;
coinex

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران ؛ آشنایی با بهترین فروشگاه‌های آنلاین کشور

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران کدامند؟ جقدر با فروشگاه های اینترنتی ایران آشنایی دارید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی مطمئن در حال حاضر یکی از دغدغه های کسانی است که به خرید اینترنتی علاقه دارند و امروزه مردم ترجیح می­دهند برای خرید، از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنند. اما بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران کدامند؟

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

خرید آنلاین باعث صرفه­ جویی در زمان و هزینه می­شود. نکته مهم در این امر، انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب و مطمئن است. در این مطلب قصد دارم به تاریخچه فروشگاه های اینترنتی در ایران، بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران و ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب بپردازم که لذت خرید آسان و مطمئن را برای مشتری فراهم می کنند.

مختصری در تاریچخچه فروشگاه های اینترنتی

با حضور اینترنت و استقبال مردم از آن باعث شد که برای آسانی در خرید و فروش، تجارت اینترنتی ایجاد شود و خریداران بدون جابجا شدن و اتلاف وقت به راحتی محصول مورد نظر را خریداری کرده و آن را درب منزل دریافت کنند. پیشگام تجارت اینترنتی را باید تیم برنرز لی بدانیم که در سال 1991 استارت این کار را زدند و با راه اندازی بانک داری آنلاین، شرکت پیتزا هات نخستین فروش اینترنتی را تاسیس کرد.

در فروشگاه های اینترنتی روال کار به این گونه است که ابتدا فروشنده کالاهای موجود خود را دسته بندی و لیست میکند و آن را در اختیار مشتری قرار میدهد تا مشتری با توجه به نیاز و توان مالی خود کالای مورد نیاز را سفارش دهد.

مشتری از راه هایی که فروشنده تعبیه دیده است وجه کالا را پرداخت می کند که اکثرا به وسیله ابزار های پرداخت الکترونیک صورت میگیرد، به طور مثال کارت های الکترونیکی در هر دو نوع مجازی و فیزیکی قابل استفاده اند که البته از حالت فیزیکی و در محل آن بیشتر در فروشگاه های اینترنتی محلی استفاده میشود و در فروشگاه های اینترنی جهانی غیر قابل استفاده است.

نحوه رسیدن کالا به دست مشتری هم با توجه به فاکتور هایی از قبیل نوع کالا، حجم و وزن آن و مکان مشتری، متغییر است که میتواند با پیک موتوری، پست، پست ویژه و … باشد. مهم ترین نکته در فروشگاه های اینترنتی کشور جلب اعتماد مشتری است که فروشنده های فروشگاه های اینترنتی برای تامین اعتماد مشتری از تخفیفات و فراهم کردن کالای با کیفیت استفاده میکند.

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دیجی کالا؛ بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کشور

دیجی کالا؛نامی آشنا برای همه ایرانیان است. وقتی از صحبت از فروشگاه اینترنتی می شود اولین نامی که به ذهن خطور می کند دیجی کالا است. دیجی کالا، سایتی است که از حدود 10 سال قبل، فعالیت خود را شروع کرده است و مانند همه ی فروشگاه ها، کار خود را به ارائه ی محصولاتی با تنوع پایین آغاز نموده است. این فروشگاه، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم است.

این فروشگاه اینترنتی ماهانه 20 میلیون بار بازدید دارد و بیش از یک میلیون و 700 هزار کالای مختلف را از تامین کننده های ایرانی و خارجی در معرض فروش قرار می دهد. دیجیکالا در هر روز 150 تا 200 هزار کالا را به دست خریداران می رساند و بیشتر کاربران آن سنی بین 25 تا 34 سال دارند.

Digikala
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

دیجی کالا اکنون در سال 1398 با دارا بودن بیش از 10 سال سابقه کار و با قوانینی استاندارد مانند پرداخت در محل تحویل کالا، ضمانت 7 روزه و بازگشت کالا و تضمین اصالت کالا موفق شده است که به عنوان بزرگترین و بهترین فروشگاه اینترنتی ایران مشهور شود و رتبه سوم الکسا در کشور را کسب نماید، به گونه ای که مرجع خرید خیلی از ایرانیان و حتی مردم دیگر کشور ها قرار گرفته و افتخارات زیادی هم در این زمینه کسب نموده است.

با ورود به سایت دیجی کالا با دنیایی از انواع کالا ها روبرو می شوید دیجی کالا  نمونه ای از مثال معروف از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد است و هرآنچه که نیاز داشته باشید و به ذهن شما خطور کند را می توانید در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنید.

پلازا؛ بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران

فروشگاه اینترنتی پلازا با هدف تبدیل شدن به یک بازار بزرگ آنلاین چند سالی است که فعالیت خود را آغاز نموده؛ این فروشگاه اینترنتی در نظر دارد انواع کالای دیجیتال و غیر دیجیتال را متناسب با نیاز مخاطبین خود تامین کند تا کاربر بدون مراجعه حضوری و مناسب ترین قیمت ممکن محصول مورد نیاز خود را تهیه کند.

بیشتر بخوانید:

بازار اینترنتی پلازادر مرحله نخست تامین محصولات دیجیتال و لوازم جانبی مرتبط را در برنامه کاری خود دارد. در ویترین کالاهای دیجیتال پلازا محصولاتی همچون: موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر، دوربین و لوازم جانبی الکترونیک (هدفون، هدست، اسپیکر، کیف و کاور، کابل، شارژر، پاوربانک) از برندهای معتبری همچون اپل، سامسونگ، ال جی، سونی، شیائومی، هواوی، هوکو، هویت، تسکو، انرجایزر، ریزر، بلودی، لاجیتک، بیاند و غیره موجود و قابل خرید است.

فروشگاه اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

از دیگر ویژگی‌های جالب فروشگاه پلازا می توان به تیم خبره‌ای از کارشناسان بازاریابی دیجیتال و تحلیل فضای جستجوی وب اشاره کرد که همپای بهترین فروشگاه های آنلاین کشور، مشغول پیش بینی فضای بازار لوازم دیجیتال و شناساندن بهتر این فروشگاه به کاربران ایرانی هستند.

تیم پشتیبانی پلازا به صورت دائمی مشغول آزمایش کالاهای عرضه شده توسط این فروشگاه هستند و نتایج آن را در قالب نقد و بررسی هایی جامع با عکس هایی واضح و گویا در وب سایت این مجموعه منتشر می کنند. با کمک این نقدها می توانید کالای دیجیتال مورد نظر خود را با اطمینان بالا خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

فروشگاه اینترنتی ایمالز ؛ بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران

ایمالز تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست بلکه یک موتور جستجوی قدرتمند و کاملا حرفه ای مانند گوگل است که در مورد کالاها و اقلام مورد نیازتان اطلاعاتی به شما خواهد داد. علاوه بر این نقش یک واسطه را بین فروشنده و خریدار ایجاد کرده و فرایند خرید را آسان تر می کند. با نگاه به سایت این فروشگاه اینترنتی متوجه خواهید شد که تقریبا هیچ کالایی از دید ایمالز از قلم نیافتاده و جزء یکی از کاملترین و بهترین فروشگاه های اینترنتی کشورمحسوب می شود.

فروشگاه اینترنتی ایمالز با ایجاد یک فضای رقابتی بین فروشندگان، باعث تعدیل قیمت ها شده و خریداران، می توانند کالاهای مورد نظر خود را با قیمت ارزان تر خریداری کنند. ایمالز سبب می شود تا خریدار همه انتخاب هایش را در یک نقطه تماشا کند و بتواند با آگاهی از قیمت واقعی محصول آن را انتخاب کند.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

قابل ذکر است که ایمالز، تنها یک مرجع مقایسه و معرفی فروشگاه های اینترنتی بوده و هیچ دخالتی در کارکرد فروشگاه ها ندارد؛ در واقع همانطور که در قبل به آن اشاره شد، ایمالز همانند گوگل یک موتور جستجوگر کالا برای فروشگاه های اینترنتی و خرید است که به خریداران کمک می کند اقلام مورد نیاز خود را با بهترین قیمت تهیه کنند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سایت علاوه بر دسترسی آسان از طریق اپلیکیشن های موجود این فروشگاه اینترنتی، قابلیت به روز خودکار اطلاعات و قیمت ها می باشد، در نتیجه فروشندگان تنها کافیست تا اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود را به روزرسانی کرده تا داده های ثبت شده شان در ایمالز ذخیره و ثبت شود.

مقداد آی تی

از جمله بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی

مقداد آی تی یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین ایران است که با هدف خرید رضایت بخش از سوی مشتری فعالیت خود را آغاز نموده تایک فضای بسیار مناسب برای اطلاع از محصولات هوشمند و IT و لوازم جانبی برای مشتریانش باشد. فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی، در ابتدا کار خود را با فروش عمده لپ تاپ و قطعات کامپیوتری آغاز کرد و پس از جلب رضایت مشتریان خود، اقدام به توسعه کار و ایجاد فروشگاه اینترنتی خاص، در جهت فروش و ارائه اطلاعات درمورد محصولات IT و لوازم جانبی نمود.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

با ورود به این سایت، شما قدم به دنیایی از کالا های الکترونیکی و دیجیتالی گذاشته اید که می توانید در آنجا کالاهای مورد نیاز خود را با برند های معتبر جهانی و با قیمتی باورنکردنی پیدا کنید. این فروشگاه با پشتکار و اخلاق کاری رابطه ای خوب با مشتری هایش برقرار کرده است و هدف اصلی آن عرضه بهترین محصولات به مشتریان و حفظ پول آن ها در زمان خرید است.

شما می توانید در هنگام خرید هر محصولی در فروشگاه مقداد آی تی از تمامی اطلاعات آن محصول و مزایا و معایبش مطلع شده و سپس اقدام به خرید کنید.

بیشتر بخوانید:

فروشگاه اینترنتی زنبیل

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران

فروشگاه اینترنتی زنبیل، از جمله فروشگاه هایی است که کار خود را با عرضه کالاهای متنوع آغاز نموده است و تقریبا استاندارد های اولیه یک فروشگاه اینترنتی را دارا می باشد.

فروشگاه اینترنتی زنبیل یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی کشور می باشد که سعی در ایجاد یک تجربه خوب از خرید اینترنتی برای کاربران و مشتریان خود دارد.تنوع محصولات در فروشگاه اینترنتی زنبیل یکی از مزیت های آن محسوب می شود. تحویل به موقع سفارشات، خدمات قبل و بعد از فروش برای مشتریان از مزیت های زنبیل محسوب می شود.

فروشگاههای اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

فروشگاه اینترنتی زنبیل با ارائه کالای اصل از برندهای مطرح دنیا در دسته بندی های لوازم خانگی، تهویه مطبوع، دیجیتال، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، ساعت و اکسسوری، سیسمونی نوزاد، مبلمان اداری، لوازم ورزشی و … یکی از محبوب ترین فروشگاه اینترنتی های ایرانی است.

فروشگاه اینترنتی زنبیل تنها فروشگاه اینترنتی در کشور می باشد که قیمتهای خود را حتی تا 10 روز پس از خرید، گارانتی می کند و در صورت ارائه مستندات، در کمتر از 2 ساعت وجه مازاد را به حساب مشتریان خود باز می گرداند.

فروشگاه اینترنتی بانه دات کام ؛ از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

یکی از قدیمی ترین فروشگاه اینترنتی های لوازم خانگی در ایران فروشگاه اینترنتی بانه دات کام با بیش از 8 سال فعالیت است. از رتبه الکسای ایران بانه دات کام می توان فهمید که ترافیک روزانه بالایی دارد. همانطور که از نام این فروشگاه اینترنتی مشخص است واقع در بانه استان کردستان است. بیشتر محصولاتی هم که در این فروشگاه اینترنتی عرضه می شوند از بانه می باشد.

یکی از مزیت های فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بانه دات کام گارانتی بازگشت وجه و کالا در 7 روز است که این شرایط باعث اعتماد سازی بیشتر برای خریداران شده است.

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

فروشگاه بانه دات کام به دلیل قیمت های بسیار مناسب و اصالت و کیفیت بالای محصولاتش توانسته مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. همچنین فروشگاه آنلاین بانه دات کام توانست در یازدهمین جشنواره وب و موبایل در ایران جزو ۵ سایت برتر در حوزه فروشگاه های خرید اینترنتی قرار گیرد.

اگر عدم اصالت کالا را ثابت کردید ۲۰ درصد از مبلغ محصول بیشتر دریافت کنید! بله درست شنیدید این برنامه ۱۲۰ درصد گارانتی اصالت کالای فروشگاه بانه دات کام است و می گوید اگر عدم اصالت کالای ارسالی به شما ثابت شود فروشگاه بانه دات کام ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ پرداختی برای محصول را به مشتریان پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید:

فروشگاه اینترنتی شیکسون

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی لباس

یکی از برترین و جذابترین فروشگاه های اینترنتی لباس، فروشگاه شیکسون است. تصاویر لباس ها و ست ها در سایت شیکسون، توسط عکاسان حرفه ای خود شیکسون تهیه شده اند و تصاویر بسیار واقعی هستند.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

این فروشگاه، فقط ارائه دهنده ی لباس است که انواع متنوع لباس در رنگ بندی ها و سایز بندی های مختلف ارائه می شوند. خرید از شیکسون به گونه ای است که می توانید لباس را درب منزل تحویل بگیرید و پرو کنید و در صورتی پسند کردید، مبلغ را پرداخت کنید.

تصاویر لباس ها و ست های ارائه شده در سایت شیکسون، توسط عکاس های حرفه ای خود شیکسون تهیه شده است و به همین دلیل است که عکس ها بسیار واقعی و ملموس به نظر می رسند.

فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت (بامیلو سابق)

اسنپ مارکت یکی از بهترین سایت های فروشگاهی ایران است که از اعضای تازه کار مجموعه اسنپ بوده و با همکاری هایپر استار بنیان نهاده شده است، اسنپ مارکت دارای دو نسخه موبایلی اندروید و آیفون می باشد که می توانید آن را از صفحه وب سایت خودش، کافه بازار، اپ استور یا سیب اپ دانلود نمایید.

این اپلیکیشن برای تمام نقاط شهر قابل استفاده بود و مشتریان می توانند به صورت آنلاین محصول مورد نظر را با استفاده از اپلیکیشن و از طریق هایپراستار سفارش دهند. با توجه به سابقه پیشین این شرکت باید گفت فقط انتظار موفقیت از اسنپ مارکت را باید داشت. قطعا نام هایپر استاردر زمینه کالاهای تند مصرف به گوشتان خورده است.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

هایپر استار جز اولین شرکت هایی بود که هایپر مارکت را در قالب فروشگاه های اینترنتی راه اندازی کرد. در حال حاضر نیز علاوه بر تهران، دارای چندین شعبه دیگر در شهر های مختلف می باشد.

اما با وجود تمام این ها، این دو شرکت برای این که بتوانند به موفقیت برسند باید چالش های زیادی را در زمینه عرضه و فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی بگذرانند. “اسنپ مارکت می تواند جایگزین مناسبی برای برند بامیلو باشد”.

بیشتر بخوانید:

فروشگاه اینترنتی مدیسه ؛ فروشگاه های اینترنتی لباس

او می خواهد دوست خوش سلیقه شما باشد! این شعار فروشگاه اینترنتی مدیسه است که اگر نگاهی دقیق به این فروشگاه اینترنتی بیاندازیم به این باور خواهیم رسید که جمله معروفش فقط یک شعار نبوده و در واقعیت نیز به این شعار جامه عمل پوشانده است. این فروشگاه از جمله فروشگاه های اینترنتی لباس بود.

فروشگاه اینترنتی مدیسه در ابتدا در حوزه پوشاک فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در دسته بندی های بسیار متنوع تری محصولات خود را ارائه می کند.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

فروشگاه مدیسه چون در ابتدا به صورت تخصصی در حوزه پوشاک شروع به کار کرده است هنوز هم اصالت خود را حفظ کرده و شما اگر می خواهید پوشاک های مرغوب و برندهای مطرح جهان را با قیمتی مناسب و به صورت اینترنتی خریداری کنید فروشگاه آنلاین مدیسه بهترین انتخاب است.

برای افرادی که تمایل به پوشیدن لباس های شیک و فاخر با مد روز آن هم از برند های معتبر را دارند، مدیسه یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی لباس است که با طراحی شیک و کیفیت عالی محصولات نظر خریدار را  به خود جلب می کند.

سایت مدیسه در ابتدا فقط فروشگاهی برای پوشاک بود ولی با گذر زمان و استفاده از سود فروش، دست به توسعه و افزایش محصولات زدند که حاصل آن اضافه شدن بخش پوشاک برای کودکان و نوزادان بود و با گذر زمان امروزه محصولاتی همچون عطر، لوازم آرایشی، نوشیدنی و… را برای عرضه به مشتریان فراهم کرده است.

فروشگاه اینترنتی جانبی

این فروشگاه اینترنتی یکی از اولین سایت های تخصصی است که در زمینه لوازم جانبی فعالیت می کند و از سال 1391 راه اندازی شده است. اصلی ترین هدف فروشگاه جانبی ارائه بهترین لوازم جانبی برای تلفن است. این فروشگاه به مرور زمان پیشرفت کرد و اکنون لوازمی هوشمندی مانند لپ تاپ، گوشی، دوربین و کنسول های بازی را هم ارائه می دهد.

فروشگاه جانبی برای رضایت بیشتر مشتری هایش سعی دارد تا کیفیت محصولات خود را روز به به روز افزایش دهد و بهترین محصولات را ارائه دهد. تمامی این اهداف که این فروشگاه سرلوحه کار خود قرار داده است، باعث شده تا مشتریان اطمینان بیشتری به این فروشگاه داشته باشند و خریدی امن با اطمینان بیشتری خرید کنند.

فروشگاه های اینترنتی
بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران

از طرف دیگر تنها کیفیت نمی تواند رمز و راز موفقیت یک فروشگاه باشد. یکی دیگر از موارد مهم و موثر در خصوص موفقیت این فروشگاه قیمت های مناسب و به صرفه ان است. این فروشگاه محصولات خود را با توجه به نیاز مشتری و قیمتی مناسب به او ارائه می دهد.

یکی از مهم ترین برتری هایی که فروشگاه های حضوری در مقایسه با فروشگاه های غیر حضوری دارند، این باشد که مشتری با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام می دهد. زیرا در فروشگاه های حضوری، مشتری ابتدا کالای مورد نظرش را مشاهده می کند و سپس اقدام به خرید می نماید. این در حالی است که در فروشگاه های غیر حضوری اینترنتی گزینه ای به نام مشاهده کالا وجود ندارد!

اما فروشگاه اینترنتی جانبی با وجود غیر حضوری بودنش این امکان را به مشتری می دهد. آن هم به این صورت که مشتری 7 روز فرصت دارد تا پس از خرید کالای مورد نظرش را بررسی کند و اگر به هر دلیلی مورد پسند واقع نشود می تواند آن را برگرداند. تمامی این ها دلیلی محکم برای اطمینان به فروشگاه اینترنتی جانبی هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر