;
coinex

بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید ؛ با این برنامه‌ ها راحت بخوابید!

اگر دردسرها و استرس زندگی مدرن نظم خواب شما را هم مختل کرده، این مطلب را بخوانید. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید پرداخته‌ایم.

داشتن مشغله‌ کاری، استرس، سبک زندگی ناسالم و در نهایت وجود دغدغه‌های روزمره همگی باعث می‌شوند تا این روزها اکثر ما خواب منظم و کافی نداشته باشیم. از طرف دیگر، پیشرفت روزافزون تکنولوژی باعث شده تا همه‌ کارهای خود را به عهده‌ گوشی هوشمند خود بسپاریم و در نتیجه، حتی در زمینه‌ تنظیم خواب و داشتن استراحت کافی هم به اپلیکیشن‌های موجود تکیه کنیم. یافتن اپلیکیشن مورد نظر با توجه به نیازهایتان ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد اما نگران نباشید، زیرا ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید را به شما معرفی کرده‌ایم. بعضی از این برنامه ها برای پلت فرم iOS هم عرضه شده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید در یک نگاه

  • Sleep Cycle
  • Pzizz
  • Sleep Bot
  • Sleep as Android
  • Sleep Genius
  • Sleep Time
  • Relax Melodies
  • Sleep Better
  • Headspace: Meditation
  • Calm
  • Relax & Sleep
  • Sleepmaker Rain
  • Nature Sounds Relax and Sleep
  • Relax Melodies: Oriental Meditation
  • Nature Sounds & White Noise
  • Andrew Johnson: The Scottish Hypnotherepist
  • Yoga for Insomnia
  • Sleep Hypnosis
  • Twilight
  • White Noise Lite
  • Sleep Cycle Alarm Clock
  • Timely Alarm Clock

Sleep Cycle

Sleep Cycle

در حال حاضر می‌توانید این اپلیکیشن را به راحتی روی گوشی‌های اندرویدی و آی او اس خود نصب کنید. Sleep Cycle به شما کمک می‌کند تا بتوانید خواب خود را به سادگی بررسی کنید و در بهترین زمان ممکن شما را از خواب بیدار می‌کند. با این ابزار دیگر شما در طول روز کسل و بی‌حوصله نخواهید بود. همچنین به کمک این برنامه شما قادر خواهید بود تا الگوی خوابتان را نیز ثبت و آنالیز کنید. بیدار شدن در حالتی که خوابتان سبک است به شما کمک می‌کند تا احساس نشاط کنید و در طول روز خستگی و کسالت را تجربه نکنید.

Pzizz

Pzizz

این برنامه از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است و به شما کمک می‌کند تا به سرعت به خواب بروید و همچنین به علت داشتن سیستم موسیقی ترکیبی باعث عمیقتر شدن خوابتان نیز می‌شود. به خاطر داشته باشید که این سیستم موسیقی تنها برای خواب نیست بلکه هر زمانی که به تمرکز بیشتری احتیاج داشتید و یا بخواهید تنش و اضطراب روزمره‌ را از خود دور کنید، کافیست سری به این برنامه زده و تنها با پخش چند موسیقی آرام بخش، افکار خود را آرام کنید. این برنامه‌ چندکاره برای داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند همراه بسیار خوبی برایتان باشد.

Sleep Bot

Sleep Bot

این اپلیکیشن در وهله اول با هدف راهنمایی در خرید تشک‌های راحت و مناسب برای خواب طراحی و تولید شده است. همچنین کاربرانی که قادر هستند خرید خود را از طریق این برنامه انجام دهند به راحتی از آخرین‌ حراج‌ کالاهای باکیفیت باخبر خواهند شد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این اپلیکیشن، بهترین کالاهای خود را برای فروش قرار داده‌ و همچنین تمام تلاش خود را در راستای جلب نظر کاربران دارند. شما به عنوان خریدار این امکان را نیز دارید تا نظرات افراد دیگر را در مورد کالای انتخابی خود بخوانید و با اطمینان بیشتری خرید کنید. اسلیپ بات هم جزء بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است.

Sleep as Android

Sleep as Android

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید Sleep as Android است که با داشتن زنگ بیداری هوشمند و همچنین ذخیره کردن الگوی خواب شما، به روند بهبود و افزایش کیفیت خوابتان تا حدود زیادی کمک می‌کند. اگر شما از آن دسته افراد خوش‌ خوابی هستید که روزانه چندین زنگ بیداری به فاصله‌های کوتاه تنظیم می‌کنند، این برنامه بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود زیرا به هیچ عنوان راه فراری برایتان باقی نمی‌گذارد! Sleep as Android تنها با انجام وظایفی نظیر لرزاندن گوشی، حل کردن یک معمای ریاضی با چاشنی صبح‌ هنگام و غیره، زنگ گوشی را متوقف می‌کند. با نصب این برنامه هیچ زمانی برای قرارهایتان خواب نخواهید ماند!

بیشتر بخوانید:

 Sleep Genius

 Sleep Genius

این اپلیکیشن در حال حاضر برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس و از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است؛ نکته‌ حائز اهمیتی که این برنامه را از سایر برنامه‌ های مشابه متمایز می‌کند، این است که مورد تایید و زیر نظر سازمان NASA است. Sleep Genius با ساختار هوشمند خود، بهترین زمان خواب را برای شما تخمین می‌زند؛ در حالت ایده ‌آل شما باید یک ربع قبل از ساعت اعلام شده توسط این اپلیکیشن برای خواب حاضر شوید و اگر فکر می‌کنید که ممکن است فراموش کنید، باید به شما بگوییم که Sleep Genius در این زمینه نیز شما را تنها نمی‌گذارد. جالب است بدانید که اکثر افراد به پنچ چرخه‌ خواب احتیاج دارند که طول هر کدام از این چرخه‌ها دقیقا 90 دقیقه است و سیستم اصلی این اپلیکیشن نیز طبق این الگو پایه‌ ریزی شده است.

Sleep Time

Sleep Time

با استفاده از Sleep Time کافیست تا شما قبل از خواب، گوشی همراهتان را در نزدیکی خود قرار دهید تا الگوی خوابتان توسط این برنامه آنالیز و مورد بررسی قرار گیرد و در سبکترین فاز خوابتان توسط زنگ هشدار خود بیدارتان کند. این اپلیکیشن از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است و به علت سهولت رابط کاربری خود، تاکنون توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

Relax Melodies

Relax Melodies

این برنامه در حال حاضر برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس است و با داشتن ملودی‌های مختلف به شما در مدیتیشن کردن و همچنین بیدار شدن از خواب کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین نکته‌ حائز اهمیت در مورد Relax Melodies این است که توانسته رضایت بیش از پنجاه میلیون کاربر را کسب کند و به عنوان یکی از محبوبترین‌ و بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید شناخته شود.

Sleep Better

Sleep Better

در حال حاضر Sleep Better برای کاربران سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد و ویژگی‌های بسیار متفاوتی را به کاربران خود عرضه می‌کند، به همین دلیل دست کم ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. همانند سایر برنامه ‌ها این اپلیکیشن نیز الگوی خواب شما را ثبت و بررسی می‌کند و سعی در بهبود کیفیت آن دارد. رابط کاربری Sleep Better بسیار برای مخاطب جذاب است و از ویژگی‌هایی نظیر ثبت فعالیت‌های ورزشی روزانه‌ شما و ثبت میزان کافئین مصرفیتان بهره می‌برد.

Headspace: Meditation

Headspace: Meditation

یک اپلیکیشن اختصاصی برای علاقه‌مندان به مدیتیشن. با هد اسپیس، آرشیو بزرگی از موزیک‌های مخصوص مدیتیشن و یوگا در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانند آرامش بی‌نظیری به جسم و روحتان هدیه بدهند. اگر چه بخش اعظم این موزیک‌ها برای تمرینات مدیتیشن کاربرد دارند، اما همین نواهای آرامش ‌بخش برای خواب هم فوق‌ العاده ظاهر شده‌اند و این برنامه را به یکی از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید تبدیل کرده‌اند. اگر می‌خواهید به ذهن آشفته‌ خود کمی استراحت بدهید، حتما هداسپیس را امتحان کنید.

Calm

Calm

استرس دارید؟ افکار منفی از ذهنتان دور نمی‌شوند؟ شاید بد نباشد که اپلیکیشن Calm را امتحان کنید. کالم با پخش صداهایی زیبا از طبیعت، از صدای آبشار و آواز پرندگان گرفته تا چک چک قطره‌های باران، آرامشی به وجودتان هدیه می‌دهد که نظیرش را در هیچ اپلیکیشن دیگری پیدا نمی‌کنید. بر خلاف هد اسپیس، آهنگ‌های Calm کمی طولانیتر هستند و بنابراین برای خواب شبانه بیشتر از خواب نیمروزی کاربرد دارند. هر چند که همه آهنگ‌ها از ابتدا آزاد نیستند و برای دسترسی به تمام صداها لازم است که دست به جیب شده و با انجام پرداخت درون برنامه‌ای آن‌ها را خریداری کنید. کالم هم از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است.

Relax & Sleep

Relax & Sleep

به جرات می‌توان گفت این اپلیکیشن جدا از اینکه کاربردی متفاوت نسبت به بقیه برنامه های مربوط به خواب دارد، از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است که می‌توانید پیدا کنید، زیرا به کمک آن از یک جلسه درمانی واقعی استفاده می‌کنید. گلن هارولد یک متخصص هیپنوتیزم است و به راحتی می‌تواند با تکنیک‌های واقعی هیپنوتیزم و نه فقط گوش دادن به اصوات، خوابی درجه یک را با این برنامه برایتان به ارمغان بیاورد.

Sleepmaker Rain

Sleepmaker Rain

صدای باران تنها چیزی است که در این اپلیکیشن خواهید یافت، از صدای بارش لطیف و نرم نرم باران گرفته تا بارش سنگین در یک محیط جنگلی. شاید در ابتدا بی معنی به نظر برسد اما همین که هندزفری‌ را داخل گوش خود بگذارید و به صدای بارش باران گوش دهید، حس می‌کنید کلبه‌ای در ناکجا آباد جنگل‌های شمال پیدا کرده‌اید و هیچ کس و هیچ چیز جز صدای باران به گوشتان نمی‌رسد. این برنامه از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است زیرا اگر نتواند شما را بخواباند، آرامش اعصاب عمیقی را درون ذهنتان ایجاد می‌کند.

Nature Sounds Relax and Sleep

Nature Sounds Relax and Sleep

این اپلیکیشن انحصاری برای اندروید صداهای خاصی را گرد هم آورده تا به شما کمک کند نه تنها موقع خواب، بلکه در هر زمان و مکان دیگری به آرامش درونی برسید. از صدای وزش باد گرفته تا صدای بارش برف! شاید بپرسید بارش برف مگر صدا دارد؟ در این لحظه فقط کافی است چشمانتان را ببندید و فکر کنید در بیشه‌ای بزرگ هستید و برف در حال بارش است. این می‌شود صدای آرامش بخش بارش برف.

بیشتر بخوانید:

Relax Melodies: Oriental Meditation

Relax Melodies: Oriental Meditation

این اپلیکیشن هم توسط سازندگان ملودی‌های آرامش بخش ساخته شده است، اما به جای اینکه روی صدای طبیعت تمرکز داشته باشد به سراغ شرق و صداهای شرقی رفته است. چشمانتان را ببندید و به موسیقی سنتی آسیایی یا فلوت و چنگ چینی گوش دهید و به خواب بروید. قابلیت تنظیم صدا و میکس هم درون این اپ قرار دارد. علاوه بر همه این‌ها، یک آلارم ساده هم در این نرم افزار گنجانده شده است تا بتوانید همه کارهای مربوط به خوابتان را به آن بسپارید. ریلکس ملودیز هم جزء بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است.

Nature Sounds & White Noise
Nature Sounds & White Noise

با این اپلیکیشن شما می‌توانید به صداهای طبیعت همچون صدای خش خش برگ‌های درختان به هنگام وزیدن باد گوش کنید. شما می‌توانید صداهای مختلف طبیعت را که در حالت پیش فرض به صورت مجزا هستند، با یکدیگر ترکیب کنید و آهنگ دلخواهتان را به وجود آورید. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن که آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید قرار داده این است که کاربران می‌توانند در حالات مختلف موسیقی‌های مختلفی را گوش دهند. برای مثال اگر شخصی در حال مطالعه است می‌تواند ضرب آهنگ را افزایش دهد یا اگر شخصی در حال خوابیدن است می‌تواند آهنگ را آرامش بخشتر کند.

Andrew Johnson: The Scottish Hypnotherepist
Andrew Johnson: The Scottish Hypnotherepist

سازنده این اپلیکیشن، اندرو جانسون یکی متخصص هیپنوتیزم اسکاتلندی، تا به حال چندین اپلیکیشن را به گوگل پلی استور ارائه داده است. این اپلیکیشن ها پس از سپری کردن مدت زمانی مشخص دیگر رایگان نیستند و کاربران باید مبلغ 3 دلار را برای استفاده از آن‌ها بپردازند. این اپلیکیشن موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مثبت اندیشی، کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد. آن دسته از کاربرانی که نیازمند خواب کافی هستند می‌توانند از اپلیکیشن Deep Sleep استفاده کنند که در آن صدای اندرو جانسون یک حس خواب آور را به انسان القا می‌کند. ممکن است این اپلیکیشن کمی برای شما عجیب به نظر آید اما امتحان آن مجانی است.

Yoga for Insomnia
Yoga for Insomnia

حتی اگر تا به حال تمرین‌های یوگا را انجام نداده باشید، باید بدانید که این اپلیکیشن ارزش امتحان کردن را دارد. قیمت این اپلیکیشن 5 دلار است اما برای ما کاربران ایرانی به طور مجانی در دسترس است! شما با این اپلیکیشن به عنوان کی از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید می‌توانید نمای کلی تمرین‌های یوگا را دریابید. این اپلیکیشن به آن دسته از تمرین‌هایی پرداخته که به شما کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید اما باید گفت که تکنیک‌هایی که شما در این اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد به هیچ وجه مبتدی نیستند و نیاز به تمرین زیاد دارند.

 Sleep Hypnosis
 Sleep Hypnosis

اسلیپ هایپنوسیس رایگان و از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است. اما فکر نکنید که چون رایگان است از کیفیت بالایی برخوردار نیست. این اپلیکیشن توسط یک متخصص هیپنوتیزم ساخته شده است. مهم نیست که به هیپنوتیزم اعتقاد داشته باشید یا نداشته باشید، زیرا این اپلیکیشن مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان اعتیاد الکل، عصبانیت و استرس اشاره کرد. از همه مهمتر این که صدای پخش شده در این اپلیکیشن که صدای یک متخصص هیپنوتیزم است موجب آرامش ذهنی شما می‌شود و شما را به خواب می‌برد. مطمئنا این اپلیکینش برای همه موثر نیست. اگر کمی در مورد هیپنوتیزم مطالعه کرده باشید، می‌دانید که هر کسی را نمی‌توان هیپنوتیزم کرد. اما کسانی که از قابلیت هیپنوتیزم شدن برخوردارند گفته‌اند که این اپلیکیشن بسیار موثر و کاربردی است. در نسخه رایگان این اپلیکیشن چندین تکنیک ساده برای هیپنوتیزم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای درمان بی خوابی استفاده کنید.

Twilight

Twilight

تحقیقات انجام شده در زمینهٔ خواب نشان داده‌اند که قرار گرفتن در معرض نور آبی گوشی باعث می‌شود که به ‌راحتی به خواب نروید. از طرفی خیره شدن طولانی قبل از خواب به گوشی باعث می‌شود که حدود یک ساعت بیشتر برای به خواب رفتن تلاش کنید. خوشبختانه اپلیکیشن اندرویدی Twilight در کم کردن این مشکل به شما کمک می‌کند. این برنامه به ‌طور خودکار و با توجه به ساعت نور صفحه را کم و طیف آبی مذکور را فیلتر می‌کند. البته Twilight در هر دستگاهی به ‌خوبی کار نمی‌کند، به همین دلیل بهتر است که برای آن یک جایگزین هم در نظر بگیرد.

White Noise Lite

White Noise Lite

اگر همیشه در تخت خواب از گوشی استفاده می‌کنید وقت آن رسیده که واقعاً به خواب بروید. بررسی‌های انجام شده نشان داده‌اند که برنامه ساده‌ White noise lite می‌تواند به نحو شگفت ‌آوری در بهبود خواب شما مؤثر واقع شود، مخصوصاً اگر عادت دارید با تلویزیون روشن بخوابید و سکوت به شما حس عجیبی می‌دهد. White noise lite از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید است و در خود صداهای متنوعی دارد که به طور مدام تکرار می‌شوند و با آن‌ها شما را آرام می‌کند.

Sleep Cycle Alarm Clock

Sleep Cycle Alarm Clock

اگر بنا به هر دلیلی اپلیکیشن sleep as android برایتان مناسب نیست، sleep cycle alarm clock می‌تواند جایگزین باارزشی برای آن باشد. این برنامه در مقایسه با اسلیپ از اندروید روی ‌هم‌ رفته دارای قابلیت‌های کمتری بوده و مجانی هم نیست، ولی کاری را که برایش تبلیغ می‌کند به‌خوبی انجام می‌دهد. اسلیپ سایکل آلارم کلاک به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های تنظیم خواب اندروید به قابلیت‌های آنالیز کردن خواب و آلارم‌های هوشمند هم مجهز است.

Timely Alarm Clock

Timely Alarm Clock

اگر در بیدار شدن از خواب مشکل دارید، این برنامه را امتحان کنید. بیشتر اپلیکیشن‌هایی که تاکنون بررسی کردیم دارای آلارم هوشمند مخصوص به خود بوده‌اند، اما هیچ‌ کدام رابط کاربری جذاب Timely alarm clock را ندارند. احتمالا گوگل هم این موضوع را قبول داشته که Bitspin (توسعه ‌دهندهTimely alarm clock ) را در اختیار گرفته است. مانند ساعت‌های هوشمند دیگر Timely سعی می‌کند بهترین زمان بیدار کردن شما را تخمین بزند و این کار را با ملایمت انجام می‌دهد. اگر شما روی رد کردن آلارم‌هایتان حساس و متعصبید و بعضی اوقات این کار باعث خواب ماندن شما می‌شود، Timely قبل از اینکه اجازه دهد آلارم را خاموش کنید شما را به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: top10، phonearena، mashable و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر