;
coinex

آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید ؛ نحوه بازیابی پیامک های حذف شده!

پیام ها محتوای مهمی را در شرایط خاصی که امکان زنگ زدن وجود ندارد، انتقال می دهند. در این مطلب به آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید پرداخته‌ایم.

از دست دادن اطلاعات همیشه ناخوشایند است مخصوصا زمانی که اطلاعاتی را به صورت اتفاقی از دست بدهید. یکی از مهمترین مواردی که پاک شدن آن‌ها می‌تواند شما را آزار بدهد از دست دادن اس ام اس های گوشی است. در این مطلب به آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

آموزش ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

روش‌هایی برای برگرداندن پیام های شما بر روی تلفن وجود دارد. برخلاف بازیابی اس ام اس حذف شده در آیفون، بازیابی پیام ها در اندروید تقریباً سخت است. در بسیاری موارد ممکن است گوشی شما یک بخش سطل زباله‌ای داشته باشد که بتوانید پیام های خود را پیش از حذف کامل از گوشی در آن جا مشاهده کنید و بتوانید آن‌ها را برگردانید پس به عنوان یکی از متدهای ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید این بخش را حتما چک کنید. اطلاعات پاک شده در حافظه به صورت یک فایل غیرفعال علامت گذاری می‌شود به شیوه‌ای که سیستم عامل بتواند دوباره روی آن بازنویسی انجام بدهد.

در مرحله اول نیازی به نصب برنامه بازیابی نیست!

در مرحله اول نیازی به نصب برنامه بازیابی نیست!

هنگامی که متوجه شدید یک پیام را حذف کرده‌اید و می‌خواهید آن را بازگردانی کنید، استفاده از گوشی خود را متوقف کنید تا شانس بازیابی آن بیشتر شود. در غیر این صورت احتمالاً بعد از مدتی داده‌ها به صورت دائم از بین می‌روند. همانطور که گفته شد، ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید به خاطر نحوه مدیریت سیستم داده های ارسال پیام کوتاه در این پلت فرم تقریباً غیرممکن است.

مرحله اول بازگرداندن پیامک های پاک شده در گوشی

هیچ تضمینی مبنی بر بازگرداندن پیام های شما وجود ندارد، زیرا ممکن است داده‌ها به طور کامل پاک شده باشند؛ همچنین بازگرداندن پیام های پاک شده کار چندان ساده‌ای نیست. هنگامی که پیامی را حذف می‌کنید، دستگاه اندروید شما فضایی را که به عنوان “بلااستفاده” اشغال شده است تغییر می‌دهد و فقط هنگام استفاده از دستگاه پیام های حذف شده را رونویسی می‌کند.

مدت زمان خاصی برای نوشتن پیام های حذف شده وجود ندارد. بهترین کاری که می‌توانید برای ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید انجام دهید این است که بلافاصله اتصال داده‌های تلفن همراه یا WiFi را در تلفن یا تبلت خود خاموش کنید و از گوشی خود برای ایجاد هرگونه داده جدیدی استفاده نکنید. این کار شامل گرفتن عکس جدید، ایجاد پرونده‌های جدید و غیره می‌شود. بهترین کار برای شما این است که دستگاه خود را در حالت پرواز قرار دهید و به سرعت یک برنامه بازیابی پیام کوتاه پیدا کنید که به شما کمک کند تا پیام های حذف شده را در گوشی اندروید خود بازیابی کنید.

مرحله دوم ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

مرحله دوم ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

بلافاصله وقتی متوجه شدید که یک پیام مهم را حذف کرده‌اید، دستگاه خود را در حالت پرواز قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که صوتی را ضبط نمی‌کنید، از دوربین استفاده نمی‌کنید یا سعی نمی‌کنید داده جدیدی را ایجاد کنید زیرا ممکن است پیام های متنی شما بازنویسی شوند.

در مرحله سوم از فرستنده / گیرنده بخواهید که پیام را مجددا ارسال کند

در مرحله سوم از فرستنده / گیرنده بخواهید که پیام را مجددا ارسال کند

این اولین روش کم هزینه است که می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. وقتی متوجه شدید که یک پیامک مهم را حذف کرده‌اید اگر شخص هنوز پیغام خود را در تلفن خود دارد از او یک اسکرین شات درخواست کنید یا از او بخواهید که آن پیام را دوباره برای شما ارسال کنند. اگر آن شخص پیام مورد نظر را ندارد، باید راه حل های ممکن دیگر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

از یک برنامه ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید استفاده کنید

ممکن است این روش برای بسیاری از افراد کار نکند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که نرم افزارهای بازیابی را برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهند، اما هر یک از این برنامه‌ها اشکالاتی اساسی دارند. برخی از این برنامه‌های بازیابی شما را ملزم به پرداخت هزینه بازیابی متن‌های خود می‌کنند حتی اگر از نسخه آزمایشی آن بخواهید استفاده کنید. یک برنامه بازیابی پیام کوتاه ممکن است نیاز به دسترسی روت به دستگاه شما داشته باشد. این یک کار خطرناک از نظر امنیتی است زیرا برنامه با دریافت اجازه از طرف شما به تمام پرونده‌های گوشی هوشمندتان دسترسی پیدا می‌کند. به طور پیش فرض پوشه حاوی پیام های کوتاه شما در یک پوشه محافظت شده مخفی می‌شود.

برنامه های ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید ممکن است بدون روت کردن دستگاه کار نکنند. علاوه بر این ممکن است نرم افزاری را پیدا کنید که از شما بخواهد از پروتکل ذخیره سازی USB Mass برای بازیابی استفاده کنید.

ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید با بکاپ گوشی

اگر قصد دانلود نرم افزار ریکاوری SMS برای اندروید را ندارید، این روش فقط در صورتی مفید است که قبل از حذف پیام ها از دستگاه خود به طور کامل نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. اگر تا به حال از پیام های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، برای این کار می‌توانید به حساب Google Drive خود بروید و بخش Settings و بعد از آن  Google Backup را انتخاب کنید و سپس در فهرست باز شده گزینه SMS را انتخاب کنید. اگر قبلاً برنامه Google Drive را در دستگاه خود داشتید، احتمالاً از متن‌های خود نسخه پشتیبان هم تهیه کرده‌اید. با این حال شما باید متن حذف شده را فوراً بازیابی کنید زیرا Google Drive هر ۱۲ تا ۲۴ ساعت نسخه پشتیبان خود را آپدیت می‌کند. چالش استفاده از Google Drive برای ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بایگانی مبنا بودن ماهیت این برنامه است، بنابراین زمانی که یک بروزرسانی جدید انجام می‌شود دیگر هیچ راهی برای بازیابی اس ام اس ها از طریق آن وجود ندارد.

نکات مهم در ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

همان طور که پیش از این گفتیم ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید کار بسیار سختی است. قبل از اینکه به سراغ برخی از ابزارها بروید، راه حل راحت را برای حل این مشکل فراموش نکنید و از طرف مقابل بخواهید که دوباره پیام را در صورتی که دارد برای شما ارسال کند. علت عدم کار کردن بعضی از ابزارها برای بیشتر افراد یکی از سه محدودیت مهم زیر برای انجام فرآیند بازیابی در برنامه ریکاوری پیامک برای کامپیوتر است:

  • عدم دسترسی به روت
  • برنامه بدون پرداخت هزینه کار نمی‌کند.
  • برنامه‌ها از شما می‌خواهند تا از پروتکل ذخیره سازی USB که غیرقابل دسترسی است، استفاده کنید.

آیا حل مشکل ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بدون روت کردن گوشی امکان پذیر است؟

آیا حل مشکل ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بدون روت کردن گوشی امکان پذیر است؟

روت کردن تلفن امکان دسترسی به هر پرونده‌ای را در دستگاه شما فراهم می‌کند. به طور پیش فرض، سیستم عامل اندروید برخی از پوشه‌های سیستم محافظت شده را از شما پنهان می‌کند. پوشه‌ای که پیام های شما را شامل می‌شود در این گروه قرار می‌گیرد. بنابراین شما نمی‌توانید یک برنامه فایل منجر عادی را نصب و بدون روت کردن گوشی در فهرست آن پیام های خود را مشاهده کنید.

هر زمان که از یکی از این برنامه های بازیابی استفاده می‌کنید معمولاً آن برنامه دسترسی روت را بررسی می‌کند. بدون دریافت مجوز روت این برنامه ها نمی‌توانند کار زیادی را انجام دهند.

مشکل رایگان نبودن برنامه های بازیابی  SMS

مشکل رایگان نبودن برنامه های بازیابی  SMS

حتی اگر تلفن روت شده‌ای داشته باشید، وقتی سعی می‌کنید پیام ها را بازیابی کنید شوکه می‌شوید. این ابزارها کاملاً مشابه هم هستند و نسخه رایگانی را ارائه می‌دهند که تقریباً هیچ قابلیتی جز بررسی پرونده‌های حذف شده ندارند، زیرا در واقع برای بازیابی هر چیزی باید مبلغ بالایی (۴۰ تا ۵۰ دلار یا بیشتر) را پرداخت کنید. بیشتر افراد احتمالاً نمی‌خواهند برای بازیابی چند پیام چنین مبلغی را بپردازند.

اگر تصمیم دارید این برنامه‌ها را خریداری کنید باید سریع عمل کنید. هنگامی که داده‌ها را در اندروید حذف می‌کنید، تلفن شما فضایی را که آن داده‌ها برای اطلاعات جدید در دسترس بوده علامت گذاری می‌کند و این بدان معناست که هرچه از تلفن خود بعد از حذف پیام بیشتر استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که متن های حذف شده رونویسی شوند. برای به حداکثر رساندن شانس بازیابی خود باید تلفن خود را در حالت پرواز قرار دهید و از استفاده از آن تا حد امکان خودداری کنید. در بخش های بعدی به شما اطلاعاتی برای دانلود نرم افزار برگرداندن اس ام اس های پاک شده اندروید خواهیم داد.

مشکل پروتکل ذخیره سازی USB برای ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بدون کامپیوتر

مشکل پروتکل ذخیره سازی USB برای ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بدون کامپیوتر

در مواجهه با این محدودیت‌ها، شما ممکن است استفاده از یک ابزار بازیابی فایل PC مانند Recuva را در نظر بگیرید. اتصال تلفن به رایانه باید به شما اجازه دهد که گوشی را برای یافتن پرونده‌های حذف شده اسکن کنید، اما متأسفانه این روش درست نیست. وقتی تلفن خود را به رایانه وصل می‌کنید می‌توانید از چندین پروتکل استفاده کنید. دستگاه‌های مدرن معمولاً از پروتکل انتقال رسانه (MTP) یا پروتکل انتقال تصویر (PTP) استفاده می‌کنند. دستگاه‌های اندرویدی قدیمی (قدیمیتر از اندروید ۴) از پروتکل متفاوتی موسوم به UMS استفاده می کنند. UMS همان پروتکلی است که درایوهای فلش هنگام اتصال به رایانه شخصی از آن استفاده می‌کنند.

این پروتکل باعث می‌شود محتویات دستگاه کاملاً در دسترس کامپیوتر میزبان باشد، اما مشکل آن در این است که دستگاه میزبان هنگام استفاده از UMS به دسترسی اختصاصی به دستگاه متصل نیاز دارد. بنابراین هنگام مرور پرونده‌های تلفن خود از طریق رایانه شخصی نمی‌توانید همزمان از تلفن خود استفاده کنید. در گذشته این مسئله باعث ایجاد مشکل در پوشه‌های سیستم اندرویدی می‌شد بعلاوه سیستم عامل اندروید مجبور به استفاده از سیستم فایل کند و قدیمی FAT بود. اندروید دیگر پروتکل UMS را پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید از برنامه‌ای مانند Recuva برای بازیابی فایل‌های خود از دستگاه متصل به MTP یا PTP استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تهیه نسخه پشتیبان و ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید

شما برای بازیابی پیام های متنی شانس زیادی ندارید، با این حال خبر خوب این است که تهیه نسخه پشتیبان از آن‌ها ساده است. برای تهیه نسخه پشتیبان از پیام ها یک برنامه رایگان به نام بهترین گزینه برای شما است و می‌توانید آن را از سایت‌های ایرانی هم دانلود کنید. تنظیم و اجرای این برنامه و تهیه نسخه پشتیبان از فضای ذخیره سازی با آن آسان است (اگر می‌خواهید از همه محتویات گوشی هوشمندتان به طور همزمان نسخه پشتیبان تهیه کنید، یک برنامه پشتیبان گیری دیگر را امتحان کنید). پس از نصب SMS Backup & Restore به آن اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهید. سپس گزینه Set up a backup را در صفحه اصلی برنامه لمس کنید. در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر متن از اطلاعات مربوط به تماس تلفنی خود نیز بک آپ بگیرید.

در مرحله بعد محل ذخیره نسخه پشتیبان را تعیین کنید. این اپ برنامه‌های Drive،Dropbox ،OneDrive  و قابلیت ذخیره محلی گوشی شما را پشتیبانی می‌کند. در آخر میزان انجام پشتیبان گیری را انتخاب کنید. گزینه Daily برای اکثر افراد یک بازه خوب است. برای محافظت بیشتر می‌توانید گزینه Hourly را انتخاب کنید. می‌توانید منوی سمت چپ را باز کنید و برای اطمینان از عملکرد این گزینه‌ها آیتم View backups را لمس کنید. هنگام بازیابی پیام از این فهرست گزینه Restore را انتخاب کنید.

معرفی برنامه های ریکاوری اس ام اس پاک شده در اندروید بدون روت

در ادامه چندین برنامه برای ریکاوری اس ام اس های پاک شده اندروید را معرفی خواهیم کرد. این برنامه‌ها را می‌توانید از سایت‌های دانلود فارسی به صورت کامل دریافت کنید و از آن‌ها استفاده نمایید.

برنامه  Dr. Fone

برنامه  Dr. Fone

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید برای بازیابی اس ام اس های خود از آن استفاده کنیدDr. Fone  است. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای استفاده از آن دانش خاصی لازم نیست. شانس بازیابی پیام هایی که اخیراً حذف شده‌اند در هنگام استفاده از این اپلیکیشن بسیار زیاد است. این برنامه مجموعه ابزارهای مفیدی را برای بازیابی انواع مختلفی از داده‌ها و فایل‌ها بر روی دستگاه تلفن همراه ارائه می‌‌دهد.

برنامه  EaseUS MobiSaver for Android

یکی از برنامه‌های مناسب برای بازیابی اس ام اس های پاک شده از گوشی سامسونگ بدون نیاز به کامپیوتر MobiSaver است. این برنامه رایگان نیست، اما کارایی بسیار بالایی دارد. البته شما می‌توانید از نسخه آزمایشی آن هم استفاده کنید. در برنامه MobiSaver، روش گام به گام  وجود دارد که می‌تواند به راحتی بازیابی داده‌های تلفن همراه را از جمله پیام های متنی برایشما ممکن سازد.

برنامه  MiniTool Mobile Recovery

برنامه  MiniTool Mobile Recovery

MiniTool Mobile Recovery دارای دو ماژول است: بازیابی از تلفن و بازیابی از کارت حافظه SD. طبیعتا برای بازیابی پیام های متنی در اندروید به اولین ماژول نیاز دارید، زیرا پیام ها و پیامک ها در حافظه تلفن ذخیره می‌شوند. این برنامه بازیابی پیام متنی از اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مدرن مانند محصولات سامسونگ،HTC ،Lenovo ، هواوی و … مناسب است و علاوه بر پیام های معمولی برنامه‌های Viber و WhatsApp را نیز در دستگاه حافظه گوشی جستجو می‌کند.

برنامه  Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery

همانطور که می‌توانید از نام Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery  حدس بزنید عملکرد بازیابی پیام کوتاه برای این برنامه مهم است. مشابه برنامه Dr.Fone، این برنامه هم رابط کاربری ساده‌ای دارد که شما را قادر می‌سازد تا روند اسکن حافظه داخلی دستگاه تلفن همراه خود را به راحتی شروع کنید. این برنامه ادعا می‌کند که یک اسکن عمیق را انجام می‌دهد، اما پیام های متنی حذف شده را پس از بازنشانی، بازیابی نمی‌کند. البته Coolmuster می‌تواند به شما در بازگشت انواع دیگر داده‌ها مثل مخاطبین، تصاویر، فیلم و صدا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: online-tech-tips و makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر