;
coinex

بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020 ؛ با برنامه سفر کن!

سفر کردن یک تفریح فوق العاده لذت بخش است. با استفاده از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020 میتوانید با برنامه ریزی مناسب از تفریح خود بهره بیشتری ببرید.

گوشی هوشمند بخشی جدانشدنی از زندگی امروز ما شده است. یک دستیار باهوش که ما را بیدار می‌کند، برای‌مان سرویس رفت و آمد تا محل کار می‌گیرد، برنامه‌های‌مان را یادآوری می‌کند، ما را سر قرارهای کاری می‌فرستد و برای تولد دوست‌مان هدیه سفارش می‌دهد. اما بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020 کدامند؟

با فراگیر شدن دسترسی ما به اینترنت همراه، این وابستگی بیشتر هم شده است. آدم‌ها نه تنها دیگر در مسیرها و شهرهای غریبه گم نمی‌شوند بلکه همواره در دسترس دوستان و آشنایان و جمع بزرگی از فعالان مجازی قرار دارند.

سفر مجازی در نوروز 99 ؛ دور دنیا با چند کلیک در روزهای کرونایی!

ده‌ها برنامه مختلف روی این گوشی‌ها به طور پیش فرض نصب شده‌اند که روح‌مان هم از کاربردهایش خبر ندارد. با این‌حال شاید هر روز به ما یک برنامه تازه پیشنهاد شود که اگر نصب کنیم چه کارها که نمی‌کند. ما هم نصب‌شان می‌کنیم و یا از کارکردش خوش‌مان می‌آید و با ذوق به دیگران معرفی می‌کنیم؛ یا از آن سر در نمی‌آوریم و پاکش می‌کنیم.

اما بسیاری از این اپلیکیشن ها کارآمدند، به شرطی که با کارکرد و اهمیت آنها آشنا باشیم. امروز و در این گفتار قصد داریم شما را با تعدادی از نرم افزارهای مناسب سفر اندروید آشنا کنیم.

بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

قبل از ظهور تلفن های هوشمند، همیشه تهیه دفترچه های راهنمای مسافرین و نقشه شهرها و جاده ها از موارد ضروری هر سفری بود. اما امروزه با فراگیر شدن تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به وسایل سنتی نیست. بلکه با اپلیکیشن های مفید می توان تمام نیازها را برطرف کرد.

تنظیم یک برنامه سفر هم می‌تواند امری سرگرم‌کننده و هم سخت باشد. چه مکان‌هایی واقعاً مسافران زیادی را جذب خود می‌کنند و از چه مکان‌هایی می‌توان چشم‌پوشی کرد؟ چه زمانی را باید در یک موزه هنر صرف کنید و این موزه چقدر با مغازه کتابی که قصد بازدید از آن را دارید، فاصله دارد؟ و چگونه می‌توانید تمامی ایده‌ها و رزروهایی که دارید را به‌صورت سازماندهی‌شده حفظ کنید؟ در این مطلب، قصد داریم که به تمامی این سوال‌ها پاسخ دهیم، پس همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید:

تلفن‌های همراه تمامی جنبه‌های زندگی روزمره‌ی ما را دستخوش تغییر کرده‌اند اما برخی از صنایع مانند صنعت گردشگری و سفر به‌طور کامل تحت تأثیر این اپلیکیشن‌ها قرار گرفته‌اند. اپلیکیشن‌های مورد نیاز سفر هرلحظه در حال به‌روز شدن هستند و ما را شگفت‌زده می‌کنند.

اپلیکیشن‌های موبایلی امروزه تأثیر عمیقی بر زندگی ما گذاشته‌اند و بیش از همه، خود را در صنعت گردشگری به ما تحمیل کرده‌اند. امروزه سفر به نقاط مختلف دنیا، بدون استفاده از اپلیکیشن سفر، تقریباً غیرممکن است.

دیگر گذشت آن زمان که مسافران مجبور بودند نقشه‌های چاپی با خود به همراه ببرند، چک‌های مسافرتی خود را نقد کنند یا اینکه از یک روز زودتر با تلفن یک تاکسی رزرو کنند. سفر کردن، امروز هم همچنان راحت و بی‌دردسر نیست اما باوجود فناوری‌های جدید به‌مراتب آسان‌تر شده است. با معرفی نرم افزارهای مناسب سفر اندروید 2020 با ما باشید.

ما در این گفتار و در معرفی بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020 سعی کرده ایم که به تمام جنبه های لازم در سفر توجه کنیم. در نتیجه گفتار پیش روی شما، اپلیکیشن هایی را برای صفر تا 100 سفر در نظر گرفته است. از برنامه ریزی و جمع آوری وسایل پیش از سفر، تا بررسی وضعیت آب و هوایی مقصد، نزم افزارهای مکان یاب و مسیریاب و سایر نرم افزارهای لازم.

اپلیکیشن مسافرت اندروید Airbnb

نرم افزارهای مناسب سفر اندروید 2020

اگر می‌خواهید در هنگام سفر اتاق، آپارتمان، خانه یا محل‌های اسکان دیگری را پیدا کنید و نمی‌خواهید به هتل بروید، باید از ایر بی ان بی استفاده نمایید. بعضی از مکان‌هایی که در این نرم افزار وجود دارند محدودیت زمانی برای اسکان دادن به شما ندارند به این نحو که می‌توانید در بعضی از آن‌ها به مدت چند ماه بمانید.

ایر بی ان بی

این جامعیت ایر بی ان بی را به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید سفری برای افرادی که در شهرهای مختلف کارهای موقت انجام می‌دهند، تبدیل کرده است. ایر بی ان بی امکاناتی نظیر رستوران و فروشگاه‌های نزدیک محل اقامتتان را نیز به شما نشان می‌دهد.

اپلیکیشن مسافرت اندروید Citymapper

نرم افزارهای مناسب سفر اندروید

رایگان

اگر در یک کلان شهر زندگی و کار می‌کنید و با سیستم حمل و نقل عمومی یا وسیله شخصی رفت و آمد دارید، می‌توانید به کمک سیتی مپر همه جزئیات رفت و آمد خود را برنامه ریزی کنید. سیتی مپر جزئیات حمل و نقل بسیاری از شهرهای آمریکا و مکان‌های پررفت و آمد اروپا، آسیا و آمریکای لاتین را در خود دارد، و برای رفت و آمد در هر شهری چند نوع سیستم حمل و نقل را به شما پیشنهاد می‌کند.

سیتی مپر

مشخصه‌هایی که سیتی مپر را به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید 2019 تبدیل کرده‌اند قابلیتی به نام کامیوت (Commute) است که کاربر را قادر می‌سازد تا مسیر حرکت روزانه‌اش را از خانه به محل کارش و برعکس مشخص کند و یک سیستم هشدار دهنده که با استفاده از یک زبان طبیعی شما را نسبت به تاخیر یا کنسل شدن سرویس‌های حمل و نقل مطلع می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن مسافرت اندروید TripAdvisor

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

تریپ ادوایزر (iOS/Andriod) که شرکت مادر سفر هوشمندانه است، قدمت بیشتری نسبت به‌تمامی اپلیکیشن های برنامه‌ریزی سفر دارد.

این اپ برخلاف سایر برنامه‌هایی که تنها به شهرهای بزرگ اشاره دارند، لیستی بلندبالایی از تمامی جذابیت‌های اصلی و نقاط پنهان هر نقطه از جهان مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های اجاره‌ای برای تعطیلات را در خود جای‌داده است.

مشاور سفر
وقتی نام شهری را در داخل این برنامه جستجو می‌کنید، می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها، نقد و بررسی‌ها و مقالات متعددی از سفر سایرین را درباره آن مکان خاص نیز مشاهده کنید که ایده‌ها و الهامات خوبی را در اختیارتان می‌گذارد.

می‌توانید با ذخیره نمودن مکان‌های موردعلاقه‌تان در قسمت جدید ” ویژگی سفرها”، برنامه‌ریزی شخصی شده خود را ایجاد نمایید. (سفرها را می‌توان به‌صورت خصوصی حفظ کرد یا با عموم افراد به اشتراک گذاشت).

وقتی نام شهری را در داخل این برنامه جستجو می‌کنید، می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها، نقد و بررسی‌ها و مقالات متعددی از سفر سایرین را درباره آن مکان خاص نیز مشاهده کنید که ایده‌ها و الهامات خوبی را در اختیارتان می‌گذارد.

برای داشتن یک برنامه‌ریزی بهتر در سفر می‌توانید سؤالات خود را در بخش “انجمن تریپ ادوایزر” مطرح کنید، در این قسمت کارشناسان جغرافیایی مشاوره‌های خوبی را در اختیارتان خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید:

چمدان یکی ایرانی در بین بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

جمع آوری وسایل و آماده کردن چمدان همیشه یکی از کارهای لذت بخش و سخت هر سفری است. اکثرا به صورت ذهنی لیست وسایل مورد نیاز را جمع می کنند. یکی از بدترین اتفاقات این است که بعد از حرکت به سمت مقصد متوجه شوید به طور مثال شناسنامه خود را جا گذاشته اید.

چمدان
با این اپلیکیشن شما می توانید لیست وسایل را بسازید و همزمان با جمع آوری، تیک آنها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.

اپلیکیشن چمدان برای جلوگیری از اینگونه اتفاقات ساخته شده است. با این اپلیکیشن شما می توانید لیست وسایل را بسازید و همزمان با جمع آوری، تیک آنها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم 2020 ؛ بهترین برنامه ویرایش فیلم کدام است؟

سایجیک یک مسیریاب به روز و اپلیکیشن مسافرت اندروید

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

یکی دیگر از معروف ترین اپلیکیشن های ناوبری که احتمالا همگی با آن آشنایی دارید. به زبان ساده سایجیک یک نقشه و مسیریاب بسیار کامل است و تقریبا شما را از هر اپلیکیشن دیگری بی نیاز می کند.

مسیریاب سایجیک
نکته جالب توجه سایجیک این است که برای مسیریابی (بر خلاف نقشه گوگل) نیازی به اینترنت نیست.

نکته جالب توجه سایجیک این است که برای مسیریابی (بر خلاف نقشه گوگل) نیازی به اینترنت نیست. شما تنها با یک بار دانلود نقشه (در نسخه اندروید) به خوبی می توانید از تمام امکانات آن بدون نیاز به اینترنت استفاده کنید.

دولینگو (Duolingo) یک برنامه کاربردی در سفر

اپلکیشن مسافرت اندروید

دولینگو روند زبان آموزی را به کمک رابط کاربری دوستانه و درس‌های کوتاهش برای شما به یک بازی سرگرم کننده تبدیل می‌کند. این نرم افزار آموزشی با کلمات ساده شروع می‌کند و از این مقطع شما را در یادگیری یک زبان جدید یا تقویت زبانی که هم اکنون بلد هستید، یاری می‌کند.

دولینگو

هرچه بیشتر از این نرم افزار استفاده کنید، درس‌های بیشتری را باز می‌کنید و از این طریق مطالب بیشتری را می‌آموزید. دولینگو در حال حاضر زبان‌های دانمارکی، آلمانی، فرانسوی، هلندی، ایرلندی، ایتالیایی، اسپانیایی، سوئدی و پرتغالی را آموزش می‌دهد.

اپلیکیشن مسافرت اندروید Eventbrite

بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اگر رویدادی در فیس بوک سازماندهی نشده باشد، ایونت برایت آن را سازماندهی می‌کند. این نرم افزار روند مدیریت دعوتنامه‌ها، درخواست‌ها و حتی خرید بلیط را برای شما تسهیل می‌کند.

ایونت برایت

کاربرانی که می‌خواهند در یک رویداد شرکت کنند، از طریق این برنامه اعلان‌های مفیدی را درباره ماهیت رویداد مورد نظرشان دریافت می‌کنند و اگر هم برگزار کننده یک رویداد باشند با کمک ایونت برایت به لیست مهمانانشان دسترسی پیدا می‌کنند.

قابلیتی که ایونت برایت را به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید 2019 تبدیل کرده توانایی آن در تولید کدهای QR است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری پروسه ورود مهمانانتان و چک کردن اطلاعات آن‌ها را انجام دهید.

گوگل مپس (Google Maps) از جمله بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

یکی از موارد ضروری برای هر سفر نقشه است و بهترین انتخاب اپلیکیشن نقشه گوگل خواهد بود. شما به وسیله این اپلیکیشن می توانید محدوده سفر خود را دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

به وسیله این اپلکیشن شما به نقشه بیش از ۲۲۰ کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین در صروت اتصال به اینترنت می توانید جزئیات و امکانات بیشتر مثل اطلاعات اماکن، مسیر یابی، سفر مجازی به وسیله Street View و دیگر امکانات خوب این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

گوگل مپس

گوگل مپس برای سال‌های زیادی راهنمای شما بوده است و هر روز هم بهتر می‌شود. این نرم افزار با چند کلیک به شما می‌گوید که دقیقا چگونه به مقصدتان برسید. گوگل مپس مسیرهای پیاده رو، حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و حتی مسیرهای تردد سرویس‌های اوبر را هم پشتیبانی می‌کند. دانش گوگل مپس از مسیرهای تردد موجودش آنقدر عمیق است که حتی می‌تواند به شما بگوید در چه جهتی حرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های زیر 3 میلیون تومان در سال 2020 ؛ جدیدترین موبایل های اقتصادی

گوگل ترنسلیت (Google Translate) از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

یک مترجم همراه در سفرها

خیلی از افراد می‌ترسند که زمانی که به یک کشور دیگر سفر می‌کنند، نتوانند با افراد بومی آن کشور ارتباط برقرار کنند. گوگل ترنسلیت این ترس را با ترجمه کردن پیام‌های صوتی و نوشتاری برای شما از بین می‌برد. شما می‌توانید داده‌های ورودیتان را از طریق دوربین و دست نوشته نیز به این نرم افزار وارد کنید.

گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت این توانایی را هم دارد که به جای شما صحبت کند. این برنامه به صورت آنلاین 103 زبان و به صورت آفلاین 52 زبان را پشتیبانی می‌کند. گوگل ترنسلیت روی ساعت هوشمند شما هم کار می‌کند و به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید سفری شناخته شده است.

Guides by lonley planet یکی از نرم افزارهای مناسب سفر اندروید

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

لونلی‌پلنت یا سیاره یکی از معتبرترین منتشرکننده کتاب راهنمای سفر به کشورهای جهان است. هر جهانگرد پیش از سفر به یک کشور، کتاب راهنمای لونلی پلنت درباره آن را به دقت می‌خواند و به تمامی اطلاعات آن اعتماد می‎‌کند زیرا راهنمای این کتاب سالانه به‌روزرسانی می‌شود و موارد مندرج در آن قابل اعتماد و مبتنی بر تجربه راهنمایان حرفه‌ای سفر است.

اپلیکیشن مسافرت
بر روی سایت لونلی‌پلنت نیز می‌توانید اطلاعات فشرده و مختصری از هر کشور، شهرها و جاذبه‌هایش پیدا کنید.

اما اینها که گفتیم چه ربطی به موبایل دارد؟! لونلی پلنت نرم‌افزارهای موبایلی متعددی برای قاره‌ها و کاربران زبان‌های مختلف دارد. یکی از محبوب‌ترین این نرم‌افزارها، راهنمایی با لونلی‌پلنت است که مانند یک راهنمای سفر کامل، شما را در گشت و گذارتان همراهی می‌کند و اطلاعاتی جامع درباره مقصد را در اختیارتان می‌گذارد.

پس از ساخت حساب کاربری، می‌توانید اطلاعات مقصد خود را دانلود کنید و براساس موقعیت یا بهترین پیشنهاد، به همه گزینه‌ها برای بازدید، اقامت، خوراکی، نوشیدنی، خریدنی و انواع تفریح دسترسی داشته باشید. این اطلاعات چنان کامل است که حتا وقتی شهر خودتان را جستجو می‌کنید ممکن است از جاهایی که نمی‌شناسید اما جهان می‌شناسد سر در بیاورید.

بیشتر بخوانید:

در این برنامه می‌توانید به طور کامل با قوانین، ویژگی‌های فرهنگی و عرف‌های رایج در مقصدتان آشنا شوید، راهنمای حمل و نقل شهرها را ببینید و تخمینی درباره هزینه‌های سفرتان داشته باشید. تمامی اطلاعات این راهنمای سفر با استفاده از گزارش‌های مسافران به‌روزرسانی می‌شود.

اوردراپ (Overdrop) از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

نرم افزارهای مناسب سفر اندروید

اگرچه کاربرد اصلی یک نرم افزار هواشناسی پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوایی است، ارائه اطلاعات مربوط به پیش بینی‌ها هم اهمیت زیادی دارد. اوردراپ هر دو کاربرد را به خوبی انجام می‌دهد. این نرم افزار پیش بینی‌های مربوط به دما، باد و باران را به کمک گراف‌های زمانی کاربردی به شما نشان می‌دهد.

اوردراپ

شما در این نرم افزار همچنین می‌توانید واحدهای سنجش شرایط آب و هوایی و سرویس‌های پیش بینی کننده شرایط آب و هوایی را نیز تغییر دهید. اوردراپ در حال حاضر سرویس‌های ودر بیت (Weather Bit) و دارک اسکای (Dark Sky) را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه ؛ بهترین خوراکی ها برای بالا بردن ایمنی بدن کدامند؟

Visit a City یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید

ویزیت اِ سیتی (iOS/ Android) به حل دو چالش عمده در برنامه‌ریزی برای سفر کمک می‌کند: دانستن مدت‌زمان اقامت در هر مکان و کاهش زمان تعطیلات از طریق دسته‌بندی مکان‌های جذابی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. وقتی مقصدی را انتخاب می‌کنید، این اپ بر اساس تعداد روزهایی که شما برای سفر تعیین کرده‌اید، راهنمایی‌هایی راجع به نقاط دیدنی شهر را در اختیارتان می‌گذارد.

ویزیت ا سیتی
دانستن مدت‌زمان اقامت در هر مکان و کاهش زمان تعطیلات از طریق دسته‌بندی مکان‌های جذابی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.

مثلاً ما شهر واشنگتن D.C را به مدت سه روز انتخاب کردم، برای ما 4 برنامه‌ریزی ارائه شد: جذابیت‌های اصلی شهر، برنامه خانوادگی، برنامه سفر بسته‌بندی‌شده و آسان گرفتن. اپ به‌صورت خودکار تمامی مکان‌های جذاب دور و اطراف را در یک گروه جمع‌آوری نموده و مسافت موجود برای هر مکان را در اختیارتان می‌گذارد (مثلاً “سه دقیقه با پیاده‌روی”). همچنین مقدار زمانی که می‌بایست برای طی این مسافت صرف شود را نیز نشان می‌دهد.

ترنسیت (Transit) از جمله بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن مسافرت اندروید 

کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی بسیاری از شهرهای جهان در سطح بین المللی است، بنابراین کسی به اوبر نیاز ندارد. ترنسیت انواع گزینه‌های حمل و نقل عمومی را در شهر مورد نظرتان به همراه زمان رسیدن به مقصد در 87 شهر آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا به شما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ترنسیت

این نرم افزار حتی می‌تواند به شما بگوید که در شهر نیویورک چند دوچرخه در ایستگاه‌های سیتی بایک محلی پارک شده‌اند. برای ترنسیت مهم نیست که شما در چه محلی هستید، زیرا در هر مکانی که باشید کاربرش را نسبت به وضعیت حمل و نقل مطلع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Foursquare از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن فوراسکوئر که پیش از این قابلیت Check-in یا اعلام حضور در محل را داشت، هم اکنون تنها به یافتن مکان های ثبت شده می پردازد. با این اپلیکیشن شما به سادگی می توانید نزدیک ترین کافه، رستوران، موزه، فروشگاه و هر محل دیگری که در آن ثبت شده باشد را پیدا کنید.

اپلیکیشن مسافرت اندرویدی
یکی از قابلیت های مفید اپلیکیشن فوراسکوئر این است که شما می توانید پیشنهادات خود را به طور مثال در رابطه با سرویس دهی یک رستوران بنویسید و همچنین نظرات دیگر کاربران را مشاهده کنید.

خوشبختانه به لطف کاربران فعال ایرانی اطلاعات بسیار زیادی از مکان های دیدنی و پیشنهادات آنها در این اپلیکیشن وجود دارد.

اوبر (Uber) از جمله بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید 2020

اوبر بدون شک مشکلات خاص خودش را دارد. این سرویس تاکتیک‌های تجاری سوال برانگیز و مطبوعات نامناسبی دارد، به همین دلیل تعجب برانگیز نیست که بعضی از کاربران نسبت عملکردشسرویس بدگمان هستند.

اوبر

ولی حقیقت این است که اگر در هر شهری به دنبال گرفتن یک وسیله نقلیه باشید، اوبر در این روند به شما کمک می‌کند. شما در بعضی از مکان‌ها حتی می‌توانید با این سرویس غذا سفارش دهید. اوبر توانایی ارسال خودروی مجهز به ویلچر را هم دارد و به همین دلیل علی رغم مشکلاتش، برای بسیاری از کاربران هنوز هم یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید 2019 برای رفت و آمد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های هوشمند 2020 ؛ با جدیدترین گجت های پوشیدنی جهان آشنا شوید!

Weather Underground یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

اپلیکیشن برنامه ریزی سفر اندروید 

ودر آندرگراند یک طراحی زیبا را در کنار اطلاعات هواشناسی بسیار مفیدی در اختیار شما می‌گذارد.

ودر آندرگراند
بهترین اپلیکیشن های سفر اندروید 2020

از برترین ویژگی‌های این برنامه که آن را تبدیل به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید هواشناسی کرده‌اند، می‌توان به توانایی خاص آن در گزارش شرایط آب و هوایی محل زندگیتان و مقایسه دقیق پیش بینی‌های هواشناسی انجام شده درباره شرایط آب و هوای 24 ساعت گذشته محل زندگی کاربر اشاره کرد. ودر آندرگراند چند ویجت کاربردی را هم در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: oprahmag

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر