coinex
راهنمای خرید تکراتو

چه تعداد واکسن کووید 19 در حال توسعه است؟

واکسن کووید 19 هنوز ساخته نشده است اما سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تیم‌های تحقیقاتی در حال کار هستند. چه تعداد واکسن کرونا در حال توسعه است؟

روز گذشته مجموع موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در سراسر جهان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فرارتر رفت و احتمال در طول هفته‌های آتی شاهد افزایش بیشتر این رقم باشیم. هنوز درک محققان از ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) کامل نیست و نکات بسیاری از جمله نحوه دقیق سرایت فرد به فرد آن کاملا مشخص نشده است.

متخصصان کماکان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ به نحوه صحیح شستشوی دست‌ها و تکرار حداکثری آن مبادرت ورزید و محیط اطراف خود را تاحای ممکن دائما ضدعفونی کنید؛ حتی ضد عفونی میوه و سبزیجات، چرا که مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح قابل توجه است.

لطفا در خانه بمانید:‌

چه تعداد واکسن کووید 19 در حال توسعه است؟

پیتر هوتز (Peter Hotez)، از دانشکده پزشکی بیلوز، نخستین کسی بوده که همزمان با اپیدمی سارس و مرس در سال ۲۰۰۳ شروع به کار بر روی واکسن کروناویریده‌ها کرده است؛ اما او می‌گوید قطع بودجه در آن زمان کار او را تعطیل کرده است. وی هشدار می‌دهد که احتمال تکامل ویروس‌های دیگری از این خانواده ویروسی نیز وجود دارند که به تناسب می‌تونند خوش‌خیم‌تر یا بدخیم‌تر باشند. وی در این زمینه می‌گوید:

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا یک امر عادی شده است. در سال ۲۰۰۳ سارس بود، در سال ۲۰۱۲ مرس، و اکنون این [کووید۱۹]. باید در هر دهه منتظر ظهور یک ویروس کرونای جدید بود.

واقعیت این است که دنیاگیری کرونا زمانی خاتمه می‌یابد اما این نباید پایان تلاش‌های ما برای مقابله با همه‌گیری‌ها و توسعه درمان علیه عفونت‌های ویروسی باشد.

واکسن کرونا

مقامات سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده‌اند که حداقل 20 واکسن کرونا در رقابت جهانی برای درمان در حال توسعه هستند. سازمان بهداشت جهانی برروی حداقل 20 نوع واکسن ویروس کرونا متفاوت تولید ‌شده توسط دانشمندان در سراسر جهان نظارت می‌کند. برخی از این واکسن ها 60 روز پس از توالی ژن در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند.

دکتر «ماریا ون‌کرکوو»، مدیر فنی برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان در «ژنو» توضیح داد که سرعت این فرایند و قابلیت این واکسن‌ها واقعاً چشم‌گیر است. این تحقیقات با اطلاعات موجود در‌ مورد «سارس» و «مرس» آغاز شده ‌است و اکنون برای کووید 19 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقامات سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند که این واکسن‌ها هنوز تا مدت زیادی برای استفاده در دسترس عموم نخواهد ‌بود. دانشمندان برجسته باور دارند که آزمایشات بالینی و مصوبات ایمنی لازم برای تهیه واکسن کووید 19 قابل استفاده در بازار می‌تواند تا 18 ماه طول بکشد.

دکتر «مایک رایان»، مدیر اجرایی برنامه‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید:

انجام یک سری آزمایشات ضروری هستند. فقط یک چیز خطرناک‌تر از یک ویروس بد است و آن یک واکسن بد است. ما باید در تهیه هر محصولی که می‌خواهیم به اکثر مردم جهان تزریق کنیم، بسیار محتاط باشیم. اولین آزمایشات انسانی درباره واکسن که از این هفته در آمریکا شروع ‌شد، در سرعت بی‌سابقه است.

دکتر رایان باور‌دارد که اگر چین و سایر کشورها توالی ژنتیکی کووید 19 را با سایر نقاط جهان به اشتراک نمی‌گذاشتند، این اتفاقات هرگز رخ نمی‌داد. مقامات سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند که پس از یافتن واکسن، رهبران جهان با سایر موانع مالی و اخلاقی روبرو خواهند ‌شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر