;
coinex

گوگل I/O 2018 در یک نگاه؛ نوآوری‌های معرفی شده در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل

کنفرانس گوگل I/O در سال جاری نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشت. از هوش مصنوعی که مانند انسان سخن می‌گوید تا دستیار صوتی جدید و تاکسی بدون راننده. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

گوگل آی/او –نو آوری در فضای باز، ورود و خروج- همواره با معرفی ابداعات هیجان انگیز و بزرگی همراه است. در این گزارش، برخی از موضوعات مهم این کنفرانس که مربوط به بخش توسعه دهندگان است را در پیش روی خوانندگان قرار می‌دهیم.

در گردهمایی سال گذشته، بیشتر موضوعات حول محور رشد و توسعه هرچه بیشتر اندروید، کروم و دستیار گوگل گذشت. البته، توسعه و پیشرفته سازی هرچه بیشتر، تکنولوژی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، در مرکز توجه نقشه‌های گوگل برای آینده در پیش رو قرار گرفتند.

همزمان، گوگل فعالیتش را برای جلوگیری از انتشار اخبار غلط در موتور جست و جوی خود و اعمال محدودیت برای ویدئوی گرایشات رادیکال در یوتوب افزایش داد.

کنفرانس گوگل آی/او 2018

در گردهمایی سالیانه گوگل آی/او 2018 ، این کمپانی به تمامی موضوعات قبلی پرداخت و علاوه بر این، ابزارهای بسیار متنوعی را نیز به منظور ساده سازی و بهبود فرایند ساخت اپلیکیشن به سازندگان معرفی کرد.

در ادامه، به برخی از این ابزارها که در کنفرانس گوگل I/O 2018 معرفی شدند، می‌پردازیم.

اندروید پی

در اندروید پی، گوگل بر روی سه محور به طور خاص تمرکز کرده است. ارتقا هوشمندی، سادگی استفاده و به طور کلی، بهبود دیجیتالی اندروید.

اندروید پی

در درجه اول، با توجه به مشکل تخلیه باتری در هنگام استفاده کاربران از تلفن هوشمند، گوگل راهکاری هوشمندانه را اتخاذ کرده است. تکنولوژی هوش مصنوعی، به بررسی و شناسایی عادات کاربر در هنگام استفاده از تلفن همراه می‌پردازذ. با بررسی همه جانبه رفتارهای کاربر، میزان انرژی مصرفی اپلیکیشن‌های مختلف، به صورت اتوماتیک برنامه ریزی می‌شود. به بیان دیگر، میزان انرژی مصرفی اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها مدت‌هاست کار خاصی انجام نداده‌اید، محدود خواهد شد.

علاوه بر این، مشکل اجرای برنامه‌ها در بک گراند گوشی که به تخلیه شارژ باتری می‌انجامید نیز به صورتی هوشمندانه حل شده است. زمانی که برنامه‌ای در حال اجرا در پس زمینه گوشی باشد، به طور خودکار به هسته کم مصرف انرژی انتقال پیدا می‌کند.

یادگیری ماشینی گوگل، در جای دیگری نیز به کمک کاربران می‌آید. با ویژگی تطبیق نوری اتوماتیک، اندروید پی پس از بررسی عادت کاربر در هنگام تغییر نور صفحه نمایش در محیط‌های مختلف، به طور اتوماتیک و البته هوشمندانه‌تری این کار را انجام خواهد داد.

اندرویید پی از ویژگی بسیار جالب اپ اکشن نیز بهره مند شده است. این ویژگی به صورتی بسیار ساده، در وقت کاربران صرفه جویی می‌کند. به عنوان مثال، در زمانی که به جست و جوی بلیط سینما در گوگل می‌پردازید، به طور خودکار اپلیکیشن فاندانگو برای تکمیل فرایند خرید و رزرو بلیط به شما پیشنهاد داده می‌شود.

در اوایل سال جاری، شایعاتی مبنی بر استفاده گوگل از سیستم راهبری اپلیکیشن با استفاده از حرکات دست کاربر، شنیده می‌شد. در این رونمایی، دقیقا صحت این شایعات مشخص گردید. در اندروید پی با کشیدن انگشت از پایین به بالای صفحه نمایش، به صفحه جدیدترین اپلیکیشن‌های نصب شده وارد خواهید شد.

با کشیدن انگشت از چپ به راست، به صفحه اپلیکیشن‌هایی که به تازگی از آ‌نها استفاده نموده‌اید یا اپلیکیشن‌هایی که اندروید احتمال استفاده از آن‌ها را توسط شما می‌دهد، راهبری خواهید شد. در صورتیکه دوباره، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید، به صفحه اپلیکیشن‌ها، مطابق معمول همیشه راه خواهید یافت.

کنترل بهتر اسکرین شات‌ها، تعبیه دکمه‌ای برای چرخش صفحه نمایش –حتی در جایی که، چرخش اتوماتیک صفحه نمایش را غیر فعال نموده باشید.-، کنترل صدای مدیای پخش شده با حرکت دست، فعال سازی حالت عدم مزاحمت با چرخاندن تلفن رو به صفحه، از جمله ویژگی‌هایی است که با حرکات دست کاربر، انجام خواهد پذیرفت.

سیستم عامل اندروید گوگل

اندروید پی، اکنون بر روی تلفن هوشمند پیکسل، نوکیا 7 پلاس، وان پلاس 6، شیائومی می میکس اس 2، اسنشیال پی هاش-1، سونی اکسپریا زد ایکس 2، اوپو آر 15 پرو، ویوو ایکس 21 موجود است.

در نهایت برای بهبود تجربه دیجیتال استفاده از اندروید پی، گوگل حالت جدیدی را به این سیستم عامل افزوده است. پس از مشخص کردن ساعت خواب برای دستیار گوگل، صفحه نمایش به سمت خاکستری خواهد رفت و پس از آن، حالت عدم مزاحمت فعال خواهد شد.


بیشتر بخوانید: معرفی اندروید پی با رابطی جدید مبتنی بر ژست های حرکتی


دستیار گوگل

گوگل در فرصت دوازده ماهه‌ای که از سال گذشته تا زمان برگزاری دوباره گردهمایی آی/او داشت، توانست در دستیار خود تغییرات شایان ذکری را انجام دهد. با توجه موارد ذکر شده در گردهمایی گوگل آی/او، این کمپانی به سوی هدف خود که در پایان سال جاری در مورد دستیار مجازی مشخص کرده، حرکت می‌کند.

گوگل اسیستانت

در حال حاضر، برای دستیار گوگل، بازار قابل دستیابی بسیار بزرگی در مناطقی مثل هندوستان وجود دارد. بنابرین گوگل با اشاره به این موضوع و بهبود الگوریتم یادگیری ماشینی خود، در حال یادگیری لهجه و گویش‌ها حرکت می‌کند.

دستیار گوگل، بر روی بیش از 500 میلیون دستگاه نصب شده است و به بیش از 30 زبانی که در 80 کشور دنیا صحبت می‌شود، قابل استفاده است. دستیار گوگل، اکنون به 6 حالت مختلف قادر به صحبت کردن است که ورژن جان لجند، یکی از حالت‌های قابل اشاره و ارتقا یافته، گوگل اسیستنت به شمار می‌آید. علاوه بر این، گوگل با بهره گیری هرچه بیشتر از تکنولوژی هوش مصنوعی، در حال ساخت مدل صوتی جدیدی است که به طور کامل و خودمختار عمل نماید و دیگر نیازی به ضبط کردن تمام حالات ممکن برای سخن گفتن او نباشد.

ویژگی جدیدی که به گوگل اسیستانت افزوده شده است، امکان مکالمه بدون توقف است. با این ویژگی دیگر نیازی نیست، برای هر پرسش، جمله هی گوگل را تکرار نمایید. علاوه بر این، گوگل اسیستنت قادر است بدون توقف، چند عمل را به طور پیوسته با یک دستور انجام دهد. در نهایت نیز، حالت درخواست مودبانه برای کودکان به منظور آموزش آداب دانی، به این دستیار افزوده شده که در پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

دستیار گوگل، به کارت گرافیکی نیز مجهز خواهد شد، بنابرین به سهولت بیشتری قادر به کنترل ویژگی‌های خانه هوشمند خواهد بود. علاوه بر این، به وسیله گوگل اسیستانت قادر به سفارش مستقیم از استارباکس، دانکین، دونات خواهید بود. این ویژگی‌های جدید، در حال حاضر قادر به ارائه خدمات در اندروید هستند و تا اواخر سال جاری، در آی او اس نیز در دسترس خواهند بود.


بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی ها و امکانات جدید دستیار مجازی گوگل


گوگل داپلکس

هر سال، گوگل آی/او حداقل یک نو آوری جدید را معرفی می‌کند، که باعث شگفتی همگان می‌شود. امسال نیز، گوگل داپلکس، شگفت انگیزِ این گردهمایی سالیانه بود.

دستیار گوگل

به وسیله گوگل داپلکس قادر خواهید بود با گوگل اسیستنت، یک تماس صوتی با آرایشگاه، رستوران و… برقرار کرده و یک قرار مقالات یا رزوراسیون را انجام دهید. توجه داشته باشید، گوگل اسیستانت به طور مستقیم، با یک انسان وارد صحبت شده و ترتیب کارهای شما را می‌دهد!

گوگل می‌گوید، هنوز در حال کار بر روی ویژگی‌های داپلکس است تا از صحت کارکرد آن‌ها اطمینان کافی را کسب نماید. با رسیدن به نتیجه مطلوب، گوگل داپلکس در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد. با این حال، نسخه دمو گوگل داپلکس قادر به صحبت با یک انسان به طور مستقیم بود و علاوه بر این، در هنگام مکالمه از کلماتی، شبیه اوم و آها استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید: اندروید پی به یک ابزار جدید برای بهینه‌سازی مصرف باتری مجهز شده است


گوگل فوتو

گوگل فوتو نیز از ویژگی‌های جدیدی بهره مند شده است که کاربران را قادر می‌سازد، به سادگی تصاویر خود را به اشتراک بگذارند. در این ویژگی، پس از شناسایی صورت دوستانتان در یک تصویر و درک الگوی اشتراک گذاری تصاویر شما، پیشنهاداتی برای اشتراک گذاری عکس‌ها با دوستانتان به شما خواهد شد.

سرویس تشخیص تصاویر

ویژگی اشتراک گذاری کتابخانه تصاویر نیز به صورت اتوماتیک، تصاویر را از افراد مشخص، اشیا یا مکان‌ها به اشتراک خواهد گذاشت. این ویژگی می‌تواند دریافت کنندگان را از وجود تصویر جدید مطلع ساخته و به طور اتوماتیک تصاویر را ذخیره نماید. به این صورت دیگر نگران از دست دادن تصاویر یا فراموش کردن اینکه تصاویر دلخواهتان را چگونه تهیه کرده یا در کجا ذخیره کرده‌اید، نخواهید بود. این ویژگی نیز در هفته‌های اخیر در دسترس قرار خواهد گرفت.

به علاوه، گوگل فوتو با کمک هوش مصنوعی، قادر خواهد بود، تصاویر تهیه شده از اسناد را به طور خودکار به پی دی اف تبدیل نماید. با تصویر برداری از عکس‌های قدیمی، سیاه و سفید، به طور خودکار رنگی خواهند شد. در نهایت، ویژگی بهبود زمینه، رنگ، کیفیت و حذف رنگ‌های ناخواسته در زمینه تصویری که صورت در آن شناسایی خواهد شد، از ویژگی‌هایی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.


بیشتر بخوانید: پیش نمایش گوگل IO 2018 ؛ هرآنچه از کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل انتظار داریم


گوگل لنز

گوگل لنز، در حال حاضر در گوگل فوتو و اسیستانت گوگل در دسترس قرار دارد، اما به زودی، با اپلیکیشن دوربین عکاسی تلفن هوشمند نیز ترکیب خواهد شد. به جز گوگل پیکسل، این ویژگی به دوربین تلفن‌های هوشمند ال جی، موتورولا، شیائومی، نوکیا، سوی، تی سی ال، وان پلاس، ایسوز، بی کیو و دستگاه‌های ترنزیشن هلدینگ افزوده خواهد شد.

لنز گوگل

پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین گوشی، با اشاره به یک شی خاص، گوگل لنز به صورت پاپ آپ، اطلاعات مربوط به آن شی را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این، لنز از ویژگی انتخاب هوشمندانه تکست نیز بهره مند شده است. به صورتی که با نگه داشتن دوربین در مقابل یک متن، دوربین این نوشته را به صورت خودکار، به صورت یک متن معمولی در می‌آورد، به صورتیکه امکان کپی و چسباندن آن را در بین متن‌های دیگر را نیز خواهید داشت. افزون بر این، با نگه داشتن دوربین در مقابل محتویات منوی یک رستوران، به صورت تصویری غذاهای موجود در لیست را مشاهده خواهید نمود.

علاوه بر این، گوگل در مورد لنز اطلاعات بیشتری را نیز ارائه کرده است. در واقع گوگل لنز، تنها به ارائه اطلاعات پایه‌ای اکتفا نخواهد کرد. به عنوان مثال، با قرار دادن، لنز دوربین در برابر پوستر مربوط به کنسرت یک گروه موسیقی، نمایی از موزیک ویدئوی این گروه را نیز مشاهده خواهید کرد. این ویژگی‌های جدید نیز در هفته‌های اخیر در دسترس قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید: آغاز انتشار رسمی برنامه گوگل لنز برای آیپد و آیفون!


گوگل نیوز

گوگل نیوز نیز با تغییرات عمده‌ای رو به رو شده است. تغییرات اساسی در طراحی این اپلیکیشن و قرار دادن ویژگی‌های جدید از یک سو، به همراه بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به منظور پیدا کردن اخبار با کیفیت از منابع معتبر، سبب افزایش کیفیت همه جانبه گوگل نیوز شده است.

گوگل نیوز، با بودجه سیصد میلیون دلاری، به منظور کمک به صنعت خبر ایجاد شده است. گوگل هدف از گوگل نیوز را بهبود کیفیت اخبار و نگاه عمیق‌تر به خبرهای موجود برای استفاده کنندگان عنوان نموده است. در گوگل نیوز، بخش خلاصه خبری وجود دارد، که اخبار با ستاره بیشتر را در بالای لیست قرار داده است، علاوه بر این شما قادر به نظم بخشیدن به لیست خبری دلخواه خود هستید.

سرویس خبری گوگل

اکنون تمام تصاویر و ویدئوها، در داخل گوگل نیوز قرار می‌گیرند، علاوه بر این، یک نقشه محتوایی برای دسترسی به اخبار مرتبط در اختیار شما قرار خواهد گرفت. فرمت محتوایی جدیدی به نام نیوز کستس نیز در جهت ارائه اطلاعات بیشتر نظیر، تریلرها، توییت‌ها، هدلاین‌های خبری، تمام اطلاعات پیرامونی خبر مورد نظر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

علاوه بر این قادر خواهید بود تا از تایم لاین مربوط به لحظات کلیدی ماجرای مورد نظر نیز مطلع شوید. به این صورت، با رفتن به زمان دلخواه، گوگل توییت‌های مربوط، اطلاعات تایید شده، ویدئوها و نظرات مختلف را برای شما به نمایش در خواهد آورد.

در گوگل نیوز که در هفته‌های اخیر با ویژگی‌های بروز شده منتشر خواهد شد، قادر خواهید بود تا روزنامه یا مجله دلخواه خود را نیز دنبال نمایید. با فالو کردن یا مشترک شدن در نشریه مورد نظرتان، می‌توانید مستقیما از اخبار روز با خبر شوید. گوگل نیوز، اکنون بر روی اندروید و آی او اس و به صورت وب، در 127 کشور جهان در دسترس است. دسترسی به ویژگی‌های جدید نیز از هفته آتی عمومی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: دستیار مجازی گوگل اسیستنت به ۶ صدای جدید مجهز می‌شود


اندروید داشبورد

هرچند تلفن‌های هوشمند، نقش بسیار مهم و مفیدی را در زندگی روزمره ما به عهده گرفته‌اند، اما از دست دادن تماس با دنیای حقیقی و گم شدن در دنیای مجازی، به وسیله غرق شدن در اسکرین تلفن هوشمند، امری عادی به نظر می‌رسد. گوگل به منظور بهبود تجربه دیجیتال، از اندروید داشبورد، کمک گرفته است.

زندگی دیجیتال گوگل

با استفاده از اندرویید داشبورد، زمان استفاده از هر اپلیکیشن، تعداد دفعات استفاده، میزان دفعات باز کردن قفل گوشی، میزان استفاده در طول روز و… را به اطلاع کاربر می‌رساند. افزون بر این، اپلیکیشن‌هایی نظیر یوتوب، در صورت استفاده مدام کاربر از آن‌ها، هشدارهایی را مبنی بر توقف استفاده به کاربر می‌دهند. اطلاعات داشبورد، برای هر اپلیکیشن نیز به طور خاص، قابلیت تفکیک دارند. به عنوان مثال، در یوتوب، زمان تماشای ویدئو به صورت دقیقه و ساعت در روز، در جیمیل، میزان زمانی که به چک کردن ایمیل‌ها به صورت روزانه یا هفتگی پرداخته‌اید، به اطلاع کاربر خواهد رسید.

گوگل به کاربران امکان استفاده از ویژگی تایمر را نیز داده است. با انتخاب تایمر، پس از زمان مورد نظر، اپلیکیشن قابل استفاده نخواهد بود. به عنوان مثال، کاربری برای توییتر، زمان استفاده یک ساعت را تعیین می‌کند. با نزدیک شدن به پایان این زمان، به کاربر اخطار داده می‌شود. پس از سپری شدن این زمان، آیکون برنامه به رنگ خاکستری در آمده و برای باقی مانده آن روز، دسترسی به توییتر ممکن نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: گوگل اسیستنت در تربیت کودکان به شما کمک می‌کند


گوگل مپس

گوگل مپس قادر به شخصی سازی پیشنهادات خود، نظیر رستوران‌ مورد علاقه با توجه سابقه جست و جو و علایق شما شده است. به زودی قادر خواهید بود، لیستی از رستوران‌های مورد نظرتان را برای دوستانتان ارسال کنید تا تصمیم گرفته شود که در کدام رستوران غذا را صرف نمایید. پس از تصمیم گیری، تنها با یک کلیک، رزرو انجام خواهد شد.

مپس گوگل

نکته جالب‌تر اینکه به زودی گوگل مپس با دوربین گوشی شما تلفیق خواهد شد. به صورتیکه، امکان ارائه اطلاعاتی از قبیل مسیر و مشخصات مکان‌های مورد علاقه، نظیر رستوران و کسب و کارها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سیستم راهبری تصویری گوگل، از دیتابیس تصویری خیابان به منظور تعیین موقعیت کاربر به بهترین نحو ممکن بهره خواهد جست. این مساله به این معناست که قادر خواهید بود از این ویژگی تقریبا در هر نقطه‌ای استفاده نمایید. به صورتیکه با قرار دادن لنز دوربین خود در برابر مغازه‌ای، به سرعت ساعات کار و تلفن‌های آن‌را مشاهده خواهید نمود.


بیشتر بخوانید: از دوربین گوشی خود برای تعیین جهت در گوگل مپس استفاده کنید


صفحات نمایش هوشمند

در نمایشگاه گذشته سی ای اس که در ژانویه برگزار گردیده بود، گوگل اولین تصاویر مربوط به صفحات هوشمند را در اکو شو و اکو دات آمازون نشان داد. در گوگل آی/او استفاده از اولین صفحات هوشمند در لنوو، جی بی ال و ال جی مورد تایید قرار گرفت، که در جولای سال جاری عرضه خواهند شد.

از آنجا که صفحات هوشمند گوگل از دستیار گوگل قدرت گرفته‌اند، امکان طرح سوال در رابطه با هر موضوعی را که پیش از این در هنگام استفاده از گوگل هوم و تلفن خود داشتید، خواهید داشت. هرچند علاوه بر این، با در اختیار داشتن یک صفحه نمایش بزرگ، قادر به تماشای برنامه‌های آنلاین در یوتوب، دسترسی کامل به اپلیکیشن یوتوب و درخواست دستور تهیه غذا با کمک تیستی نیز خواهید بود.


بیشتر بخوانید: سازگاری گوگل اسیستنت با گوگل مپ و سفارش غذا از رستوران!


هوش مصنوعی

گوگل برای سال‌های متوالی بر روی تکنولوژی هوش مصنوعی سرمایه گذاری نموده است. امسال نیز گردهمایی آی/او گوگل نشان داد در این مساله کماکان تغییری رخ نداده است. در سال جاری، گوگل در قسمت هوش مصنوعی خود بر روی امور مربوط به سلامت و در دسترس بودن، سرمایه گذاری کرده است.

در قسمت مربوط به سلامت افراد، گوگل با ابزاری هوشمندانه به کمک پزشکان سراسر جهان شتافته است. با اسکن چشم افراد، علاوه بر سن، جنسیت و استعمال دخانیات، امکان تشخیص بیماری‌هایی که فرد احتمالا با آن‌ها رو به رو خواهد شد نیز در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت. افزون بر این، هوش مصنوعی گوگل، با بررسی بیش از 100000 دیتا پوینت برای هر بیمار، به پزشکان فرصت بیشتری برای مقابله با بیماری خواهد داد.

به منظور سهولت دسترسی، تکنولوژی یادگیری ماشین به منظور ساخت کپشن برای افراد مختلف، در یک صفحه نمایش با انتخاب یک صدا یا ویدئو در یک کلیپ به کار می‌رود. علاوه بر این، جی بورد پشتیبانی از مورس کد را به منظور سهولت ارتباط دوستان و خانواده، به عهده گرفته است.

تمام این ویژگی‌های جدید، از پردازنده جدید گوگل قدرت گرفته اند. واحد تی پی یو جدید گوگل بسیار قدرتمند است. به صورتیکه گوگل مجبور به استفاده از سیستم خنک کننده مایع در دیتا سنتر خود شده است. هر دسته از تی پی یو، دارای بیش از 100 پیتا فلاپس است.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن ویژگی های هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌ها با استفاده از ابزار جدید گوگل


جیمیل

جیمیل، نسخه اصلاح شده رابط کاربری خود را اوایل این ماه بروز رسانی کرده و کامپوس هوشمند خود را معرفی نمود. این سیستم، قادر به تشخیص جمله کامل با استفاده از هوش مصنوعی، پس از تایپ تنها چند کلمه از آن است. برای نمونه، اگر آدرس خود را تایپ نمایید، اسمارت کامپوس به طور اتوماتیک محتوای شما را شناسایی کرده و جزئیات موقعیت مکانی را در جمله پیاده خواهد نمود. این ویژگی، تا اواخر این ماه در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

جیمیل پیشرفته


بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی ها و امکانات جدید دستیار مجازی گوگل


وایمو

در گردهمایی آی/او، در مورد سیستم اتومبیل خودران شرکت آلفابت نیز توضیحاتی ارائه شد. در حال حاضر، این خودروها بیش از 6 میلیون مایل در جاده‌های عمومی حرکت‌ کرده‌اند و به طور میانگین، روزانه بیش از هر راننده آمریکایی در جاده‌ها مشغول به حرکت هستند.

وایمو گوگل


بیشتر بخوانید: تست‌های اولیه تاکسی پرنده خودران در دبی آغاز شد [تماشا کنید]


وایمو می‌گوید، تنها کمپانی در جهان که اتومبیل خودران بدون نیاز به سرنشینِ مراقب را وارد جاده‌های عمومی نموده، بوده است. وایمو در سال گذشته با برنامه فونیکس، تعدادی از مردم را بدون راننده به مقصد رسانده است. وایمو در سال جاری قصد دارد برنامه حمل و نقل جدیدی را برای جا به جایی مسافران که با برنامه فونیکس آغاز شد، به سرانجام برساند.

این سرویس، مشابه سرویس‌های اوبر و لیفت خواهد بود. با باز کردن اپلیکیشن و انتخاب مقصد، اتومبیل شما را سوار کرده و در مقصد پیاده خواهد کرد. تنها تفاوت وایمو با این سرویس‌ها در این است که خودروی مورد نظر، بدون راننده خواهد بود.

تکنولوژی یادگیری هوش مصنوعی وایمو، قدرت تشخیص خطای 100 برابری را دارد. این ویژگی به وایمو اجازه می‌دهد، علاوه بر پیشبینی الگوی حرکت رانندگان دیگر، حرکات ماهیچه رانندگان دیگر را نیز پیشبینی نماید. همانطور که جان کرافیک، مدیر عامل وایمو می‌گوید:

ما تنها خودروهای بهتری تولید نمی‌کنیم، رانندگان بهتری تولید می‌کنیم.

اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: androidcentral

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر