیغاتی و بازاریابی هم بیشتر از Adobe Premiere Pro یا Apple Final Cut Pro و سایر نرم افزارهای مرتبط استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان چیست؟ شما تجربه استفاده از کدام نرم افزار را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر