;
coinex

موتور جستجو اپل ؛ شکستن انحصار گوگل یا سرنوشتی مشابه یاهو و بینگ؟

موتور جستجو اپل پروژه جدید کمپانی کالیفرنیایی است تا رقیبی جدی برای گوگل به شمار رود. البته شکستن انحصار گوگل رویای بزرگی است که تحقق آن ساده نخواهد بود. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

مراحل توسعه موتور جستجو اپل آغاز شده است. درآمد حاصل از تبلیغات این موتور جستجو غول امروزی را پدید آورده است. به لطف سرمایه‌گذاری زیاد و توسعه هوش مصنوعی، موتور جستجوی گوگل حالا پیشتاز است. اپل سال‌ها است که به‌شکلی بی‌سرو‌صدا با گوگل و به‌طور دقیق‌تر، مدل کسب‌و‌کار این شرکت رقابت می‌کند. کوپرتینو تاکنون بسیاری از سرویس‌های رقیب مثل نقشه‌ها را با سرویس‌های خود جایگزین کرده است.

مدتی است که توسعه‌دهندگان متوجه افزایش فعالیت کراولر اپل (Applebot) در لاگ وب‌سایت‌هایشان هستند. در واقع کار کراولر یا خزنده گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها و یافتن و دسته‌بندی اطلاعات برای موتورهای جستجو است. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

موتور جستجو اپل

شکستن انحصار گوگل یا سرنوشتی مشابه یاهو و بینگ؟

مدل تجارت اپل بر پایه ایجاد پروفایلی از کاربران موتور جستجو و سپس فروش حق دسترسی آن به تبلیغ‌کنندگان است. البته شاید خبری از یک موتور جستجوی اپل نباشد. شاید اپل تنها در حال بهبود قابلیت جستجو برای دستیار هوشمند خود سیری و همچنین نتایج جستجوی اسپات‌لایت است.

همان‌طور که می‌دانید سیری در حال حاضر برای جستجو در وب از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کند. یک وبسایت SEO با نام Coywolf گزارش می‌دهد که ظاهرا اپل در تدارک عرضه یک موتور جستجو برای کاربران آی‌فون و مک است؛ اقدامی که اساسا به نفوذ گوگل در پلتفرم‌های تحت مالکیت اپل پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی این موتور جست‌و‌جو به‌معنی پایان همکاری اپل با موتور جست‌و‌جوی گوگل روی دستگاه‌هایش است. برخی گزارش‌ها می‌گویند گوگل مبلغ بسیار زیادی به اپل می‌دهد تا اهالی کوپرتینو موتور جست‌و‌جوی گوگل را به‌عنوان موتور پیش‌فرض محصولات‌شان انتخاب کنند.

در واقع افزایش ناگهانی فعالیت خزنده‌ی وب اپل‌بات (Applebot) یکی از شواهد احتمالی برای راه‌اندازی موتور جست‌و‌جوی اختصاصی اپل است. (خزنده‌ی وب نوعی برنامه‌ی خاص است که می‌تواند به‌صورت خودکار، ‌داده‌های وب‌سایت‌ها را مرور و آن‌ها را ثبت کند). همچنین اپل به‌تازگی به‌روزرسانی عمده‌ای در صفحه‌ی پشتیبانی اپل‌بات اعمال کرده. برای مثال اکنون شاهد اضافه شدن قسمتی هستیم که ادعا می‌کند سرویس Applebot نه‌تنها قادر به پیمایش در صفحات HTML است؛ بلکه همانند گوگل به پردازش صفحات می‌پردازد.

موتور جستجو اپل

یکی دیگر از شواهد احتمالی این است که اپل به‌تازگی استخدام گسترده‌ی مهندسان حوزه‌ی موتور جست‌و‌جو را آغاز کرده. به‌علاوه بهبودهایی که اپل روی قابلیت Spotlight Search در iOS و macOS اعمال کرده، مدرک دیگری برای تمایل شرکت به راه‌اندازی موتور جست‌و‌جوی اختصاصی است.

با این‌حال از آن‌جا که اپل شرکت خود را به عنوان یک شرکت با تمرکز بالا روی حریم شخصی و بدون هیچ‌گونه تبلیغات می‌داند چنین اقدامی کمی بعید به نظر می‌رسد. نظر شما چیست؟ آیا پروژه موتور جستجوی اپل شانسی برای موفقیت در برابر غول جستجوگر گوگل دارد یا مانند یاهو و بینگ محکوم به شکست است؟

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر