;
coinex

کرونا در شمال ایران ؛ آیا گیلان و مازندران قرنطینه خواهند شد؟

ممنوعیت سفر به گیلان و بسته شدن محورهای مواصلاتی تهران به مازندران از صبح امروز اجرایی شده است. به نظر می‌رسد وضعیت اپیدمی کرونا در شمال ایران جدی است.

امروز صبح جمعه ۱۶ اسفند‌ماه، پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از ورود خودروها به این استان جلوگیری می‌کند. این موضوع برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونای جدید اتخاذ شده است. حسین محمدپور، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان می‌گویند ورود خودروها از مبادی ورودی به استان به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و غذایی و امدادی ممنوع شده است.

از سوی دیگر مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از بسته شدن جاده چالوس و آزادراه تهران شمال خبر می‌دهد. استان گیلان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران در جایگاه سوم قرار دارد. مطابق آخرین خبر‌ها بیش از ۴۷۰۰ نفر به طور قطع در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند. در همین زمینه گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید.

کرونا در شمال ایران ؛ آیا گیلان و مازندران قرنطینه می‌شوند؟

وضعیت ویروس کرونا در شمال ایران هشداردهنده است؟

از صبح جمعه ۱۶ اسفند، پلیس فرماندهی انتظامی استان گیلان ممنوعیت سفر به گیلان را وضع کرده است. البته خودرهای «سوخت، مواد غذایی، امدادی و فاسدشدنی» استثناء هستند. یکی از کانون‌های اصلی آلودگی به ویروس کرونا در ایران،‌ استان گیلان است. استاندار گیلان در همین زمینه می‌گوید: «این اقدام {ممنوعیت سفر به گیلان} با توجه به شیوع کرونا و به منظور مقابله و پیشگیری از گسترش بیشتر آن در سایر نقاط انجام می شود.»

راه های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا ؛ ویروس کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

از شب گذشته محورهای ورودی مازندران در رامسر از سمت گیلان به مسافران و خودروهای غیربومی بسته شده است. ارسلان زارع، استاندار گیلان شب گذشته در نشستی تحت عنوان «مقابله با ویروس کرونا» با اشاره به «تشدید غربالگری غربالگری در ورودی ها و خروجی های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر» افزود:‌

این موضوع به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است؛ البته چنانچه معدود افرادی هم که ناگزیر به ورود به استان هستند غربالگری می شوند و اگر دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.

گزارش‌ها حاکی است بیش از ۶۰۰ شهروند استان مازندران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند و از این میان تاکنون آزمایش کرونای ۱۲۱ تن مثبت اعلام شده است. در مازندران تاکنون ۱۵ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین فرارو می‌نویسد ورودی‌های محور هراز و سوادکوه نیز بسته شده‌اند. مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز برای تردد برخی از خودروها در محورهای ورودی به استان گیلان و مازندران محدودیت اعمال کرده است. سرهنگ نادر رحمانی، رئیس این مرکز در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده برای مقابله با ویروس کرونا در شمال ایران می‌گوید:

برابر تصمیمات اتخاذ شده و با هماهنگی استانداری محدودیت تردد در محورهای ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده و براین اساس، تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به شهر را دارند. از ورود خودروهای با پلاک شهرهای دیگر به این دو استان تا اطلاع ثانونی جلوگیری می‌شود. همچنین عوامل وزارت بهداشت در ورودی شهرها اقدام به تب سنجی از رانندگان می‌کنند.

بسته شدن جاده چالوس و آزادراه تهران شمال

ویروس کرونا در شمال ایران منجر به قرنطینه مازندران می‌شود؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در با اعلام این خبر گفت: «محور کرج-چالوس و همچنین آزاد راه تهران – شمال به دلیل عدم ایمنی کافی تا اطلاع ثانونی مسدود است و به رانندگان اجازه تردد از این دو محور داده نخواهد شد.» وی با اشاره به این که آزاد راه تهران- شمال از شب گذشته و محور کرج- چالوس از ساعاتی پیش مسدود شده است، افزود: «تهمیدات لازم برای تخلیه بار ترافیکی داخل محور کرج -چالوس نیز اتخاذ شده است.»

تحت چنین شرایطی ضروری است شهروندان در این محورها ترددی نداشته باشند. همچنین در شرایط فعلی از ترددهای درون شهری و بین شهری در این استان نیز خودداری کنند. رانندگان و مسافران نیز می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده‌های کشور و نیز اطلاع از محورهای مسدود و همچنین امداد رسانی و حوادث احتمالی با شماره تلفن 88255555 تماس بگیرند.

موضوع قرنطینه این دو استان شمالی هنوز از سوی هیچ مسئولی اعلام نشده است. دو استان قم و گیلان از جمله کانون‌های اصلی انتشار ویروس کرونا در کشور هستند. یک مقام وزارت بهداشت دیروز با اشاره به مبدا انتشار ویروس کرونا در ایران قرنطینه کامل یک شهر و استان را ناممکن و نامطلوب توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اعمال محدودیت‌های جاده‌ای برای کنترل شیوع ویروس کرونا چیست؟ آیا فکر می‌کنید قرنطینه استان‌های کانون این آلودگی راهکار مناسبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این اپیدمی است؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: irna, fararu

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر