coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین حلقه های هوشمند [+ معرفی مزایای اسمارت رینگ و کاربردهای آن]

در این مطلب با مزایا و کاربردهای حلقه هوشمند و فهرستی از بهترین حلقه های هوشمند از نظر قابلیت‌ها، راحتی استفاده، ماندگاری شارژ و سایر ویژگی‌ها آشنا می‌شوید.

حلقه‌های هوشمند دستگاه‌های نسبتاً جدیدی هستند که توانایی انجام کارهای مختلفی را دارند. بعضی از این حلقه‌ها با داشتن حسگرهایی پیشرفته، می‌توانند آمار سلامت مثل الگوهای خواب و ضربان قلب کاربران را تحت نظارت بگیرند و بعضی دیگر با داشتن تراشه‌های NFC، امکان اجرای پرداخت‌های بدون تماس را فراهم می‌کنند.

اخیراً با معرفی حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ که نشان دهنده افزایش توجه شرکت‌های بزرگ به این گجت چندکاره مفید بود، این فناوری توجه زیادی به خود جلب کرد. اما در این بازار، برندهای کمتر شناخته شده زیادی وجود دارند که محصولات ارزان و بی‌کیفیت تولید می‌کنند و معمولاً چنین محصولاتی ارزش پرداخت هزینه و صرف زمان را ندارند.

با توجه به رشد و توسعه این بازار، در ادامه مطلب با معرفی بهترین حلقه های هوشمند تولید شده تا به امروز همراه شما هستیم که از نظر راحتی استفاده، امکانات، ماندگاری شارژ و کارایی گردآوری داده‌ها جزء بهترین محصولات موجود در بازار هستند. اما قبل از آن نگاهی به کاربردهای حلقه هوشمند و مزایا و معایب آن داریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین حلقه های هوشمند

قبل از آشنایی با بهترین حلقه های هوشمند، اول از همه توضیح می‌دهیم که حلقه هوشمند چیست و چه مزایایی دارد. حلقه‌های هوشمند، یکسری بند یا حلقه الکترونیک هستند که وارد انگشت می‌شوند. این حلقه‌ها از نظر ظاهری به حلقه‌های معمولی شباهت دارند اما مجهز به یکسری حسگر و فناوری‌هایی مثل بلوتوث و NFC هستند. حسگرهای این حلقه‌ها، آمار و اطلاعات بدن را ارزیابی کرده و اطلاعات مربوط به سلامت و فعالیت‌های شما را ارزیابی می‌کنند. مثلاً این حلقه‌ها قابلیت شمارش گام‌ها و ضربان قلب کاربران را دارند.

بهترین حلقه های هوشمند
بهترین حلقه های هوشمند

بسته به نوع و مدل حلقه هوشمند، ممکن است در آن از انواع حسگرهای زیر استفاده شود:

  • حسگر حجم‌سنجی نوری یا فوتوپلتیسموگرام: این حسگر یکسری LED را روی پوست تابانده و آشکارسازهای نوری داخل آن، تغییرات ضربان قلب و حجم خون را ارزیابی می‌کنند.
  • حسگر شتاب سنج: این حسگر، حرکات بدن از جمله گام‌های طی شده، فاصله پیموده شده و کالری‌های سوزانده شده را ارزیابی می‌کند.
  • حسگر ژیروسکوپ: این حسگر با شتاب سنج کار می‌کند تا جهت بدن و حرکات آن را به صورت دقیق تشخیص دهد.
  • حسگر فعالیت الکترودرمال (EDA): این حسگر، تولید عرق در انگشتان را تشخیص می‌دهد تا سطح استرس و وضعیت احساسی فرد را مشخص کند.
  • حسگر اشباع اکسیژن محیطی (SpO2): این حسگر حجم اکسیژن موجود در خون را اندازه گیری می‌کند.
  • حسگر ترمیستور NFC: این حسگر برای اندازه گیری دمای بدن کاربرد دارد.

بر خلاف ساعت‌های هوشمند که اطلاعات را روی یک نمایشگر کوچک نشان می‌دهند، حلقه‌های هوشمند به دلیل ابعاد کوچکشان نمایشگر ندارند و باید برای مشاهده اطلاعات، آنها را با یک گوشی یا تبلت جفت کنید.

پس از مشخص کردن اینکه حلقه هوشمند چیست در ادامه مطلب با مزایا و معایب این گجت‌ها آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید

بهترین هدست های پلی استیشن 4

بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل

مزایای حلقه هوشمند

یکی از مزایای حلقه هوشمند قابل حمل بودن آن است. طراحی این حلقه‌ها، ترکیبی از حلقه‌های سنتی و فناوری مدرن است که می‌تواند برای انواع سبک‌های لباس مناسب باشد؛ طوری که حتی هوشمند بودن آن مشخص نباشد.

حلقه‌های هوشمند برای کاربرانی که به سلامت خودشان اهمیت می‌دهند هم انتخاب خیلی خوبی هستند. قابلیت های حلقه هوشمند از ساعت هوشمند بیشتر نیست اما تحمل کردن آن هنگام خواب راحت‌تر است. همچنین، تماس طولانی مدت‌تر این حلقه‌ها با بدن، امکان جمع‌آوری داده‌های بیشتر را با دقت بهتر فراهم می‌کند. با توجه به ابعاد کوچک حلقه‌های هوشمند، چنین گجت‌هایی نیاز به برق و باتری زیادی ندارند. حتی باتری کوچک بعضی از این حلقه‌ها تا یک هفته ماندگاری شارژ دارد. عدم وجود نمایشگر باعث شده که حلقه‌های هوشمند مصرف انرژی زیادی نداشته باشند.

یکی دیگر از مزایای حلقه هوشمند مربوط به کاربرانی است که دچار حساسیت هستند. بر خلاف حلقه‌های سنتی ارزان قیمت، بیشتر حلقه‌های هوشمند با مواد غیرخورنده و غیرحساسیت زا تولید می‌شوند. حتی بعضی از این حلقه‌ها ضد آب و تعریق هستند و نیازی به نگرانی از خراب شدن آنها در اثر تماس با عرق، باران و مایعات ندارید.

معایب حلقه‌های هوشمند

یکی از ویژگی های حلقه هوشمند این است که این حلقه‌ها نمایشگر ندارند. این یعنی نمی‌توانید از آنها به صورت مستقل استفاده کنید و باید در کنار گوشی از آنها استفاده شود. همچنین، ابعاد کوچک این حلقه‌ها باعث محدودیت ظرفیت باتری آنها می‌شود. در نتیجه باید در فواصل کوتاه‌تری شارژ شوند که همین مسئله می‌تواند باعث افت زود هنگام‌تر کیفیت باتری شود.

یکی دیگر از معایب حلقه هوشمند، سختی پیدا کردن مدل‌هایی با ابعاد مناسب است چون معمولاً این حلقه‌ها را به صورت آنلاین سفارش می‌دهید و نمی‌توانید مطمئن باشید که اندازه حلقه انتخابی برای انگشت شما کاملاً مناسب است. البته بعضی از شرکت‌ها امکان اندازه گیری حلقه را پیش از سفارش برای کاربران فراهم کرده‌اند که باعث طولانی‌تر شدن فرایند تحویل محصول می‌شود.

پس از بررسی اینکه حلقه هوشمند چیست و چه مزایا و معایبی دارد، در ادامه مطلب با بهترین حلقه های هوشمند آشنا می‌شوید.

1. Oura (Generation 3)

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: 4-6 گرم
  • ماندگاری شارژ: 7 روز
  • دلایل خرید: اندازه گیری دقیق ضربان قلب به صورت شبانه‌روزی، نظارت بر خواب دقیق، ارایه آمار واضح، جلسات مراقبه بسیار عالی
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بیشتر نسبت به ساعت‌های هوشمند، در دسترس نبودن بعضی قابلیت‌ها

معرفی بهترین حلقه های هوشمند را با نسل سوم حلقه هوشمند شرکت Oura شروع می‌کنیم که شناخته شده‌ترین برند حلقه‌های هوشمند است. این نسل از حلقه‌های Oura نسبت به نسل قبل مجهزتر شده و قابلیت‌هایی مثل اندازه گیری دمای بدن، ثبت آمار ضربان قلب به صورت شبانه‌روزی و غیره را پیدا کرده است. این حلقه هوشمند قابلیت نظارت بر خواب و ارزیابی سطح انرژی بدن را دارد و به همین دلیل، بهترین حلقه هوشمند برای ارزیابی وضعیت خواب محسوب می‌شود.

حلقه هوشمند Oura به ظاهر شبیه به یک حلقه فلزی ساده است اما داخل آن حسگرهایی قرار گرفته که با پوست تماس دارند. کاربران می‌توانند کیت آزمایشی این حلقه را سفارش دهند تا بهترین سایز آن را برای انگشت خودشان پیدا کنند و معمولاً حلقه نهایی بسته به ابعاد آن بین 4 تا 6 گرم وزن دارد.

Oura Ring 3rd Generation اطلاعات زیادی را جمع‌آوری می‌کند اما خوشبختانه اپلیکیشن Oura جامع و استفاده از آن و درک داده‌های ثبت شده در آن راحت است. تنها ایراد این حلقه هوشمند قیمت بالا و طرح اشتراک جدید آن است که ممکن است برای بعضی از کاربران چندان خوشایند نباشد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

بهترین اسباب بازی های هوشمند

2. Ultrahuman Ring Air

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: 2.4 تا 3.6 گرم
  • ماندگاری شارژ: 6 روز
  • دلایل خرید: سبک و راحت، ارایه اطلاعات کامل، نداشتن نمایشگر
  • دلایل اجتناب از خرید: امکان ایجاد خط و خش، زیاد بودن داده‌های جمع‌آوری شده، قیمت بالا

اگر به دنبال سبک‌ترین حلقه هوشمند موجود در بازار هستید، Ultrahuman Ring Air با وزن تنها 2.4 تا 3.6 گرم می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

این حلقه هوشمند ویژگی‌ها و امکاناتی شبیه به حلقه Oura دارد و از انواع حسگرها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به ضربان قلب، حرکات، دمای پوست و غیره استفاده می‌کند. این حلقه هم مثل حلقه Oura متمرکز بر خواب و استراحت است و اپلیکیشن بسیار مفیدی دارد که استفاده از آن کاملاً راحت و قابل درک است.

Ultrahuman Ring Air بهترین حلقه هوشمند از نظر راحتی است اما امکان ایجاد خط و خش روی مدل مشکی مات آن وجود دارد. خوشبختانه این حلقه مدل‌های دیگری هم دارد که این مشکل کمتر در آنها مشاهده می‌شود. قسمت داخل این حلقه که حسگرهای آن با پوست تماس دارند، با پوشش رزین اپوکسی هایپوآلرژنیک شفاف پوشانده شده که بافتی مخملی و بسیار نرم دارد.

3. McLear RingPay 2

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: 5 گرم
  • ماندگاری شارژ: –
  • دلایل خرید: راحتی برای اجرای تراکنش، باریک و سبک
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا نسبت به امکانات

McLear RingPay 2 یکی دیگر از بهترین حلقه های هوشمند است که با سایر محصولات معرفی شده در این مطلب تفاوت دارد؛ چون برای پرداخت و اجرای تراکنش طراحی شده نه نظارت بر علایم حیاتی بدن کاربران. این حلقه هوشمند با داشتن تکنولوژی NFC مثل یک کارت بانکی بدون تماس کار می‌کند. کافیست کاربران یک کارت را به والت RingPay خودشان اضافه کرده، سپس دستشان را روی یک پایانه پرداخت قرار دهند. با توجه به سادگی قابلیت‌های این حلقه هوشمند، نیازی به شارژ آن ندارید.

به گفته McLear این حلقه هوشمند صرفاً نقش یک کارت پرداخت را ندارد بلکه کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص آن، الگوهای خرج کردن خودشان را ارزیابی کرده، حسابشان را در صورت گم شدن حلقه تعلیق کنند، تا چهار حلقه را به یک حساب اضافه کنند، بین حلقه‌ها انتقال وجه انجام دهند و غیره.

نسل دوم این حلقه هوشمند نسبت به نسل اول آن پیشرفته‌تر شده و طراحی کوچک‌تر، سبک‌تر و راحت‌تری دارد. وزن این حلقه 5 گرم است که بسته به اندازه انگشت کاربراند می‌توان متفاوت باشد. یکی از ویژگی های حلقه هوشمند McLear ضد خش، ضد آب و ضد حساسیت بودن آن است.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

4. Circular Ring Slim

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: 5 گرم
  • ماندگاری شارژ: 2 تا 4 روز
  • دلایل خرید: قابلیت‌هایی که در محصولات رقیب وجود ندارند، رویه‌های مختلف
  • دلایل اجتناب از خرید: ساده‌تر بودن آمار جمع‌آوری شده نسبت به محصولات رقیب، خش افتادن، اپلیکیشن ضعیف

Circular Ring Slim یکی دیگر از بهترین حلقه های هوشمند است که برای ثبت و نظارت بر انواع اطلاعات و آمار درباره وضعیت سلامت و تناسب اندام کاربران طراحی شده از جمله اندازه گیری اکسیژن خون، تغییرات ضربان قلب، دما، تعداد گام‌های طی شده و غیره.

این حلقه هوشمند همه داده‌های ذکر شده را جمع‌آوری کرده و در اپلیکیشن آن در اختیار شما قرار می‌دهد. این حلقه تمرکز زیادی بر ارایه توصیه‌ها و دیدگاه‌های مفصل درباره چرخه خواب، سطح انرژی بدن و بازیابی انرژی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که Circular Ring Slim به شکل هوشمندانه‌ای با روتین کلی و شرایط بدن کاربران آشنا می‌شود.

این حلقه با داشتن قابلیت بازخورد لمسی (ویبره) از نظر امکانات بهترین اسمارت رینگ محسوب می‌شود و قابلیت‌هایی مثل تایمر، آلارم هوشمند، اعلان‌ها و همچنین یک دکمه فیزیکی دارد.

این حلقه هم مثل خیلی از حلقه‌های معرفی شده در این مطلب 5 گرم وزن دارد و ضخامت آن 2.75 میلی‌متر است. اما یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های حلقه Circular Ring، امکان تغییر دادن لایه بیرونی آن با یک رنگ یا رویه متفاوت است. مواد داخلی این حلقه هم کاملاً ضد حساسیت هستند.

متأسفانه بررسی Circular Ring Slim نشان داده که این حلقه به راحتی دچار خط و خش می‌شود و ماندگاری شارژ آن در صورت فعال بودن همه امکانات حلقه به 2 روز می‌رسد. اپلیکیشن حلقه Circular Ring Slim هم از نظر جمله بندی و تجربیات کاربری ضعیف است.

وجود این نقطه ضعف‌ها به معنای بد بودن این حلقه نیست و همانطور که اشاره شد، این حلقه هوشمند قابلیت‌های جذابی دارد اما خرید آن تنها در صورتی توصیه می‌شود که قابلیت‌های خاص آن برای شما جذاب باشند.

5. RingConn Smart Ring

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: 3 تا 5 گرم
  • ماندگاری شارژ: 5 تا 7 روز
  • دلایل خرید: ارزش خرید زیاد، طراحی شیک و راحت، ماندگاری شارژ طولانی
  • دلایل اجتناب از خرید: مشکلات همگام سازی، عالی نبودن قابلیت نظارت بر ورزش و فعالیت بدنی، شلوغی اپلیکیشن

اسمارت رینگ RingConn یک محصول کاملاً ارزشمند و شگفت انگیز است. این حلقه هوشمند با داشتن انواع حسگرها، برای نظارت شبانه‌روزی بر فعالیت بدنی و سلامت کاربران طراحی شده و با وجود اینکه نسبت به حلقه Oura ارزان‌تر است، خیلی از امکانات آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

RingConn طراحی متمایز و خاص و مربع شکلی دارد که نسبت به خیلی از محصولات رقیب جذاب‌تر است. این حلقه با وزن 3 تا 5 گرم، مثل سایر حلقه‌های این مطلب یک اسمارت رینگ سبک و تقریباً به راحتی Ultrahuman Ring Air است. RingConn از تیتانیم ساخته شده و احتمال ایجاد خط و خش روی آن کمتر است.

اپلیکیشن Ringconn کمی شلوغ به نظر می‌رسد و به کندی همگام سازی می‌شود؛ اما همه قابلیت‌ها و آمار مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. این حلقه قابلیت نظارت بر انواع داده‌ها از جمله آمار خواب و سلامت مثل ضربان قلب، SpO2، تحرک و غیره را دارد.

مثل سایر حلقه‌های هوشمند، قابلیت‌های این حلقه از نظر نظارت بر ورزش و تحرک در حد ساعت‌های هوشمند نیست اما می‌توانید حرکات را برچسب گذاری کنید و امکان ادغام با سیستم‌های سلامت اپل و گوگل و نمایش اطلاعات ورزش به صورت بلادرنگ را دارید.

RingConn بهترین اسمارت رینگ موجود در بازار نیست اما جایگزین ارزان قیمت‌تری برای Oura (Gen 3) محسوب می‌شود و ارزش خرید خیلی خوب، طراحی راحت، قابلیت جمع‌آوری داده‌ها و یک اپلیکیشن کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

6. Hecere NFC Ring

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: نامشخص
  • ماندگاری شارژ: –
  • دلایل خرید: قابلیت شخصی‌سازی، راحتی برنامه‌ریزی
  • دلایل اجتناب از خرید: فقط قابلیت کار با NFC را دارد.

این حلقه Hecere یکی دیگر از بهترین حلقه های هوشمند موجود در بازار است که مثل حلقه McLear تراشه NFC دارد؛ با این تفاوت که کاربرد این حلقه محدود به اجرای تراکنش نیست. در واقع این حلقه هوشمند یک تراشه قابل بازنویسی دارد و می‌توانید اپلیکیشن NFC را به صورت رایگان دانلود کرده و حلقه را طوری تنظیم کنید که به شکل دلخواه کار کند. این حلقه قابلیت باز کردن گوشی، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مخاطب، تماس گرفتن و غیره را دارد.

Hecere NFC Ring طراحی ساده و ظریف با ضخامت 2 میلی‌متر دارد و از جنس رزین اپوکسی و سرامیک زیرکونیا ساخته شده در نتیجه بسیار نرم و لطیف است. این حلقه هم با ابعاد معمول تولید شده و ضد آب است.

در مجموع، Hecere NFC Ring از نظر ارایه قابلیت های حلقه هوشمند و فناوری NFC در قالب یک محصول ارزان، بهترین حلقه هوشمند موجود در بازار است.

7. Go2Sleep Ring

بهترین حلقه های هوشمند

  • وزن: کمتر از 10 گرم
  • ماندگاری شارژ: 3 روز
  • دلایل خرید: جمع‌آوری حجم زیادی از اطلاعات مربوط به خواب، گزینه‌ای خوب برای استفاده حین خواب
  • دلایل اجتناب از خرید: بزرگ و سنگین

معرفی بهترین حلقه های هوشمند را با حلقه Go2Sleep به پایان می‌بریم. بیشتر حلقه‌های معرفی شده در این مطلب عمدتاً متمرکز بر پیگیری خواب هستند اما Go2Sleep Ring تنها برای نظارت بر خواب طراحی شده و به همین دلیل، از نظر طراحی هم نسبت به سایر محصولات رقیب متفاوت به نظر می‌رسد. این حلقه هوشمند طراحی بزرگتری دارد که متشکل از یک حلقه سیلیکونی ساده و دستگاهی تولید شده از پلاستیک و اکریلیک است که داخل آن قرار می‌گیرد.

حلقه هوشمند Go2Sleep قابلیت نظارت بر ضربان قلب و اکسیژن خون را دارد و می‌تواند همه داده‌های جمع‌آوری شده را به اپلیکیشن مینیمال آن ارسال کند. امکان ادغام با Apple Health، قابلیت پخش آلارم هوشمند و حالت‌های روز و شب از جمله سایر قابلیت‌های این حلقه هوشمند هستند. می‌توانید این ساعت را در طی روز استفاده کنید اما طراحی بزرگ و تمرکز آن بر خواب، آن را بیشتر مناسب استفاده در هنگام شب کرده است.

جمع‌بندی

امروزه گجت‌های نظارت بر تناسب اندام و سلامت نقش پررنگی در زندگی روزانه افراد دارند و حلقه‌های هوشمند هم یکی از جدیدترین این گجت‌ها هستند. قبلاً خیلی از منتقدان، کاربردهای حلقه هوشمند را محدود دانسته و آنها را یک نسخه کوچک از ساعت‌های هوشمند می‌دانستند که قابلیت چشمگیری ندارد. با ورود اپل، سامسونگ و سایر غول‌های فناوری به این حوزه شاهد افزایش قابلیت‌ها و مزایای حلقه هوشمند هستیم. در این مطلب هم با کاربرد و ویژگی‌های این ابزارهای هوشمند و فهرستی از بهترین حلقه های هوشمند موجود در بازار آشنا شدید که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

حلقه هوشمند چه کاربردهایی دارد؟

حسگرهای این حلقه‌ها، آمار و اطلاعات بدن را ارزیابی کرده و اطلاعات مربوط به سلامت و فعالیت‌های شما را ارزیابی می‌کنند. مثلاً این حلقه‌ها قابلیت شمارش گام‌ها، ضربان قلب و ارزیابی الگوهای خواب کاربران را دارند.

آیا حلقه هوشمند از ساعت هوشمند بهتر است؟

معمولاً استفاده از حلقه هوشمند راحت‌تر است و اطلاعات بسیار بیشتری را جمع‌آوری می‌کند؛ اما برای استفاده از داده‌ها باید حلقه هوشمند را به گوشی وصل کرد. همچنین، این حلقه‌ها نمایشگر ندارند.

بهترین حلقه های هوشمند چه مدل‌هایی هستند؟

نسل سوم حلقه هوشمند Oura، حلقه‌های Ultrahuman Ring Air، McLear RingPay 2، Circular Ring Slim جزء بهترین حلقه های هوشمند موجود در بازار هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین حلقه های هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر