;
coinex

اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی ؛ ماجرای حمله سایبری به شرکت‌های آسیایی چیست؟

اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی توسط یک شرکت امنیت سایبری مطرح شده است. آیا هکرهای ایرانی شرکت های آسیایی و روسی را هدف قرار داده‌اند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

یک شرکت امنیتی سایبری به نام «آی بی» (Group-IB) مدعی است هکرهای تازه‌کار و ظاهرا ایرانی را شناسایی کرده است. گروهی از هکرها که با استفاده از باج افزار دارما علیه شرکت‌هایی در آسیا و روسیه حمله سایبری ترتیب داده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، این گروه هکر تنها از ابزارهای هک در دسترس عموم استفاده کرده و آن‌ها را از پلتفرم متن باز گیت هاب یا کانال‌های تلگرامی دانلود کرده‌اند. از میان این منابع می‌توان از Defender Control ،Advanced Port Scanner ،Masscan و Your Uninstaller نام برد.

اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی

ماجرای حمله سایبری به شرکت‌های آسیایی چیست؟

گفته می‌شود اعضای این گروه هکر مهارت پایینی دارند و شرکت‌هایی در روسیه، ژاپن، چین و هند را هدف قرار داده‌اند. با توجه به سطح پایین پیچیدگی و تاکتیک‌ها و ابزارهای ساده در هنگام حمله، Group-IB این گروه هکر را تازه کار توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید:

با توجه به دانلود ابزارهای فوق‌الذکر، به نظر نمی‌رسد این گروه قادر به توسعه ابزار هک خود باشد یا از نظری دیگر می‌توان گفت برای دسترسی به ابزارهای شخصی و پیشرفته‌تر هک، به منابع مالی کافی دسترسی ندارند. اما اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی جدی به نظر می رسد. بر اساس گزارشی که «گروب آی بی» منتشر کرده است، این گروه هکر نقاط پایانی پروتکل دسترسی از راه دور به دسکتاپ (RDP) را هدف قرار دادند و به شبکه نفوذ کردند. بر اساس گزارش‌های چندین شرکت امنیت سایبری، نقاط پایانی محور اصلی ورود به شبکه‌های سازمانی توسط گروه‌های هکری و استفاده از باج افزار است.

اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی
ماجرای اتهام خرابکاری علیه هکرهای ایرانی چیست؟

با وجود این موارد، استفاده از باج افزار دارما نیز نشانه‌ای مبنی بر تازه کار بودن این گروه است که دلیل اصلی آن، فروش و افشای سورس کد این باج افزار در اوایل سال جاری میلادی است که امکان دسترسی رایگان به آن را فراهم می‌کند.

با وجود حمله این هکرهای منتسب به ایران به شرکت‌های خصوصی، مبلغ بالایی را از آن‌ها درخواست نکرده‌اند و به دنبال دریافت ۱ تا ۵ بیت کوین با ارزش ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار بوده‌اند. علت چنین اقدامی، اطمینان از دریافت مبلغ و تمرکز مقامات روی حملات بزرگتر بوده است. این گروه هکری تازه کار عملکرد بسیار پایینتری نسبت به پیشرفته‌ترین گروه باج افزار منتسب به ایران یعنی «سم‌سم» (SamSam) دارد. این گروه هکری یک باج‌افزار بسیار پیشرفته توسعه داده که توسط آن به کمپانی‌های بزرگ و نهادهای دولتی حمله می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digiato

نظر شما در خصوص این ماجرا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر