coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین مودم های گیمینگ ؛ راهنمای خرید مودم برای گیم

در این مطلب با بهترین مودم های گیمینگ آشنا می‌شوید که علاوه بر سرعت چشمگیر و اتصالی پایدار، قابلیت‌هایی مثل کیفیت سرویس و MU-MIMO دارند.

با خرید بهترین مودم های گیمینگ، می‌توانید اتصال اینترنت پرسرعت و بی‌وقفه را حین بازی تجربه کنید. اگر وقت زیادی را صرف بازی‌های چند نفره یا آنلاین می‌کنید، داشتن اتصال وای فای قوی به اندازه داشتن یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند برای شما مهم است. با توجه به نقش بسیار مهم مودم در سرعت و کیفیت اینترنت، نمی‌توان به عنوان گیمر از این قطعه مهم چشم پوشی کرد.

به هر حال اگر برای خرید یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ سرمایه‌گذاری کرده باشید، نمی‌توانید از مودمی استفاده کنید که به ندرت سرعت مطلوبی دارد . حتی اگر خیلی از بازی‌های شما نیاز به وای فای نداشته باشند، باز هم بهترین روترهای گیمینگ مزایای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. این مودم‌ها مجهز به قابلیت‌هایی هستند که برای رفع نیازهای گیمرها طراحی شده‌اند از جمله اولویت دادن به اتصال باسیم. علاوه بر این، اگر فایل‌هایی بزرگ مثل بازی‌های سنگین کامپیوتری و DLCهای آنها را دانلود می‌کنید، چنین مودم‌هایی سرعت کار شما را افزایش می‌دهند.

اگر شما هم به دنبال خرید یک مودم گیمینگ خوب هستید، تا انتهای راهنمای خرید بهترین مودم گیمینگ با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین مودم های گیمینگ

همانطور که اشاره شد، بهترین مودم های گیمینگ برای گیمرهایی که بازی‌های آنلاین چند نفره انجام می‌دهند یا اشخاصی که بازی‌های زیادی را از استیم دانلود می‌کنند، ضروری هستند. چنین بازی‌ها و سرویس‌هایی پهنای باند زیادی مصرف می‌کنند و می‌توانند سرعت شبکه شما را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

بهترین مودم های گیمینگ
بهترین مودم های گیمینگ

اما مودم‌های ساخته شده برای گیمینگ علاوه بر تأمین کانکشنی پایدار و بی‌وقفه – که برای اجرای بازی‌های آنلاین ضروری است – به شما امکان می‌دهند که اولویت بیشتری برای ترافیک کنسول و کامپیوتر در نظر بگیرید. چنین مودم‌هایی، تجربیات گیمینگ (و سرعت دانلود) را به میزان چشمگیری ارتقاء می‌دهند، تأخیرها را به حداقل می‌رسانند و امکان بهره‌مندی از گرافیک‌های بسیار روان را فراهم می‌کنند. این مودم‌ها قابلیت‌هایی مثل MU-MIMO و کیفیت سرویس (به اختصار QoS) را هم در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید با بیشترین سرعت ممکن با سایر گیمرها به رقابت بپردازید.

در ادامه مطلب با راهنمای خرید بهترین مودم های گیمینگ همراه شما هستیم و قابلیت‌های این مودم‌ها را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

TP-Link Archer GX90

بهترین مودم های گیمینگ

  • سرعت: IEEE 802.11ax/ac/n/a 5 GHz, IEEE 802.11ax/n/b/g 2.4 GHz
  • اتصال: یک WAN/LAN با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه، یک WAN/LAN گیگابیت، 3 لن گیگابیت و یک USB 3.0 و یک USB 2.0
  • امکانات: گیم باند 4.8 گیگابیت بر ثانیه، شتاب دهنده گیم و MU-MIMO
  • دلایل خرید: وای فای 6 با سرعت 6.6 گیگابیت بر ثانیه، باند گیمینگ اختصاصی با سرعت 4.8 گیگابیت بر ثانیه
  • دلایل اجتناب از خرید: سختی تنظیم و راه‌اندازی

اگر به دنبال برتری نسبت به سایر رقبا در بازی‌های آنلاین هستید، نیاز به مودمی دارید که نیازهای شما از نظر اینترنت برآورده کند. چنین مودم‌هایی سرعت و توان عملیاتی بالا، کانکشن پایدار و امکاناتی مثل QoS را در اختیار شما قرار داده و اولویت اصلی پهنای باند را به بازی‌های شما از جمله شوترهای رقابتی اختصاص می‌دهند.

TP-Link Archer GX90 یکی از بهترین مودم های گیمینگ است که تمامی این قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مودم از وای فای 6 پشتیبانی کرده و سه باند مختلف دارد؛ از جمله یک باند گیمینگ 4.8 گیگابیت بر ثانیه و هر سه باند آن سرعت بسیار بالایی دارند. این مودم تی‌پی-لینک قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از OneMesh را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید آن را به سایر مودم‌های مجهز به این قابلیت وصل کرده و یک سیستم مودم مش (mesh) تشکیل دهید.

زمانی که GX90 روانه بازار شد، وای فای 6 استاندارد جدیدی بود در نتیجه این مودم قیمت بالایی داشت؛ اما خوشبختانه امروزه چنین مودم‌هایی با قیمت مناسب‌تر پیدا می‌شوند. لازم به ذکر است که تنظیم و راه‌اندازی اولیه این مودم کمی سخت است اما باز هم این محصول تی‌پی-لینک برای بسیاری از کاربران بهترین مودم گیمینگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

بهترین لپ ‌تاپ های ارزان قیمت گیمینگ

Asus RT-AX58U

بهترین مودم های گیمینگ

  • سرعت: 802.11ax/ac/n/a 5 GHz, 802.11ax/n/b/g 2.4 GHz
  • اتصال: یک RJ45 برای Gigabits BaseT مخصوص لن، 4 عدد RJ45 برای Gigabits BaseT مخصوص لن و یک USB 3.2 نسل 1
  • امکانات: پشتیبانی از Alexa Skills و AiMesh، کیفیت سرویس تطبیق‌پذیر، AiProtection، کنترل‌های والدین
  • دلایل خرید: سرعت بالای وای فای 6، تنظیم و راه‌اندازی راحت، کنترل‌های والدین کاربردی، قیمت رقابتی
  • دلایل اجتناب از خرید: فقط دو باند

مودم RT-AX58U از شرکت ایسوس یکی دیگر از بهترین مودم های مخصوص بازی 2024 و مجهز به قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از فناوری وای فای 6 است. این مودم ایسوس تنها دو باند دارد یعنی 2.4 و 5 گیگاهرتز اما امکانات این مودم نسبت به قیمت آن کاملاً مناسب هستند.

نصب و راه‌اندازی این مودم چه از طریق رابط کاربری تحت وب و چه از طریق اپلیکیشن موبایلی آن بسیار راحت است. این مودم کنترل‌های والدین قوی داشته و مثل سایر بهترین مودم های گیمینگ با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6، توانایی مدیریت همزمان تعداد زیادی دستگاه را دارد.

اگر صرفاً به دنبال انجام کارهایی مثل تماشای فیلم‌های نت‌فلیکس و خواندن ایمیل هستید، امکانات این مودم برای شما بیش از حد نیاز هستند. بعلاوه، این مدل برای منازل خیلی بزرگ مناسب نیست؛ چون برای چنین محیط‌هایی باید یک مودم مش بخرید. اما در مجموع اگر به دنبال یکی از بهترین مودم های گیمینگ بازار با سرعت بسیار بالا برای محیط‌های کوچک تا متوسط هستید، Asus RT-AX58U برای شما انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

Asus ZenWiFi AX Hybrid XP4

بهترین مودم های گیمینگ

  • سرعت: 802.11ax/ac/n 5 GHz, 802.11a/b/g 2.4 GHz
  • اتصال: یک RJ45 Gigabit BaseT مخصوص شبکه WAN، دو RJ45 برای Gigabits BaseT مخصوص لن، یک USB 3.2 نسل 1
  • امکانات: AiMesh، پشتیبانی از Alexa Skill، AiProtection Pro، کنترل‌های والدین و کیفیت سرویس تطبیق‌پذیر
  • دلایل خرید: وای فای مش با قابلیت PowerLine، سرعت بسیار بالا
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، سختی تنظیم و راه‌اندازی

ZenWiFi AX Hybrid XP4 یکی دیگر از بهترین روترهای گیمینگ است که قیمت بالایی دارد و تنظیم و راه‌اندازی آن کمی سخت است. اما اگر دیوارهای محیط منزل یا اداره شما به صورتی است که سیگنال اینترنت به راحتی از آنها عبور نمی‌کند، این مودم با سیستم وای فای مِش می‌تواند برای شما بهترین مودم روتر باشد.

XP4 تنها یک سیستم مش نیست بلکه هر دو واحد آن آداپتور پاورلاین هم هستند. به جای توسعه سیگنال وای فای از یک مودم به مودم دیگر، سیگنال از سیم کشی برق منزل یا محیط اداره عبور کرده و موانعی را که می‌توانند مانع از رد شدن سیگنال شوند، دور می‌زند.

تنظیم و راه‌اندازی اولیه این مودم کمی سخت است اما استفاده از آن کاملاً راحت خواهد بود. این مودم سرعت بسیار خوبی دارد اما محدوده پوشش آن و توانایی رساندن سیگنال به قسمت‌هایی که معمولاً سیگنال وای فای را دریافت نمی‌کنند بسیار چشمگیر است و این محصول ایسوس را تبدیل به یکی از بهترین مودم های مخصوص بازی 2024 کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

راهنمای خرید بهترین کیس گیمینگ

Asus ROG Rapture GT-BE98

بهترین مودم های گیمینگ

  • سرعت: 24.4 گیگابیت بر ثانیه – وای فای 7 چهار باند (2.4GHz / 2x 5.0GHz / 6.0GHz)
  • اتصال: 1 اترنت 10 گیگابیت (WAN/LAN) و یک اترنت 2.5 گیگابیت (WAN/LAN)، 1 اترنت 10 گیگابیت (لن)، 3 اترنت 2.5 گیگابیت (لن)، 1 اترنت گیگابیت (لن)، یک USB-A (3.2) و یک USB-A (2)
  • امکانات: گیمینگ پورت 10 گیگابیتی اختصاصی، کنترل‌های والدین، شبکه‌های مجازی
  • دلایل خرید: سرعت بسیار بالای وای فای 7 (24.4 گیگابیت بر ثانیه)، اتصال باسیم بسیار پرسرعت، پورت گیمینگ اختصاصی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بسیار بالا، نیاز به در اختیار داشتن پهنای باند بسیار خوب، محدود بودن تعداد دستگاه‌های وای فای 7 در حال حاضر

برای کاربرانی که به دنبال بیشترین سرعت ممکن بر اساس تکنولوژی وای فای 7 هستند، ایسوس راگ Rapture GT-BE98 بهترین مودم گیمینگ 2024 محسوب می‌شود که البته قیمت بسیار بالایی هم دارد.

این مودم همه امکانات بهترین مودم های گیمینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله وای فای 7 چهار باند با سرعت 24.4 گیگابیت بر ثانیه. برای اتصال باسیم هم می‌توانید از پورت‌های لن 2.5 و 10 گیگابیت استفاده کنید. در واقع، این مودم ایسوس دو کانکتور لن 10 گیگابیت دارد که یکی از آنها یک گیمینگ پورت اختصاصی است. می‌توانید سیستم گیمینگ خودتان را به این پورت وصل کنید تا نسبت به سایر پورت‌ها اولویت بیشتری داشته باشد.

ROG Rapture GT-BE98 علاوه بر داشتن سرعت بسیار بالا امکانات زیادی هم دارد که کنترل والدین یکی از آنهاست. این مودم از نظر ترکیب امکانات و عملکرد برای بسیاری از کاربران بهترین مودم گیمینگ محسوب می‌شود. قیمت این مودم ایسوس در حد یک کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت است که قیمت بسیار بالایی محسوب می‌شود.

در مجموع با توجه به قیمت بسیار زیاد و امکانات غنی GT-BE98 خرید این مدل برای همه توصیه نمی‌شود و این محصول بیشتر مناسب کاربرانی است که بودجه زیاد و سخت‌افزار و امکانات لازم برای بهره‌مندی از وای فای 7 را داشته باشند. اگر به دنبال بهترین مودم روتر از نظر امکانات هستید، GT-BE98 می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

بیشتر بخوانید

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

بهترین گجت های گیمینگ 2024

Asus RT-AX82U

بهترین مودم های گیمینگ

  • سرعت: 802.11ax/ac/n 5 GHz, 802.11a/b/g 2.4 GHz
  • اتصال: یک RJ45 برای Gigabits BaseT مخصوص WAN، چهار عدد RJ45 برای Gigabits BaseT مخصوص لن، یک عدد USB 3.2 نسل 1
  • امکانات: AiMesh، شتاب دهنده، ارتقاء دهنده بازی، پشتیبانی از Alexa Skill، AiProtection Pro، کیفیت سرویس تطبیق‌پذیر، کنترل‌های والدین
  • دلایل خرید: طراحی زیبا، قیمت رقابتی، راحتی استفاده از اپلیکیشن، امنیت و کنترل‌های والدین خوب
  • دلایل اجتناب از خرید: آنتن‌ها نیاز به فضا دارند، شبکه پیش فرض، رمز ندارد

راهنمای خرید بهترین مودم های گیمینگ را با یکی دیگر از محصولات ایسوس به پایان می‌بریم که یک مودم وای فای 6 با سرعت بسیار مناسب است و قابلیت‌های لازم را برای مدیریت چندین دستگاه دارد.

تنظیم و راه‌اندازی این مودم بسیار راحت است و در رابط کاربری تحت وب و اپلیکیشن موبایلی آن می‌توانید مودم را به سرعت تنظیم کنید. همچنین، امکان تنظیم دقیق همه امکانات این مودم از جمله امکانات گیمینگ آن وجود دارد. مودم گیمینگ RT-AX82U یک قابلیت مخصوص هم برای گیمرهای iOS و اندروید به نام موبایل گیمینگ دارد.

این مودم ایسوس گران قیمت نیست اما ارزان هم محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت یک مودم میان رده است. اگر بودجه محدودتری دارید، می‌توانید مدل‌های ارزان قیمت‌تری را هم پیدا کنید اما RT-AX82U از نظر امکانات یکی از بهترین مودم های گیمینگ محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

برای گیمرها، مودم گیمینگ هم می‌تواند به اندازه کامپیوتر و لوازم جانبی گیمینگ مهم باشد؛ به خصوص برای اجرای بازی‌های آنلاین. مودم‌های معرفی شده در این مطلب نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار عملکرد بهتری داشته و قابلیت‌های ادعا شده در تبلیغات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این مودم‌ها از نظر ظاهر، کیفیت ساخت و امکانات فیزیکی هم جزء بهترین مودم های گیمینگ محسوب می‌شوند و تنوع پورت زیادی هم دارند. امیدواریم که این مطلب هم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین مودم گیمینگ چه مدلی است؟

Archer GX90 تی‌پی-لینک، RT-AX58U و ZenWiFi AX Hybrid XP4 ایسوس جزء بهترین مودم های گیمینگ بازار محسوب می‌شوند.

آیا مودم‌های گیمینگ سرعت بالاتری دارند؟

معمولاً بهترین مودم های گیمینگ دارای سرعت بالاتری هستند و امکاناتی مثل تنظیمات کیفیت سرویس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توان به ترافیک گیمینگ اولویت داد. این مودم‌ها دارای تأخیر کمتر و چندین پورت لن هم هستند.

آیا QoS برای گیمینگ مهم است؟

با پیکربندی تنظیمات QoS مودم، می‌توانید نسبت به سایر فعالیت‌ها مثل استریمینگ یا دانلود فایل‌های بزرگ، اولویت بیشتری برای ترافیک گیمینگ اختصاص دهید تا میزان تأخیر و از دست رفتن بسته هم کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین مودم های گیمینگ چیست؟ به نظر شما کدام یک از این مودم‌ها ارزش خرید را دارند؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر