coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد ؟ خاموشی های پی در پی مردم را کلافه کرده است

قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد ؟ این خاموشی های پی در پی کی پایان می یابد؟ مدیرعامل شرکت توانیر به این سوالات پاسخ می دهد.

بالاخره دلیل این قطعی های برق مشخص نشد؛ آیا مشکل از تجهیزات است یا واقعا مصرف برق تا حدی بالایی افزایش یافته است؟ زیرساخت با مشکل رو به رو شده یا ضعف مدیریتی است! عضو کمیسیون انرژی مجلس موضوع ضعف مدیریتی را پیش کشید. وی اصلی ترین مشکل در وضعیت کنونی برق کشور و خاموشی های پی در پی را ضعف مدیریتی اعلام کرد.

در ابتدا مردم نسبت به خاموشی های پی در پی برق اعتراض داشتند و خواهان اعلام برنامه خاموشی برق شدند. با وجود انتشار جدول زمانبندی قطعی برق ، خاموشی های همچنان ناگهانی است و براساس جدول زمانبندی انجام نمی شود. بنابراین در چنین شرایطی انتشار جدول زمانبندی چه مشکلی را حل می کند اگر خاموشی ها براساس آن صورت نگیرد!


بیشتر بخوانید: اعلام زمان بندی قطعی برق در کشور خواسته مردم است


تنها خواسته مردم در این بین این بوده که جدول زمانبندی قطعی منتشر شود و قطعی برق هم براساس آن صورت گیرد تا بتوانند برای خاموشی ها برنامه ریزی کنند. اما عدم تحقق این انتظار شکایات و نارضایتی مردم را افزایش داده است.

مشکلات صنعت برق فقط مربوط به سال جاری است یا برنامه هر سال است؟

قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد ؟

اینکه قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد مشخص نیست. آیا مشکلات مربوط به برق کشور در سال جاری حل می شود یا باید هر سال منتظر این قطعی های برق باشیم نیز، هنوز مشخص نیست. این سوالات و سوالاتی شبیه به اینها در ذهن بسیاری از ما وجود دارد ولی فعلا پاسخی برای آن نمی توان پیدا کرد.

گفته شده که یکی از دلایل خاموشی های پی در پی برق افزایش دمای هواست و در صورت کاهش گرما می توان به پایان قطعی های برق هم امیدوار بود اما دمای هوا در سال جاری نسبت به سال های گذشته آنچنان افزایش نیافته است که بتوان دلیل اصلی قطعی برق را به دمای ها و گرما نسبت داد و ممکن است دلیل این امر چیز دیگری باشد.

شاید مورد بعدی را بتوان افزایش جمعیت و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی دانست؛ اگر این هم یکی از دلایل این خاموشی ها باشد، بنابراین نمی توان به حل مشکل قطعی برق امیدوار بود زیرا جمعیت همچنان در حال افزایش است و بنابراین نمی توان امیدی به حل مشکل قطعی برق در سال های آینده داشت.


بیشتر بخوانید: آغاز جیره بندی برق در کشور با شروع فصل گرما؛ در مصرف برق صرفه جویی کنیم


مورد بعدی، فرسودگی زیرساخت ها تولید برق است. هر سال این تجهیزات فرسوده می شوند و اگر وجود تحریم ها هم مانعی برای خرید و استفاده از تجهیزات جدید باشد، باز هم نمی توان به رفع مشکلات صنعت برق و کاهش خاموشی های امیدوار بود و باید سال های بعد هم انتظار این قطعی ها را داشت بنابراین مشخص نیست قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد .

استفاده از سوخت های فسیلی در نیروگاه های حرارتی هم موضوع بعدی است. روحانی در موافقتنامه پاریس تعهد داده که سوزاندن سوخت های فسیلی را ۱۲ درصد کاهش خواهد داد اما نباید فراموش کرد که نیروگاه‌های حرارتی که ۸۵ درصد از برق کشور را تامین می کنند، از سوخت های فسیلی بهره می برند. بنابراین اگر قرار است استفاده از سوخت های فسیلی در نیروگاه ها کاهش یابد، تکلیف تولید برق کشور در آینده چه خواهد شد؟ خاموشی برق تا کی ادامه خواهد داشت؟

واردات برق به کشور هم در این بین خبرساز شده است. روز پنجشنبه بیست و سوم فروردین، بین معاونان وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی آذربایجان نشستی برگزار شد و دو طرف برای ایجاد ارتباط الکتریکی در تابستان امسال به تفاهم رسیدند. این تفاهم ابتدا در سطح معاونان وزیر به امضای همایون حائری معاون وزیر نیروی ایران و ناطق عباس اف معاون وزیر انرژی آذربایجان رسید و دو طرف برای واردات 180 مگاوات برق در تابستان به نتیجه قطعی رسیدند.


بیشتر بخوانید: قطعی برق در تابستان ۹۷ ؛ خاموشی گسترده در اوج مصرف تابستان امسال


با اینکه باید به رفع مشکلات مربوط به صنعت برق امیدوار بود اما واقعیات موجود را نیز نباید فراموش کرد. پس نمی توان گفت که کشور فقط امسال با مشکل برق روبه رو خواهد بود، ممکن است این قطعی ها پس برنامه هر سال کشور باشد. قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد معلوم نیست!

قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد ؟

این قطعی ها و خاموشی های پی در پی برق تا ۲ هفته آینده ادامه خواهد داشت. مدیرعامل شرکت توانیر از این موضوع خبر داد و علت قطعی برق را گرمای هوا و افزایش مصرف مردم اعلام کرد و بیان نمود که تا ۲ هفته آینده قطعی برق وجود خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:  رکوردشکنی مصرف برق و خاموشی برای کشور؛ در مصرف برق صرفه‌جویی کنید!


آرش کردی در یک برنامه گفتگوی خبری اعلام کرد که گرما و افزایش دمای هوا توانسته تاثیر زیادی در افزایش مصرف برق داشته باشد. به گفته وی در ازای هر یک درجه افزایش گرما، 1500 مگاوات مصرف برق کشور افزایش می یابد.

وی در مورد ظرفیت نیروگاه های برقابی کشور سخن گفت و اعلام کرد که ظرفیت آنها 14 درصد از مجموع ظرفیت نیروگاهی کشور است و گفت این نیروگاه ها تنها پنج درصد برق کشور را تأمین می کنند.

به گفته کردی سال گذشته تا 9500 مگاوات از ظرفیت نیروگاه های برقابی استفاده شده و امسال ظرفیت استفاده از این نیروگاه ها بیش از پنج هزار مگاوات کاهش یافته است. وی علت این موضوع را رشد پنج تا شش درصدی مصرف سالانه برق دانست.


بیشتر بخوانید: قطعی برق بدون برنامه در ایران همچنان ادامه دارد؛ کسی پاسخگو نیست!


ارتباط گرمای هوا با میزان مصرف برق

مشخص نیست که قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد اما مدیرعامل شرکت توانیر در مورد ارتباط گرمای هوا با میزان مصرف برق  اعلام کرد که در صورتی که شدت گرما کاهش یابد قطعی برق هم کاهش می باید. آنگونه که هواشناسی اعلام کرده شدت گرما تا 2 هفته آینده ادامه خواهد داشت و بنابراین خاموشی های پی در پی برق هم تا آن زمان وجود دارد.


بیشتر بخوانید: همراهی مردم باعث کاهش مصرف برق در کشور شد


بررسی مشکلات صنعت برق و خاموشی های ناگهانی

قطعی های ناگهانی برق مشکلاتی را در زمینه ها مختلف ایجاد کرده است. از سوختن وسایل برقی گرفته تا حتی تلف شدن از گرما! در پی قطع برق و افزایش گرما و عدم کار دستگاه های تهویه یک مرغداری، بو و گازهای تولیدی ناشی از فعالیت مرغداری منتشر شده و باعث شد تا 28 هزار قطعه مرغ دچار خفگی شوند. تلفات مرغ ها در مدت زمان کوتاهی تا روشن شدن برق اضطراری رخ داده است.

البته این تنها یک مورد از مشکلات قطع برق بود که توانسته خسارت زیادی را وارد کند.

کردی خود نیز به مشکلات قطعی برق اشاره کرد و در مورد عدم توازن در قیمت تمام شده و فروش هر کیلووات برق نیز سخن گفت. به گفته وی قیمت تمام شده هر کیلووات برق 110 تومان است در حالی که آنها هر کیلووات را 67 تومان می فروشند.

وی در پایان اعلام کرد که روند رشد مصرف برق در کشور مناسب نیست و لازم است تا با نگرشی جدید به مدیریت بهتر مصرف انرژی به ویژه برق پرداخت.

خاموشی برق تا کِی ادامه خواهد داشت؟ (بروزرسانی اول مرداد  97)

سخنگوی صنعت برق ایران امروز در مورد خاموشی‌ها و قطعی برق سخن گفت. وی اعلام نمود که در مرداد ماه هم مشکلات برق وجود خواهد داشت و خاموشی‌ها ادامه دارد. وی در مورد خاموشی در شهریور ماه هم بیان کرد که ممکن است هفته اول شهریور هم قطعی وجود داشته باشد. در مورد رشد مصرف برق هم تاکید کرد که اگر این رشد در حد همین 3 درصد باقی بماند، وضعیت خاموشی ها حداکثر تا 3 هفته آینده باقی خواهند ماند.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هیچی دیگه … تو تابستونمون هیچی برامون نذاشتین ما هیچ کدوممون از شما راضی نیستیم انقدر مارو عذاب دادین که زندگی تو جهنم تجربه کردیم … تو سر مسئولین بی عرضه که فقط دلشون به حال خودشون خوشه و به بقیه اصن اهمیت نمیدم واقعا خاک تو سرشون ****))

    پاسخ