coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 : طراحی زیبا در کنار قدرت فیلمبرداری!

 

کیفیت فیلمبرداری یکی از فاکتورهای موثر در خرید یک گوشی هوشمند است. در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 پرداخته‌ایم.

سال 2017 تمام شد و حال می‌توانیم بگوییم کدام یک از گوشی‌هایی که در این سال وارد بازار شدند از نظر کیفیت و قدرت فیلمبرداری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. نام برخی از این گوشی‌ها در بعضی از دیگر مقالات تکراتو هم که بر مبنای معرفی بهترین گوشی‌های 2017 بر اساس شاخص‌های مختلف نوشته شده‌اند، آورده شده است.



با این حال آنچه که در این مطلب می‌خوانید تنها به قابلیت فیلمبرداری به معنوان معیار اصلی انتخاب یک محصول تکیه دارد. برخی از گوشی‌های معرفی شده در این لیست می‌توانند به کمک دوربین سلفی خود هم کیفیت فیلمبرداری خوبی را ارائه کنند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017

ال جی وی 30: گل سرسبد سازنده کره‌ای در زمینه قابیت‌های رسانه‌ای!

ال جی وی 30: گل سرسبد سازنده کره‌ای در زمینه قابیت‌های رسانه‌ای!

این گوشی هوشمند به طور خاص برای برآورده کردن نیاز کاربرانی ساخته شده است که علاقه زیادی به سر و کله زدن با فایل‌های چند رسانه‌ای دارند. گوشی‌های سری وی “V” ال جی همیشه از نظر قابلیت‌های فیلم برداری، مخصوصا در زمینه فیلمبرداری دستی، به عنوان برترین محصولات موجود در بازار معرفی شده‌اند.

سازنده مشهور کره‌ای در این سری از محصولاتش قابلیت ضبط صدای جهتی (Directional audio recording) را ارائه نکرده است. در این گوشی هوشمند کاربر همچنین می‌تواند نرخ فریم، بیت ریت (Bit Rate) ، سرعت شاتر و میزان پایدارسازی بصری تصاویر، سفیدی تصویر و فوکوس تصویر را تنظیم کند. بد نیست بدانید که همه گوشی‌های موجود در بازار نمی‌توانند چنین ابزارهایی را برای فیلمبرداری دستی در اختیار شما بگذارند و این امر همان مشخصه‌ای است که وی 30 را به یک گوشی خاص تبدیل می‌کند.

ویژگی Cine mode یکی از قابلیت‌های فیلمبرداری منحصر بفرد گوشی پرچمدار ال جی وی 30 است. این ابزار 15 حالت رنگ پردازی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید عکس یا فیلم مورد نظر خود را با ترکیب رنگ خاصی که مد نظر دارید، ضبط کنید و علاوه بر این کاربر را قادر می‌سازد تا آثار هنری خود را رده بندی کند.

بزرگ نمایی نقطه‌ای (Point zoom) یکی دیگر از ابزارهای کارآمد وی 30 در زمینه فیلمبرداری محسوب می‌شود. ال جی این فیلتر را اضافه کرده است تا کاربر بتواند یک رخداد از یک قطعه فیلم یا عکس را بزرگ‌تر کند. وجود این ابزارها باعث شده است که گوشی پیشرفته ال جی بتواند در زمینه فیلمبرداری کارایی بسیار خوبی را ارائه کند. سنسور دوربین اولترا واید و توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080 پیکسلی 60 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های برجسته ال جی وی 30 هستند که آن را به یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 تبدیل کرده‌اند.

متاسفانه این گوشی هوشمند نمی‌تواند فیلم‌های 1080 پیکسلی و 4 کی خود را که با نرخ 60 فریم بر ثانیه گرفته شده‌اند، پایدارسازی کند به این معنی که تنها فیلم‌هایی را که با رزولوشن 1080 پیکسلی و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کرده است، پایدارسازی می‌کند با این حال می‌توان انتظار داشت که ال جی این دو قابلیت را نیز به گوشی‌های سری وی بعدی خود اضافه کند.


بیشتر بخوانید :


سونی اکسپریا ایکس زد 1: توانایی فیلمبرداری با نرخ تقریبی 1000 فریم بر ثانیه!

سونی اکسپریا ایکس زد 1: توانایی فیلمبرداری با نرخ تقریبی 1000 فریم بر ثانیه!

اکسپریا ایکس زد 1 حقه خاصی را برای فیلمبرداری در آستین خود دارد؛ این گوشی هوشمند می‌تواند قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته را در اختیار شما بگذارد. به کمک این سامورایی ژاپنی کاربر می‌تواند به مدت 0.18 ثانیه از منظره مورد نظر خود با رزولوشن 720 پیکسلی و نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلم ضبط کند. 0.18 ثانیه شاید در نگاه اول زمان بسیار محدودی به نظر برسد اما منظره منفجر شدن یک حباب یا حرکت کردن یک حیوان سریع را با سرعت آهسته به شما نشان می‌دهد.

اکسپریا ایکس زد 1 سونی از نظر قابلیت‌های فیلمبرداری عادی هم می‌تواند کارایی بسیار خوبی را ارائه کند. این محصول برای مثال می‌تواند فیلم‌های 1080 و 2160 پیکسلی بسیار زیبایی را در اختیار کاربرش بگذارد. این گوشی زیبا امکان انتخاب بین دو کدک (Codec) خاص H.264 و H.265 را نیز برای شما فراهم می‌سازد و یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری سال 2017 به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید:


 

اپل آیفون X: محصولی با نرخ فریم خاص!

اپل آیفون X: محصولی با نرخ فریم خاص!

سازندگان گوشی‌های همراه امکان فیلمبرداری با نرخ‌های فریم بسیار بالا را در محصولات خود ایجاد کرده‌اند و آیفون‌های اپل نیز از این نظر زبان زد خاص و عام هستند. گواه چنین ادعایی این است که آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X سازنده آمریکایی تنها گوشی‌هایی هستند که می‌توانند در دو رنج فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و 2160 پیکسلی و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌های بسیار با کیفیتی را ارائه کنند.

بد نیست بدانید که آیفون 10 اپل همچنین می‌تواند امکان انتخاب بین دو کدک (Codec) کاربردی H.264 و H.265 را نیز برای شما فراهم سازد و علاوه بر این توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080 پیکسلی و نرخ 240 فریم بر ثانیه را نیز در اختیار خریدارش بگذارد.

مشخصه مثبت دیگری که باید در رابطه با توانایی‌های فیلمبرداری آیفون X اپل مد نظر قرار گیرد این است که این گوشی هوشمند همچنین می‌تواند با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلم‌های 1080 پیکسلی بسیار باکیفیتی را ضبط کند در حالی که بسیاری از گوشی‌های معرفی شده در این لیست تنها در زمینه ارائه فیلم‌های دارای رزولوشن 4 کی و فول اچ دی حرف‌هایی برای گفتن دارند.

آیفون X اپل به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 علاوه بر این می‌تواند قابلیت پایدارسازی بصری و الکترونیکی تصاویر را به واسطه هر دو لنز خود (تله فوتو و واید انگل) در همه کیفیت‌ها و نرخ‌های فیلمبرداری در اختیار شما بگذارد.

گوگل پیکس 2 (XL): ساده ولی کارآمد!

گوگل پیکس 2 (XL): ساده ولی کارآمد!

پیکس 2 و برادر بزرگش، پیکسل 2 ایکس ال، تقریبا از هر نظر گوشی‌های منحصر بفردی هستند. این دو گوشی هوشمند فاقد توانایی ضبط صدا با کیفیت خاص و همچنین حالت فیلمبرداری سرعت آهسته دارای رزولوشن بالا و فیلمبرداری دستی هستند. اما می‌توانند از مناظر مورد نظر شما فیلم‌های ساده بسیار خوبی را ضبط کنند.

این دو برادر همچنین می‌توانند قابلیتی به نام پایدارسازی ترکیبی فیلم (Fused video stabilization) را نیز در اختیار شما بگذارند. این ابزار توانایی ارتقاء کیفیت فیلم‌های دارای رزولوشن 4 کی دو گوشی جدید گوگل را هم دارد و گوگل پیکس 2 را در جمع بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری سال 2017 قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


سامسونگ گلکسی نوت 8: کارآمد از هر نظر!

سامسونگ گلکسی نوت 8: کارآمد از هر نظر!

گلکسی نوت 8 سامسونگ یکی از آن دسته گوشی‌هایی است که می‌تواند فیلم‌های باکیفیتی را ضبط کند. این فبلت پرچمدار همه ابزارهای اصلی و پایه فیلمبرداری را از جمله دوربین تله فوتو، امکان انتخاب بین کدک H.264 وH.265 و توانایی پایدارسازی الکترونیکی و بصری تصاویر برای فیلم‌های دارای رزولوشن 4 کی را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

نوت 8 سازنده کره‌ای نمی‌تواند با گوشی‌های 2017 اپل در زمینه فیلمبرداری با نرخ فریم و رزولوشن بالا رقابت کند با این حال می‌تواند کارایی خوبی را در این زمینه ارائه سازد و یکی از مناسب ترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید :


اچ تی سی یو 11 پلاس: قدرتمند و اقتصادی!

اچ تی سی یو 11 پلاس: قدرتمند و اقتصادی!

یو 11 پلاس از آن دسته گوشی‌هایی است که سخت افزارهای بسیار قدرتمندی ندارد اما می‌تواند کیفیت فیلمبرداری خوبی را ارائه کند. این گوشی هوشمند توانایی پایدارسازی فیلم‌های دارای رزولوشن 4 کی را ندارد و تنها می‌تواند کدک H.264 و نرخ بیت صوتی 96kbps را ارائه کند.

اما یو 11 پلاس به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 این توانایی را دارد که فناوری صوتی Hi – Res و یک قابلیت فوکوس صوتی خاص را در اختیار شما بگذارد.

هواوی میت 10 پرو: با کیفیت 4 کی فیلمبرداری کن و خوشحال بمان!

هواوی میت 10 پرو: با کیفیت 4 کی فیلمبرداری کن و خوشحال بمان!

هواوی تغییرات خاصی را در گوشی‌های سری میت 10 خود اعمال کرد و توانست از این طریق در ارائه برخی از ویژگی‌ها از اپل پیشی بگیرد. میت 10 پرو این سازنده چینی هم اکنون می‌تواند فیلم‌های 4 کی را با کدک H.265 و فیلم‌های 1080 پیکسلی را با کدک H.264 ضبط کند؛ اگرچه که امکان انتخاب این دو کدک برای کاربر وجود ندارد.

فیلم‌های 1080 پیکسلی این گوشی هوشمند کیفیت نسبتا خوبی دارند اما باید اعتراف کرد که فیلم‌های 2160 پیکسلی این محصول از هر نظر برجسته هستند و آن را در فهرست بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 قرار می‌دهند. میت 10 پرو متاسفانه توانایی پایدارسازی فیلم‌های 4 کی خود را ندارد.

شیائومی می ای 1: فیلمبرداری با رزولوشن 4 کی برای همه!

شیائومی می ای 1: فیلمبرداری با رزولوشن 4 کی برای همه!

می ای 1 شیائومی یک گوشی خاص است. این محصول قیمتی کمتر از 235 دلار دارد و یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود اما می‌تواند با کیفیت 4 کی فیلمبرداری کند و نشان دهد که گوشی‌های هوشمند اقتصادی تا چه حدی می‌توانند کارآمد باشند. می ای 1 شیائومی می‌تواند قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصاویر را برای فیلمبرداری با کیفیت 10 پیکسلی ارائه کند.

این گوشی اقتصادی تنها می‌تواند فیلم‌های دارای رزولوشن 1080 پیکسلی را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و در این زمینه کیفیت صوتی بسیار بدی را ارائه می‌کند اما فیلم‌های 2160 پیکسلی بسیار زیبایی را در اختیار شما ‌می‌گذارد و به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری سال 2017 شناخته می‌شود.

موتو زد 2 فورس: یک گوشی هوشمند با قابلیت‌های فیلمبرداری خوب!

موتو زد 2 فورس: یک گوشی هوشمند با قابلیت‌های فیلمبرداری خوب!

موتو زد 2 فورس گوشی پرچمدار کاربردی موتورولا است و می‌تواند با کیفیت بسیار خوبی از مناظر مورد نظر شما فیلم‌های دارای رزولوشن 4 کی ضبط کند. قابلیت بزرگ نمایی و پایدارسازی موتو زد 2 فورس در فیلم‌های دارای رزولوشن 2160 پیکسلی چندان خوب نیست اما باید اعتراف کرد که این گوشی زیبا توانایی‌های بسیار خوبی در کاهش نویز و نشان دادن رنگ‌ها و جزییات دارد و قابلیت حضور در جمع بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 را دارد.

وان پلاس 5 تی: یک گوشی پرچمدار اقتصادی با قابلیت فیلمبرداری 4 کی!

وان پلاس 5 تی: یک گوشی پرچمدار اقتصادی با قابلیت فیلمبرداری 4 کی!

وان پلاس 5 تی نیز یک گوشی ویژه است. این محصول می‌تواند فیلم‌های 4 کی بسیار خوبی را ضبط کند و علاوه بر این به واسطه قابلیت پایدارسازی الکترونیکی خود کیفیت آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد. وان پلاس 5 تی همچنین این توانایی را دارد که فیلم‌های 1080 پیکسلی بسیار خوبی را نیز در نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و از این نظر یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال 2017 به حساب می‌آید.

.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر