coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی کدام است؟

محدودیت حافظه دستکاه های هوشمند، اهمیت فضای ذخیره ساز ابری را برجسته تر میکند. در این نوشته با بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی آشنا می‌شویم.

حتی فکر کردن به اینکه شما در یک اتفاق تمام اطلاعات خود را از دست بدهید نیز ناگوار خواهد بود، به خصوص اگر شما از این اطلاعات پشتیبانی نیز تهیه نکرده باشید، در این جا اهمیت تکنولوژی ذخیره سازی ابری معلوم می‌شود.

سرویس کلود در صنعت IT انقلابی را برپا کرد که معنی منابع IT را برای تجارت‌ها تغییر داد. فضای ابری امروزه به یک دارایی ارزشمند برای هر تجارت کوچک و بزرگی تبدیل شده است.

پیشتر در مطلبی جداگانه و به طور مفصل به معرفی بهترین سرویس های فضای ابری 2019 پرداختیم. اما آنچه موضوع این گفتار است، معرفی یکی از بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی یعنی ابرینو است.

تجارت‌ها تصمیم گرفته‌اند که به به سخت افزارهای گران قیمت تکیه نکنند و اطلاعات و داده‌هایشان را روی بهترین سرویس‌های فضای ابری رایگان ذخیره کنند. با این حال تجارت‌های زیادی هستند که اطلاعات محدودی درباره این سرویس‌های ذخیره سازی کلود دارند.

این مطلب را تدوین کرده‌ایم تا اشخاص ناآشنا با کلود را با بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی آشنا کنیم.

بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی کدام است؟

ابرینو چیست

ده سال پیش، یک ترابایت اطلاعات مساوی با بی‌نهایت اطلاعات بود. هر کاربر یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی یا کمتر از آن داشت و همه اطلاعات خود را ذخیره کرده و همراه خود داشت ولی این روزها شاید هر کاربر به چندین هارددیسک یک ترابایتی نیاز داشته باشد.

اطلاعات کاربران هم روی دستگاه‌های مختلفی از جمله اسمارت‌فون، کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و حتی سیستم‌های کاری و دفتری پخش شده‌اند. گاهی اوقات یک کاربر به همه این اطلاعات نیاز دارد.

آیا باید هارددیسک‌های چند ترابایتی گران‌قیمتی خریده و دنبال خود این طرف و آن طرف بکشاند؟ وقتی با کمبوده فضا برای ذخیره‌سازی روبرو می‌شود؛ راه‌حل چیست؟ آیا تنها راه‌کار خرید هارددیسک‌های جدید، حافظه‌های فلش و ارتقای حافظه داخلی دستگاه‌ها است؟

ابرینو

برای ارتقای فضای ذخلی اسمارت‌فون، هارددیسک لپ‌تاپ، هارددیسک اکسترنال کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها چه هزینه زیادی پرداخت می‌شود؟ آیا راه‌حلی ارزان‌تر، ساده‌تر و امن‌تر برای نگه‌داری و مدیریت اطلاعات‌مان وجود ندارد؟

بیشتر بخوانید:

سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری (کلاود)، پاسخی به این مشکل کاربران هستند. سال‌ها است که در سراسر دنیا از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای نگه‌داری و مدیریت ساده‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر فایل‌ها و اطلاعات استفاده می‌شود.

در ایران، سرویس «ابرینو» یک نسخه بومی و کاملا جایگزین برای سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در دنیا است. ابرینو حدود سه سال پیش در قالب یک کسب‌وکار استارپاپی کارش را آغاز کرد و در ادامه با سرمایه‌گذاری ایرانسل توانست سرویس‌های سازمانی خود را هم راه‌اندازی کند و به پایداری و کیفیت مطلوبی برسد.

ابرینو یک سرویس داخلی ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری ابری است. شما می‌توانید روی ابرینو حجم خریداری کرده و فایل‌های خود را آن‌جا نگه‌داری کنید؛ نسخه‌های پشتیبان‌گیری نرم‌افزارهای مختلف و حتی گوشی و لپ‌تاپ را روی این سرویس آپلود کنید و حتی اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

امکانات و ویژگی‌های ابرینو:

  • ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری و دسترسی همیشگی و آسان به آنها
  • همگام‌سازی اطلاعات دستگاه‌های مختلف ویندوزی
  • به اشتراک‌گذاری اطلاعات ذخیره شده در ابر با دیگران
  • دسترسی به نسخه‌های پیشین و بازگردانی فایل‌های حذف شده
  • پشتیبان‌گیری از تصاویر گوشی به محض ثبت توسط دوربین
  • پشتیبان‌گیری خودکار از دفترچه تلفن، پیامک‌ها و سایر اطلاعات گوشی
  • دسترسی به دفترچه تلفن و پیامک‌ها و … از طریق وب‌سایت
  • انتقال آسان اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر

ابرینو چیست ؛ بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی برای کاربران ایرانسل

بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی

سوال اساسی این است؛ ابرینو چیست؟ ابرینو از جمله بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی است که برای کاربران ایرانی ارائه شده است. البته خدمات ویژه این سرویس برای کاربران ایرانسلی است.

مشترکین ایرانسلی برای استفاده از فضای ابری ابرینو تنها کافی است اپلیکیشن ابرینو را بر روی گوشی خود نصب کرده و سپس با استفاده از شماره ایرانسلی خود در این اپلیکیشن ثبت نام کنند.

ابرینو

ابرینو به عنوان یک اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری ابری ایرانی، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند فایل‌های مختلف صوتی، تصویری، ویدیویی، متنی و شماره تلفن‌های مهم و پرکاربرد خود را روی ابرینو ذخیره و نگهداری کنند یا با دیگران در فضایی کاملاً امن، به اشتراک بگذارند.

فراموش نکنید که مشترکین ایرانسلی امکان خرید و فعال‌سازی بسته‌های عادی یک ماهه، سه ماهه و 6 ماهه را نیز در اپلیکیشن ابرینو دارند.

گفتنی است مشترکین ایرانسلی می‌توانند از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزار موبایلی همچون “بازار جامع محتوای دیجیتال چارخونه” و “کافه بازار” برنامه ابرینو را دانلود کنند، همچنی خدمات ذخیره‌سازی ابری ابرینو، علاوه بر اپلیکیشن موبایلی، از طریق نسخه وب ابرینو نیز قابل دسترسی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

ابرینو چیست و از کجا آمد؟

ابرینو چیست

ابرینو در بیست و سومین دوره از نمایشگاه بین المللی الکامپ که با شرکت 338 استارتاپ فعال برگزار شد، به عنوان نامی جدید خود را مطرح کرد. این استارتاپ، پلتفرم ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات کاربران در فضای ابری است که توسط شرکت دانش‌بنیان سامانه‌نگار آتنا توسعه یافته است.

ابرینو داده‌های کاربران را در فضای ابریِ مستقر در مراکز داده‌ی داخل کشور نگهداری می‌کند و از زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند.

ابرینو چیست

ابرینو مدعی است که استفاده از مراکز داده‌ی داخلی باعث می‌شود این پلتفرم عملکرد بسیار سریع‌تری نسبت به رقبای خارجی خود داشته باشد.

از جمله‌ی خدماتی که ابرینو ارائه می‌دهد، می‌توان به مواردی مانند همگام‌سازی اطلاعات روی دستگاه‌های مختلف، دسترسی به نسخه‌های پیشین و بازگردانی فایل‌های حذف‌شده، به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران، پشتیبان‌گیری خودکار از دفترچه تلفن، پیامک‌ها و سایر اطلاعات گوشی و انتقال آسان اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر اشاره کرد.

ابرینو چیست و برای چه پلتفرم هایی ارائه شده است؟

بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی

ابرینو برای هر سیستم‌عاملی یک نرم‌افزار توسعه داده است و شما مجبور نیستید فقط از کامپیوتر و لپ‌تاپ یا موبایل استفاده کنید. این نرم‌افزارها بالاترین سازگاری و هماهنگی را با هم دارند و شما می‌توانید با انجام برخی تنظیمات، از همه اطلاعات خود روی هر پلتفرم و دستگاهی به طور خودکار پشتیبان‌گیری کنید و بعد سریعا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مثلا، می‌توانید با کامپیوتر رومیزی خود یک فیلم را از روی یوتیوب دانلود کرده و در سرویس ابرینو خود ذخیره کنید. بعدا در سفر یا خانه می‌توانید با دستگاه لپ‌تاپ یا تبلت خود این فیلم را پخش و تماشا کنید.

ابرینو به کاربران اجازه می‌دهد از دفترچه تلفن، پیامک‌ها و سایر اطلاعات گوشی خود یک پشتیبان‌گیری خودکار داشته باشند و بعد این اطلاعات را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل یا درجا بازیابی کنند. حتی می‌توان به دفترچه تلفن و پیامک‌ها از طریق پنل وب‌سایت دسترسی داشت. سینک کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف ویندوزی و امنیت بالای محافظت از این اطلاعات، دیگر مزایای سرویس ابرینو هستند.

بیشتر بخوانید:

ابرینو چیست ؛ به مثابه یک هارد غیرفیزیکی

بهترین فضای ذخیره ساز ابری ایرانی

ابرینو چیست ؟ در واقع، ابرینو یک هارددیسک یک ترابایتی برای کاربران خانگی است ولی این هارددیسک هیچ‌گاه خراب نمی‌شود؛ به سرقت نمی‌رود؛ کسی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و اطلاعات روی آن را به سرقت ببرد یا اطلاعات ذخیره شده را مخدوش کند.

امکان ویروسی شدن اطلاعات در این هارددیسک یک ترابایتی وجود ندارد و مهم‌تر از این‌ها نیازی به حمل آن از خانه به دفتر و از دفتر به محل ماموریت یا مسافرت و شهرها و کشورهای دیگر نیست.

ابرینو

هارددیسک ابرینو همیشه در دسترس است و فقط کافی است اراده کنید تا به اطلاعات ذخیره شده روی آن دست یابید. ابرینو به شما قابلیت‌های ویژه دیگری هم می‌دهد.

مثلا می‌توانید پوشه‌های مهم خود در کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی را به روی این هارددیسک و ابر منتقل کنید تا هرگونه تغییر در فایل‌ها و اطلاعات آن به طور خودکار روی نسخه ابری هم اعمال شود و شما همیشه یک نسخه پشتیبان کاملا به‌روزشده داشته باشید.

حتی اگر فایل‌هایی را روی فضای ذخیره‌سازی ابرینو کپی کرده و بعدا پاک کنید؛ ابرینو برای شما این فایل‌ها را نگه‌داری می‌کند تا در آینده فرصت بازیابی آن‌ها را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن اندروید این سرویس، ضمن اینکه دسترسی آسان به فضای ذخیره‌سازی ابری اختصاصی شما را فراهم می‌سازد؛ می‌تواند از تصاویر دوربین موبایل، دفترچه تلفن، پیامک‌ها و هر اطلاعات، فایل و چیز دیگری که روی گوشی دارید یک نسخه تهیه و ذخیره کند.

در حالی که هارددیسک‌های معمولی فاقد هرگونه پنل مدیریت و دسته‌بندی اطلاعات هستند؛ در سرویس ابرینو می‌توانید تصاویر، موسیقی‌ها، ویدیوها، مخاطبین، پیامک‌ها و تماس‌های خود را به طور جداگانه مشاهده کنید.

امکان ایجاد پوشه‌های جدید و دسته‌بندی منظم‌تر اطلاعات و فایل‌های پشتیبان‌گیری را دارید و می‌توانید فایل‌های درون یک پوشه را براساس نام، نوع و زمان ذخیره‌سازی مرتب کنید.

خون ایرانسلی ها اینجا رنگین تر است!

ابرینو چیست

همان‌طور که گفتیم؛ شرکت ایرانسل سرمایه‌گذار اصلی در سرویس ابرینو است. پس، برای مشترکین خود امکاناتی فراهم کرده است تا بتوانند از این سرویس پشتیبان‌گیری و ذخیره‌سازی ابری استفاده کنند.

مشترکین ایرانسل می‌توانند طرح‌های مدت‌دار یک ترابایت فضا شامل طرح‌های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه را ارزان‌تر از سایر کاربران خریداری و استفاده کنند. مشترکان ایرانسل می‌توانند با ورود به صفحه رسمی ایرانسل در سایت ابرینو، ضمن دانلود اپلیکیشن‌های ویندوز و اندروید ابرینو یا ورود به نسخه تحت وب، طرح‌های با تخفیف این سرویس برای یک ترابایت اطلاعات را مشاهده و انتخاب کنند.

ایرانسل با حمایت مادی و معنوی از سرویس ابرینو، به نحوی این خدمت و امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است که از یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات امن و مطمئن برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود استفاده کنند.

جالب است بدانید با ثبت‌نام در این سرویس می‌توانید به مدت ۱ ماه رایگان از یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنید و بعد در صورت رضایت، یکی از طرح‌های پیشنهاد شده را خریداری و رزرو کنید.

قیمت ابرینو ؛ هزینه طرح های ابرینو چقدر است؟

ابرینو چیست

ابرینو برای کاربران غیر ایرانسلی طرح های سه ماهه، شش ماه و یکساله را ارائه میدهد. این طرحها بنا بر اطلاعات سایت رسمی ابرینو به ترتیب با قیمت 54 هزار تومان؛ 102 هزار تومان و 192 هزار تومان ارائه میشوند.

جزئیات بیشتر درباره طرحهای ابرینو را در جدول زیر ببینید:

ویژگی ها استاندارد
مناسب برای کاربران خانگی
محل سرورهای نگهداری داده‌ها داخل کشور
هزینه اینترنت مصرفی نیم‌بها (ترافیک داخلی)
حداکثر فضای در اختیار ۱ ترابایت
حداکثر دستگاه‌های هر کاربر ۳
مدیریت فایل* دارد
امنیت بالا** دارد
تعداد نسخه‌های نگهداری شونده از هر فایل (بر روی سخت‌افزارهای مختلف) ۳
نگهداری فایل‌های حذف شده تا ۳۰ روز
نگهداری نسخه‌های پیشین ۱۰ نسخه اخیر تا ۳۰ روز
حداکثر تعداد فایل‌ها ۱ میلیون
حداکثر سایز هر فایل برای اپلود ۱ گیگابایت
حداکثر پوشه‌های تو در تو ۶۴
حداکثر طول آدرس هر فایل ۲۴۸ کاراکتر
حداکثر آیتم‌های داخل هر پوشه ۱۰۰ هزار
حداکثر تعداد تراکنش IO در ثانیه ۱۰
حداکثر تعداد دانلود فایل‌های به اشتراک گذاشته شده عمومی ۱۰۰
حداکثر API Call در ماه ۱۰۰
حداکثر ترافیک مصرفی ماهانه ۱۰۰ گیگابایت
پشتیبانی ایمیل و چت در ساعات کاری

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری:‌ techrato

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام، ابرینو از مرداد 99 به فعالیت خود پایان داده ، آیا فضای ابری دیگری مثل ابرینو وجود دارد؟

    پاسخ