coinex
otetmarket
propification.com

بهترین برنامه تشخیص آهنگ اندروید و آیفون ؛ معرفی 10 اپلیکیشن کاربردی

با استفاده از بهترین برنامه تشخیص آهنگ اندروید و آیفون می‌توانید هر موزیکی را با پخش کردن قسمت‌هایی از آن، نوشتن بخشی از ترانه یا زمزمه کردن آن پیدا کنید.

قطعاً برای شما هم پیش آمده که حین سفر، در اینستاگرام یا در مهمانی‌ها به آهنگ‌های جذابی برخورد کنید که قبلاً آن را نشنیده باشید. خیلی از ما چنین تجربه‌ای داریم اما خوشبختانه در دنیای امروز برای هر سوال و چالشی یک راهکار وجود دارد.

با استفاده از بهترین برنامه های تشخیص آهنگ می‌توانید هر موزیک دلخواهی را ظرف چند ثانیه پیدا کنید. بعضی از این راهکارها به صورت یک اپلیکیشن نصب شده و بعضی دیگر به صورت تحت وب هم قابل استفاده هستند. مثلاً نرم‌افزار Shazam که برای کاربران اندروید و آیفون طراحی شده، به راحتی از طریق مرکز کنترل iOS در دسترس است و با استفاده از آن می‌توانید هر آهنگی را که در ریلز اینستاگرام، یوتیوب یا هر جای دیگری پخش می‌شود، پیدا کنید.

اگر کاربر اندروید هستید هم در ادامه مطلب می‌توانید بهترین برنامه تشخیص آهنگ را برای خودتان پیدا کنید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین برنامه تشخیص آهنگ

وقتی در کافه یا محیط‌های دیگر موزیک دلنشینی پخش می‌شود که برای شما آشنا نیست، می‌توانید از اپلیکیشن‌های تشخیص آهنگ استفاده کنید که به تشخیص نام آهنگ و خواننده آن کمک می‌کنند. برای استفاده از چنین نرم‌افزارهایی کافیست روی میکروفون گوشی آیفون یا اندروید خودتان ضربه بزنید تا اپلیکیشن چند لحظه به آهنگ مورد نظر گوش کرده و آن را برای شما پیدا کند. این کار با جستجوی پایگاه داده‌ای متشکل از میلیون‌ها آهنگ انجام می‌شود که در آن برای هر موزیک یک شناسه خاص در نظر گرفته شده است.

بهترین برنامه تشخیص آهنگ
بهترین برنامه تشخیص آهنگ

در ادامه مطلب با بهترین برنامه های تشخیص موسیقی آشنا می‌شوید که بر اساس ویژگی‌هایی مثل راحتی استفاده، دقت تشخیص، دسترس پذیری و غیره انتخاب شده‌اند. با داشتن یکی از این نرم‌افزارها در دستگاه خودتان، همیشه و هر جایی می‌توانید هر آهنگی را به آسانی تشخیص دهید. برای پیدا کردن بهترین برنامه تشخیص آهنگ با ما همراه باشید.

1. Shazam

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

Shazam یک اپلیکیشن رایگان برای iOS، اندروید و ساعت‌های اندروید با سیستم‌عامل Android Wear است که از نظر بسیاری از کاربران بهترین نرم افزار تشخیص آهنگ محسوب می‌شود. این ابزار، با گوش دادن به آهنگی که در حال پخش است، نام موزیک و خواننده آن را شناسایی می‌کند.

Shazam در دو حالت قابل استفاده است یعنی حالت فعال و خودکار. در حالت فعال، شما دکمه مخصوص شناسایی آهنگ را فشار می‌دهید تا نرم‌افزار به موزیک در حال پخش در محیط گوش کرده و آن را پیدا کند. در حالت خودکار هم Shazam به صورت فعال در پس زمینه اجرا شده و آهنگ‌ها را به صورت خودکار شناسایی می‌کند. پس از تشخیص آهنگ، اطلاعات بیشتری از جمله نام آهنگ، خواننده، متن، پیش نمایش آهنگ و قابلیت اضافه کردن آن به لیست پخش اسپاتیفای در اختیار شما قرار می‌گیرد (کاربران آیفون هم می‌توانند آهنگ را در اپل موزیک باز کنند).

Shazam یک موتور پیدا کردن موزیک بر اساس آهنگ‌های شناسایی شده و یک حالت آفلاین هم دارد. در این حالت، نرم‌افزار به موزیک‌هایی که اطراف شما پخش می‌شود گوش کرده و هر زمان که به شبکه وصل شوید، با دسترسی به پایگاه داده Shazam موزیک را برای شما پیدا می‌کند.

اگر به دنبال بهترین برنامه تشخیص آهنگ هستید، حتماً این نرم‌افزار مفید و قدرتمند را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو رایگان

بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون

2. Genius

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

معرفی بهترین اپلیکیشن تشخیص آهنگ را با Genius ادامه می‌دهیم. صفحه اصلی این اپلیکیشن که برای اندروید و iOS قابل نصب است، نسبت به سایر نرم‌افزارهای مشابه شلوغ‌تر است اما این نرم‌افزار هم به سرعت آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهد. کافیست روی دکمه Identify ضربه بزنید تا Genius نام موزیک و جزئیاتی مثل نام هنرمند، متن آهنگ و آلبوم آن را برای شما مشخص کند. اطلاعاتی راجع به ویدیوهای یوتیوب و سایر موزیک‌های همان آلبوم هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید متن آهنگ‌ها را هم دانلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

Genius علاوه بر تشخیص موزیک، یک فید از اخبار و مقالات مرتبط و همچنین ویدیوهایی شامل جدیدترین موزیک‌ها، مصاحبه‌ها و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است این رویکرد متفاوت و متنوع‌تر Genius برای کاربرانی که صرفاً به دنبال تشخیص آهنگ در حال پخش هستند، چندان مناسب نباشد اما قطعاً برای عاشقان موسیقی که سعی دارند اطلاعات کامل و جامعی درباره آهنگ‌ها پیدا کنند، Genius می‌تواند بهترین نرم افزار تشخیص موسیقی باشد.

3. Soundhound

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

SoundHound یکی دیگر از بهترین برنامه های تشخیص موسیقی است که آهنگ‌ها و ویدیوهای مربوطه را با متن آنها در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم‌افزار یک موتور بسیار قوی دارد که می‌تواند آهنگ‌هایی را که در پس زمینه پخش می‌شوند شناسایی کند. حتی می‌توانید بخشی از متن موزیک مورد نظرتان را تایپ کرده یا ملودی آن را زمزمه کنید تا SoundHound جستجوی آن را برای شما شروع کند.

SoundHound علاوه بر تشخیص آهنگ‌ها و ارایه اطلاعاتی مثل آلبوم و اطلاعات خواننده، متن آهنگ و همچنین لینک کامل آن در اسپاتیفای یا یوتیوب را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، SoundHound تاریخچه آهنگ‌هایی را که جستجو کرده‌اید تهیه کرده و قابلیت‌هایی مبتنی بر این تاریخچه و جدیدترین نمودارهای برترین موزیک‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن هم یکسری تبلیغات نمایش می‌دهد که با خرید نسخه پریمیوم آن به قیمت 6.99 دلار، این تبلیغات حذف می‌شوند. در مجموع بسیاری از کاربران SoundHound را به دلیل قدرت و دقت بالای تشخیص، به عنوان بهترین اپلیکیشن تشخیص موسیقی می‌شناسند.

بیشتر بخوانید

بهترین هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو

آموزش تبدیل ویدیو به گیف

4. musiXmatch

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

MusiXMatch از نظر در اختیار داشتن اطلاعات موزیک، بهترین برنامه تشخیص آهنگ اندروید و آیفون محسوب می‌شود. این پلتفرم، یکی از بزرگترین پایگاه‌های داده متن آهنگ‌ها را در اختیار دارد و تنها محصولی است که متن موسیقی بیشتر از 20 کشور را به صورت بلادرنگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از MusiXMatch می‌توانید متن آهنگ‌ها را برچسب گذاری و ذخیره کرده، آنها را به راحتی جستجو کرده و به راحتی متن‌ها را به روش آفلاین بررسی کنید. این نرم‌افزار به راحتی با انواع موزیک پلیرهای شخص ثالث ادغام شده و متن آهنگ را همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر متن یک موزیک را دارید و به دنبال اطلاعات بیشتری از آن هستید، MusiXmatch می‌تواند به شما کمک کند.

دانلود MusiXmatch رایگان است و از پلتفرم‌های مختلف مثل آیفون، اندروید، ویندوز و MacOS پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری مفید و کاربرپسند این نرم‌افزار هم در انتخاب آن به عنوان بهترین برنامه تشخیص آهنگ ایفون و پلتفرم‌های دیگر نقش دارد.

5. Google Now

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

Google Now یک دستیار هوشمند شخصی است که توسط گوگل طراحی شده و قابلیت شناسایی موزیک و آهنگ‌های دلخواه را هم دارد. برای استفاده از این ابزار، کافیست عبارت Ok Google را اعلام کنید تا جستجو با صدای خودتان انجام شده یا کارهای مختلف دیگر انجام شود.

برای استفاده از Google Now کافیست پس از فعال سازی این دستیار صوتی روی دکمه Listen ضربه بزنید تا ظرف چند ثانیه آهنگ مورد نظرتان را تشخیص داده و اطلاعات کامل آن را در اختیار شما قرار دهد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات دقت گوگل در حد بهترین برنامه های تشخیص آهنگ نیست اما می‌توانید به عنوان یک راهکار آماده که نیاز به نصب ندارد، از آن بهره ببرید.

بیشتر بخوانید

آموزش ادیت ویدیو در آیفون

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

6. MusicID

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

MusicID (اندروید و iOS) صفحه اصلی زیبا و خلوتی دارد که علاوه بر دکمه Listen (برای گوش کردن به موزیک)، فیدی از آخرین موزیک‌های شناسایی شده را هم اختیار شما قرار می‌دهد. مثل سایر اپلیکیشن‌های مشابه، کافیست روی دکمه Listen ضربه بزنید و گوشی را نزدیک به موزیک در حال پخش قرار دهید تا این نرم‌افزار علاوه بر خود موزیک، اطلاعات آلبوم، لینک‌های مربوط به خواننده آن و قسمتی برای درج یادداشت را در اختیار شما قرار دهد.

MusicID قابلیت تشخیص موزیک‌های مشابه، ویدیوهای یوتیوب مرتبط و ابرداده‌ها را هم دارد. اگر سایر اپلیکیشن‌های تشخیص موسیقی شما را به نتیجه نرسانند، می‌توانید از MusicID به عنوان یک گزینه راحت و کم دردسر استفاده کنید. این نرم‌افزار هم به دلیل دسترسی به پایگاه داده‌ای کامل و جامع از آهنگ‌ها، یک راهکار کاملاً مطمئن بوده و از نظر بسیاری از کاربران بهترین برنامه تشخیص آهنگ است.

7. Beatfind

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

بسیاری از افراد Shazam را به عنوان بهترین نرم افزار تشخیص آهنگ می‌شناسند اما پس از آشنایی با Beatfind این نرم‌افزار را جایگزین Shazam می‌کنند؛ چون این اپلیکیشن رویکردی ساده و مینیمالیستی برای پیدا کردن آهنگ‌ها دارد. در رابط کاربری این نرم‌افزار فقط یک دکمه Listen و یک بنر تبلیغاتی وجود دارد.

کافیست روی دکمه Listen ضربه بزنید تا این نرم‌افزار از قدرت ACRCloud برای شناسایی آهنگ‌ها استفاده کرده و سپس عنوان و لینک‌های یوتیوب و اسپاتیفای آهنگ را در اختیار شما قرار دهد. یک حالت پارتی هم در این نرم‌افزار وجود دارد که با فعال سازی آن، فلاش دوربین همگام با بیت آهنگ روشن می‌شود. در تب تاریخچه هم می‌توانید آهنگ‌هایی را که اخیراً جستجو و پیدا کرده بودید مشاهده کنید.

این نرم‌افزار هم با تبلیغات پشتیبانی می‌شود و هنگام استفاده از آن یکسری تبلیغات ویدیویی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو

8. Siri

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

Siri به عنوان دستیار هوشمند اپل مثل Google Now قابلیت شناسایی موزیک‌ها را دارد و می‌توانید از سیستم فرمان‌های صوتی Siri برای این کار استفاده کنید. Siri هم پس از شناسایی آهنگ‌ها، اطلاعات بیشتری درباره آلبوم، هنرمند یا متن آهنگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از مزایای استفاده از Siri برای تشخیص آهنگ این است که نیازی به روبرو شدن با تبلیغات، پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا سایر روش‌های درآمدزایی اپلیکیشن‌ها ندارید. قطعاً عملکرد Siri در سطح بهترین اپلیکیشن تشخیص آهنگ نیست اما اگر کاربر اپل هستید، می‌توانید از آن به عنوان یک راهکار آماده موجود در گوشی خودتان استفاده کنید؛ به خصوص با توجه به اینکه از نظر خیلی از کاربران Siri به خاطر راحتی استفاده و دقت یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

9. TrackID

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

TrackID یک نرم‌افزار تشخیص موزیک است که موزیک‌های در حال پخش را ظرف چند ثانیه پیدا کرده و به شما معرفی می‌کند. استفاده از این نرم‌افزار راحت بوده، طراحی جدید و تمیزی دارد و به بیشتر از 60 زبان در سطح جهان در دسترس است.

TrackID جزء نرم‌افزارهای قدیمی تشخیص موزیک محسوب می‌شود و در ابتدا توسط سونی اریکسون معرفی شد. این نرم‌افزار هم اطلاعات آهنگ، هنرمند، آلبوم و همچنین نمودار پرفروش‌ترین آهنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. TrackID لینک اسپاتیفای و یوتیوب آهنگ‌ها را در اختیار شما قرار داده و در حالت آفلاین هم کار می‌کند. می‌توانید در این اپلیکیشن تاریخچه برچسب گذاری‌های انجام شده را مرور کنید و قابلیت خرید آهنگ هم مستقیماً در دسترس شما قرار دارد.

بیشتر بخوانید

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

10. Spotsearch

بهترین برنامه تشخیص آهنگ

معرفی بهترین برنامه تشخیص آهنگ را با Spotsearch به پایان می‌بریم که با استفاده از آن، قابلیت جستجوی آهنگ را بر اساس متن هم دارید. این نرم‌افزار هم لینک اسپاتیفای آهنگ‌ها را مشخص کرده و به شما امکان می‌دهد که موزیک پیدا شده را ذخیره کرده و هر زمان که مایل بودید به آن گوش کنید.

ادغام این نرم‌افزار با اسپاتیفای به شما امکان می‌دهد که به راحتی آهنگ‌های دلخواه را پیدا کنید. در رابطه با کاربرانی که عضو اسپاتیفای پریمیوم نیستند که تنها گزینه پخش روی گوشی است، این اپلیکیشن می‌تواند آنها را برای گوش دادن به موزیک به یوتیوب یا پلتفرم‌های دیگر هدایت کند. دسترسی Spotsearch به پایگاه داده غنی اسپاتیفای، این نرم‌افزار را برای بسیاری از کاربردها تبدیل به بهترین برنامه تشخیص آهنگ کرده است.

جمع‌بندی

با توجه به پیشرفت فناوری و گوشی‌های هوشمند، می‌توانید هر موزیکی را به راحتی و به روش‌های مختلف از جمله پخش قسمت‌هایی از آهنگ، نوشتن متن آهنگ یا حتی زمزمه کردن آن پیدا کنید. بهترین برنامه های تشخیص آهنگ با دسترسی به منبعی کامل و غنی از موزیک‌های مختلف و اطلاعات آنها، امکان تشخیص هر موزیک را ظرف چند ثانیه برای شما فراهم می‌کنند. امیدواریم که این مطلب به شما برای پیدا کردن بهترین برنامه تشخیص آهنگ کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین برنامه تشخیص آهنگ چیست؟

در حال حاضر Shazam بهترین نرم افزار تشخیص موسیقی محسوب می‌شود که با داشتن الگوریتم‌هایی پیشرفته، می‌تواند موزیک‌ها را با دقت تشخیص دهد.

آیا می‌توان آهنگ‌ها را با زمزمه کردن پیدا کرد؟

دستیار گوگل، SoundHound و AHA Music جزء بهترین برنامه های تشخیص موسیقی هستند که قابلیت تشخیص آهنگ را با زمزمه کردن آن دارند.

SoundHound بهتر است یا Shazam؟

هر دو نرم‌افزار جزء بهترین اپلیکیشن‌های تشخیص آهنگ هستند؛ اما Shazam قابلیت تشخیص همه موزیک‌های پس زمینه را دارد و می‌توانید موزیک را روی گوشی پخش کنید تا Shazam به صورت خودکار و در پس زمینه تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین برنامه تشخیص آهنگ چیست؟ شما کدام اپلیکیشن را بیشتر توصیه می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر