;
coinex

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو [S22 Ultra vs. Xiaomi 12 Pro]

امروزه در بازار، گوشی‌های شیائومی و سامسونگ به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل هم ما در این مقاله به بررسی مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

دو برند شیائومی و سامسونگ از جمله پر طرفدارترین برنده‌های تلفن‌های هوشمند هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. گوشی‌های سامسونگ را می‌توان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندها معرفی کرد. این برند سال‌های سال است که کاربران را به خود جذب کرده است.

سامسونگ مدت بسیار زیادی است که در بازار وجود دارد و از همان مدت‌های قبل هم توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. این برند ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که موجب شده افراد استفاده از آن را به همه گوشی‌های جدید ترجیح بدهند.

از طرفی برند شیائومی در بازه زمانی بسیار کوتاهی که به بازار عرضه شده بود توانسته است، با کیفیت بسیار عالی و قیمت مقرون و به صرفه محصولات‌اش طرفداران بسیار زیادی پیدا کند.

از این رو ما قصد داریم در این جستار به مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات این دو محصول منحصر به فرد با تکراتو همراه باشید.

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

همانطور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ و شیائومی در رقابت بسیار شدیدی هستند که موجب شده برخی از افراد دچار سردرگمی شوند. درنتیجه، این افراد نمی‌دانند که هنگام خرید تلفن همراه، کدام یک از این برندها را انتخاب کنند.

به همین علت ما در این مقاله از تکراتو به بررسی مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو خواهیم پرداخت، این موضوع به شما کمک می‌کند که بتوانید گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید برند شیائومی و سامسونگ را باهم مقایسه کنید، می‌توانید به مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا نگاهی بیندازید.

علاوه بر این، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید بهترین گوشی های 2022  و بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 و بهترین گوشی های سامسونگ 2022 را مشاهده کنید و از این لیست‌ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه برای اطلاع از جزئیات این دو محصول منحصر به فرد با تکراتو همراه باشید.

طراحی و ساخت: مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

زمانی که پای طراحی و ساخت در میان باشد، به جرات می‌توان گفت شیائومی یکی از خوش سلیقه‌ترین‌هاست. این پرچمدار جدید شیائومی از فریم آلومینیومی و پنل جلو و پشتی از شیشه ساخته شده است.

همچنین شیائومی سعی کرده تا جایی ممکن شیائومی 12 پرو را باریک بسازد و ظرافت خاصی را برای طراحی آن بکار گرفته است. متأسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست، اما اسپیکرهای استریو در این مدل تعبیه شده است.

همچنین سنسور اثر انگشت به صورت اپتیکال زیر نمایشگر جا گرفته است. تا الان چهار رنگ مشکی، صورتی، آبی و سبز برای این مدل تأیید شده است. ناگفته نماند شیائومی ۱۲پرو حدود 205 گرم وزن دارد.

این کمپانی چینی برای شیائومی ۱۲ پرو از نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت LTPO AMOLED استفاده کرده که توانایی نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد. همچنین این صفحه نمایش 6.73 اینچی از تمامی قابلیت‌های روز دنیا مثل دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و قدرت 1500 نیتی برای نشان دادن روشنایی دارد که باعث می‌شود زیر نور آفتاب به سادگی و بدون کوچک‌ترین مشکلی با آن کار کنید.

رزولوشن تصویر کم نظیر 3200×1440 پیکسل و تراکم پیکسلی شگفت‌انگیر 521 پیکسل در هر اینچ، کیفیت چشم‌نوازی را به شما هدیه می‌دهد و فیلم دیدن با این گوشی را لذت بخش‌تر از همیشه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

از دیگر نقاط قوت این نمایشگر کم‌نقص نرخ نوسازی بسیار خوب 120 هرتزیست که موقع وب گردی و بازی کردن، حسابی به کار شما می‌آید. پوشش گوریلاگلس ویکتس نیز پوششی مطمئن و ایمن برای این نمایشگر محسوب می‌شود. حدود 89.6 درصد از نمای جلوی شیائومی 12 پرو جذاب به صفحه نمایش اختصاص یافته و کم‌ترین حاشیه ممکن را در اطراف آن می‌بینیم.

از طرفی دیگر کمپانی سامسونگ نیز برای این پرچمدار جدیدش چیزی کم نگذاشته است، این محصول از نمایشگر نمایشگر 6.8 اینچی خمیده با رزولوشن Qhd و رفرش ریت فوق العاده صاف 12 هرتز (1120H2) و  داینامیک امولد 2x برخوردار است.

آن چه بیش از همه در پنل پشتی سامسونگ S22 اولترا خودنمایی می‌کند، همان ماژول 4 دوربینه محصول بوده که زیبایی دو چندانی را به این گوشی فوق العاده اضافه کرده است.

سامسونگ تصمیم گرفته برای این محصولش، سنسورهای دوربین را بطور جداگانه روی پنل پشتی قرار دهد و چهار سنسور دوربین به شکل حرف P انگلیسی قرار گرفته‌اند.

این محصول از فریم فلزی به همراه پنل پشتی شیشه‌ای استفاده کرده و کیفیت بالایی دارد. استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به معنی پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم است.

در کنار تمام این ویژگی‌های بسیار عالی این محصول، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته است در این پرچمدار جدید‌اش از یک ویژگی‌ دیگر استفاده کند که تا به امروز مختص گوشی‌های سری گلکسی نوت بود اما حالا سامسونگ تصمیم گرفته آن را به یکی از گوشی‌های سری گلکسی S بیاورد و این ویژگی چیزی نیست به جز جایگاه مخصوص قلم S Pen درون بدنه، این قلم دقیقا مانند سری گلکسی نوت زیر بدنه قرار می‌گیرد و از مکانیزم فشاری برای خروج از بدنه استفاده می‌کند.

در جلوی این گوشی هوشمند با یک نمایشگر غول پیکر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD روبه‌رو هستیم که از فناوری Super Smooth بهره می‌برد.

این تکنولوژی رفرش ریت نمایشگر را بین 1 تا 120 هرتز تغییر می‌دهد. این پرچمدار سامسونگ همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی یا Game Mode پشتیبانی می‌کند.

مقایسه اس 22 اولترا و شیائومی 12 پرو سامسونگ S22 اولترا شیائومی 12 پرو
ابعاد 6.8 اینچ (رزولوشن :1440 در 3020 پیکسل ) 6.73 اینچ (رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل)
وزن  227 گرم 204 گرم

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

دوربین: مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

سامسونگ S22 اولترا از ماژول چهار دوربینه در پنل پشتی بهره‌مند بوده که زیبایی بسیاری را به محصول داده است. این محصول از لنز 108 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 10 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد. یکی از لنزهای تله‌فوتو از زوم اپتیکال 3x و دیگری از زوم اپتیکال 10x پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های دوربین گلکسی اس 22 اولترا باید به Space Zoom 100x اشاره کرد که شامل زوم اپتیکال 10x و زوم دیجیتال 100x می‌شود. این قابلیت زوم از تکنولوژی AI Super Resolution برخوردار شده که مبتنی بر هوش مصنوعی است.

دورببن سلفی این محصول جذاب 40 مگاپیکسلی بوده که بهرمند از لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2 است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

از طرفی دیگر اگر از محصولات شیائومی استفاده کرده‌ باشید با دوربین‌های فوق العاده این برند آشنا هستید. این پرچمدار شیائومی هم از این ویژگی مستثنا نیست. این محصول از ماژول دوربین سه گانه بهرمنده بوده که شامل لنز واید 24 میلی‌متری 50 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه‌ای 50 مگاپیکسلی و لنز 48 میلی‌متری تله‌فوتوی 50 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی شیائومی 12 پرو از لنز واید 26 میلی‌متری 32 مگاپیکسلی بهرمند بوده که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند در هر جا و مکانی از خود و عکس و فیلم بسیار باکیفتی بگیرند.

همانطور که کمی قبل گفتیم Xiaomi 12 Pro در پشت سه لنز 50 مگاپیکسلی دارد که دوربین اصلی آن اولین سنسور IMX707 سونی است، عملکرد کلی دستگاه در معرض نوردهی بسیار عالی است.

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه Xiaomi 12 Pro و Galaxy S22 Ultra

پس در نتیجه پردازش بسیار شفاف است، دامنه دینامیکی لنز با زاویه فوق العاده بیشتر است. متاسفانه این دستگاه مجهز به لنز پریسکوپ نیست، بنابراین حداکثر پشتیبانی تنها 20 برابر زوم دیجیتال است.

اگر بخواهیم یکی از معایب دوربین شیائومی 12 پرو را نام ببریم باید به ارائه نکردن روشنایی مصنوعی در هنگام شب اشاره کنیم. هایلایت‌ها سرکوب شده در حالی که قسمت‌های تاریک تا حد ممکن جزئیات، بازیابی می‌شوند. نکته قابل توجه آن است که تصویر شب مستقیما و به طور مصنوعی روشن نخواهد شد.، ارتقاء الگوریتم شبانه 2.0 واضح تر بوده و کنترل رنگ بسیار زیاد است.

برای صحنه‌هایی که به اندازه کافی روشن نیستند، Xiaomi 12 Pro به‌طور خودکار حالت شب را در مقایسه با مدل قبلی خود باز می‌کند، سرعت تصویربرداری این بار یک تغییر کیفی است. باید خودتان به چشم این تغییر را ببینید.

مقایسه Xiaomi 12 Pro و Galaxy S22 Ultra سامسونگ S22 اولترا شیائومی 12 پرو
دوربین اصلی
  • 108 مگاپیکسل (f/1.8) واید، Dual Pixel AF، FOV 85
  • 12 مگاپیکسل (f/2.2) اولترا واید، FOV 120
  • 10 مگاپیکسل (f/2.4) تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x، میدان دید FOV 36
  • 10 مگاپیکسل (f/4.9) تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x، میدان دید FOV 11

 

  •   50 مگاپیکسل (لنز واید 24 میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1/1.28 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9)
  • 50 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، f/2.2)
  • 50 مگاپیکسل (لنز 48 میلی‌متری تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر، f/1.9)
 دوربین سلفی
  • 40 مگاپیکسل (f/2.2)، FOV 80
  • 32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل)

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

سخت افزار : مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه شیائومی 12 پرو و سامسونگ اس 22 اولترا

یکی از ویژگی هایی که سامسونگ S22 اولترا را نسبت به نسل‌های قبلی خود برتری داده است، مجهز بودن این محصول به تراشه‌های پرچمدار 2021 یعنی اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 است.

S22 اولترا دارای رم‌های 8 و 12 گیگابایتی بوده و از دیگر تفاوت‌های گلکسی اس 22 اولترا باید به نسخه مجهز به حافظه داخلی 1 ترابایتی اشاره کرد که همراه با رم 12 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است این محصول تنها در برخی از بازارهای به صورت محدود عرضه می‌شود.

سخت‌افزار شیائومی ۱۲ پرو را می‌توان به جرات جزء قوی‌ترین‌ها دانست و حتی شاید بهترین در اندرویدی‌ها باشد. دلیل این حرف وجود تراشه نسل جدید و فوق‌العاده قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 است که قدرت آن، گوشی‌های هوشمند را وارد سطح جدیدی می‌کند. همچنین این تراشه می‌تواند آغازگر نسل جدید بازی‌های گرافیکی باشد.

هرچند این چیپست از گرافیک بازی‌های امروزی حداقل چندسال جلوترست که به شما این امکان را می‌دهد تا سال‌های بیشتری بتوانید از شیائومی 12 پرو استفاده کنید.

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه شیائومی 12 پرو و سامسونگ اس 22 اولترا

لیتوگرافی شگفت‌انگیز 4 نانومتری این تراشه، آن را به نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز تبدیل می‌کند که علاوه بر مصرف شارژ بسیار بهینه، از داغ شدن زودهنگام گوشی نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 730 مکملی ایده‌آل برای اسنپدراگون به شمار می‌رود و سازگاری بسیار بالایی با آن دارد که در سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده است.

گوشی شیائومی 12 پرو در دو نسخه با رم 8 گیگابایتی و یک نسخه با رم 12 گیگابایتی عرضه خواهد شد. خوشبختانه این مدل از NFC و اینترنت پرسرعت 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه اس 22 اولترا و شیائومی 12 پرو سامسونگ S22 اولترا شیائومی 12 پرو
سیستم روی تراشه
  • اسنپدراگون 8 نسل 1
  • اگزینوس 2200

 

Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen1
 رم و حافظه
  • رم 8 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 12 و حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 و حافظه 512 گیگابایت
  • رم 12 و حافظه 1 ترابایت
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم

باتری و شارژ : مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو

مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو
مقایسه شیائومی 12 پرو و سامسونگ اس 22 اولترا

Xiaomi 12 Pro به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز است، توجه داشته باشید که این باتری یک قطعه است، نه دو سلولی، همچنین از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با ترکیب دو سلولی 4500 میلی آمپر ساعتی بزرگتر است.

خبر بد دیگر در جستار مقایسه اس 22 اولترا و شیائومی 12 پرو این است که سامسونگ بعد از دو سال هنوز هم از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در نسخه اولترا استفاده کرده است.

این ظرفیت باتری برای مصرف‌کننده عادی کاملا قابل قبول است و تا ساعت‌های طولانی دستگاه را روشن نگه می‌دارد؛ اما اگر ظرفیت باتری بعد از دو سال افزایش پیدا می‌کرد، قطعا خبر بهتری برای هواداران بود.

مقایسه Xiaomi 12 Pro و Galaxy S22 Ultra سامسونگ S22 اولترا شیائومی 12 پرو
باتری 5000 میلی آمپر ساعت 4600 میلی آمپر ساعت

 

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقایسه S22 اولترا و شیائومی 12 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر